Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zuid West reis voor 2 ouwetjes !!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hèlen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Zuid West reis voor 2 ouwetjes !!!

Bericht door Hèlen »

Hallo allen,
Wij Albert en Hèlen gaan voor het eerst naar Amerika. We gaan 2 maanden reizen door het Zuid Westen en Oregon. We bezoeken uiteraard de toeristische plekken ,maar willen toch ook op aparte plekken komen.
We zijn camperaars en zoeken met de camper altijd kleine leuke plekken. Dit keer gaan we per auto en moeten we het met hotelletjes doen.Dat zal niet meevallen.
Zijn er nog tips ,waar we perce aan moeten denken graag een berichtje.Een vraagje nog is Amerika ook ingericht op 65 plussers ,want dat zijn wij. We zijn gezond volgens ons ,maar toch...Zijn er tips voor gezellige overnachtingsplekken,wij houden ons aanbevolen
groetjes
Hèlen en Albert
http://www.helenenalbert.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Zuid West reis voor 2 ouwetjes !!!

Bericht door nieuwenoord »

Lieve mensen,

Ik ben net bezig geweest met jullie route voor het kaartje (jullie halen die 10 posten wel), maar kom dingen tegen waar ik vraagtekens bij zet. Misschien is het toch voor jullie zelf ook fijn de route hier in het Zuidwestenforum te zetten en mensen die ervaring hebben in dit gebied er eens naar te laten kijken.

Zo zie ik dat jullie willen overnachten in Tuba City en Valley of Fire (state park). Ik denk niet dat dat kan zelfs, hoewel Tuba City misschien wel, maar het is echt helemaal niks in de middle of nowhere, beetje eng zelfs (vind ik). Valley of Fire heeft volgens mijn weten helemaal geen accomodatie en ligt heel dicht bij Las Vegas. En zo zijn er nog wel wat puntjes.

Misschien toch nog eens naar kijken voor je een definitief routekaartje laat maken? Als je de route precies zo post als in het routekaartjestopic, krijg je vast hele goede tips.

Groetjes,
Monique
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Valley of Fire SP heeft een prima campground om te staan met de camper, dus daar is niks mis mee.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ze gaan met de auto :wink:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

hekkie schreef:Valley of Fire SP heeft een prima campground om te staan met de camper, dus daar is niks mis mee.

Marjan
We zijn camperaars en zoeken met de camper altijd kleine leuke plekken. Dit keer gaan we per auto en moeten we het met hotelletjes doen.

Maar dat zal voor de TS niet gaan :wink:
Bart

Edit: Monique was sneller :)
Laatst gewijzigd door Dude op 25 jan 2009, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Niet goed opgelet dus..... :oops:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Hèlen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

De Zuid-West route van de Ouwetjes

Bericht door Hèlen »

Hallo forumleden Wij hebben een route uitgestippeld voor onze reis aankomende april en mei.
Zouden jullie a.u.b. hier eens naar willen kijken of de plaatsen waar wij willen overnachten een beetje kloppen.Wij hoorden n.l. dat je b.v. in valley of the fire state park niet kunnen overnachten. Zo zullen er nog wel wat plaatsen zijn die we niet goed bepaald hebben.
Onze dank is groot 111
1 april Amsterdam- San Francisco
2 april San Francisco
3 april San Francisco
4 april San Francisco -Monterey 192 km 3 uur
5 april Monterey -San Louis Obispo 238 km 4 uur
6 april San Louis -Ventura 231 km 3 uur
7 april Ventura- Los Angeles 104 km 2 uur
8 april Los Angeles
9 april Los Angeles
10april Los Angeles- San Diego 193 km 3 uur
11april Dan Diego-Mexico Tijana-San Diego 221 km 5 uur
12april San Diego- Palm Springs 316 km 6 uur
13april Palm Springs-Indio Joshua Park
14april Indio Joshua Park- Dessert center 300 km
15april Dessert center-Blythe 152 km 2 uur
16april Blythe-Prescott 257 km 4 uur
17april Prescott -Flagstaff 181 km 3 uur
18april Flagstaff-Holbrook 146 km
19april Holbrook- Tuba city 247 km 4 uur
20april Tuba city- Grand canyon 139 km 2 uur
21april Grand Canyon
22april Grand Canyon-Tuba city- Mexican Hat 331 km 4 uur
23april Mexican Hat-Page 232 km 3 uur
24april Page- Bryce Canyon 256 km 4 uur
25april Bryce Canyon-Hurricane 229 km 4 uur
26april Hurricane- Valley of fire statepark 276 km 3 uur
27april Valley of statepark- Las Vegas 116 km 2 uur
28april Las Vegas
29april Las Vegas
30april Las Vegas-Hooverdam- Badwater 300 km 3 uur
1 mei Badwater-Lone Pine 204 km 4 uur
2 mei Lone Pine- Bodie 270 km 4 uur
3 mei Bodie- Curry village 177 km 3 uur
4 mei Curry village- Placerville 244 km 4 uur
5 mei Placerville- Quincy 272 km 4 uur
6 mei Quincy-Lassen Volcanic 181 km 4 uur
7 mei Lassen
8 mei Lassen- Klamatt Falls 332 km 4 uur
9 mei Klamatt Falls-Crater lake 96 km 3 uur
10mei Crater Lake- Mount Bachelor 217 km 4 uur
11mei Mount Bachelor- Sisters 70 km 2 uur
12mei Sisters-Powell Butte 45 km 1 uur
13mei Powell Butte
14mei Powell Butte
15mei Powell Butte
16mei Powell Butte-New Port- Cape Pertua 346 km 5 uur
17mei Cape Pertua -Gold Beach 288 km 4 uur
18mei Gold Beach- Eureka 224 km 3 uur
19mei Eureka- Fort Bragg 235 km 4 uur
20mei Fort Bragg-Bolinas 226 km 3 uur
vriendelijke groeten
Hèlen en Albert
http://www.helenenalbert.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: De Zuid-West route van de Ouwetjes

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum Hèlen,

Heerlijk om zoveel tijd te hebben.
Wij reizen altijd met de auto en dat is prima te doen, maar we proberen wel altijd lange rijdagen af te wisselen met meerdere dagen op 1 plek, zodat we niet elke dag in een ander motel zitten. In jullie route zitten wel erg veel reisdagen.
In 2006 hebben wij ook het zuidwesten gecombineerd met een stuk Oregon, misschien kunnen jullie nog tips uit ons reisverslag halen.
Hèlen schreef: 10april Los Angeles- San Diego 193 km 3 uur
11april Dan Diego-Mexico Tijana-San Diego 221 km 5 uur
12april San Diego- Palm Springs 316 km 6 uur
San Diego is een mooie stad, jammer om er alleen maar naar toe te rijden voor Tijuana. Ik zou Mexico over slaan en tijd nemen voor de stad zelf en misschien voor de Zoo. Of Seaworld?
Hèlen schreef: 13april Palm Springs-Indio Joshua Park
14april Indio Joshua Park- Dessert center 300 km
15april Dessert center-Blythe 152 km 2 uur
16april Blythe-Prescott 257 km 4 uur
17april Prescott -Flagstaff 181 km 3 uur
18april Flagstaff-Holbrook 146 km
19april Holbrook- Tuba city 247 km 4 uur
20april Tuba city- Grand canyon 139 km 2 uur
21april Grand Canyon
22april Grand Canyon-Tuba city- Mexican Hat 331 km 4 uur
23april Mexican Hat-Page 232 km 3 uur
Hier zitten jullie erg heen en weer te rijden naar mijn idee. Misschien is het handig om aan te geven wat jullie willen bezoeken, en dan is er vast wel iemand die aan kan geven hoeveel tijd dat kost en wat de beste overnachtingsplaatsen zijn.
Hèlen schreef: 24april Page- Bryce Canyon 256 km 4 uur
25april Bryce Canyon-Hurricane 229 km 4 uur
26april Hurricane- Valley of fire statepark 276 km 3 uur
27april Valley of statepark- Las Vegas 116 km 2 uur
Hier mis ik (tijd voor) Zion. Ik zou 2 nachten in Springdale plannen, of misschien bij de Lodge, in Zion.
Hèlen schreef: 30april Las Vegas-Hooverdam- Badwater 300 km 3 uur
1 mei Badwater-Lone Pine 204 km 4 uur
2 mei Lone Pine- Bodie 270 km 4 uur
3 mei Bodie- Curry village 177 km 3 uur
4 mei Curry village- Placerville 244 km 4 uur
5 mei Placerville- Quincy 272 km 4 uur
Bij Badwater kun je niet overnachten, bij Furnace Creek Ranch wel. Een overnachting in Lone Pine is niet nodig, ik zou in een keer van Death Valley naar Lee Vining rijden (in Bodie kun je ook niet overnachten). Probleem is vervolgens de Tioga Pass, die is zeer waarschijnlijk nog niet open, dus jullie zullen iets om moeten rijden naar Curry Village. Een nacht in Yosemite is weinig en als je nog moet omrijden is het helemaal weinig.

Ook bij Lassen kun je nog met sneeuw te maken krijgen en bij Crater Lake ook, daar hadden wij in juli nog last van.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 jan 2009, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hèlen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Hèlen »

Marianne,
Bedankt dat je meedenkt met ons.
Wat mexico betreft geven we je gelijk en doen we deze rit niet,zonder om eventjes de grens over te gaan.
We hebben het volgende bedacht:
10 april Los angels - San Diego 193 km
11 april San Diego
12 april San Diego- Palm Springs
13 april Palm Springs- Indio Joshua Park
14 april Indio Joshua Park- Desser Center 300 km
15 april Dessert center- Blythe 152 km
16 april Blythe-Prescott 257km
17 april Precott- Flagstaff 181 km
18 april Flagstaff- Holbrook 146 km
19 april Holbrook-Tuba City 247 km
20 april Tuba City Grand Canyon 139 km
21 april Grand Canyon- Mexican Hat 331 km
22 april Mexican Hat-Page
23 april Page en vandaag naar Antilope cayon,glen Canyon Toadstool Hoodoo
24 april Page naar Springdale
25 april Springdale en vandaag naar Bryce Canyon
26 april Springdale en vandaag naar Zion N.P.
27 april Springdale - Las vegas
28 april Las Vegas
29 april Las Vegas Hooverdam
30 april Las Vegas Death Valley
1 mei death valley- Lee Vinning
2 mei Lee Vinning ,vandaag naar Bodie en Mono Lake
3 mei lee Vinning - Curry Vinning
4 mei Curry Vinning -Yosemite park
5 mei Curry Vinning - Placerville
en verder volgens schema.
Vraagje nog Zijn er hotels in Tuba City?
Zo weer een stapje verder
groetjes Hèlen
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vraagje nog Zijn er hotels in Tuba City?
Volgens Streets & Trips niet.
In Desert center slapen gaat niet lukken dat is niet meer dan een afslag van de I-10 naar de CA-177 het enige wat je daar vindt is een (heel dure) benzinepomp.
Vanuit Springdale naar Bryce en terug is niet handig je kan beter bij Bryce een overnachting zoeken.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Jullie hebben nu bij een aantal dagen vermeld wat je wilt gaan doen. Misschien is het handig dat nog verder uit te breiden.
Maar al vast een paar opmerkingen:
18 april: naar Holbrook; ik neem aan dat jullie voor het Petrified Forest NP gaan, anders is daar niets te zien in de buurt.
23 april Page: naar Antilope cayon,Glen Canyon Dam Ik zou daar Horshoe Bend aan toevoegen
24 april Page naar Bryce; onderweg kun je dan de Toadstool Hoodoo bezoeken; in de middag en de volgende ochtend Bryce NP
25 april Springdale en bezoek Zion
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

In Tuba City zijn twee hotels:
Quality Inn Navajo Nation ( http://www.qualityinntubacity.com/)
Grey Hills Inn

Reviews op tripadvisor zijn wisselend.

Bert
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Persoonlijk zou ik nooit overnachten in Tuba City, het ligt midden in een verlaten gebied. Er is niks en het is er gewoon een beetje creepy. Vanaf de Grand Canyon rijd je in elke uren naar Monument Valley, wat eigenlijk prachtig is en zeker in een Zuidwestenreis thuis hoort. Je kan daar logeren in de Gouldings Lodge of het nieuwe hotel The View.

Tussen Springdale (niet Hurricane, is ook niks!) en Las Vegas kan je onderweg Valley of Fire State Park bezoeken, je hoeft daar niet te blijven overnachten. Je rijdt zo door naar Las Vegas. Het is ongeveer 3 uur rijden zonder bezoek aan het park, maar je wint die dag ook nog een uur omdat de klok in Vegas een uur terug kan.

De Hooverdam zou ik op een van jullie Las Vegas-dagen overdag bezoeken als daguitstapje, zodat jullie vanuit Las Vegas rustig richting Death Valley kunnen. Overnachten kan je daar inderdaad in Furnace Creek of Stovepipe Wells, niet in Badwater.

Bij Crater Lake zaten wij vorig jaar op 30 mei nog dik in de sneeuw. Een groot deel van het park was nog niet bereikbaar. Misschien moet je daar wel rekening mee houden.

Begin mei is de kans dat de Tioga Pass open is erg klein. Je moet dan helemaal bovenlangs Yosemite naar Curry Village. Jullie geven Bodie aan als slaapplaats, maar Bodie is een ghosttown, daar is niets meer verder. Misschien is het toch handiger om via Bakersfield naar Yosemite te rijden? Zo vroeg in het seizoen kan namelijk ook de Sonorapas nog dicht zijn en onderlangs kan je altijd wel rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hèlen schreef:22 april Mexican Hat-Page
23 april Page en vandaag naar Antilope cayon,glen Canyon Toadstool Hoodoo
24 april Page naar Springdale
25 april Springdale en vandaag naar Bryce Canyon
26 april Springdale en vandaag naar Zion N.P.
Antelope Canyon kun je het beste doen als je van Mexican Hat naar Page rijdt, dan kom je er langs. In plaats van Mexican Hat zou je ook eens kunnen kijken naar een overnachtig bij Gouldings Lodge, dan heb je een prachitg uitzicht over Mounment Valley. Of kijk eens naar het nieuwe View Hotel.
Ik had 2 nachten Springdale aangegeven, maar ik bedoelde een extr anacht bij Zion, niet in plaats van Bryce. Ik zou hier een van de nachten rondom Flagstaff/Tuba City/Holbrook voor inruilen.
Hèlen schreef: 1 mei death valley- Lee Vinning
2 mei Lee Vinning ,vandaag naar Bodie en Mono Lake
3 mei lee Vinning - Curry Vinning
4 mei Curry Vinning -Yosemite park
5 mei Curry Vinning - Placerville
Een hele dag voor Bodie en Mono Lake is wat te veel. Je zou dan alvast naar het noorden kunnen rijden. De 88 is altijd wel open.
Het nadeel van de route bovenlangs is, dat je een deel weer rijdt als je naar Lassen rijdt.
Zoals Monique aangeeft kun je ook onderlangs, maar dan mis je Bodie en Mono Lake, en ook vind ik de route onderlangs wat minder mooi.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hadden in juni 2006 zowel Lassen Volcanic als Crater Lake in de planning zitten en hebben beide parken moeten laten vallen omdat de wegen nog gesloten waren.
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Hallo,
jullie schreven : 6 april San Louis -Ventura 231 km 3 uur.
Om te overnachten is Santa Barbara een veel leuker plaatsje dan Ventura. Het ligt ongeveer een half uur voor Ventura, er zijn goede hotels, veel leuke restaurantjes en genoeg winkelmogelijkheden.
De afstand S.B.- Los Angeles is ook geen probleem. Je rijdt eerst een stuk over de 101 tot Camarillo (daar heb je een heel groot outletcenter met mooie winkels) dan via de Las Posas road naar de Pacific Coast Highway (de 1). Zo kom je via Malibu en Santa Monica L.A. binnen.
Hèlen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Hèlen »

Wat ben ik blij met jullie reakties. Ik realiseer mij dat ik een beetje te naief met de route ben begonnen.Wij zijn doorgewinterde camperaars in Europa en rijden altijd maar wat de dag ons brengt. We zijn zelfs 2x inTurkije naar het Oosten gereden waar we een paar maanden verbleven.
America ligt toch wat anders . De afstanden zijn enorm blijkt met hele streken waar geen hotel te vinden is. Ik kon er niet van slapen vannacht en zag ons al in de bergen enz rijden zonder een plaats tegen te komen waar we konden overnachten . Ik ga onze route op aanwijzing van jullie aanpassen . Tenslotte gaan we pas in April en hebben we nog alle tijd.Alle tips zijn nog steeds welkom . Zo komen we er wel uit.
groeten Hèlen
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Fijn dat jullie zo open staan voor de adviezen Helen. Je gaat vast weer goed slapen hoor! Ik heb je net nog een pb gestuurd :wink:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Haha, je hoeft er niet van wakker te liggen hoor! (al moet ik zeggen dat ik er ook heeeel vaak over nadenk: kunnen we niet beter hier overnachten, halen we die route in 1 dag?).
Maar er is hier genoeg kennis om je opweg te helpen!

Wat mij opvalt is dat je vrij korte stukjes rijd steeds. San Diego-Palm Springs-Blythe-Prescott. Bijvoorbeeld Blythe, dat is echt helemaal niets. Daar wil je denk ik niet overnachten.
Ik heb net op google maps gekeken; die route (Palm Springs-Prescott) haal je makkelijk in 1 dag, het is ruim 5 uur rijden. Vertrekken rond een uur of 8 en je bent even na middaguur in Prescott.
Prescott is echt een super mooi plaatsje midden tussen de pijnbomen, in de heuvels. Ik heb er vorig jaar in een fantastisch leuke Bed&Breakfast gelogeerd: http://www.prescottpinesinn.com/, deze mensen komen oorspronkelijk uit Engeland en dat zie je terug in hun prachtige huis. Je wordt persoonlijk verwelkomd door de hond Cody, ze adviseren je over alles wat je wilt weten over Prescott (waar te dineren bijvoorbeeld) en ze serveren een fantastisch ontbijt!!

Ohja; die dag die je nu uitspaard kun je weer besteden in Zion NP of Yosemite NP, dit zijn echt plekken waar je tenminste 2 nachten moet blijven om op je gemak van de mooie omgeving te genieten.

groetjes, ilana
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ohja, nog even over dit stukje:

12 april San Diego- Palm Springs
13 april Palm Springs- Indio Joshua Park
14 april Indio Joshua Park- Desser Center 300 km
15 april Dessert center- Blythe 152 km
16 april Blythe-Prescott 257km

Dit snap ik niet helemaal maar ik denk dat je het volgende bedoeld en dat je dat beter zo kunt doen:

12 apr: San Diego-Palm Springs (ruim 2,5 uur)
13 apr: Palm Springs (bezoek aan Joshua Tree National Park, eventueel hier ook golfen of shoppen)
14 apr: Palm Springs-Prescott (ruim 5 uur)

Nu heb je alweer 2 dagen uitgespaard en het is ontspannen want in Palm Springs blijf je 2 nachten, bovendien rijdt je geen uuuuuren per dag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer