Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke spullen kopen/meenemen campertrip?
Welke spullen kopen/meenemen campertrip?
Hoi mensen,
Ik vroeg me af welke spullen wij extra mee moeten nemen vanuit NL, of extra aan moeten schaffen in de USA om ons 4 weekse campertripje wat aangenamer te maken?
Zelf had ik al bedacht (met behulp van wat topics op dit forum)
NL
>> Omvormer
>> Verloopstekker / verlengsnoer + doos
>> Extra hand- / vaatdoeken
>> USA kaartje voor GPS
USA
>> Lid worden van Good Sam
Wie kan aanvullen?
Ik vroeg me af welke spullen wij extra mee moeten nemen vanuit NL, of extra aan moeten schaffen in de USA om ons 4 weekse campertripje wat aangenamer te maken?
Zelf had ik al bedacht (met behulp van wat topics op dit forum)
NL
>> Omvormer
>> Verloopstekker / verlengsnoer + doos
>> Extra hand- / vaatdoeken
>> USA kaartje voor GPS
USA
>> Lid worden van Good Sam
Wie kan aanvullen?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Welke spullen kopen/meenemen campertrip?
Camping stoelen
(gas)BBQ
Tafelkleed (de tafels zien er soms niet uit)
Chirurgenhandschoenen (of andere plastic handschoenen) om je sewerslang aan te pakken.
Anti aanbak koekepan (die in de campers zitten blijft alles aan plakken)
Anti slipmatjes (op de rol) om schuiven van kommen en borden te voorkomen.
(gas)BBQ
Tafelkleed (de tafels zien er soms niet uit)
Chirurgenhandschoenen (of andere plastic handschoenen) om je sewerslang aan te pakken.
Anti aanbak koekepan (die in de campers zitten blijft alles aan plakken)
Anti slipmatjes (op de rol) om schuiven van kommen en borden te voorkomen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Maar dat alles neem ik niet mee hoor, dat koop ik ter plaatse. Behalve dat tafelkleedje, dat zit nog in mijn koffer 

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik mee wil nemen uit NL is verschoning voor de eerste dag, mijn fotospullen, mijn eigen mobile telefoon, laptop, paspoort en creditkaart, de rest is allemaal daar te koop maar mijn lieve wederhelft denkt daar anders over. 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem best wel wat mee, maar een hoop dingen koop ik wel gewoon daar. Zeker een pan gooi ik gewoon weg na de vakantie. De BBQ ook trouwensRob schreef:Wat ik mee wil nemen uit NL is verschoning voor de eerste dag, mijn fotospullen, mijn eigen mobile telefoon, laptop, paspoort en creditkaart, de rest is allemaal daar te koop maar mijn lieve wederhelft denkt daar anders over.

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij nemen meestal het gekochte beddengoed en eventuele badlakens mee terug (zijn de kids weer goed mee)
Pannen, BBQ, stoelen enz blijven op de laatste campground is een ander weer blij mee.
Pannen, BBQ, stoelen enz blijven op de laatste campground is een ander weer blij mee.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Badlakens neem ik wel mee terug, beddengoed niet, heb gewoon de ruimte meestal niet meer over. Heb grote kleren

-
- Amerikakenner
Wij nemen eigenlijk nooit de camper kit en kopen alles op de eerste dag bij Wal*Mart, is inmiddels zo'n beetje ons ritueel geworden. Pannen set van $ 16, borden set voor zo'n $ 8,00, alles bij elkaar komen we dan meestal nog onder het bedrag wat ze in rekening brengen voor de kits. De hele mikmak geven we aan het eind van de rit aan het Leger des Heils. De handdoekjes en droogdoeken kopen we altijd daar en slepen die dan mee naar Nederland. BBQ kopen we nooit, we gebruiken altijd de BBQ in de nationale parken en leggen er dan een stuk aluminium folie over. Works like a charm.
Slaapzakken en lakens nam ik altijd mee, we denken er over om die dit jaar daar te kopen, omdat we nieuwe slaapzakken nodig hebben.
Wat zeker niet ontbreekt is de laptop, onze cameraspullen en de MP3 spelers.
Slaapzakken en lakens nam ik altijd mee, we denken er over om die dit jaar daar te kopen, omdat we nieuwe slaapzakken nodig hebben.
Wat zeker niet ontbreekt is de laptop, onze cameraspullen en de MP3 spelers.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gaan we dit jaar ook vaker doen. En voor de zekerheid een paar van die wegwerpdingen onder in de camper denk ik. Wij eten toch vrij vaak buiten de deur.BBQ kopen we nooit, we gebruiken altijd de BBQ in de nationale parken en leggen er dan een stuk aluminium folie over. Works like a charm.
Laptops zijn prioriteit, camera's uiteraard ook en MP3 is heerlijk in de camper.
Hmm, over een laptop gesproken:
Heb je daar dan overal draadloos internet?
Of gebruiken jullie die puur om films te kijken via dvd ofzo?
En een tv zit er niet in de camper, maar ik denk wel dat ik daar wel behoefte aan heb.
Hebben jullie daar ook oplossingen voor?
Heb je daar dan overal draadloos internet?
Of gebruiken jullie die puur om films te kijken via dvd ofzo?
En een tv zit er niet in de camper, maar ik denk wel dat ik daar wel behoefte aan heb.
Hebben jullie daar ook oplossingen voor?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op heel veel (en steeds meer) campgrounds kan je via wifi zo het web op, zelfs in de NP's en SP's kom je het steeds vaker tegen.
Wij hebben wel meestal een tv in de camper maar die komt bij ons de hele reis niet aan.
Als je geen tv aan boord heb kan je op veel (private) campgrounds gebruik maken van de tv-room.
Als er geen tv in de camper zit (is afhankelijk van de grote) kan je bij sommige verhuurders ter plaatsen een tv bij huren.
Wij hebben wel meestal een tv in de camper maar die komt bij ons de hele reis niet aan.
Als je geen tv aan boord heb kan je op veel (private) campgrounds gebruik maken van de tv-room.
Als er geen tv in de camper zit (is afhankelijk van de grote) kan je bij sommige verhuurders ter plaatsen een tv bij huren.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat ligt er maar net aan wat voor camper je huurt. Wij hebben altijd een TV in de camper en vaak kan je met een simpele kabel zo aansluiten op campings. Geen kabel, dan op de sateliet, geen enkel probleem. De 29/31 C-klasse en de A-klasse van Road Bear hebben LCD TV.
En draadloos internet (WIFI) vind je op bijna alle campings, behalve de echte basic-campgrounds in parken. Is een keus, wij gaan eigenlijk altijd voor dat soort faciliteiten, terwijl anderen weer vrij basic gaan.
Ik houd elke dag mijn weblog bij en zet ook foto's online voor het thuisfront. Voor mij is internet een soort eerste levensbehoefte, ook in Amerika
En draadloos internet (WIFI) vind je op bijna alle campings, behalve de echte basic-campgrounds in parken. Is een keus, wij gaan eigenlijk altijd voor dat soort faciliteiten, terwijl anderen weer vrij basic gaan.
Ik houd elke dag mijn weblog bij en zet ook foto's online voor het thuisfront. Voor mij is internet een soort eerste levensbehoefte, ook in Amerika

-
- Amerikakenner
Internet kan mij niet zo veel schelen, die weken dat we in de States zitten, bovendien we zitten de meeste tijd in de nationale parken en hebben dan zo wie zo geen internet. We gebruiken de laptop voor navigatie, om de foto's op te dumpen en DVD's te kijken. De TV gebruiken we bijna niet, omdat we bijna nooit hook ups hebben. We vinden het heerlijk om een tijdje terug naar (relative) basics te gaan. Eindelijk weer eens tijd om een boek te lezen of gewoon lekker bij het kampvuur zitten.
Laatst gewijzigd door Verelle op 26 jan 2009, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
Laten wij nou een C klasse 26-28 willen reserveren.
Daar zit geen tv bij.
Maar stel dat je die een zou kopen (doe eens gek) kun je via de antenne tv kijken?
Een laptop kopen alleen voor de vakantie gaat me een beetje ver, dan zou ik eerder een draagbare dvd-speler aanschaffen.
Daar zit geen tv bij.

Maar stel dat je die een zou kopen (doe eens gek) kun je via de antenne tv kijken?
Een laptop kopen alleen voor de vakantie gaat me een beetje ver, dan zou ik eerder een draagbare dvd-speler aanschaffen.
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat was precies mijn idee, lekker bij je kampvuur, boek lezen en kijken of je nog wild ziet. Daar kan geen tv programma tegenop. Alleen als we heel af en toe een hotelkamer nemen, dan gaat ie onmiddellijk aan.... maar ja, geen kampvuur en wild in je kamerVerelle schreef: We vinden het heerlijk om een tijdje terug naar (relative) basics te gaan. Eindelijk weer eens tijd om een boek te lezen of gewoon lekker bij het kampvuur zitten.

'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Ik zit te denken om een portable satelliet ontvanger mee te nemen en aan te sluiten op de laptop voornamelijk voor BVN, de andere zenders zullen toch in NTSC zijn neem ik aan. Andere tips die ik heb gelezen zijn uitzending gemist op de laptop kijken dan heb je helemaal geen tv nodig.
Het probleem van een (portable) satelliet ontvanger is dat je een vrij slecht bereik hebt, in de meeste A-Klasse campers zit ook een satelliet ontvanger ingebouwd maar je hebt vaak een slecht bereik omdat je tussen de bomen staat. Ik denk dat dit nog erger is met een Portable Satelliet ontvanger omdat de schotel dan (nog) kleiner is.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Albert kijkt 's avonds rond een uur of 10/11 naar het Nederlandse journaal op de laptop. Hij zet het geluid op de speakers, ik luister meestal alleen. De satelietontvangst op campings is vaak best goed, waar veel bomen zijn, zijn vaak ook kabelaansluitingen.
Bij nader inzien lijkt het me toch zinvoller om een laptop aan te schaffen dan een tv. 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet zeker dat je daar meer plezier van hebt 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 3951 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-