Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dude: Phoenix - Las Vegas (Dude's tweede ...)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: Dude's tweede ...

Bericht door Dude »

Annie schreef:
Dude schreef:
Little Finland wil ik inderdaad heel graag doen dit jaar. Hopelijk zitten de weercondities mee en/of vinden we de weg
Wij kunnen hem bijna blindelings rijden, na 2 bezoeken. :wink:
Dat is goed om weten. Zo hoeven we niet verloren te lopen. Moeten jullie niet te veel in jullie route wijzigen speciaal voor ons? Anders gaan we alleen, we zullen het wel vinden , denk ik :wink:

Nog een vraagje over Las Vegas. Ik zou graag overdag enkele leuke dingen doen en zie een uitstapje naar Red Rock wel zitten. Naar het schijnt kan je dat perfect combineren met een bezoekje aan Mount Charleston? Iemand al zo'n uitstapje gedaan vanuit LV?
Ik had ook graag de auto ingeleverd op het einde van dag 22

Dag 21: Zion NP - Las Vegas (little finland)
Dag 22: Las Vegas (hooverdam, red rock, Mount Charleston?) Auto inleveren ??
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas
Dag 25: Las Vegas - Brussel

Aan te raden of beter langer de auto houden. Ik vrees ervoor dat hij niet van de parking gaan afkomen als we de laatste dagen gaan uitrusten en dat is natuurlijk ook zonde van de huurprijs die je dan betaalt voor niets. Iemand ervaring met enkele dagen LV zonder auto?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik zou de auto gewoon houden, is ook heel makkelijk als je wilt gaan shoppen, maar dat is mijn mening.
Wij hebben vorig jaar Red Rock en Mount Charleston op twee aparte dagen gedaan
In Red Rock kan je je wel driekwart dag doorbrengen,als je ook nog een wandeling wilt doen.
Mount Charleston was erg koud wij waren daar dan ook al in mei, er lag nog sneeuw, daar zijn we een halve dag geweest en hebben daar alleen de viewpoints gedaan.

We hoeven de route niet erg om te gooien hoor, alleen zijn wij wel met de camper die kunnen we laten staan, als de weg ophoud, en met jullie verder rijden.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zou in Las Vegas niet zonder auto willen zitten, nou wil ik eigenlijk nergens zonder auto zitten :? , maar het is een beetje te vergelijken met LA, iedereen doet alles met de auto en openbaar vervoer stelt voor zo'n grote stad niet veel voor.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Misschien best om hem één dagje langer te houden dan. De allerlaatste volle dag (24) denk ik niet dat we veel meer gaan doen, behalve wat luieren aan het zwembad. Veel fut om iets anders te doen zullen we wel niet meer hebben. Was ook zo afgelopen september in LA waar normaal nog een filmstudio bezocht ging worden. Het werd een dagje strand :D
Dus kan ik hem misschien inleveren op het einde van dag 23? Eén dagje langer dus?

En waar moeten we zeker snel op voorhand boeken voor onze periode? Ik neem aan zowiezo in Moab. En ook in Bisbee willen we zeker zijn van een plaatsje bij The Shady Dell (tip van Johan)
Nog elders plaatsen die zo snel mogelijk geboekt moeten worden?

Bart
Grts, Bart

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij hebben red rock en shoppen in de outlet gecombineerd. Daarna hebben wij de auto terug ingeleverd want wij hadden de vakantie ervoor ondervonden dat wij m in Vegas helemaal niet gebruikt hadden. Als je niet naar de outlet gaat of red rock od, heb je m niet perse nodig in vegas vind ik.

Wij hadden wel pijnlijke voeten :)
Groetjes,
Carine
nimie
Amerika-ontdekker

Bericht door nimie »

Dude schreef:Ah nu heb ik pas door dat jij de Annie van Rob bent :oops: :roll: :lol:
Sorry :oops:
Van de 4x4 zijn we inderdaad op de hoogte en gaan opnieuw voor de Equinox en terplaatste upgraden naar Trailblazer of iets dergelijks

Bart
Is het upgraden van de Equinox prijzig ter plaatse? Wij zitten nog steeds te twijfelen of we nu de equinox moeten nemen en hopen op een gratis upgrade en zoniet zelf upgraden, of toch maar voor de zekerheid direct een standard SUV huren. Wij hebben geen idee of het upgraden ter plaatse duurder of goedkoper is dan hier direct bij usareisen.

We zitten straks met 4 volwassen 30 dagen in een auto met vier koffers en verdere reisspullen en willen toch enige comfort hebben.
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij betaalden voor die upgrade toen 270 dollar (190 euro). Vrij veel nu ik het terug opzoek
alhoewel: ik heb net gekeken voor onze periode en als we de equinox boeken komen we uit op 587 euro en als we de SUV (trailblazer) kiezen kom ik uit op 903 euro. Toch een verschil van 316 euro. Vorig jaar waren het wel twee dagen minder.
Als ik dezelfde aantal dagen ingeef met de twee wagens kom ik op een verschil van 280 euro. Dan betalen we 508 euro voor de Equinox en 788 euro voor de Trailblazer.

Ik denk dus dat je beter ter plaatse de upgrade vraagt. Niet meteen het eerste aanbod aannemen want dat bij ons over de 400 dollar :o
IK zeverde wat in het Nederlands tegen Evy en trok een gezicht alsof ik dat niet goed vond en toen zakte hij nog twee maal in prijs.

Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Probeer ook even te kijken wat er nog in de garage staat, soms komen ze met een upgrade terwijl ze jou auto niet hebben staan dan moeten ze je sowieso al een gratis upgrade geven maar proberen er nog geld uit te slaan.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Als je twijfelt tussen een Equinox klasse of groter, kijk dan even op http://www.autoeurope.be
Daar heb ik (bij Alamo) een FFAR geboekt, klasse Dodge Durango, voor minder geld dan de Equinox.

Wij zijn ook met 4, waarvan 2 kinderen, maar willen het risico niet lopen om 3 weken met een RAV4 te moeten gaan rondhossen.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Die zijn voor mijn periode alvast pakken duurder, ofwel doe ik iets verkeerd.
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Rob schreef:Probeer ook even te kijken wat er nog in de garage staat, soms komen ze met een upgrade terwijl ze jou auto niet hebben staan dan moeten ze je sowieso al een gratis upgrade geven maar proberen er nog geld uit te slaan.
Hey Rob,
Dat vind ik zo vreemd. Eerst betalen en dan nadien terug naar binnen om te veranderen of hoe doe je dat?
Ik dacht het vorig jaar ook zo te doen maar toen ik aan de balie stond en hij zei dat er geen equinox meer ter beschikking was, en hij begon over een upgrade heb ik er niet meer aan gedacht om eerst te kijken wat er wel nog stond. Maar vooral het terug binnen gaan voor een andere wagen te vragen dan diegene die je net betaald hebt vind ik vreemd ...

Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als ze aan de balie zeggen dat jou wagen niet beschikbaar is moeten ze een gelijkwaardige of indien die er ook niet is een grotere wagen meegeven zonder kosten.
Als jou wagen er niet is maar wel een gelijkwaardige kan je vragen of je die eerst mag bekijken, vindt je het niets dan kan je altijd nog over een upgrade beginnen.
Als ze zelf al over een upgrade beginnen is de kans groot dat jou wagen er niet is en moeten ze dus een ander meegeven.
Ben misschien wat wantrouwend maar als ze zelf beginnen over een upgrade krijg ik argwaan.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dude schreef:. Maar vooral het terug binnen gaan voor een andere wagen te vragen dan diegene die je net betaald hebt vind ik vreemd ...
Bart,

Je hebt de wagen hier al betaald, je geeft daar eigenlijk alleen een machtiging om je creditcard te mogen belasten in geval dat nodig mocht zijn. Bijvoorbeeld bij een upgrade, schade of een extra verzekering o.i.d.

Wij zijn in de loop der jaren wel al diverse malen teruggegaan omdat een wagen ons niet aanstond. Ze doen daar absoluut niet moeilijk over. En zouden ze het wel doen, heb ik daar ook geen boodschap aan. Dat heb ik wel geleerd. Ik wil een auto waar ik vier weken dagelijks uren in moet vertoeven, naar mijn zin hebben.

En nog een tip: ik zag dat jij in Phoenix een auto huurt. Je wordt vanaf het vliegveld met een busje naar het gemeenschappelijk gebouw waar alle verhuurmaatschappijen bijeen zitten, gebracht. Aan de balie probeer je e.e.a. zo goed mogelijk te regelen over de beschikbare auto. Daarna ga je in de garage naar je auto. Staat deze je niet aan, zijn er kleine kantoorjes (soort hokjes) in de garage die voornamelijk bestemd zijn voor goldmembers. Zeg daar dat je een andere auto wilt en welke het liefst. Wij zeggen meestal dat Jan rugpatient is en niet goed of lekker kan zitten in die auto (dat is overigens ook waar). Daar helpen ze je heel goed is mijn ervaring en zijn ze soepeler dan bij de balie in het gebouw. Wij kregen dan altijd de door ons gewenste wagen mee, ondanks dat eerst gezegd werd dat die niet beschikbaar was. Ik heb het al een aantal keren zelf ervaren daar. Dit verhaal staat overigens los van een eventuele upgrade.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

nimie schreef:Is het upgraden van de Equinox prijzig ter plaatse? Wij zitten nog steeds te twijfelen of we nu de equinox moeten nemen en hopen op een gratis upgrade en zoniet zelf upgraden, of toch maar voor de zekerheid direct een standard SUV huren. Wij hebben geen idee of het upgraden ter plaatse duurder of goedkoper is dan hier direct bij usareisen.
Een voorbeeldje. Wij hebben twee maal een upgrade gedaan naar een ander type auto aan de balie van de verhuurder in de VS.
In Nederland gereserveerd en betaald een full-size. In de VS een upgrade gedaan naar een Chevrolet Trailblazer.
Bij Alamo in Denver, CO was de meerprijs per dag $ 10,=, exclusief tax. Meerprijs per dag tax $ 1,26.
Bij Avis in Phoenix, AZ was de meerprijs per dag $ 12,=, exclusief tax. Meerprijs per dag tax $ 3,78.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
nimie
Amerika-ontdekker

Bericht door nimie »

markro schreef:Een voorbeeldje. Wij hebben twee maal een upgrade gedaan naar een ander type auto aan de balie van de verhuurder in de VS.
In Nederland gereserveerd en betaald een full-size. In de VS een upgrade gedaan naar een Chevrolet Trailblazer.
De trailblazer is toch een standaard SUV, tenminste bij USAREISEN bij Alamo wel. Een fullsize is volgens deze site een Dodge Durango. Nu lijkt het in mij ogen dat je in NL een duurdere auto hebt gereserveerd en betaald en dat je daar een DOWN grade hebt gedaan, waarvoor je nog moest betalen ook. Wellicht heb ik het mis hoor
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

nimie schreef:De trailblazer is toch een standaard SUV, tenminste bij USAREISEN bij Alamo wel. Een fullsize is volgens deze site een Dodge Durango. Nu lijkt het in mij ogen dat je in NL een duurdere auto hebt gereserveerd en betaald en dat je daar een DOWN grade hebt gedaan, waarvoor je nog moest betalen ook. Wellicht heb ik het mis hoor
Marco bedoelt waarschijnlijk een gewone fullsize auto, niet een fullsize SUV.

Marjon
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Bart, wat betreft de SUV via Autoeurope.

Voor mijn periode (6 juli tot 24 juli, Californië) kost een Equinox 629 euro, een Durango (FFAR) 615 euro.
Zal misschien van de ophaal- en inleverplaats afhangen.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

vana schreef:
nimie schreef:De trailblazer is toch een standaard SUV, tenminste bij USAREISEN bij Alamo wel. Een fullsize is volgens deze site een Dodge Durango. Nu lijkt het in mij ogen dat je in NL een duurdere auto hebt gereserveerd en betaald en dat je daar een DOWN grade hebt gedaan, waarvoor je nog moest betalen ook. Wellicht heb ik het mis hoor
Marco bedoelt waarschijnlijk een gewone fullsize auto, niet een fullsize SUV.

Marjon
Inderdaad, met een full-size bedoel ik een normale, lage personenauto, zoals bijvoorbeeld een Pontiac Grand Prix, Toyota Camry of Chevrolet Impala.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

lsl schreef:Bart, wat betreft de SUV via Autoeurope.

Voor mijn periode (6 juli tot 24 juli, Californië) kost een Equinox 629 euro, een Durango (FFAR) 615 euro.
Zal misschien van de ophaal- en inleverplaats afhangen.

Luc
Wij betalen voor de equinox 509 euro voor 21 dagen en 546 euro voor 22 dagen bij http://www.usareisen.be (normaal wordt het 22 dagen)
vertrekkende van Phoenix (13 September) en inleveren in Las Vegas

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Coyote schreef:
White Sands:
Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je de Sunset Stroll Nature Walk wilt doen. Kijk hier voor actuele tijden. In de zomer begint die zo rond 19.00 uur (en duurt tot zonsondergang 20.00 - 20.30 uur). Deze guided tour moet je echt doen. Verder neem ik aan dat je ook 's middags al even een kijkje in het park en visitor center neemt.

Roland
Na lange tijd weer eens even met onze eigen reis bezig :wink:
Roland (of iemand anders): Moet je voor deze avondtour, die we toch zeker willen meepikken, op voorhand boeken? Ik vind er niet zo veel van terug op de officiële site. Of gewoon 's avonds ter plekke er naar toe rijden en inschrijven? Zoals je weet gaan wij wel niet in het hoogseizoen. Het zal dan 16 september zijn.
Ook uit jouw reisverslag kan ik het niet opmaken:
Om 19.00 uur wilden we weer terug in het park zijn om de Sunset Stroll mee te maken onder leiding van een ranger.........Om 18.00 uur zijn we weer teruggereden naar white Sands NM, er stond op een bord aangegeven waar we moesten zijn. We waren zo’n 20 minuten te vroeg, maar op dat moment waren we de enigen. Toch stonden er om 19.00 uur 14 man te luisteren naar de ranger.

Bart
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer