Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Goede zuidwesten reisboeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Christa12
Amerikafan

Re: Goede zuidwesten reisboeken

Bericht door Christa12 »

En om het bruggetje te maken van romans naar films: de film Sideways schijnt erg leuk te zijn om te zien als je Santa Barbara aandoet. Laat heel veel van de stad en de omgeving zien. Heb 'm zelf nog niet gezien maar staat wel op mijn 'to do' lijstje.

(klein beetje :offtopic: ?)
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Een van mij favoriete reisboeken is de National Geographic Guide to Scenic Highways and Byways van ( jawel ) National Geographic.
Het gaat wel niet specifiek over het zuidwesten maar ik heb er veel aan gehad tijdens mijn laatste trip.
http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/n ... index.html
Crisis ? What Crisis ?
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Nou ook in de stad hadden ze niet de gewenste boeken.

Heb nu de volgende besteld:
Gids Zuidwestelijke Staten van Amerika - A.J. van Zuilen
Nationale Parken West Amerika insight Ned

zie ze dinsdag wel verschijnen en ben benieuwd.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij hebben ook de Scenic Byways maar ook The complete guide to The National Parks of the west. Photographing the Southwest heb ik mijn beste vriendin kado gedaan voor haar verjaardag en zij noemt het haar "bijbel". Succesje dus zo'n kadootje :dance:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

hekkie schreef:Voor mensen die net als wij houden van een meer backcountry-vakantie zijn de boeken van Michael R. Kelsey een must.
Geweldige tip !!
Alleen al de site lezen, levert fantastische informatie op.
Reuze bedankt.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

hekkie schreef:Voor mensen die net als wij houden van een meer backcountry-vakantie zijn de boeken van Michael R. Kelsey een must. De mooiste plekjes, en ook hoe je er moet komen, worden in deze boeken beschreven. Het zijn fantastische gidsen als je houdt van offroad rijden, hiking, canoneering, (slot)canyons etc. Alle trips zijn tot in detail beschreven met coördinaten, afstanden en veel foto's. Met deze boeken als leidraad ga je echt op ontdekkingstocht in de meest mooie natuur in Utah en Arizona.

Op deze site kun je de boeken met inhoud bekijken en ook eventueel kopen.

Marjan
Ik ga maandag naar London, dus ik stap daar de NGS (national geographic society) even binnen, misschien hebben ze die boeken daar!
Dank voor de tip!
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

N.a.v. de tip van Marjan heb ik een aantal boeken van Michael R. Kelsey bij Amazon besteld. Vorige week kreeg ik ze binnen en ik vind het echt geweldige boeken!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Vandaag hebben we de hele middag doorgebracht in de speciale Reisboekenwinkel op de Overtoom in Amsterdam. Er is uiteraard ook een hele Amerika-afdeling en een schat aan goede reisboeken (o.a. over het Zuidwesten) te vinden. Ook is er een aparte afdeling met boeken over mooie hikes, detailkaarten, campinggidsen etc. Er is een zithoek met diverse tafeltjes waar je onder het genot van een drankje en/of een hapje je rustig de boeken, gidsen en kaarten kunt doorbladeren en bekijken.

Ik kan uren in zo'n zaak doorbrengen evenals ik dat altijd in Amerika doe bij Barnes en Nobles...... :wink:

Omdat wij volgende maand deze keer alleen Utah en Arizona aandoen en groot aantal dirtroads willen rijden, heb ik twee geweldige atlassen van deze Staten gekocht waar alle wegen, wandelroutes, dirtroads, bezienswaardigheden e.d. in detail in staan. Deze atlassen zijn overigens van alle Staten te verkrijgen en hebben hetzelfde formaat en dikte als de Rand Mc Nally Roadatlassen.

Afbeelding

Afbeelding

Ook zag ik hier de hele collectie (12 delen) Hallwag landkaarten (n.m.m. de beste kaarten) van Amerika en op voorraad leverbaar evenals de Roadatlassen van Rand Mc Nally.
Hier een voorbeeld van de Hallwagkaart van het Zuidwesten. Ik heb er inmiddels al twee versleten..... :wink:

Afbeelding

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Is die reisboekenwinkel soms Pied à terre' ?
Dat ziet er interessant uit, als ik op hun site kijk.
Daar moet ik toch eens een keer een kijkje nemen.
Crisis ? What Crisis ?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Zeg Marjan, dat's toch leuk, datzelfde zat ik in Rotterdam bij Donner te doen gistermiddag en inderdaad alle delen van Hallwag aanwezig en dus gekocht, nou ja die 'k nog nodig had, ze slijten wel snel. Maar reuze overzichtelijk en niet dat geblader van staat naar staat.
Er waren inderdaad ook van die atlassen dieje noemt, alleen niet zoveel.
Gelukkig had ik de Lannoo Rocky MT's al in het najaar gekocht, want verder niks gedetailleerds te vinden over die omgeving.
Nou dat wordt dus een dagje Amsterdam, volgende week met het boekenweek-NS - kaartje!
gr thuul
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij komen regelmatig op de Overtoom. We wonen er ook niet gek ver vandaan. Heerlijke winkel sinds ze verhuisd zijn(ze zaten een paar huizen verder in een piepklein pandje) en een beetje het "Amerika gevoel" omdat ze idd koffie e.d. hebben.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jacotinus
Amerika-ontdekker

Bericht door jacotinus »

Ik weet niet waar je woont maar ik heb net een heel fijn uurtje in Reisboekhandel Pied a terre in Amsterdam (Overtoom 135) doorgebracht. Daar hebben ze alle gidsen die hier eerder zijn genoemd, tafeltjes waar je rustig kan bladeren zodat je de juiste keuze maakt en alle kaarten van elk gebied dat je kan bedenken. Echt een aanrader. En je kan er appeltaart met koffie krijgen..
Groet, jacobine
Ilse2505
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilse2505 »

Hallo,
Ik heb twee jaar geleden de capitool gids van Californie gekocht en vorige maand een nieuwe van de ANWB: verenigde staten zuidwest. Hierin staan Californië, Nevada, Utah, Colorado, New Mexico en Arizona.
Verder hebben we er voor San Francisco nog een van National Geografic en voor Las Vegas de eyewitness (engelse capitoolgids).
Groetjes Ilse
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

bluemoon schreef:Is die reisboekenwinkel soms Pied à terre' ?
Dat ziet er interessant uit, als ik op hun site kijk.
Daar moet ik toch eens een keer een kijkje nemen.
Ja dat is hem..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nienieminie
Amerika-ontdekker

Bericht door nienieminie »

trapson schreef:Nou ook in de stad hadden ze niet de gewenste boeken.

Je woont in (omgeving) E'hoven nietwaar?

Waarom ga je niet eens kijken bij de Landschap Reisboekwinkel op de Kleine Berg 3??
Ben daar laatst ook geweest en heb daar niet alleen een stel reisboeken meegenomen, maar ook een Hallwag wegenkaart en Rand Mcnally Roadmap.

En wat ze niet hebben, kunnen ze zo voor je bestellen.

:doublethumb:
Iwan & Evelien
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Iwan & Evelien »

Hallo allemaal,

Ik weet niet of jullie dit onderwerp ook hadden gezien ?

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=20333

Wellicht dat het op de grens van reisboeken / fotoboeken valt, maar de genoemde boeken staan in iedergeval boordevol tips, ideeen en inspiratie voor mensen die op zoek zijn naar de mooiste plekjes in Utah, Colorado en Arizona.

Bij mij hebben ze het vuur om weer te gaan nog eens extra aangewakkerd.

Groetjes,
Iwan
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

die heb ik dus allemaal, zie topic, maar ik moet naar de winkel voor boeken over de bovenste helft van de reis, S. Dakota, Wyoming, Noord Utah, de Rocky's. Heb de Lannoo's gelukkig wel, maar is er nog meer. Moet op een ander forum!
cens
Amerika-ontdekker

Bericht door cens »

jacotinus schreef:Ik weet niet waar je woont maar ik heb net een heel fijn uurtje in Reisboekhandel Pied a terre in Amsterdam (Overtoom 135) doorgebracht. Daar hebben ze alle gidsen die hier eerder zijn genoemd, tafeltjes waar je rustig kan bladeren zodat je de juiste keuze maakt en alle kaarten van elk gebied dat je kan bedenken. Echt een aanrader. En je kan er appeltaart met koffie krijgen..
Groet, jacobine
de boeken die ik wil hebben ze niet, namelijk:

photographing the soutwest vol. 1 soutern utah
photosecrets yosemite (iemand hier ervaring mee?)
fodor's the complete guide to the national parks of the west

over die laatste twijfel ik nog een beetje. Ik heb nu de insight guides, nationale parken west-amerika, maar ik vind hem niet heel erg goed. Er staat een leuke beschrijving in van elk park, maar niet echt iets specifieks over een wandeling ofzo. En ik had begrepen dat dat wel zo was bij die fodor's guide. En ook dat daar bepaalde routes voor de auto werden beschreven, dat is niet zo bij die insight guide. Denken jullie dat die guide van fodor beter is?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb de Inside Guide niet, dus ik kan niet vergelijken, maar ik heb wel heel veel andere boeken, en vind toch Fodor's Guide een geweldige toevoeging. Je kunt op de site van Fodor het boek ook deels inkijken, misschien dat je dan een beter beeld krijgt, zie hier (is een groot bestand dus je moet even geduld hebben).
Het is niet zo'n glossy gids met foto's, maar wel erg nuttige informatie. Er staan trails beschreven - niet hoe je moet lopen, maar wat je kunt verwachten qua natuurschoon, moeilijkheidsgraad etc, en welke aan te raden zijn.

Marianne
cens
Amerika-ontdekker

Bericht door cens »

Ik heb alles binnen! Ik ben helemaal blij! Vooral photographing the southwest volume 1 vind ik geweldig!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer