Ik kreeg het volgende antwoord:
Ik weet niet of vertaling nodig is, maar in het kort:Dit is een goeie vraag en ik heb wat meer informatie opgezocht. Ik schrijf het in het Engels omdat dit wel gemakkelijker is voor mij en dan kan jij het beter in het Nederlands omzetten:
The posted street signs of the State of Utah do not recommend the unpaved and steep Dugway for motorhomes over 28 ft and generally vehicles over 10 000 pounds GVR. All our motorhomes have over 10000 pounds GVR. The smallest “P” has a 12 300 pound GVR, the Ford C’s 14050 pounds – all well above the 10000 pound maximum GVR recommendation!
UT261 is generally a paved road and therefore ok to drive – we are only talking about the 3 mile unpaved road with 1100 ft drop that’s off limits. This road is similar to the Apache Trail in Arizona (also off limits!).
The metaphor of “it has a street number” is not really absolute – it’s only a simple rule of thumb since most roads with street numbers are paved as well. The unpaved road would overrule the street number.
Long story short – absolutely NOT allowed!
http://www.midwestroads.com/otherstates/mokidugway/
De staat Utah heeft borden geplaatst waarop staat dat de Moki Dugway wordt afgeraden voor voertuigen langer dan 28 ft. en/of zwaarder dan 10000 pounds. Ook de Road Bear-campers die korter zijn dan 28 ft. wegen meer dan 10000 pounds, dus zitten ze allemaal boven de door de staat aangegeven richtlijnen. Het is geen officiele regel dat een weg wel gereden mag worden als de weg een nummer heeft, dat wordt weleens als algemene richtlijn aangegeven, maar zo werkt het niet altijd.
Om een lang verhaal kort te maken: absoluut NIET toegestaan.
Het is dus aan een ieder voor zich of hij of zij deze weg wel met de camper wil rijden, reken in elk geval niet op hulp van Road Bear in geval van schade en/of pech. Ook eventuele aanrijdingen zijn voor eigen risico.
N.B.: ik kan niet spreken voor El Monte, Moturis of Cruise America.