Hallo allemaal,
Al enkele jaren loop ik met de gedachte rond om tijdens de Fall Foliage naar Amerika, en dan met name New England, te gaan. Mijn broer is enkele jaren geleden tijdens deze periode daar geweest en is er nog steeds lyrisch over.
Hoewel ik nu pas 2 weken terug ben van een fantastische trip door zuid- en midwesten van Amerika, ben ik de afgelopen dagen op het internet druk bezig geweest met het zoeken naar ticket. Mijn wens was om in Boston te beginnen en de vakantie te eindigen in Washington, DC. Na mijn bezoek aan deze stad in 2003 wilde ik daar ook graag nog een keer naartoe. Op het werk moest e.e.a. natuurlijk haalbaar zijn en na overleg met de collega's kon ik van 10 t/m 24 oktober vrij krijgen.
Gisteravond heb ik de knoop doorgehakt en een ticket geboekt naar Boston. Van 9 oktober t/m 23 oktober maak ik mijn 2e trip dit jaar naar Amerika. :dance: :dance: Op zondag 23 oktober vlieg ik vanaf Dulles International Airport bij Washington, DC weer terug.
Via vliegwinkel.nl heb ik dit keer het ticket geregeld. Gisteravond gelijk betaald en vanmiddag om 17.30 uur kwam mijn eTicket al per mail binnen. Zo snel heb ik het nog nooit meegemaakt. Met United Airlines vlieg ik op 9 oktober eerst naar Frankfurt (D). Vanaf daar vlieg ik rechtstreeks op Boston waar ik naar verwachting rond 13.05 uur plaatselijke tijd zal landen. Het liefst was ik op 8 oktober al vertrokken maar helaas kreeg ik dan hele lange vluchten voorgeschoteld. Aankomsttijd in Boston zou dan pas om 18.00 uur zijn of nog veel later. Door wat te schuiven met de vertrekdata kwam ik uit op een mooie vlucht. Aangezien ik een voorkeur voor United heb, vielen een aantal rechtstreekse vluchten vanaf Amsterdam (KLM/Northwest Airlines) af.
Voor de autohuur heb ik inmiddels een aantal verzoeken uitstaan. Dat zal ik een dezer dagen verder afhandelen.
Mijn vraag is nu, wie is ook al eens in deze periode naar New England geweest? Natuurlijk kan ik al veel informatie bij mijn broer krijgen, maar ik ben natuurlijk ook reuze nieuwgierig naar jullie ervaringen.
De staten die ik dit keer waarschijnlijk ga bezoeken zijn: Massachusetts, Maine (???), New Hampshire, Vermont, New York, Pennsylvania, West Virginia, Virginia en natuurlijk Washington, DC. De stad New York heb ik vooralsnog niet op het programma staan. Daar kan echter nog verandering in komen als ik straks met mijn route aan de slag ga.
Jullie kunnen dit jaar dus nog een reisverslag van mij verwachten...
Groet,
Roland