Informeer eens bij je bank of je een hogere limiet kan krijgen, tijdelijk ivm met een vakantie. Mijn bank heeft dit in het verleden verteld dat dit mogelijk was. Mijn limiet kon verdubbeld worden over een periode van bijvoorbeeld twee maanden.bluemoon schreef:Ik kan via mijn werkgever voordelig een American Express kaart krijgen, ik heb nu een Visa card ( van de ANWB).
Soms lees je verhalen dat hotelketens grote bedragen reserveren voor kamers, en dat je dan snel aan je limiet zit.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard?
-
Verelle
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Creditcard?
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
Ik had ook totaal geen creditkaart nodig.
Speciaal voor onze amerikareis toch eentje aangeschaft.
Als je die erna niet meer wil, kan je die toch ook gewoon weer inleveren?
Of vergis ik me?
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik goed met uitgaven om kan.
Een creditkaart is voor mij dus niet gevaarlijk.
Speciaal voor onze amerikareis toch eentje aangeschaft.
Als je die erna niet meer wil, kan je die toch ook gewoon weer inleveren?
Of vergis ik me?
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik goed met uitgaven om kan.
Een creditkaart is voor mij dus niet gevaarlijk.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
De kaart is niet gevaarlijk het is de GEBRUIKER!!!

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Verelle
- Amerikakenner
Ik begrijp dat je dit als grap hebt geplaatst, echter een credit kaart is niet zonder gevaar, er wordt behoorlijk vaak misbruik van gemaakt en het wordt tijd dat de pincode op de cc in zijn geheel wordt ingevoerd. Zo lang je alleen een handtekening hoeft te plaatsen en niet om legitimatie gevraagd wordt kan er ten allen tijden misbruik van gemaakt worden. Bovendien zit er vaak een veel hogere limiet op dan bij een pinpas, dus duizenden euro's kunnen in 1 klap uitgegeven worden. Dus ik kan mij heel goed verplaatsen in iemand geen cc wil aanschaffen, bovendien is een cc kaart in veel gevallen niet gratis.Corry schreef:De kaart is niet gevaarlijk het is de GEBRUIKER!!!![]()
Er staat een draadje over cc misbruik op het forum.
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
Het was inderdaad een grapje, maar moet wel zeggen dat in de 25 jaar of zo dat wij cc hebben er nog nooit misbruik van is gemaakt. "Just lucky" dus.
-
Verelle
- Amerikakenner
Corry schreef: "Just lucky" dus.
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De limiet is het probleem niet echt, bij mijn VISA card kan ik er van tevoren ook geld op storten om een positief saldo te creeren.Verelle schreef: Informeer eens bij je bank of je een hogere limiet kan krijgen, tijdelijk ivm met een vakantie. Mijn bank heeft dit in het verleden verteld dat dit mogelijk was. Mijn limiet kon verdubbeld worden over een periode van bijvoorbeeld twee maanden.
Maar als de Visa geblokkeerd word door een fraudegeval en ik zit in de middle of nowhere, is het handig als ik een back-up heb.
Ik denk dat ik die gratis American Express kaart maar aanvraag via mijn werkgever.
Crisis ? What Crisis ?
Nou dan ben ik dus echt wel "lucky"
. Gebruik de kaart altijd on-line en daar ook nog nooit wat gebeurd.
Heb ook nog een American Expres en die is fijn om te hebben omdat er geen limiet op zit. ALS er dan problemen zijn is die er altijd nog.
Heb ook nog een American Expres en die is fijn om te hebben omdat er geen limiet op zit. ALS er dan problemen zijn is die er altijd nog.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Voorzichtigheid blijft altijd geboden bij het gebruik van een creditcard. Dat geldt voor internet (alleen gebruiken als de site beveiligd is, te zien aan https://) maar ook in het dagelijks gebruik.
Zo hebben wij de creditcard van mijn broer al eens laten blokkeren in Amerika. In Chinatown in San Francisco wilde mijn broer een videocamera kopen. Terwijl we nog aan het onderhandelen waren over de prijs, gaf mijn broer zijn creditcard alvast. Daar liepen ze mee naar achteren, zogn. om alvast authorisatie aan te vragen. Wij hadden geen zicht meer op de creditcard en konden niet zien wat ze ermee deden. Ik vertrouwde het niet en heb mijn broer aangeraden direct te stoppen met onderhandelen en de creditcard terug te vragen. Eenmaal buiten hebben we gelijk naar Nederland gebeld om de card te blokkeren. Of het echt nodig was geweest zullen we nooit weten, maar dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Roland
Zo hebben wij de creditcard van mijn broer al eens laten blokkeren in Amerika. In Chinatown in San Francisco wilde mijn broer een videocamera kopen. Terwijl we nog aan het onderhandelen waren over de prijs, gaf mijn broer zijn creditcard alvast. Daar liepen ze mee naar achteren, zogn. om alvast authorisatie aan te vragen. Wij hadden geen zicht meer op de creditcard en konden niet zien wat ze ermee deden. Ik vertrouwde het niet en heb mijn broer aangeraden direct te stoppen met onderhandelen en de creditcard terug te vragen. Eenmaal buiten hebben we gelijk naar Nederland gebeld om de card te blokkeren. Of het echt nodig was geweest zullen we nooit weten, maar dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Roland
Ik heb ook weer een nieuwe Postbank klus. Komt er net een nieuwe cc binnen voor Wijbe. Hij heeft er in December net een gekregen. Ze geven alleen info aan de hoofdkaarthouder. Ik heb maar gelachen en gezegd dat we het zo maar laten. Hij is nu op weg naar Bratislava en is voorlopig dus ook niet thuis.
Wat een gezever over die privacy zeg!!!
Wat een gezever over die privacy zeg!!!
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Je hoort mij niet zeggen dat een creditcard onveilig is maar;
Je moet jezelf niet banger maken voor een creditcard dan nodig is;
Als je met een boel cash geld op zak loopt, is dat ook niet zonder gevaar.
Evenmin dat een pinpas ongevaarlijk is.
Je moet jezelf niet banger maken voor een creditcard dan nodig is;
Als je met een boel cash geld op zak loopt, is dat ook niet zonder gevaar.
Evenmin dat een pinpas ongevaarlijk is.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves