Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlanders tegengekomen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Haha Sandy, jij kunt je vast wel voorstellen dat wij ons tijdens onze USA vakantie eens nièt schaamden voor wat ons 3-jarig zoontje allemaal uitkraamde... niemand kon hem toch verstaan. Ik kan me nog levendig herinneren hoe wij hem in een Pizza Hut op zijn (*(&* gaven (in het nederlands, met een big smile alsof er niets aan de hand was!) omdat hij met potlood de leren bekleding van de bench had geprikt!

Mijn (amerikaanse) schoonmoeder vertelde dat ze vroeger altijd zo'n lol had als ze met haar kinderen ging winkelen. Zie je het je al voor je: twee kids van een jaar of 6 die heerlijk commentaar gaven op iedereen die langs liep, en niemand kon ze verstaan behalve hun moeder... Ma voegde er wel aan toe dat ze woorden als "dik" en "vet" niet mochten gebruiken omdat de amerikanen daar wel eens e.e.a. konden afleiden... :P

O ja en wat Japanners betreft: ze zien er schattiger uit dan ze in werkelijkheid zijn... ik werk er al bijna 10 jaar mee en nog steeds verbazen ze me elke dag weer LOL.

Monique
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

boeffie schreef:Haha Sandy, jij kunt je vast wel voorstellen dat wij ons tijdens onze USA vakantie eens nièt schaamden voor wat ons 3-jarig zoontje allemaal uitkraamde... niemand kon hem toch verstaan. Ik kan me nog levendig herinneren hoe wij hem in een Pizza Hut op zijn (*(&* gaven (in het nederlands, met een big smile alsof er niets aan de hand was!) omdat hij met potlood de leren bekleding van de bench had geprikt!
*** Off Topic

Dat kan in Nederland ook hoor - Als mijn kinderen zich misdragen in bijvoorbeeld de supermarkt en ik heb geen zin in een scene en publique, dan knijp ik ze meestal onopvallend in hun arm, terwijl ik ze fluisterend flink de les lees. Niemand kan uit mijn lieve glimlach opmaken welke vreselijke "dreigementen" ik mijn kinderen naar het hoofd slinger ;)

Works like a charm!
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sandy schreef:Heerlijk Nederlands kunnen praten, zonder dat de verkoper of wie dan ook je verstaat.
Belangrijke correctie: zonder dat jij DENKT dat wie dan ook je verstaat! :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Sandy schreef:Dat kan in Nederland ook hoor - Als mijn kinderen zich misdragen in bijvoorbeeld de supermarkt en ik heb geen zin in een scene en publique, dan knijp ik ze meestal onopvallend in hun arm, terwijl ik ze fluisterend flink de les lees. Niemand kan uit mijn lieve glimlach opmaken welke vreselijke "dreigementen" ik mijn kinderen naar het hoofd slinger ;)

Works like a charm!
[/color]
Dan kan ik je gerust stellen, dat hebben we wel door hoor. Tijdens mijn werk in de supermarkt komt ook voor, maar het valt echt wel op hoor.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik vind dat hier toch wel heel erg de typisch-Nederlandse opvatting "we doen maar want ze kennen ons hier toch niet (of verstaan ons toch niet)"-mentaliteit heerst...

:D

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Mack schreef:Ik vind dat hier toch wel heel erg de typisch-Nederlandse opvatting "we doen maar want ze kennen ons hier toch niet (of verstaan ons toch niet)"-mentaliteit heerst...
Oh brother!
Sandy
mennoa
Amerika-ontdekker
Contacteer:

ben ik raar of niet? ;)

Bericht door mennoa »

Als wij in de States zijn of in Canada willen we zoveel mogelijk 'local' zijn:) Als we dan ook Nederlanders tegenkomen hangt het er een beetje vanaf wat we doen, als ze een beetje relaxed overkomen (niet typisch Jan-de-toesrist zeg maar) dan begin ik weleens een praatje.
Zo waren we da afgelopen keer bijvoorbeeld op het stuk weg tussen Kayenta en Monument Valley en langs de kant van de weg had je een stukje grind waar je je auto stil kon zetten om even uit te rekken of van het zicht te genieten en op precies zo'n stukje kwamen we dan Nederlanders tegen, ja, dan kan ik me toch moeilijk stil houden hoor:)
Maar bijv. in Canada (bij het Peyto Lake, Jasper NP) zagen we op de 'toeristenvlonder' (waarop veel mensen stonden) een Nederlands stel en die vroegen ons zelfs een foto van ze te maken (in het Engels dus) en toen hebben we toch ook maar gewoon in het Engels terug geantwoord ipv Kikkerlands... :)
Aan de ene kant is het natuurlijk wel geinig dat je eigen-landers tegenkomt zo ver van huis maar aan de andere kant kan ik me zelf weleens ergeren aan mede-landers als ik ze daar zie en vaak ook zo super-toeristisch zie doen. Waarschijnlijk erger ik mij daar dan aan omdat ik zelf geen haar anders ben:P
Ook moet ik zeggen dat het aanmerkelijk scheelt als Nederlanders vloeiend Amerikaans-Engels spreken... gewoon gevoelsmatig

Doeg,
Menno
2000: 3 wkn: BC,WA
2002: 3 wkn: NV,AZ,CA,OR,WA,BC
2004: 3 wkn: NV,CA,AZ,UT,ID,WY,MT,AB,BC
2007: 11 dgn NYC (NY,NJ)
2008: Vancouver Island - BC,AB,WA
2010: 3 wkn: SD,WY,MT,AB,BC,WA

Foto's op http://www.mennoalberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Raar zulle, na onze reis heb ik nog de opmerking gemaakt "Nederlanders kom je overal tegen". We hebben er zo af en toe wel eens tegengekomen, maar geen Belgen. Ik heb niks tegen Nederlanders hoor, maar waar we ook op reis gaan, we komen er toch altijd een paar tegen. Volksverhuizing ???
Groetjes van Dummy
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Dummy schreef:Raar zulle, na onze reis heb ik nog de opmerking gemaakt "Nederlanders kom je overal tegen". We hebben er zo af en toe wel eens tegengekomen, maar geen Belgen. Ik heb niks tegen Nederlanders hoor, maar waar we ook op reis gaan, we komen er toch altijd een paar tegen. Volksverhuizing ???
Groetjes van Dummy
Nederlanders hoor je van ver, wij Belgen zijn rustiger en dus ook minder opvallend. :lol: :wink:
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Haha dat zal het wel zijn.
Je bent blijkbaar uit mijn buurt, ben daar opgegroeid, maar woon nu aan de kust. :)
Groetjes Dummy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Wat betreft Nederlands overal tegenkomen - Ik ben zelf nog geen Nederlander tegengekomen in Amerika (los van mijn familie dan). En ik denk (afhankelijk van de situatie) dat ik ze wel zou aanspreken. Zoals ik al eerder in deze draad zei, vind ik het wel lekker om heerlijk ongeneerd Nederlands te kunnen praten daar. Maar als ik Nederlanders tegen zou komen, zou ik wel even een praatje maken.. Waarom niet? We schamen ons toch niet voor onze afkomst? :(

In de meeste gevallen zijn het Nederlanders met dezelfde passie voor Amerika, zoals een ieder van ons op dit forum..
Sandy
osc
Amerika-ontdekker

Bericht door osc »

Afgelopen vakantie in de VS zijn we veel Nederlanders tegengekomen, het is inderdaad waar dat ze harder praten dan bijvoorbeeld Belgen, dus hoor je sneller van waar mensen komen.

Belgen zijn we ook tegengekomen maar toch in mindere maten, en dan vooral Franstalige Belgen.

De meeste Amerikanen dachten trouwens dat we van Germany kwamen, komt waarschijnlijk door het Belgisch Limburgse accent dat wel wat lijkt op het Duits.
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Wij zijn vorig jaar dus op vakantie geweest in Virginia. En daar hebben we geen Nederlanders gesproken, behalve mijn oom, tante en nicht.
Wel leuke dingen meegemaakt. Wij waren dus op pad met een dreumes van 16 maanden; blond en helder blauwe ogen. Dus in iedere supermarkt hadden we aanspraak.
In Monticello (huis van Jefferson in Charlottesville) waren we de eerste Nederlanders die de dame aan de kassa meemaakte.
In het openluchtmuseum in Staunton werd in een huisje uitleg gegeven over de 'Dutch oven'. Ik merkte op dat ik het grappig vond dat dat ding zo genoemd werd, omdat ik als Nederlandse nog nooit zoiets had gezien. Voor dat meisje waren we de eerste Europeanen die ze sprak!!!! Hahahaa.
In een Super8-motel vroeg de baliemedewerker waar The Netherlands was, hahahaha. Hij wist nog maar net waar Europa was.
Maar bij mijn schoonzusje in Canada (Woodstock) zijn meer Nederlanders. Mijn schoonzusje is er bijna 5 jaar geleden naar toe verhuisd met man en 4 kinderen om daar te kunnen boeren. Ik stond met haar te kletsen in een dollarstore toen een andere vrouw ons aansprak. Woonde er ook al jaren, maar vond het leuk om even Nederlands te kletsen. En in een van de plaatselijke supermarkten was een hele gang met allemaal Hollandse produkten. Daar hebben we maar dropjes gekocht voor onderweg.
Tja, wij zijn makkelijk als Nederlands te herkennen. Mijn man spreekt nl. geen Engels :lol:
Groetjes
Liliane
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hee, wij moeten dan niet dezelfde dame getroffen hebben bij de kassa van Monticello, want daar zijn wij vorig jaar ook geweest ;). Wel hoorde de gids daar, dat we Nederlands waren (of tenminste half-Nederlands) en vertelde, dat Jefferson erg geinteresseerd was in de Nederlandse handelsgeest destijds. Of dat waar is zou ik niet weten, maar ik vond het al bijzonder, dat hij wist, dat er een Nederlandse "knack for trading" was!

Over Nederlanders gesproken, wij krijgen hier op Aruba zowel van de Arubanen (die vrijwel allemaal Nederlands spreken) als van de Nederlanders hier veel complimenten over het feit, dat mijn man Rick en onze kinderen zo goed Nederlands spreken. Erg leuk! Ook een ego booster voor de kinderen, die zo toch makkelijker hun Nederlands oefenen, dan als er om hun accent wordt gelachen (is in Nederland gebeurd :().
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 22 aug 2005, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

liliane schreef:In Monticello (huis van Jefferson in Charlottesville) waren we de eerste Nederlanders die de dame aan de kassa meemaakte.
In het openluchtmuseum in Staunton werd in een huisje uitleg gegeven over de 'Dutch oven'. Ik merkte op dat ik het grappig vond dat dat ding zo genoemd werd, omdat ik als Nederlandse nog nooit zoiets had gezien. Voor dat meisje waren we de eerste Europeanen die ze sprak!!!! Hahahaa.
Ik stond ooit op een camping in Montana, geen kleintje. We waren de eerste niet-Amerikanen die ooit op die camping gestaan hadden :D

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Hee, wij moeten dan niet dezelfde dame getroffen hebben bij de kassa van Monticello, want daar zijn wij vorig jaar ook geweest .
Ligt er aan wanneer je er geweest bent, hè. Wij waren daar in april.
Afbeelding
Oh, nog een leuke ervaring. In een of ander infocentrum over de Burgeroorlog sproken wij een oude dame die net na de oorlog in Rotterdam geweest was. Al die vrouwen met hoedjes op de fiets had heel veel indruk gemaakt.

En op de Skylontower in Niagara Falls kwam een Japanse vrouw aan me vragen of Thieu met hun op de foto mocht. Ze waren weg van hem. Hij staat dus in een Japans fotoalbum met een sjacherijnig koppie, hahaha. Als dank kreeg hij nog een leuk balletje.

Groetjes
Liliane
p.s. ik weet eigenlijk niet eens of een foto toevoegen mag. Zo niet, dan excuses, ik zal het niet meer doen![/img]
Laatst gewijzigd door liliane op 22 aug 2005, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ton-L
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ton-L »

Laatste vakantie 2 maal nederlanders tegen gekomen

1 maal in Las Vegas waar een Nederlandse vrouw in duidelijke taal
aan haar man vertelde dat het nu maar eens afgelopen moest zijn
met het gokken :lol:
Maar zelfs de amerikanen begrepen dat het slimmer was dat hij nu naar
boven moest gaan ,want op de een of andere manier is g.v.d een
wereldwijd begrip

En de 2 keer was het bij de south rim van de Grand Canyon
dat toen ik stond te filmen , mijn zoon van 5 het geweldige idee
had om effe op het muurtje te gaan lopen :shock:

En toen ik hem ook in A.B.N te verstaan gaan dat het nou eens
afgelopen moet zijn met dat geklooi
werd ik op mijn schouders getikt door een mevrouw en die
vertelde mij wat een mooie ontdeugende zoon ik wel niet had.
en terwijl zij en haar gezin lol hadden om mij en mijn zoon gooide haar
dochter een ijsje richting een squirrel en dat vond zij duidelijk
"NOT FUNNY "
Onze Reisverhalen en foto's zijn te zien en te lezen op onze Website:

http://www.loke.nl/

Groetjes Ton,Ria,Debby & Bram
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

liliane schreef:p.s. ik weet eigenlijk niet eens of een foto toevoegen mag. Zo niet, dan excuses, ik zal het niet meer doen!
Tuurlijk mag dit. Je hebt het zelfs heel netjes met een Thumbnail gedaan..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer