Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huurauto in NYC.
-
sander-patty
- Amerika-ontdekker
Huurauto in NYC.
Over een paar weken gaan we onze 2de trip naar amerika maken.
Dit maal geen rondreis maar een stedentrip naar New York.
Op 20 feb. rond 21:00 uur komen we aan in New York en een dag later willen we naar Pawling, NY (circa 1,5 uur upstate)
We gaan hier op bezoek bij vrienden en naar een concert dus het kan best eens nachtwerk worden.
Nu zitten we een beetje in dubio wat betreft de huur auto.
Ik heb op internet wat lopen zoeken en kom er achter dat de huurauto in 99% van de gevallen op een luchthaven staat.
1) Huren we een auto 3 dagen (weekend) vanaf aankomst in Amerika en rijden we vanuit het vliegveld zelf naar het Hotel (midden in Manhattan)
2) Huren we een auto voor 1 dag en gaan we dus 3x op en neer naar een vliegveld om de auto te halen.
Wat zouden jullie adviseren. (en via wie boeken) ????
Later die week gaan we ook nog een dag weg waarbij we een auto nodig hebben, maar het is nog niet bekend welke dag dus hier hoef ik voorlopig nog niets aan te doen.......
Dit maal geen rondreis maar een stedentrip naar New York.
Op 20 feb. rond 21:00 uur komen we aan in New York en een dag later willen we naar Pawling, NY (circa 1,5 uur upstate)
We gaan hier op bezoek bij vrienden en naar een concert dus het kan best eens nachtwerk worden.
Nu zitten we een beetje in dubio wat betreft de huur auto.
Ik heb op internet wat lopen zoeken en kom er achter dat de huurauto in 99% van de gevallen op een luchthaven staat.
1) Huren we een auto 3 dagen (weekend) vanaf aankomst in Amerika en rijden we vanuit het vliegveld zelf naar het Hotel (midden in Manhattan)
2) Huren we een auto voor 1 dag en gaan we dus 3x op en neer naar een vliegveld om de auto te halen.
Wat zouden jullie adviseren. (en via wie boeken) ????
Later die week gaan we ook nog een dag weg waarbij we een auto nodig hebben, maar het is nog niet bekend welke dag dus hier hoef ik voorlopig nog niets aan te doen.......
Re: Huurauto in NYC.
In Manhatten zijn 10 lokaties van Hertz, waar ik altijd bij huur, waar je een auto op kan halen. 's-Morgens ophalen 's-avonds terugbrengen lijkt mij het beste.
Hertz
Hertz
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Er zijn genoeg locaties van verschillende verhuurders in New York, dus ik begrijp je punt niet helemaal ? Wij hebben al vaker in Midtown locaties een auto gehuurd. Bijvoorbeeld voor een weekend, omdat we een trip wilden maken. Laatst ook toen we naar Washington wilden (zie ons laatste reisverslag). Alle grote verhuurders zitten op meerdere locaties in Manhattan. Wij hebben gewoon via usareisen.de bij Alamo en National gehuurd, maar heb ook al eens bij Avis gehuurd.
Ik hoorde wel dat het duurder is om in Manhatan zelf te huren. Ik heb dat niet uitgezocht (ik ga niet eerst terug naar het vliegveld of zo), maar we hadden wel wat 'kleine ongemakken' toen we laatste keer huurden (we hadden SUV gehuurd, en die was er niet; we dachten 'tank benzine inclusief' te hebben, maar dat is schijnbaar niet meer mogelijk bij National vanaf Manhattan zelf; voor details, zie reisverslag)
Ik hoorde wel dat het duurder is om in Manhatan zelf te huren. Ik heb dat niet uitgezocht (ik ga niet eerst terug naar het vliegveld of zo), maar we hadden wel wat 'kleine ongemakken' toen we laatste keer huurden (we hadden SUV gehuurd, en die was er niet; we dachten 'tank benzine inclusief' te hebben, maar dat is schijnbaar niet meer mogelijk bij National vanaf Manhattan zelf; voor details, zie reisverslag)
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
sander-patty
- Amerika-ontdekker
Bedankt !!
We hebben een auto gehuurd via usareisen.de in manhattan.
We hebben een auto gehuurd via usareisen.de in manhattan.
- Rebekka1977
- Amerikafan
Juist voor deze 'kleine ongemakken' twijfelen wij of we toch niet beter terug gaan naar een vliegveld (of een wat grotere vestiging) in de buurt van NYC. Is dat erg onhandig?MattRob schreef:Ik hoorde wel dat het duurder is om in Manhatan zelf te huren. Ik heb dat niet uitgezocht (ik ga niet eerst terug naar het vliegveld of zo), maar we hadden wel wat 'kleine ongemakken' toen we laatste keer huurden (we hadden SUV gehuurd, en die was er niet; we dachten 'tank benzine inclusief' te hebben, maar dat is schijnbaar niet meer mogelijk bij National vanaf Manhattan zelf; voor details, zie reisverslag)
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Tja, het kost je tijd (en waarschijnlijk ook wat geld). Je zou bijvoorbeeld naar Neward kunnen gaan, dat scheelt wel weer. Alleen ben je dan weer geld kwijt aan de metro. Je kan naar JFK gaan, dat kan goedkoper (je kan zelfs met de bus voor $ 2 volgens mij), maar dat kost weer tijd en eventueel ook tol voor de tunnels om weer Manhattan in te rijden (als je over de bruggen rijdt, is het gratis). Dus dat zou je moeten afwegen.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Rebekka1977
- Amerikafan
Naja, ik denk dat we toch maar gewoon in Manhatan huren (wel zo makkelijk met de bagage enzo) en dan zien we wel wat we meekrijgen. Als het niet bevalt ruilen we onderweg wel ergens om, dat kan vrij makkelijk en snel (hebben het al eerder gedaan en jullie ook las ik in je verslag
)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 5561 Weergaves
-
Laatste bericht door Bart80
-