Hoi Richard,rperre schreef:Richard
P.S. moet toch nog wat kwijt over de "21 jaar van de Amerikaan" de leeftijd van 21 is hier waarschijnlijk niet voor niets gekozen, ik zie bv safety hier als DE grote leeftijdsfactor, alles en iedereen moet hier met een auto alles doen, en als je dan net als in nederland al met je 14 dronken over straat fietst, dat is hier niet wenselijk met al die rijdende "idioten" zeker gezien het feit dat je je rijbewijs hier in een pak wasmiddel krijgt! Dat dit dan weer tegenzit als je met je familie ergens naartoe wilt, dat kunnen ze hier dan weer niet goed oppakken. Soms denk ik wel eens dat ze willen dat je elk jaar naar disney gaat totdat de jongste 21 is!
just my .02 no punt to make
(dit leek me wel een leuk algemeen topic)
Er zijn voor tieners zat gelegenheden tot vertier, hoor. Wel altijd gechaperoneerd (?).
Je hebt gelijk, dat het waarschijnlijk vooral om de veiligheid gaat. Hier in Virginia is het halen van een rijbewijs trouwens helemaal geen fluitje van een cent meer, er moet eerst ge-rijlest worden en dan een flink praktisch examen. Maar dat verschilt per staat.
Ik heb jarenlang geageerd tegen de leeftijdsgrens voor alcohol, denkend, dat alles wat je verbiedt des te spannender wordt. En tot op zekere hoogte is dat ook zo, maar als ik dan op Nederlandse sites lees, dat tieners zich tegenwoordig "indrinken" voor ze naar een feestje gaan, ben ik toch wel blij, dat het hier tenminste voor het gros niet zo makkelijk is dronken te worden.
Je bent als meerderjarige ook altijd strafbaar als je alcohol verstrekt aan een minderjarige. Stel, dat een 18 jarige bij ons zou drinken en dan een ongeluk zou veroorzaken, dan is niet alleen de 18 jarige schuldig, maar ook wij. Onze kinderen zijn nog niet op rijleeftijd en hebben tot nu toe absoluut geen interesse in alcohol.
Sinds ik hierheen ben verhuisd toen ik net 21 was, heb ik nooit "last" gehad van de wet, mijn broers en zus wel.
Ik denk, dat ik nu toch wel neig naar het eens zijn met de wet.