Volgende week zondag gaat het reserveringswindow open voor onze datum en nu hoorden wij afgelopen woensdag van iemand die vorig jaar wilde boeken en dat dat niet lukte met een Mastercard. HIj heeft toen (binnen het half uur dat je reservering wordt vastgehouden) gemaild met Yosemite en toen kwam het antwoord dat hij Visacard moest gebruiken. HIj heeft toen net op tijd iemand kunnen vinden met Visa en kunnen boeken. Wij hebben echter ook Mastercard en ik heb gisteren via de ANWB een Visacard aangevraagd, maar die gaat waarschijnlijk niet op tijd binnenkomen. Dan zouden we dus misschien alsnog sowieso geen kans maken op een campingplekkie op een van de Pines Heeft iemand recente ervaring met het boeken met een Mastercard? En is dit gelukt of moet je echt Visa hebben? Wij kennen niemand met Visa, dus dan vrees ik dat we pech hebben en is al mijn voorbereiding/uitzoekwerk over het reserveren voor niets geweest Heeft iemand goed nieuws voor mij..?
Q: What payment methods are accepted through Recreation.gov?
A: Recreation.gov accepts several methods of payment to accommodate your needs, including: VISA, Master Card, Discover and American Express.
Geen probleem dus.
Nu het slechte nieuws.
Een deel van de plaatsen zal al weg zijn. Als ik me niet vergis komen jullie net in de tweede helft van juni daar aan. Voor een 'arrivaldate' June 15 through July 14' is 'February 15' de eerste dag dat je kan boeken. Er zullen echter ook mensen zijn die van zondag 14 juni tot en met xxxx er staan. Deze konden al vanaf 15 januari reserveren. Kortom een deel van de plaatsen is al weg.
Juni is een gewilde maand. Alle resterende plaatsen zullen binnen een paar minuten weg zijn. Op tijd klaar zitten dus.
Wellicht is het handig om het meerdere vensters tegelijk te proberen (en te bellen)
Make a campground reservation Visit http://www.recreation.gov (recommended)
877/444-6777
(or 877/833-6777 for TDD) (or 518/885-3639 from outside the US & Canada)
Reservations are not available by mail
Hours:
7 am to 7 pm Pacific time (November through February)
7 am to 9 pm Pacific time (March through October)
Ik had inderdaad op de site gelezen dat het gewoon moest kunnen met Mastercard, maar ging twijfelen door zijn verhaal. Misschien is dat sinds vorig jaar veranderd ofzo.. Maar ik krijg weer hoop en ga zeker klaar zitten. We verwachten eigenlijk geen plekken, omdat we inderdaad de eerste dag van het nieuwe window zijn, maar ik wil het toch proberen. Misschien is er nog eentje ergens Ik ga die zondag klaarzitten op het juiste tijdstip (ik meen 16.00 uur, maar ga het nog precies checken) en probeer gewoon van alles te klikken en te doen Meeste mensen zoeken nog een plek uit enzo, maar wij gaan gewoon voor een die nog leeg is en stellen verder geen eisen. Een van de Pines en dan ergens een plekkie en wij zijn blij :dance: Bedankt voor de geruststelling, ik ga zondag mijn best doen en hoop dat het lukt!
nog even een tip : zorg dat je al ingeschreven bent als "member" bij recreation.com en dat je zondag al ingelogged klaarzit om je slag te slaan ! ........misschien heb je dit al gedaan , maar ik meld 't toch maar even voor de zekerheid........en kijk inderdaad even goed naar het tijdsverschil , daar ben ik een paar jaar geleden mee de mist ingegaan ; ze kennen daar nl ook zomer- en wintertijd , maar die veranderen op andere data dan bij ons......bij de boeking die ik destijds (op 15 maart) wilde maken zat ik dus mooi een uur te laat klaar! Overigens zijn wij toen in juli toch naar de campground gereden en konden toen toch nog een plekje bemachtigen.
Ik ben al lid geworden en zal dus ingelogd klaarzitten, maar bedankt voor de tip! Ik ga zeker goed naar de tijd letten en desnoods elk uur proberen ik wil in ieder geval niet te laat zijn. En verder maar hopen dat er nog een plekje vrij is die ik aan kan klikken. We kunnen niet kieskeuring zijn, maar hopen gewoon op 1 leeg plekkie..
Ik hoop dat het lukt. Wij konden vorig jaar ook niet met onze Mastercard boeken. Reden is tot op heden onduidelijk. Gelukkig voor ons hadden onze medereizigers visa. Ben benieuwd of het lukt want wij willen over een paar jaar ook weer die kant op en zullen toch ook wat NP campgrounds willen boeken.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.