Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hella stelt zich eindelijk eens voor.
Hella stelt zich eindelijk eens voor.
Hoi allemaal, ik snuffel al een tijdje rond op dit forum en vond dat het nu eens tijd werd om me voor te stellen.
Mijn naam is Hella en ik woon in het noorden van Nederland. Vorig jaar ben ik in oktober voor het eerst (in m`n eentje) naar Boston MA op vakantie geweest. Ik heb het daar heel erg naar mijn zin gehad. De mensen waren supervriendelijk, ik heb er heerlijk gegeten, mooie dingen gezien (parken, musea etc.), heerlijk gewinkeld en ik voelde me daar veiliger dan in mijn eigen woonplaats. Overal waar ik kwam stond wel een politie-agent en die waren erg behulpzaam en vriendelijk als ik hen de weg vroeg. Wat ik erg leuk vond (moest hier in het begin wel even aan wennen) is dat Amerikanen zo gemakkelijk en spontaan contact met je zoeken. Het is me regelmatig overkomen dat er iemand spontaan tegen me begon te kletsen. Hele verhalen over het weer, politiek en andere onderwerpen heb ik aangehoord.
Ik ben al een aantal jaren geinteresseerd in de VS. Dit jaar doe ik voor het eerst mee met de Lottery. Best wel spannend. Ik wens alle mededeelnemers veel geluk toe.
Mijn naam is Hella en ik woon in het noorden van Nederland. Vorig jaar ben ik in oktober voor het eerst (in m`n eentje) naar Boston MA op vakantie geweest. Ik heb het daar heel erg naar mijn zin gehad. De mensen waren supervriendelijk, ik heb er heerlijk gegeten, mooie dingen gezien (parken, musea etc.), heerlijk gewinkeld en ik voelde me daar veiliger dan in mijn eigen woonplaats. Overal waar ik kwam stond wel een politie-agent en die waren erg behulpzaam en vriendelijk als ik hen de weg vroeg. Wat ik erg leuk vond (moest hier in het begin wel even aan wennen) is dat Amerikanen zo gemakkelijk en spontaan contact met je zoeken. Het is me regelmatig overkomen dat er iemand spontaan tegen me begon te kletsen. Hele verhalen over het weer, politiek en andere onderwerpen heb ik aangehoord.
Ik ben al een aantal jaren geinteresseerd in de VS. Dit jaar doe ik voor het eerst mee met de Lottery. Best wel spannend. Ik wens alle mededeelnemers veel geluk toe.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hella stelt zich eindelijk eens voor.
Welkom op het Alles Amerika forum, Hella!
Je zal al heel wat info gevonden hebben in het Emigratie subforum, neem ik aan?
Je zal al heel wat info gevonden hebben in het Emigratie subforum, neem ik aan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
welkom op het forum Hella
Die passie voor de VS delen we graag met je
Veel succes met je lootje
Die passie voor de VS delen we graag met je

Veel succes met je lootje

Sjoerd
Bedankt voor jullie reakties. Ik heb inderdaad al veel informatie en interessante links gevonden via deze website.
Ik ga er van uit dat ik de Lottery niet win. Ben me er goed van bewust dat die kans heel, heel erg klein is.
Over twee jaar kan jij ook meedoen met de Lottery Sjoerd. Wie weet ga jij ooit de Lottery winnen. Je weet het maar nooit... Heb je al een beetje een idee waar je zou willen gaan wonen en welk beroep je er wil gaan uitoefenen? Of wil je in de VS gaan studeren?
Ik ga er van uit dat ik de Lottery niet win. Ben me er goed van bewust dat die kans heel, heel erg klein is.

Over twee jaar kan jij ook meedoen met de Lottery Sjoerd. Wie weet ga jij ooit de Lottery winnen. Je weet het maar nooit... Heb je al een beetje een idee waar je zou willen gaan wonen en welk beroep je er wil gaan uitoefenen? Of wil je in de VS gaan studeren?
Jaa, dat vraag ik me af eigenlijk ik word volgend jaar 18 (half 2010), maar is het niet zo dat ik dan de aanstaade lotterij al mee mag gaan doen!? Dat is namelijk de DV2011 en in 2011 ben ik 19! Waar ik zou gaan wonen is in Florida, altijd lekker warm, het leven is daar relatief goedkoop en het is gewoon een hartstikke mooie staat! En dan denk ik in de omgeving Orlando of omgeving van Naples. Wat ik wil gaan doen weet ik eigenlijk nog niet zo goed, Ik ben van plan in Nederland de Bachelor Logistiek tegaan doen in Rotterdam en misschien daarna in Londen of ergens in Amerika mijn master tehalen (liefst amerika natuurlijk
, maar dat is denk ik heel veel duurder en moeilijker om aangenomen teworden!), In die sector zou ik wel willen werken, alleen is de vraag is er werk tevinden daarin, anders zou ik in het begin iniedergeval een baantje kunnen nemen bij iets als de Wallmarkt of in de Fastfood! Maar aangezien ik er vanuit ga dat ik die lotterij toch niet win, is mijn plan om eerst een paar jaar in Nederland tegaan werken, om vervolgens een bedrijf in Florida tekopen waarmee ik een E2 aanvraag kan doen! Mijn ouders zijn bereidt om mij hier (deels) in te sponsoren! Hoe weet je eigenlijk dat ik pas 16 ben?
Groetjes

Groetjes
Sjoerd