Ik ben benieuwd hoe je aan die gegevens komt, graag even je bronnen erbij geven voor de geïnteresseerden...zerlinetta schreef: lap tekst
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vreemde ideeen over Amerika
Re: Vreemde ideeen over Amerika
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Waarbij ik me dan inderdaad afvraag wie er nu het slimste is volgens jouw theoriezerlinetta schreef:lap tekst
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- Bandido
- Amerika-expert
Met alle respect, maar jij duidelijk ook niet. Het is weinig objectief wat jij schrijft; ook ik ben benieuwd waar deze "informatie" vandaan komt.zerlinetta schreef:Met alle respect, maar ik denk dat jij niet weet hoe het in de VS eigelijk is!
Edit: ik zie nu dat dit je eerste post ooit is op het AA forum. Misschien aardig als je je even voorstelt en wij ook snappen waar jouw antipathie tegen de VS vandaan komt.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
Bennogr
- Amerika-expert
Dit soort gezwans doet mij altijd denken aan de discussies over Amerikaans "cutlureel imperialisme": het feit dat de TVs in de wereld veel Amerikaanse series vertonen en dat CNN (met zijn toegegeven Amerikaanse inslag) door jan (en jannetje) en alleman gebruikt wordt.
Inderdaad: eigen schuld, dikke bult. Als Europa zo goed is, waarom gaan mensen dan weg, waarom blijven wetenschappers niet in dat "beloofde land" en waarom gebruiken de media niet hun eigen correspondenten of media uit het betreffende land (en/of bekijken de informatie die uit de VS komt niet erg kritisch)? Of is men daar te lui voor?
Zelfs onder de 16 (of is het zo langzamerhand 18?) miljoen Nederlanders zitten mensen waar je kritiek op kunt hebben. Laat staan onder de 300 miljoen Amerikanen.
Here endeth the lesson.
Inderdaad: eigen schuld, dikke bult. Als Europa zo goed is, waarom gaan mensen dan weg, waarom blijven wetenschappers niet in dat "beloofde land" en waarom gebruiken de media niet hun eigen correspondenten of media uit het betreffende land (en/of bekijken de informatie die uit de VS komt niet erg kritisch)? Of is men daar te lui voor?
Zelfs onder de 16 (of is het zo langzamerhand 18?) miljoen Nederlanders zitten mensen waar je kritiek op kunt hebben. Laat staan onder de 300 miljoen Amerikanen.
Here endeth the lesson.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
De tekst, en nog veel meer, is te vinden op dit website, geschreven door ene corse op 27 august 2007. Wat zijn bronnen zijn zegt hij/zij niet. http://forum.politics.be/archive/index. ... 4-p-6.html
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Eh ... "ook" ??Bandido schreef:Met alle respect, maar jij duidelijk ook niet.
Nou, van Fientje Moerman dus, die volgens Wikipedia vertrokken is na een schandaal omtrent het inhuren van de experts die haar weer van gegevens voorzien (naar men aanneemt). Ofzoiets. Was in Bels.Bandido schreef:Het is weinig objectief wat jij schrijft; ook ik ben benieuwd waar deze "informatie" vandaan komt.
Niet zeker wat het nut is van reageren, gezien wat Joke opgedoken heeft, en NLs niet Bels, maar toch:
In de jaren '70 kreeg vanalles en iedereen een baantje in de academische wereld, onder extreem gunstige voorwaarden (salaris, benefits, jobzekerheid). In de jaren '90 moest er zonodig bezuinigd worden op hoger onderwijs en universitair onderzoek. Okay, kan gebeuren. De bestuurders kozen er echter voor om een "natuurlijke afvloeiingsregeling" te treffen ipv. eens flink het brandhout van een kwart eeuw terug op te ruimen. De regel hield in dat posities die vrijkwamen door pensioen of vertrek, niet opgevuld zouden worden, en dat was voldoende om gedwongen ontslagen te voorkomen. Da's op zich mooi, maar het kneep ook elk carriereperspectief af voor een grote groep aankomende academici. En ja, die zitten nu overal elders ter wereld, ipv. in NL.
Superlonen an sich zijn overigens niet genoeg om academici te lokken: een leerstoel en een onderzoeksbudget werken een stuk beter.
Gr., Flipje
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En juist die onderzoeksbudgetten zijn veelvouden in Amerika, dan wat je in Nl of Be kan krijgen.
Trouwens, Belgie heeft een pot geld aan de kant staan om zijn verdwaalde wetenschappers-schapen terug te halen. Maar ze krijgen de pot niet leeg... Een aantal wetenschappers zijn teruggekeerd, maar heel wat van diegenen die ze benaderden hadden niet de minste interesse om terug te komen.
(en zwijg me van Fientje Moerman!)
Trouwens, Belgie heeft een pot geld aan de kant staan om zijn verdwaalde wetenschappers-schapen terug te halen. Maar ze krijgen de pot niet leeg... Een aantal wetenschappers zijn teruggekeerd, maar heel wat van diegenen die ze benaderden hadden niet de minste interesse om terug te komen.
(en zwijg me van Fientje Moerman!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Bandido
- Amerika-expert
Ik dacht: ik druk me maar eens voorzichtig uit.FlipjeBTiel schreef:Eh ... "ook" ??Bandido schreef:Met alle respect, maar jij duidelijk ook niet.![]()
- DixieChick
- Amerika-expert
Amen!FlipjeBTiel schreef: Niet zeker wat het nut is van reageren, gezien wat Joke opgedoken heeft, en NLs niet Bels, maar toch:
In de jaren '70 kreeg vanalles en iedereen een baantje in de academische wereld, onder extreem gunstige voorwaarden (salaris, benefits, jobzekerheid). In de jaren '90 moest er zonodig bezuinigd worden op hoger onderwijs en universitair onderzoek. Okay, kan gebeuren. De bestuurders kozen er echter voor om een "natuurlijke afvloeiingsregeling" te treffen ipv. eens flink het brandhout van een kwart eeuw terug op te ruimen. De regel hield in dat posities die vrijkwamen door pensioen of vertrek, niet opgevuld zouden worden, en dat was voldoende om gedwongen ontslagen te voorkomen. Da's op zich mooi, maar het kneep ook elk carriereperspectief af voor een grote groep aankomende academici. En ja, die zitten nu overal elders ter wereld, ipv. in NL.
Superlonen an sich zijn overigens niet genoeg om academici te lokken: een leerstoel en een onderzoeksbudget werken een stuk beter.
Gr., Flipje
Sorry, maar dat verhaal van die Moerman - wat een onzin. Op de uni waar ik in Nederland zat konden ze ook zo ouwehoeren, echt klinklare onzin. Ik zit in de academische wereld, en dit is echt nonsens. Ook al had ik in Nederland willen blijven, dan nog was de kans op een UD positie echt nihil. En wat betreft "kennis kopen" - wel eens op een Amerikaanse onderzoeksuniversiteit geweest en die vergeleken met een Europese uni? Hier is simpelweg meer geld, meer middelen, en (soms dan) meer tijd.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ja...
Die onzin komt vast uit de WW2 periode toen o.a. Braun en Oppenheimer zijn overgevlogen.
Ook ik zal NOOIT academisch werk verrichten in Nederland. De onderzoeksbudgetten zijn hier gewoon echt een blamage. Als je ziet hoe men moet werken bij ons top-onderzoeksinstituut TNO, waar voor onderzoeken gewoon ieder kwartaal wordt bekeken of het uberhaupt door kan gaan of niet, wordt je daar gewoon verdrietig van.
En uiteraard hebben de VS alle goede wetenschappers uit Europa weggekocht, zoals J. Craigh Venter (geboren in UT), Jill Bolte Taylor (geboren in IN), Larry Brilliant (MI), Mehmet Oz (OH), Nancy Brinker (IL), Peter Pronovost (CT), Paul Allen (WA), Mark Zuckerberg (NY), Wendy Kopp (TX), James A. Thomson (MA), Michael Griffin (MD), Susan Solomon (IL).
Kortom, op de lijst van beste onderzoekers van de VS, staat niet ÉÉN Europeaan.
Maar goed, je kan uiteraard dan nog roepen dat de voorvaderen van die mensen uit Europa komen (of uit Azie), maar dan moet je ook meteen even verder denken en er dan achter komen dat we eigenlijk allemaal een soort doorontwikkelde Afrikanen zijn.
Afwachtend op een volgend bronloos niet onderbouwd stukje knip en plakticum uit een derdegraads krant.
Die onzin komt vast uit de WW2 periode toen o.a. Braun en Oppenheimer zijn overgevlogen.
Ook ik zal NOOIT academisch werk verrichten in Nederland. De onderzoeksbudgetten zijn hier gewoon echt een blamage. Als je ziet hoe men moet werken bij ons top-onderzoeksinstituut TNO, waar voor onderzoeken gewoon ieder kwartaal wordt bekeken of het uberhaupt door kan gaan of niet, wordt je daar gewoon verdrietig van.
En uiteraard hebben de VS alle goede wetenschappers uit Europa weggekocht, zoals J. Craigh Venter (geboren in UT), Jill Bolte Taylor (geboren in IN), Larry Brilliant (MI), Mehmet Oz (OH), Nancy Brinker (IL), Peter Pronovost (CT), Paul Allen (WA), Mark Zuckerberg (NY), Wendy Kopp (TX), James A. Thomson (MA), Michael Griffin (MD), Susan Solomon (IL).
Kortom, op de lijst van beste onderzoekers van de VS, staat niet ÉÉN Europeaan.
Maar goed, je kan uiteraard dan nog roepen dat de voorvaderen van die mensen uit Europa komen (of uit Azie), maar dan moet je ook meteen even verder denken en er dan achter komen dat we eigenlijk allemaal een soort doorontwikkelde Afrikanen zijn.
Afwachtend op een volgend bronloos niet onderbouwd stukje knip en plakticum uit een derdegraads krant.
2008 - Juli, 18 dagen Oost USA: NYC-WDC-Niagara-Toronto-Adirondacks-oostkust-NYC
2007 - Augustus, 8 dagen Florida, Kissimmee
For there you have been,
and there you long to return.
For there you have been,
Hier op dit moment een grote discussie aan het voeren op mijn werk.
Inderdaad (ik quote)
-Alle Amerikanen zijn dom
-Amerikanen zijn arogant
-Amerikanen kijken niet verder dan hun neus lang is, alles draait om Amerika
-Amerikanen hebben het slecht voor elkaar (wederom ik quote) want, zij hebben ongelooflijk veel armen, maar voeren alsnog oorlog in Irak (geen ideeeee hoe dit met elkaar te maken heeft, maar dat terzijde)
Hierna volgden er nog meer belachelijke uitspraken, als die hier boven.
In discussie voeren ben ik zelf niet zo goed als mensen niet willen discussieren maar alleen jou hun eigen mening willen opleggen. Na wat argumenten en vragen te hebben gesteld als "hoeveel amerikanen ken je persoonlijk?" Worden alleen maar bovenstaande uitspraken nog harden geroepen, om niet in te hoeven gaan op het feit dat ze nooit zelf in de staten zijn geweest of zelf niemand uit de staten kennen.
Verschrikkelijk vind ik dit, zoals al meerdere keren is gezegd ; Ik word er moe van dat ik altijd Amerika moet "verdedigen". Niet dat dit moet natuurlijk, alleen ik voel me erg aangevallen als er alleen maar negatief word gepraat over de staten.
Sorry, even mijn frustratie kwijt bij de mensen die Usa natuurlijk wél geweldig vinden
Inderdaad (ik quote)
-Alle Amerikanen zijn dom
-Amerikanen zijn arogant
-Amerikanen hebben het slecht voor elkaar (wederom ik quote) want, zij hebben ongelooflijk veel armen, maar voeren alsnog oorlog in Irak (geen ideeeee hoe dit met elkaar te maken heeft, maar dat terzijde)
Hierna volgden er nog meer belachelijke uitspraken, als die hier boven.
In discussie voeren ben ik zelf niet zo goed als mensen niet willen discussieren maar alleen jou hun eigen mening willen opleggen. Na wat argumenten en vragen te hebben gesteld als "hoeveel amerikanen ken je persoonlijk?" Worden alleen maar bovenstaande uitspraken nog harden geroepen, om niet in te hoeven gaan op het feit dat ze nooit zelf in de staten zijn geweest of zelf niemand uit de staten kennen.
Verschrikkelijk vind ik dit, zoals al meerdere keren is gezegd ; Ik word er moe van dat ik altijd Amerika moet "verdedigen". Niet dat dit moet natuurlijk, alleen ik voel me erg aangevallen als er alleen maar negatief word gepraat over de staten.
Sorry, even mijn frustratie kwijt bij de mensen die Usa natuurlijk wél geweldig vinden
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Owja, en natuurlijk niet te vergeten dat Alle amerikanen dom zijn, maar hier kunnen ze zelf niks aan doen, want ze worden dom gehouden.
En Alle Amerikanen zijn conservatief, en natuurlijk niet te vergeten dat alle Amerikanen alleen van fast-food leven en heel erg dik zijn.
En Alle Amerikanen zijn conservatief, en natuurlijk niet te vergeten dat alle Amerikanen alleen van fast-food leven en heel erg dik zijn.
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Bara, ik weet precies hoe je je voelt. Jarenlang heb ik ook dit soort discussies gevoerd. En je blijft altijd gefrustreerd achter. Tegenwoordig zeg ik 'ik ga pas met je in discussie als je er zelf geweest bent en met eigen ogen daar hebt kunnen kijken'. Werkt perfect.
En anders gewoon weglopen, die betweters wordt je alleen maar moe van. Je kan je energie vast wel aan positievere dingen wijden.
En anders gewoon weglopen, die betweters wordt je alleen maar moe van. Je kan je energie vast wel aan positievere dingen wijden.
Ik moet zeggen dat ze in "mijn" museum zich wel verbazen over het feit dat wij ALTIJD naar de States gaan en willen maar velen komen ook voor informatie. Natuurlijk ook wel eens de opmerking "alweeeeeeer" maar dan roep ik "alweeeeeeeer" naar Frankrijk. Dan is het klaar. Ik moet ook zeggen dat het me geen snars interesseert wat een ander van mijn vakantieplannen vindt. We doen wat we doen en we doen het met overgave

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik merk zelf dat vooral Nederlanders een mening klaar hebben over Amerika. Grappig vond ik om daarom de inauguratie van Obama te volgen op CNN en dan het commentaar van mijn vriendin af te wachten (die was bij haar moeder en die keken naar NL1).
Toen bleek dat het nieuws over de good ol' USA in de NL media WEER eens onvolledig was (dit merk ik ALTIJD als er iets van enige importantie in de US gebeurt, ik lees The New York Times en kijk dan hoe de Telegraaf, Volkskrant en het NOS nieuws daarover bericht, vaak mist allerlei info). Zo was op NL1 bijv. niet verteld dat om 12.00h Obama al president was en de Oath of Office in principe niet meer uit maakte, terwijl op NL1 bericht werd dat toen die eed fout was er wel een probleem kon zijn want die moest natuurlijk wel goed zijn.
En ook de reden waarom de eed niet goed uitgesproken werd door Obama, het woordje faithfully wat in het begin werd gezegd en wat aan het eind hoort, werd door NL1 niet genoemd en kwam op CNN meteen ter sprake. Obama had juist de eed goed in zijn hoofd (het is ook maar 35 regels) en de rechter sprak hem verkeerd uit etc. Door de incomplete verslaggeving hadden mijn schoonmoeder en vriendin gelijk zoeits van: wat een domme president, kent de eed niet eens uit zn hoofd.
Wij hebben als NL altijd zo snel ons vooroordeel klaar, dat is echt niet normaal meer. En vaak gaan we domweg af op wat de media bericht, terwijl dit vaak incompleet is.
Mijn ervaring was dat ik de VS arrogant vond en na er één keer te zijn geweest was mijn beeld echt radicaal gekeerd. Sindsdien is het contact met mijn Amerikaanse tante verbeterd en die zegt vaak dat ze heimwee krijgt (ze woont in NL) na het lezen van mijn reisverhalen etc.
Amerikanen hebben meer fatsoen, en ik denk dat een van de hoofdredenen van het verschil in mentaliteit te vinden is in de VEEL lagere bevolkingsdichtheid en in de mentaliteit die doorgegeven is van vader op zoon, ZELF je land op bouwen, i.p.v. verwachten dat een of andere geboren elite (adel, koning etc.) dit voor je doet.
Toen bleek dat het nieuws over de good ol' USA in de NL media WEER eens onvolledig was (dit merk ik ALTIJD als er iets van enige importantie in de US gebeurt, ik lees The New York Times en kijk dan hoe de Telegraaf, Volkskrant en het NOS nieuws daarover bericht, vaak mist allerlei info). Zo was op NL1 bijv. niet verteld dat om 12.00h Obama al president was en de Oath of Office in principe niet meer uit maakte, terwijl op NL1 bericht werd dat toen die eed fout was er wel een probleem kon zijn want die moest natuurlijk wel goed zijn.
En ook de reden waarom de eed niet goed uitgesproken werd door Obama, het woordje faithfully wat in het begin werd gezegd en wat aan het eind hoort, werd door NL1 niet genoemd en kwam op CNN meteen ter sprake. Obama had juist de eed goed in zijn hoofd (het is ook maar 35 regels) en de rechter sprak hem verkeerd uit etc. Door de incomplete verslaggeving hadden mijn schoonmoeder en vriendin gelijk zoeits van: wat een domme president, kent de eed niet eens uit zn hoofd.
Wij hebben als NL altijd zo snel ons vooroordeel klaar, dat is echt niet normaal meer. En vaak gaan we domweg af op wat de media bericht, terwijl dit vaak incompleet is.
Mijn ervaring was dat ik de VS arrogant vond en na er één keer te zijn geweest was mijn beeld echt radicaal gekeerd. Sindsdien is het contact met mijn Amerikaanse tante verbeterd en die zegt vaak dat ze heimwee krijgt (ze woont in NL) na het lezen van mijn reisverhalen etc.
Amerikanen hebben meer fatsoen, en ik denk dat een van de hoofdredenen van het verschil in mentaliteit te vinden is in de VEEL lagere bevolkingsdichtheid en in de mentaliteit die doorgegeven is van vader op zoon, ZELF je land op bouwen, i.p.v. verwachten dat een of andere geboren elite (adel, koning etc.) dit voor je doet.
2008 - Juli, 18 dagen Oost USA: NYC-WDC-Niagara-Toronto-Adirondacks-oostkust-NYC
For there you have been,
For there you have been,
tja met de inauguratie ging de BBC ook de fout in door te zeggen dat Aretha Franklin het Amerikaanse volkslied ging zingen. Slordig, want je zou verwachten dat de verslaggevers zich verdiepen in het onderwerp.
Ik merk ook dat wij altijd moeten uitleggen waarom we alwel 5 keer naar Amerika zijn geweest, terwijl inderdaad niemand hoeft uit te leggen waarom ze ieder jaar naar Salou gaan. Terwijl ik vind dat er wel heel veel uit te leggen valt over Salou...
Ik merk ook dat wij altijd moeten uitleggen waarom we alwel 5 keer naar Amerika zijn geweest, terwijl inderdaad niemand hoeft uit te leggen waarom ze ieder jaar naar Salou gaan. Terwijl ik vind dat er wel heel veel uit te leggen valt over Salou...
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
'alweeeeeer naar frankrijk!', dat vind ik een goeie Corry! Wie weet kan ik die in de toekomst nog een keer gebruiken
Maar om even terug te komen op het onderwerp; welke vooroordelen zijn er over Amerika? Ik hoorde pas het vorige van mijn moeder (had zij weer ergens op tv gezien): Als je in Amerika aangeeft atheist te zijn kun je geen overheids/politieke functie bekleden ofwel het wordt je errug moeilijk gemaakt. Ik vroeg dit pas aan een Amerikaanse vriend, hij zei dat het niet zo is alhoewel er wel een constante strijd gevoerd wordt met de religieuzen (bijvoorbeeld de kwestie van het onderwijzen van het scheppingsverhaal op scholen). Dat was wat hij meekreeg uit de staat Kansas waar hij vandaan komt.
Ik geloof dus niet dat dit verhaal waar is alhoewel er wel verhalen de ronde doen van mensen die het erg moeilijk hebben in hun strijd tegen religie (er is geloof ik een Amerikaanse vrouw geweest die als atheist optrad en op vreemde wijze verdwenen is....ik weet haar naam niet meer).
Ben dus benieuwd.....
Ohja: nog even mijn mening over wat ik denk dat goed is aan Amerika tegenover NL: Amerikanen waarderen veel meer de talenten en inzet van een persoon. Er wordt gekeken naar wat je kan ipv als allereerste naar je papiertje. NLers zijn wat dat betreft zo behoudend dat ze daarmee grote kansen om talenten zich te laten ontwikkelen voorbij laten gaan. En bovendien liggen lonen voor mensen met een goede opleiding hier zo laag dat er geen reden is om hier te blijven. Dat zou dan ook mijn reden zijn om te emigreren: KANSEN/KANSEN/KANSEN!!
Maar om even terug te komen op het onderwerp; welke vooroordelen zijn er over Amerika? Ik hoorde pas het vorige van mijn moeder (had zij weer ergens op tv gezien): Als je in Amerika aangeeft atheist te zijn kun je geen overheids/politieke functie bekleden ofwel het wordt je errug moeilijk gemaakt. Ik vroeg dit pas aan een Amerikaanse vriend, hij zei dat het niet zo is alhoewel er wel een constante strijd gevoerd wordt met de religieuzen (bijvoorbeeld de kwestie van het onderwijzen van het scheppingsverhaal op scholen). Dat was wat hij meekreeg uit de staat Kansas waar hij vandaan komt.
Ik geloof dus niet dat dit verhaal waar is alhoewel er wel verhalen de ronde doen van mensen die het erg moeilijk hebben in hun strijd tegen religie (er is geloof ik een Amerikaanse vrouw geweest die als atheist optrad en op vreemde wijze verdwenen is....ik weet haar naam niet meer).
Ben dus benieuwd.....
Ohja: nog even mijn mening over wat ik denk dat goed is aan Amerika tegenover NL: Amerikanen waarderen veel meer de talenten en inzet van een persoon. Er wordt gekeken naar wat je kan ipv als allereerste naar je papiertje. NLers zijn wat dat betreft zo behoudend dat ze daarmee grote kansen om talenten zich te laten ontwikkelen voorbij laten gaan. En bovendien liggen lonen voor mensen met een goede opleiding hier zo laag dat er geen reden is om hier te blijven. Dat zou dan ook mijn reden zijn om te emigreren: KANSEN/KANSEN/KANSEN!!
- Bandido
- Amerika-expert
Dit is natuurlijk een geliefd "verjaardagsborrel" onderwerp waarin mensen elkaar vooral napraten. Ik heb er persoonlijk altijd nogal moeite mee om iemand of een hele groep maar als "dom" te bestempelen. Maar verder besteed ik aan dit soort discussie niet al teveel veel tijd en energie. Ik woon en werk hier met veel plezier en ben eigenlijk nog maar heel weinig Amerikanen tegengekomen die aan bovengenoemde kwalificaties voldoen en dat is voor mij genoeg.Bara schreef: -Alle Amerikanen zijn dom
-Amerikanen zijn arogant
- Animar
- Amerikakenner
En zelfs dat komt ook hier in Nl voor. Ik woon in een heel klein dorpje in Zuid Holland. Het overgrote deel van de bevolking hier is erg Christelijk. Gereformeerd, Hervormd, en al wat daar op lijkt.RiverCola schreef:Ik hoorde pas het vorige van mijn moeder (had zij weer ergens op tv gezien): Als je in Amerika aangeeft atheist te zijn kun je geen overheids/politieke functie bekleden ofwel het wordt je errug moeilijk gemaakt.
Ik heb hier een poos lang gesolliciteerd allerlei vacatures, maar je komt er gewoon niet tussen. Ik ben niet Christelijk (oké, katholiek, maar wij doen er al jaaaaaren niets meer mee), op mijn CV staat dus niets over religie, én ik heb het "manco" dat ik niet van hier ben. En zo kom je dus niet aan de bak hier!
Hier in het ziekenhuis bijvoorbeeld, kom je niet aan de bak, en zij zetten zelfs in hun vacatures in de plaatselijke krant dat je Protestant Christelijk geloof moet hebben!
Idioot in mijn ogen, maar zo geldt dat hier op dit eiland voor nog veel meer bedrijven en instellingen.
Anita
Daar mogen ze hier niet eens naar vragen bij een sollicitatie. Als ze wel zouden vragen, en de persoon zou niet aangenomen worden, zou een advokaat een goed argument voor discriminatie op basis van geloof hebben.Hier in het ziekenhuis bijvoorbeeld, kom je niet aan de bak, en zij zetten zelfs in hun vacatures in de plaatselijke krant dat je Protestant Christelijk geloof moet hebben!
Idioot in mijn ogen, maar zo geldt dat hier op dit eiland voor nog veel meer bedrijven en instellingen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties