Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget 2 maanden vakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ladylay
Amerika-ontdekker

Budget 2 maanden vakantie

Bericht door ladylay »

Wij, ik en mijn vriend, gaan in 2010 naar amerika op vakantie voor 2 maanden.
Nou ben ik aan het rondzoeken en speuren naar wat slim is.
hotels of een appartement/huis etc. huren.
we zaten te denken dat we rond de 7000 euro genoeg zou zijn voor dit tijdsbestek.
Maar een beetje hulp van mensen die er aardig wat over weten, zal ik zeer op prijs stellen.
We gaan overigens naar California, LA County.
Dus wat tips, trics etc. zou echt super zijn.
Heb overigens al meerdere malen op dit forum rond gekeken, en uiteraard andere sites.
Maar zoals budget voor een bepaalde periode kan ik geen informatie vinden.

Slaapplek : Hoeft geen luxe te zijn, bij het strand in de buurt uiteraard wel een pre
Eten : geregeld uiteten, lunchen, starbucks etc. Hangt er natuurlijk ook vanaf waar we blijven slapen.
Autohuur : waarschijnlijk cabrio.
Activiteiten : Uitgaan {clubs} dingen bezoeken, shoppen etc. etc. {voornamelijk relaxen, en niet een activiteiten programma.}
catje1977
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Budget 2 maanden vakantie

Bericht door catje1977 »

HOi Ladylay

wil je op 1 plek blijven?
Dan zou een appartement ergens rondom LA gemiddeld rond de 1000$ per maand komen (heb even snel rondgegoogled, je hebt in gribusbuurten vanaf 500$ en natuurlijk tot oneindig, maar voor ca 1000 per maand zou het moeten lukken) maak er 1000 euro van vooruit.

tickets ca 500 - 600 euro (als je in hoogseizoen gaat meer) per persoon

maar die cabrio he.... voor 2 maanden cabrio huren kost je 2700 euro :shock:

dus dan zit je al tegen de 5000 aan. Dan zou je 2000 euro overhouden voor 2 maanden levensonderhoud
dat is 40-50 dollar per dag als ik het even goed uitreken
met heel erg zuinig leven zou je daar van kunnen eten, maar geen clubbin, shopping, benzine of iets leuker uit eten gaan

besparingsmogelijkheden: neem een simpele huurauto, dat scheelt je alweer 1500 euro
evt een zeer goedkoop studentenflatje in een minder leuek buurt, scheelt je misschien 1000 euro in totaal. Maar je verblijf voor 2 (!) maanden is wel erg belangrijk hoor.

Beter idee is om je budget op te rekken naar 9000-10000 en er dit jaar alles aan doen om dat te sparen! Beter teveel gespaard dan daar tekort komen. Avondje clubben ben je zo 100 dollar kwijt, en laat staan als je gaat shoppen... :roll:

Ik ga zelf 5 weken met 2 kids, en zit al op een budget van 8000 euro wat volgens mij te weinig is (weliswaar met disneyparken en een camper, maar geen clubbin en cabrio)

succes met je plannen!
ladylay
Amerika-ontdekker

Bericht door ladylay »

dank je wel voor je snelle reactie !
ja, we hebben er maar 6 weken van gemaakt, dan zit je idd ruimer.
en een cabrio hoeft idd niet persee, mag ook een goedkoop autootje, maar wel comvertable :wink:

we zitten te denken of 3 om 3 weken, 3 keer 2 weken of elke week een andere plek.
maar niet echt super rondreizen zoals anderen doen, wij zijn meer van niet teveel doen vakanties, alles op z'n tijd
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

als je een cabrio huurt .. kijk voor een Cabrio wat ik heb ....zuinig met benzine en zeer Comfortabel.

Afbeelding
catje1977
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door catje1977 »

een convertible auto is de prijsklasse die ik je eerder noemde. Het is echt veel duurder dan een gewone 'dichte' auto.
maarja...ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je dat leuk vindt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer