Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Rockies Rondreis

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
marcel2008
Amerika-ontdekker

Route Rockies Rondreis

Bericht door marcel2008 »

Na onze geweldige vakantie vorig jaar (SF, Yosemite, Kings Canyon, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Moab, Monument Valley, Grand Canyon, Palm Springs, San Diego, LA en SF) voelen we er wel wat voor om in juni weer te gaan 8) .

Deze hoogtepunten willen we graag zien:

- Rockey Mountain NP
- Aspen
- Custer State park
- Yellowstone!
- Glacier National Park

We hebben wel het idee dat de hoogtepunten wel wat verder uit elkaar liggen. Het liefst zouden we namelijk ook nog Mesa Verder en Durango zien (wilden we vorig jaar al maar helaas te weinig tijd ervoor). Aan de andere kant willen we niet drie weken lang alleen maar rijden en alles vanuit de auto zien.

Wie heeft goede routesuggesties voor ons? Wat zijn andere must see's en waar kan je beter (hard) voorbij rijden? Is een enkele reis misschien wat, bijvoorbeeld heen op Denver vliegen en terug op Seatle (of wordt dat weer erg duur).

Wat maken die Amerikanen het ons toch weer lastig :mrgreen:
Laatst gewijzigd door marcel2008 op 31 jan 2009, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
kendor
Amerikakenner

Re: Tweede keer USA, Rockies enzo

Bericht door kendor »

Schrap Aspen zou ik zeggen. Zijn daar afgelopen jaar geweest. Valt eigenlijk niet veel te zien of te doen. Een auto onvriendelijke plaats. Overal dien je parkeergeld te betalen.Accomodatie is eveneens gemiddeld aan de hoge kant. Aspen zal zijn charme meer te danken hebben aan het winterseizoen.
Durango vinden wij leuker....maar aan je planning te zien moet jewel erg zuidelijk dan.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Marcel, hoeveel tijd heb je?
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
marcel2008
Amerika-ontdekker

We (met zijn tweeën, geen kinderen) hebben drie weken de tijd. We twijfelen of we weer met auto gaan of een keer een camper huren maar dit terzijde.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou in Denver kunnen beginnen en in Seattle eindigen, dan heb je - behalve Aspen - alles mooi op je route liggen. Lastig om Mesa Verde en Durango ook mee te nemen denk ik.

Voor het stuk van Denver tot aan Yellowstone zou je eens in ons 2004 verslag kunnen kijken.

Marianne
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij hebben ongeveer deze route gereden in 3,5 weken in 2007. Alleen Glacier en Aspen hadden we niet gedaan, maar we hebben wel een extra bezoekje gedaan aan Moab omdat we daar toch praktisch terug moesten passeren (we wilden Denver-Denver om de hoge kosten te vermijden ivm andere afdropplaats voor de auto). Er zitten wel een paar lange rijdagen in onze route, maar vooral het eerste gedeelte was wel vermoeiend omdat we elke nacht ergens anders overnachten.
marcel2008
Amerika-ontdekker

Re: Route Rockies Rondreis

We hebben ondertussen voor juni een vlucht en auto geboekt (vroegboekkorting :D )

Na het lezen van een groot aantal reisverslagen zijn we tot het (voorlopige) routeschema gekomen:

Dag 1 Denver
Dag 2 Rocky Mountain NP
Dag 3 Rocky Mountain NP
Dag 4 Rocky Mountain NP
Dag 5 Rapid City
Dag 6 Rapid City
Dag 7 Rapid City
Dag 8 Cody
Dag 9 Cody
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Jackson
Dag 14 Salt Lake City
Dag 15 Durango
Dag 16 Durango
Dag 17 Durango
Dag 18 Gunnison
Dag 19 Denver
Dag 20 Denver
Dag 21 Vliegtuig

We hebben nog 1 dag niet ingevuld, waar kunnen we die het beste aan besteden? Alle andere opmerkingen en suggesties zijn uiteraard welkom?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dag 15 van Salt lake City naar Durango lijkt me wel een hele lange dag, vooral omdat een groot deel niet over snelwegen gaat. Misschien kun je hier je extra dag inplannen met een overnachting in Moab.
Ook dag 8 is een erg lange dag tenminste als je onderweg nog iets moois wilt zien. Je kunt Devils Tower bezoeken en de mooie rit over de 14 a maken door de Bighorn Mountains. Wij hebben dit stuk in twee dagen gedaan.
zie ook ons reisverslag 2006: www.backtotheusa.web-log.nl

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Maak er eens een van ... naar ... schema van, dan zie je beter hoeveel tijd je overal hebt.
Zoals Marjon al zegt zijn het lange dagen van SLC naar Durango (wat ga je daar doen?), en ook van Rapid City naar Cody.
Ik zou wat minder tijd voor RMNP uittrekken, ik heb ook geen idee hoe begaanbaar de trails zijn in juni. En neem meer tijd voor Yellowstone, twee volle dagen is echt heel weinig, en niet in verhouding met de tijd die je neemt voor RMNP.
Rapid City ken ik niet, maar kijk ook eens naar plaatsen als hill City of Custer.

Als je een extra stop neemt tussen SLC en Durango dan heb je tijd om via Salina te rijden in plaats van de snelste route via Price. I70 is een prachtige weg, zie ons 2008-verslag.

Marianne
chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

Door de hoogte in Denver en de ROckies heb je hier misschien wat aanpassingsproblemen. Je zal het in het begin wat rustig aan moeten doen.Ik zou geen dag afdoen van de Rockies! Wij waren 2 volledige dagen in Yellowstone en hebben alles kunnen zien wat we wilden zien.

Chari
marcel2008
Amerika-ontdekker

Ok, een iets bijgewerkt reisschema (met daarbij het aantal te rijden km):

Dag 1 Denver (10)
Dag 2 Rocky Mountain NP (100)
Dag 3 Rocky Mountain NP
Dag 4 Rocky Mountain NP
Dag 5 Rapid City (645)
Dag 6 Rapid City
Dag 7 Rapid City
Dag 8 Buffalo, Wyoming (365)
Dag 9 Cody (300)
Dag 10 Cody
Dag 11 Yellowstone (151)
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Jackson (185)
Dag 15 Salt Lake City (500)
Dag 16 Durango (650)
Dag 17 Durango
Dag 18 Durango
Dag 19 Gunnison (276)
Dag 20 Denver (330)
Dag 21 Denver
Dag 22 Vliegtuig

Buffalo ben ik het helemaal mee eens, goede suggestie!

Drie dagen Yellowstone (van Cody naar Yellowstone is niet zo ver) vinden wij denk ik wel genoeg. In de Rocky Mountains willen we even lekker rustig bijkomen en zeker de bierbrouwerij van Golden bezoeken :beerchug: .

Van Salt Lake City naar Durango is idd een lang stuk alleen Moab hebben we vorig jaar al gezien en hebben we liever één volle rijdag dan twee halve dagen. Ik zie overigens wel veel parken rondom Salt Lake. Misschien daar nog even kijken? We zijn niet zo zeer stadsmensen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer