Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen rondreis mei/juni 2009
Vragen rondreis mei/juni 2009
Hallo,
Wij vliegen 25 mei naar Los Angeles en gaan van daaruit een rondreis maken. Nu hebben wij zelf wat samengesteld, gekeken naar afstanden en dingen die wij graag willen zien, maar ik wil graag jullie mening horen. Dit is onze eerste rondreis in de USA dus we kunnen wat hulp gebruiken.
Datum dag plaats naar
25-mei 1 LA
26-mei 2 LA
27-mei 3 LA via Palm Springs naar Lake Havasu
28-mei 4 Lake Havasu - Grand Canyon South Rim
29-mei 5 GC
30-mei 6 GC - Monument Valley
31-mei 7 MV - Bryce Canyon
1-jun 8 Bryce - Las Vegas
2-jun 9 LV
3-jun 10 LV
4-jun 11 LV - Death Valley
5-jun 12 DV - Yosemite
6-jun 13 Yos
7-jun 14 Yos - San Francisco
8-jun 15 SF
9-jun 16 SF - Monterey
10-jun 17 Mon - San Simeon
11-jun 18 San Simeon - Santa Monica
12-jun 19 Santa Monica
13-jun 20 Santa Monica
14-jun 21 Santa Monica - LA naar Amsterdam
15-jun 22 Amsterdam
Wij gaan naar Lake Havasu als tussenstop voor de Grand Canyon, maar wij weten niet of dat een mooie plaats is om een tussenstop te maken. Ons eerste plan was om in Palm Springs te overnachten, dan Las Vegas en dan Grand Canyon. Alleen kwamen we dan in het weekend aan in het Las Vegas en natuurlijk willen we wel luxe logeren in Las Vegas. We lazen op dit forum dat de beste aanbiedingen door de weeks zijn, dus hebben de route iets aangepast. Dag 19 en 20 in Santa Monica hebben we expres gedaan, om een beetje te relaxen en naar Hollywood enz. te gaan.
Maar lijkt jullie dit wat?
Alvast bedankt!
Gr. Lieke
Wij vliegen 25 mei naar Los Angeles en gaan van daaruit een rondreis maken. Nu hebben wij zelf wat samengesteld, gekeken naar afstanden en dingen die wij graag willen zien, maar ik wil graag jullie mening horen. Dit is onze eerste rondreis in de USA dus we kunnen wat hulp gebruiken.
Datum dag plaats naar
25-mei 1 LA
26-mei 2 LA
27-mei 3 LA via Palm Springs naar Lake Havasu
28-mei 4 Lake Havasu - Grand Canyon South Rim
29-mei 5 GC
30-mei 6 GC - Monument Valley
31-mei 7 MV - Bryce Canyon
1-jun 8 Bryce - Las Vegas
2-jun 9 LV
3-jun 10 LV
4-jun 11 LV - Death Valley
5-jun 12 DV - Yosemite
6-jun 13 Yos
7-jun 14 Yos - San Francisco
8-jun 15 SF
9-jun 16 SF - Monterey
10-jun 17 Mon - San Simeon
11-jun 18 San Simeon - Santa Monica
12-jun 19 Santa Monica
13-jun 20 Santa Monica
14-jun 21 Santa Monica - LA naar Amsterdam
15-jun 22 Amsterdam
Wij gaan naar Lake Havasu als tussenstop voor de Grand Canyon, maar wij weten niet of dat een mooie plaats is om een tussenstop te maken. Ons eerste plan was om in Palm Springs te overnachten, dan Las Vegas en dan Grand Canyon. Alleen kwamen we dan in het weekend aan in het Las Vegas en natuurlijk willen we wel luxe logeren in Las Vegas. We lazen op dit forum dat de beste aanbiedingen door de weeks zijn, dus hebben de route iets aangepast. Dag 19 en 20 in Santa Monica hebben we expres gedaan, om een beetje te relaxen en naar Hollywood enz. te gaan.
Maar lijkt jullie dit wat?
Alvast bedankt!
Gr. Lieke
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Vragen rondreis mei/juni 2009
Hoi Lieke,
Welkom op het forum.
Ik zou zeker twee dagen van de route tussen SF en LA afhalen (Santa Monica). Je hebt in het begin ook al een dag in LA, daar kun je een bezoek aan Hollywood brengen. Je zit nu 5 dagen aan de kust en dat zou ik persoonlijk veel te lang vinden. Er is zo veel moois te zien op je route, aan het strand relaxen kun je in Spanje ook.
Ik zou die extra dagen gebruiken voor Zion NP (tussen Bryce en LV).
Ook zou je een dag extra kunnen nemen voor de route tussen LA en GC. Ik zou dan niet via Lake Havasu gaan, daar hoor ik meestal niet zoveel positieve berichten over. Ik zou de route Blythe, Prescott, Sedona nemen. Dat is een schitterende route en rond Sedona is heel veel moois te zien.
Marjon
Welkom op het forum.
Ik zou zeker twee dagen van de route tussen SF en LA afhalen (Santa Monica). Je hebt in het begin ook al een dag in LA, daar kun je een bezoek aan Hollywood brengen. Je zit nu 5 dagen aan de kust en dat zou ik persoonlijk veel te lang vinden. Er is zo veel moois te zien op je route, aan het strand relaxen kun je in Spanje ook.
Ik zou die extra dagen gebruiken voor Zion NP (tussen Bryce en LV).
Ook zou je een dag extra kunnen nemen voor de route tussen LA en GC. Ik zou dan niet via Lake Havasu gaan, daar hoor ik meestal niet zoveel positieve berichten over. Ik zou de route Blythe, Prescott, Sedona nemen. Dat is een schitterende route en rond Sedona is heel veel moois te zien.
Marjon
Hoi Marjon,
Dank je wel voor je reactie. De tweede dag in LA gaan we naar Universal Studios, dus die dag in Santa Monica naar Hollywood houden we er wel in, maar bij nader inzien kunnen we daar inderdaad wel wat korter blijven, relaxen kan inderdaad aan de Costa del Sol wel
. Lake Havasu konden wij ook niet zo heel veel over vinden, dus ik ga jouw alternatieve route even bekijken. Ontzettend bedankt!!
Gr. Lieke
Dank je wel voor je reactie. De tweede dag in LA gaan we naar Universal Studios, dus die dag in Santa Monica naar Hollywood houden we er wel in, maar bij nader inzien kunnen we daar inderdaad wel wat korter blijven, relaxen kan inderdaad aan de Costa del Sol wel
Gr. Lieke
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier kun je de route zien:

En hier de omgeving van Sedona: http://www.visitsedona.com/ (kijk ook bij 102 things to do in Sedona)
Vooral Red Rock State Park is erg mooi: http://azstateparks.com/Parks/RERO/index.html
Als je niet wilt afdalen in de Grand Canyon zou ik daar ook geen volle dag besteden. Als je er 's middags aankomt heb je voldoende tijd om de West Rim te bekijken en de volgende ochtend rijd je via de Eastrim naar Page (Antelope Canyon) of Monument Valley. Ik zou dan wel overnachten in het park zelf, dan kun je ook nog de zonsondergang en zonsopgang meemaken. Wel snel boeken anders zit het vol: http://www.grandcanyonlodges.com/'
Hier kun je kaartjes van de viewpoints e.d. van de Grand Canyon vinden: http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/maps.htm
Marjon

En hier de omgeving van Sedona: http://www.visitsedona.com/ (kijk ook bij 102 things to do in Sedona)
Vooral Red Rock State Park is erg mooi: http://azstateparks.com/Parks/RERO/index.html
Als je niet wilt afdalen in de Grand Canyon zou ik daar ook geen volle dag besteden. Als je er 's middags aankomt heb je voldoende tijd om de West Rim te bekijken en de volgende ochtend rijd je via de Eastrim naar Page (Antelope Canyon) of Monument Valley. Ik zou dan wel overnachten in het park zelf, dan kun je ook nog de zonsondergang en zonsopgang meemaken. Wel snel boeken anders zit het vol: http://www.grandcanyonlodges.com/'
Hier kun je kaartjes van de viewpoints e.d. van de Grand Canyon vinden: http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/maps.htm
Marjon
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
In Prescott zou je ook nog een korte stop in kunnen lassen bij Watson Lake met de mooie granite dells (zie ons verslag).

Als je 's morgens vanuit Sedona naar de GC rijdt, is een bezoekje aan Slide Rock SP aan te bevelen.

Als je 's morgens vanuit Sedona naar de GC rijdt, is een bezoekje aan Slide Rock SP aan te bevelen.
Wij zijn nu de route naar Sedona aan het bekijken en het ziet er erg mooi uit, heel veel mooie dingen om te zien onderweg. Maar ik zag dat het 500 mijl rijden is, dus wij willen graag onderweg overnachten. Wat is een mooie plaats om te overnachten op deze route? Of is de afstand goed te doen?
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij zijn in 2007 van San Diego, door Joshua Tree NP, naar Blythe gereden om daar te overnachten. De volgende ochtend zijn we via Prescott en Jerome naar Sedona gereden. Ik zou het zeker niet in één dag rijden.
Hallo,
We hebben de route iets aangepast, zo gaan we dus eerst naar Sedona en niet meteen naar de Grand Canyon. Ook blijven we minder lang in Santa Monica (of andere kustplaats vlakbij LA) en blijven we langer in San Francisco. We houden namelijk erg van het bekijken en rondneuzen in steden. We overnachten nu ook niet bij Death Valley, maar rijden hier langs op weg naar Sequoia/kings Canyon. We zijn nu door de weeks in Las Vegas en kunnen dan relatief voordelig een super de luxe hotel boeken!! De uren zijn de reistijden die wij denken nodig te hebben, stops niet meegerekend.
Wat vinden jullie ervan?
25-mei 1 LA Aankomst 15.20, auto ophalen naar hotel
26-mei 2 LA Universal studios
27-mei 3 LA - Palm Springs 2 uur S'ochtends hollywood en walk of fame
28-mei 4 Palm Springs - Sedona 6 uur Deze dag willen we een mooie rijdag van maken, dus vroeg vertrekken en veel dingen zien onderweg
29-mei 5 Sedona - Grand Canyon 2 uur s'ochtends Sedona bekijken en tegen de middag naar de GC, op tijd voor de zonsondergang
30-mei 6 GC activiteit, helicopter, raften
31-mei 7 GC - Page - Monument Valley 4,5 uur via page naar MV, heel vroeg vertrekken
1-jun 8 MV - Bryce 3,5 uur
2-jun 9 Bryce - Las Vegas 4,5 uur
3-jun 10 LV
4-jun 11 LV
5-jun 12 LV - Seqouia 6,5 uur via Death Valley naar SQ, vroeg weg
6-jun 13 Sq - Yos 3 uur
7-jun 14 Yos
8-jun 15 Yos - San Francisco 3,5 uur
9-jun 16 SF
10-jun 17 SF
11-jun 18 SF - Monterey 2 uur
12-jun 19 Mon -San Simeon en Santa Monica 4,5 uur Via San Simeon naar Santa Monica
13-jun 20 Santa Monica (kan ook een andere plaats aan de kust vlakbij LA zijn.)
14-jun 21 Santa Monica - LA 1,5 uur auto inleveren en inchecken
15-jun 22 Amsterdam
We hebben de route iets aangepast, zo gaan we dus eerst naar Sedona en niet meteen naar de Grand Canyon. Ook blijven we minder lang in Santa Monica (of andere kustplaats vlakbij LA) en blijven we langer in San Francisco. We houden namelijk erg van het bekijken en rondneuzen in steden. We overnachten nu ook niet bij Death Valley, maar rijden hier langs op weg naar Sequoia/kings Canyon. We zijn nu door de weeks in Las Vegas en kunnen dan relatief voordelig een super de luxe hotel boeken!! De uren zijn de reistijden die wij denken nodig te hebben, stops niet meegerekend.
Wat vinden jullie ervan?
25-mei 1 LA Aankomst 15.20, auto ophalen naar hotel
26-mei 2 LA Universal studios
27-mei 3 LA - Palm Springs 2 uur S'ochtends hollywood en walk of fame
28-mei 4 Palm Springs - Sedona 6 uur Deze dag willen we een mooie rijdag van maken, dus vroeg vertrekken en veel dingen zien onderweg
29-mei 5 Sedona - Grand Canyon 2 uur s'ochtends Sedona bekijken en tegen de middag naar de GC, op tijd voor de zonsondergang
30-mei 6 GC activiteit, helicopter, raften
31-mei 7 GC - Page - Monument Valley 4,5 uur via page naar MV, heel vroeg vertrekken
1-jun 8 MV - Bryce 3,5 uur
2-jun 9 Bryce - Las Vegas 4,5 uur
3-jun 10 LV
4-jun 11 LV
5-jun 12 LV - Seqouia 6,5 uur via Death Valley naar SQ, vroeg weg
6-jun 13 Sq - Yos 3 uur
7-jun 14 Yos
8-jun 15 Yos - San Francisco 3,5 uur
9-jun 16 SF
10-jun 17 SF
11-jun 18 SF - Monterey 2 uur
12-jun 19 Mon -San Simeon en Santa Monica 4,5 uur Via San Simeon naar Santa Monica
13-jun 20 Santa Monica (kan ook een andere plaats aan de kust vlakbij LA zijn.)
14-jun 21 Santa Monica - LA 1,5 uur auto inleveren en inchecken
15-jun 22 Amsterdam
Qua budget hebben wij het volgende ingeschat:
Auto en tickets hebben we betaald.
Hotels € 80,- per nacht
Eten € 50 per dag
Dan nog € 300,- voor wat excursies die we al weten
Als zakgeld/bezinegeld € 700,-
Is dit realistisch? Ik heb het hele forum al afgezocht en kom wel een aantal schattingen en verhalen tegen, maar deze zijn soms gedateerd of gaan over een ander gebied, andere route, andere plannen. Dus ik vraag het toch wel even. Wij zijn uitgegaan van de huidige wisselkoers, 1,35. De € 700,- hoeft niet op
Gr. Lieke
Auto en tickets hebben we betaald.
Hotels € 80,- per nacht
Eten € 50 per dag
Dan nog € 300,- voor wat excursies die we al weten
Als zakgeld/bezinegeld € 700,-
Is dit realistisch? Ik heb het hele forum al afgezocht en kom wel een aantal schattingen en verhalen tegen, maar deze zijn soms gedateerd of gaan over een ander gebied, andere route, andere plannen. Dus ik vraag het toch wel even. Wij zijn uitgegaan van de huidige wisselkoers, 1,35. De € 700,- hoeft niet op
Gr. Lieke
Oei, ik moet er niet aan denken. Je zult heel lang onderweg zijn en weinig uit de auto komen. Beter is om dat in 2 dagen te doen. Wij hebben het in 3 dagen gedaan (de tijd genomen voor Death Valley en omgeving, ook in het park overnacht, sunset bezoek aan Trona Pinnacles vanuit Ridgecrest en de mooie scenic route via Lake Isabella).Liekie schreef: 5-jun 12 LV - Seqouia 6,5 uur via Death Valley naar SQ, vroeg weg
Johan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Raften vanuit GC NP gaat echt niet. Verder geen tijd voor Zion, jammer.
En waarom via Page naar Monument Valley? Vanuit de GC kun je beer eerst naar MV rijden. Daar overnachten is ook erg mooi. Misschien wat eerder bij de GC weg, dat raften kan toch niet.
Las Vegas- Sequoia- Yosemite is ook veel te kort op deze manier. Sla Sequoia over wnat je hebt er toch geen tijd voor en rijdt via de Tioga Pass (ik ga er van uit dat hij open is dan) naar Yosemite.
Misschien een dagje kust minder?
Marianne
En waarom via Page naar Monument Valley? Vanuit de GC kun je beer eerst naar MV rijden. Daar overnachten is ook erg mooi. Misschien wat eerder bij de GC weg, dat raften kan toch niet.
Las Vegas- Sequoia- Yosemite is ook veel te kort op deze manier. Sla Sequoia over wnat je hebt er toch geen tijd voor en rijdt via de Tioga Pass (ik ga er van uit dat hij open is dan) naar Yosemite.
Misschien een dagje kust minder?
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom sla je Death Valley nu helemaal over ? Zonde. Ik vind een hele nacht in Death Valley ook niet nodig maar als je in de buurt bent zou ik er zeker doorrijden.Liekie schreef: 5-jun 12 LV - Seqouia 6,5 uur via Death Valley naar SQ, vroeg weg
6-jun 13 Sq - Yos 3 uur
Ik zou Sequoia overslaan en direct via Death Valley naar Yosemite gaan. Je kunt dan bijvoorbeeld door Death Valley rijden en de viewpoints bekijken en dan overnachten in Bisshop en de volgende dag via de Tioga Pass naar Yosemite rijden.
Als je gewoon onderlangs via de I 15 en Bakersfield naar Seqouia rijdt duurt het 6 uur 42 (zonder stops) en het is een lange, niet echt boeiende route denk ik.
Marjon
'
Wij waren al erg aan het twijfelen over Seqouia, hoorden wisselende verhalen, ook keken we erg op tegen deze lange dag in de auto. Dus we gaan nu de tip van Marjon opvolgen en overnachten in Bisshop. Ook wilden we eigenlijk de Tioga Pass niet missen en die nemen we nu dus ook mee.
Bedankt voor de tips!
Bedankt voor de tips!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4167 Weergaves
-
Laatste bericht door dati