Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spullen laten veschepen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Jazzmijn
Amerika-newbie

Spullen laten veschepen?

Bericht door Jazzmijn »

Hallo allemaal,

ik ga een jaar studeren in Florida en van Virgin Atlantic Air (off-topic maar heeft iemand hier ervaring mee?) mag ik twee stuks bagage van ieder 32 kilo meenemen. Voor een jaar ga ik dat zeker nodig hebben, maar ik wil ook heel graag mijn gitaar-in-gitaarkoffer meenemen. Dit zou dan echter gelden als 1 van die 2 stuks en dan houd ik niet genoeg ruimte over. :roll:
Ik heb geen idee of het duur is om mijn gitaar alsnog op de vlucht mee te nemen (moet dus ook vervoerd worden als "Fragile"). Ik hoorde dat het ook mogelijk is om spullen te laten verschepen en dat dit niet zo duur zou zijn, weet iemand misschien bij welk bedrijf ik hiervoor terecht kan? Ik neem aan dat dit niet fedex ofzo zal zijn want dat die zijn verschrikkelijk duur...

Alvast bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jazzmijn, mooie vooruitzichten heb jij!

Misschien moet je eens bij de vliegtuigmaatschappij informeren wat het kost om extra bagage mee te nemen; als je bij wilt betalen dan is dat meestal wel mogelijk.
Persoonlijk denk ik dat zo'n kleine items goedkoper verhuisd worden via luchtvracht, dan via een zeevracht. Waarschijnlijk ga je er dan ook beter zelf voor kunnen zorgen, omdat je bij aankomst op de luchthaven onmiddellijk je gitaar kan meenemen. Via zeecontainers doet hij er minstens 6 weken over eer hij bij jou is, en dan moet je hem nog zelf gaan afhalen aan de haven, tenzij je nog een transporteur gaat regelen om dat te doen. Maar dan kan je misschien ondertussen van al dat geld beter een nieuwe gitaar kopen! :lol:
Voor de zeevracht kan je eens informeren bij een aantal grote verhuisbedrijven in Nederland? Ik heb al heel veel positieve berichten gehoord over de service én prijs van De Gruijter uit Zoeterwoude. Enkele mindere berichten over Crown Relocations uit Zwijndrecht en De Haan Removals uit Alblasserdam. Kijk eens in de telefoongids.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Jazzmijn,

Ik vermoed dat het voordeliger is om je gitaar als extra bagage mee te nemen. In het vliegtuig betaal je voor het gewicht en zo zwaar is een gitaar nou ook weer niet.

Als voorbeeld bij Delta Airlines:
- voor een extra stuk check-in bagage betaal je $50
- vanaf 51 pounds (bijna 23 kilo) komt daar nog een toeslag bovenop, maar dat lijkt me voor jouw gitaar niet aan de orde
- indien de afmetingen (lengte + breedte + hoogte) meer zijn dan 62 inches (157,5 cm), maar niet meer dan 80 inches (203 cm), komt er nog een toeslag van $100 bovenop
- deze tarieven zijn enkele reis

Verschepen lijkt me niet de aangewezen weg. Kastelke gaf al aan dat het lang duurt en van een zeereis (zout en nat) van een dag of 10 zal je gitaar wellicht ook niet beter worden. Bovendien rekent men hier per volume en vanaf 1 kubieke meter. Daarbij moet je al gauw aan een 400 euro denken (meer kubieke meters worden vervolgens lager in prijs). Voor kleine zendingen is dit dus niet interessant.

Als optie zou je nog bij TPG Post kunnen informeren naar het verzenden van dergelijke grote, maar delicate zaken.

Groet,
Marcel
Life is good in the Tarheel State.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Je kan ook wat spullen versturen en je gitaar als 2e stuk bagage meenemen.
Of minder spullen meenemen. Mijn ervaring met onze uitwisselings studenten is dat ze in een jaar tijd zoveel spul verzamelden dat ze allemaal problemen hadden om het mee terug te nemen. Nieuwe kleding, papieren, boeken, foto's, en van alles en nog wat. Dat werd een dure bedoening om het allemaal naar hun land van herkomst terug te sturen.
Eentje kwam er met 1 koffer, bij vertrek had ze er 3. Een ander had bij vertrek maar 1 koffer, maar die was zo zwaar dat ze op het vliegveld uit kon gaan pakken en spul in een 2e nieuwe koffer kon gaan doen.
Ik zeg het maar om alvast vooruit te denken over een jaar!
Veel plezier in je jaar, maar dat zal wel lukken!
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mack
Amerika-expert

Re: Spullen laten veschepen?

Bericht door Mack »

Jazzmijn schreef:... Virgin Atlantic Air (off-topic maar heeft iemand hier ervaring mee?) ...
Mijn vriendin is 1 juli jl. met Virgin via London naar Boston gevlogen en die had geen klachten.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Mr.Triscuits
Amerika-newbie

Bericht door Mr.Triscuits »

Je kunt je gitaar ook als handbagage meenemen. Ik heb vorig jaar mijn gitaar kunnen stallen op de plek waar o.a. de kleding van stewardessen
hangen. Ik had de gitaar echter niet in een koffer maar in een gigbag.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Mr.Triscuits schreef:Je kunt je gitaar ook als handbagage meenemen. Ik heb vorig jaar mijn gitaar kunnen stallen op de plek waar o.a. de kleding van stewardessen
hangen. Ik had de gitaar echter niet in een koffer maar in een gigbag.
Dit is niet iets wat je als standaard service kunt beschouwen. In principe is een gitaar te groot om als handbagage in aanmerking te komen. Als je dit wilt proberen is het dus verstandig dit vooraf even te checken bij de airline, of er in ieder geval op voorbereid zijn dat je 'm toch moet inchecken als extra checked luggage (tegen bijbetaling indien het excess luggage is).
Life is good in the Tarheel State.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer