Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huurauto dollar rent a car
Re: Huurauto dollar rent a car
Goedemiddag,
Wij willen in oktober onze auto huren bij Dollar, mag je hier net zoals bij Alamo zelf je auto uitkiezen?
Wij willen hem huren op San Francisco Airport
Wij willen in oktober onze auto huren bij Dollar, mag je hier net zoals bij Alamo zelf je auto uitkiezen?
Wij willen hem huren op San Francisco Airport
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat is afhankelijk van de lokatie. Toen wij een auto huurden bij Dollar is Las Vegas, mochten we hem wel zelf uitzoeken, maar in New York bijvoorbeeld niet. San Francisco weet ik niet, maar er is vast wel iemand die daar ervaring mee heeft.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
In San Francisco zoek je bij Dollar zelf je auto uit.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Is dat sinds kort zo? Ik heb in 2004 een auto via Dollar in San Francisco gehuurd en toen mocht ik niet uitkiezen. Ik had toen wel een upgrade naar een Jeep Grand Cherokee genomen. Misschien dat ik daarom niet mocht uitkiezen?Harry schreef:In San Francisco zoek je bij Dollar zelf je auto uit.
Roland
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij hebben ik dacht in 2004 of 2005 zelf de auto uit kunnen kiezen, was gewoon een full-size, in 1999 kon het nog niet, maar toen stonden ook nog niet alle auto's in één parkeergarage.
Hoihoi,
Wij willen ook graag een auto bij dollar boeken aangezien de auto die we willen hebben bij de rest al uitverkocht is??
Vraag me alleen wel af bij dollar hoe het zit met de verzekeringen, vind deze niet echt heel duidelijk aangegegeven?
Groetjes
Brenda & Patrick
Wij willen ook graag een auto bij dollar boeken aangezien de auto die we willen hebben bij de rest al uitverkocht is??
Vraag me alleen wel af bij dollar hoe het zit met de verzekeringen, vind deze niet echt heel duidelijk aangegegeven?
Groetjes
Brenda & Patrick
- Phillostar
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik heb zojuist bij carhire3000.com een auto van Dollar gereserveerd, bij de huur zit o.a. een verzekeringspakket/LDW zonder eigen risico en een aansprakelijkheidsverzekering/SLI van 1 mil.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Via welke link probeer je te boeken en in welke stad? Rechtstreeks bij Dollar.com? Kijk altijd goed of je de minimale verzekeringen als LDW/CDW en LSI/LIS erbij hebt. Verder zijn niet altijd alle auto's in een bepaalde plaats beschikbaar. Wat voor auto wil je trouwens? Een bepaald type of merk/model? Je kiest nl. altijd een type: Compact, Economy, Full Size, (Midsize) SUV enz. en dan is het maar net wat voorradig is op het moment dat jij de auto komt afhalen.Bren&Pat schreef:Wij willen ook graag een auto bij dollar boeken aangezien de auto die we willen hebben bij de rest al uitverkocht is??
Roland
Nou toch een 'slechte' ervaring met Dollar.com. Via Expedia.nl een auto geboekt, prepaid met alle verzekeringen zoals gewoonlijk wanneer je boekt vanuit Europa. Blijkt dat mij men toch $239.90 in rekening heeft gebracht voor: "Loss Damage Waiver".
Gelijk Expedia.nl & Dollar.com aangeschreven natuurlijk, maar ja Dollar.com vraagt wel 14 tot 21 dagen voor ze antwoorden !!!!.
Ze spreken elkaar ook tegen op het formulier, goed dat ik die niet weggegooid heb, helemaal bovenin staat:
Included 11 day voucher
loss damage waiver, uninmotprot, supplemental liability ins, etc etc
En daaronder dat ik die "loss damage waiver" heb geaccepteerd, dat heb ik niet. Ik weiger altijd alle extra verzekeringen, enige wat me gevraagd was of ik een cabrio wilde (was gezien het weer best leuk geweest, maar dat voor een andere (prepay) keer). Kijken hoe dit afloopt, intussen de bonnen goed bewaren...
Zie nu ook dat er wat taxes geind zijn, die volgens de voucher included waren. Alleen de prepaid fuel was niet included. Dollar Express of niet, volgende keer geen Dollar voor mij dus.
Gelijk Expedia.nl & Dollar.com aangeschreven natuurlijk, maar ja Dollar.com vraagt wel 14 tot 21 dagen voor ze antwoorden !!!!.
Ze spreken elkaar ook tegen op het formulier, goed dat ik die niet weggegooid heb, helemaal bovenin staat:
Included 11 day voucher
loss damage waiver, uninmotprot, supplemental liability ins, etc etc
En daaronder dat ik die "loss damage waiver" heb geaccepteerd, dat heb ik niet. Ik weiger altijd alle extra verzekeringen, enige wat me gevraagd was of ik een cabrio wilde (was gezien het weer best leuk geweest, maar dat voor een andere (prepay) keer). Kijken hoe dit afloopt, intussen de bonnen goed bewaren...
Zie nu ook dat er wat taxes geind zijn, die volgens de voucher included waren. Alleen de prepaid fuel was niet included. Dollar Express of niet, volgende keer geen Dollar voor mij dus.
Ik heb vorig jaar ook een soortgelijke ervaring met Expedia. nl en Dollar gehad.
Alles was betaald en toch werd een bedrag op mijn cc belast.
In het kort:
Expedia laat het afweten, zoek het maar met Dollar uit.
Dollar corrigeerde uiteindelijk na ongeveer 6 weken.
Ik had het toen inmiddels al met protest door de cc-mij laten terugboeken.
Het hele verhaal staat op het Florida forum/
Knaapje
Alles was betaald en toch werd een bedrag op mijn cc belast.
In het kort:
Expedia laat het afweten, zoek het maar met Dollar uit.
Dollar corrigeerde uiteindelijk na ongeveer 6 weken.
Ik had het toen inmiddels al met protest door de cc-mij laten terugboeken.
Het hele verhaal staat op het Florida forum/
Knaapje
update:
Please accept my apologies for any inconvenience you may have experienced. A review of our records indicates a billing error applied the charge for the Loss Damage Waiver to your rental. This was included in your booking. I have issued a refund to your card.
Mooi, aardig bedrag was het, dus misschien is Dollar nog niet afgeschreven als optie... Moest natuurlijk wel de benzine betalen, maar daar klaagde ik ook niet over.
Please accept my apologies for any inconvenience you may have experienced. A review of our records indicates a billing error applied the charge for the Loss Damage Waiver to your rental. This was included in your booking. I have issued a refund to your card.
Mooi, aardig bedrag was het, dus misschien is Dollar nog niet afgeschreven als optie... Moest natuurlijk wel de benzine betalen, maar daar klaagde ik ook niet over.
Nou, wij heben gekeken op de site van dollar zelf. We moeten de auto ophalen in L.A maar alles op die sites staat al op uitverkocht.
We willen graag mustang rijden maargoed, dat zal wel geen optie zijn. Weet alleen niet wat ik nu moet boeken, want ik ga ook niet in zo'n simpel autotje rijden.
Het is allemaal nieuw voor ons, word de eerste keer Amerika. Heb er wel ontzettend veel zin in!!!
We willen graag mustang rijden maargoed, dat zal wel geen optie zijn. Weet alleen niet wat ik nu moet boeken, want ik ga ook niet in zo'n simpel autotje rijden.
Het is allemaal nieuw voor ons, word de eerste keer Amerika. Heb er wel ontzettend veel zin in!!!
-
MainOffender
- Amerika-ontdekker
Kijk hier eens.
http://www.usareisen.de/mietwagen/usa-m ... &uage=&si=
Je kan meestal geen specifiek model reserveren, maar ik vermoed dat je veel kans hebt op een mustang als je cabrio kiest.
http://www.usareisen.de/mietwagen/usa-m ... &uage=&si=
Je kan meestal geen specifiek model reserveren, maar ik vermoed dat je veel kans hebt op een mustang als je cabrio kiest.
Ik heb voor november pas een auto gehuurd via Auto Europa (http://www.autoeurope.nl), die was een stuk goedkoper dan alle andere sites. Auto kan ik ophalen bij Dollar in LAX.Bren&Pat schreef:Nou, wij heben gekeken op de site van dollar zelf. We moeten de auto ophalen in L.A maar alles op die sites staat al op uitverkocht.
Heb ff gekeken op de sites.
Is Alamo wel een betrouwbaa bedrijf? geen addertjes onder het gras kwa kosten?
En bij Autoeurope heb ik ook ff gekeken, als ik daar voor een cabrio kies, dan begint die standaard op de chrysler sebring. Word je daar vanuit geupgrade dan? Zie mezelf nou niet echt in die auto rond crossen

En bij Autoeurope heb ik ook ff gekeken, als ik daar voor een cabrio kies, dan begint die standaard op de chrysler sebring. Word je daar vanuit geupgrade dan? Zie mezelf nou niet echt in die auto rond crossen
Wat is er mis met die auto?Bren&Pat schreef:Heb ff gekeken op de sites.
En bij Autoeurope heb ik ook ff gekeken, als ik daar voor een cabrio kies, dan begint die standaard op de chrysler sebring. Word je daar vanuit geupgrade dan? Zie mezelf nou niet echt in die auto rond crossen![]()
En Alamo is ook een prima verhuurbedrijf en er zijn geen addertjes, je moet bij het ophalen van je auto er alleen op letten dat ze je niks dubbel rekenen. Bij het standaardpakket zou men alleen je de benzine moet berekenen. Bij het Gold-pakket opzich niks.
Paar jaar geleden met een Sebring gereden, geen cabrio, maar vond dat toch een leuke auto.
ik zie op www.ebookers.nl (al eerder een huurauto voor Amerika geregeld) dat als je de auto op een ander punt inlevert dan ophaalt, je dan geen $200 of $250 betaald maar $500, wat is dat nou weer voor een onzin?
Dollar rent a car is bij ebookers de goedkoopste maar niet op deze manier.
Iemand ervaring?
Dollar rent a car is bij ebookers de goedkoopste maar niet op deze manier.
Iemand ervaring?
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Hoeveel je moet betalen voor een One-way is afhankelijk van het aantal miles tussen de ophaalplaats en de plaats waar je de auto weer inlevert.
Gisteren toevallig de voucher van Dollar ontvangen.
Hierop staan de one-way kosten bij Dollar.
0 - 200 miles: $50
201 - 500 miles: $100
501 - 1000 miles: $300
boven de 1000 miles: $500
Dit is onafhankelijk van de bookingsite.
Andere autoverhuurbedrijven hanteren ook zo'n systeem van oplopende prijzen bij grotere afstanden.
Dit zijn gangbare prijzen. Er zijn enkele verhuurbedrijven die hierin wat goedkoper zijn, maar ik kan je niet vertellen welke dit zijn. Zeker iemand anders op dit forum wel.
Gisteren toevallig de voucher van Dollar ontvangen.
Hierop staan de one-way kosten bij Dollar.
0 - 200 miles: $50
201 - 500 miles: $100
501 - 1000 miles: $300
boven de 1000 miles: $500
Dit is onafhankelijk van de bookingsite.
Andere autoverhuurbedrijven hanteren ook zo'n systeem van oplopende prijzen bij grotere afstanden.
Dit zijn gangbare prijzen. Er zijn enkele verhuurbedrijven die hierin wat goedkoper zijn, maar ik kan je niet vertellen welke dit zijn. Zeker iemand anders op dit forum wel.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
National is voor grotere afstanden de goedkoopste mogelijkheid, maximaal $ 250,00
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1875 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart
-
- 14 Reacties