Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Digitale foto's

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

Gypsygirl schreef:Ik heb het als volgt gedaan.
Bij de bibliotheken(ook in elke stad, nieuwe pc's met een supersnelle verbinding meestal) gewoon die cd oploaden via internet in Webshots. Is nog gratis ook in de bieb! Webshots is ook gratis, er kunnen 100 foto's per album geladen worden en het aantal albums dat je mag hebben is volgens mij unlimited.
Dus volgens mij is dit de eenvoudigste en goedkoopste oplossing.
Als er 300 foto's op een 128Mb passen dan heb je een fotocamera met minder hoge resolutie, op mijn camera gaan er ongeveer 100 foto's op 256Mb, en dit is dan nog "maar" een 5Megapixel camera, als ik elke dag naar de bibliotheek zou moeten om al die foto's te uploaden dat schiet niet erg op, ook omdat uploaden meestal niet zo snel gaat, al hebben ze een snelle verbinding, want download-snelheid is voor zo'n bieb veel belangrijker....nee voor mij is de imagetank echt de ideale oplossing!
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Ik zal het hier maar plaatsen...

onlangs hebben wij ons een Xdrive II+ VP2160 aangeschaft, we hebben deze dan ook meteen eens uitgetest en alles lukte...geen vuiltje aan de lucht.

afgelopen weekend wou ik weer gebruik maken van de Xdrive...maar op het scherm verscheen "Init failed" en ik kan niets aanvangen met het ding...alleen via USB lijkt het te werken :shock:

Iemand een idee?
MotorGuy76
Amerikafan

Hoi Eric,

Je bedoeld als je hem via de usb aansluit dat je dan de harddisk v/d imagetank "ziet" of alleen het geheugenkaartje? Anders zou je eens de harddisk van de vp2160 opnieuw kunnen formatteren volgens de gebruiksaanwijzing, dan zou het weer moeten werken.

Op deze site heeft ene Wallace hetzelfde probleem, dat het ook werkt via usb, maar via het apparaat zelf de init failed, ik hoop dat je een beetje duits kent? http://www.dslr-forum.de/archive/index.php/t-2982.html

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Eric schreef:afgelopen weekend wou ik weer gebruik maken van de Xdrive...maar op het scherm verscheen "Init failed" en ik kan niets aanvangen met het ding...alleen via USB lijkt het te werken :shock:
Uit de VP2160 handleiding (http://www.vosonic.com/Manager/PDF/VP_29.doc):
10 If an erroneous display /operation occurs :

2) If any shut down caused by erroneous operation , you can depress the [reset]
button located on the left to switch off the main unit .

3) If the unit operated via USB on to PC while the batteries are low, erroneous
display /operation may occur, if this happens ,unplug the USB cable, and press
the [reset] button .
Verder zou je hem nog kunnen formatteren, maar als je hem via USB wel kunt benaderen dan is dat denk ik niet nodig..

Er staan wat Tooltjes op http://www.vosonic.com/index.php?php_mode=downloads
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
MotorGuy76
Amerikafan

Verder zou je hem nog kunnen formatteren, maar als je hem via USB wel kunt benaderen dan is dat denk ik niet nodig..

Of juist wel, kan zijn dat hij met de disk met FAT of NTFS heeft geformatteerd, windows kan daar wel tegen en ziet de disk dus gewoon, maar de disk moet FAT32 geformatteerd zijn voor in de X-drive, anders krijg je init failed.

Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

thx...verkeerd geformat :oops: :oops:
Gast

Bericht door Gast »

Handig hoor! :hm:
MotorGuy76
Amerikafan

Nou ja, kan gebeuren, hij werkt in ieder geval weer!

Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Gypsygirl schreef:Handig hoor! :hm:
:?: :?: :?: :?:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Eric schreef:
Gypsygirl schreef:Handig hoor! :hm:
:?: :?: :?: :?:
Gypsygirl was de voorstander van het op CD branden van foto's en het opsturen naar Webshots.

Blijkbaar is ze niet zo'n fan van Image Tanks en is dit haar manier om dit duidelijk te maken :)
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Njit schreef:
Eric schreef: :?: :?: :?: :?:
Gypsygirl was de voorstander van het op CD branden van foto's en het opsturen naar Webshots.

Blijkbaar is ze niet zo'n fan van Image Tanks en is dit haar manier om dit duidelijk te maken :)
LOL
Bwah als je het juist doet, niet zoals ik, is er niets om je druk te maken he... :lol: :wink:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Eric schreef:Bwah als je het juist doet, niet zoals ik, is er niets om je druk te maken he... :lol: :wink:
Nee hoor.. Gewoon rustig mee omgaan en op tijd opladen..
De onze is gewoon meegeweest in de achtbaan en de wildwaterbaan.. Geen enkel probleem...
Gast

Bericht door Gast »

Het was maar een knipoog hoor, ik snap heus wel dat als je zo'n duur digitaal ding hebt en je maakt meer dan duizend foto's dat dat niet lukt met een cdtje bij de Walmart.
Maar er zijn toch wel meer mensen zoals ik die maar zo'n 250 foto's maken en een gewone digi hebben waar met 128 mb 300 foto's opgaan?
Voor die mensen gaf ik mijn tip!
Eric schreef:
Njit schreef: Gypsygirl was de voorstander van het op CD branden van foto's en het opsturen naar Webshots.

LOL
Bwah als je het juist doet, niet zoals ik, is er niets om je druk te maken he... :lol: :wink:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gypsygirl schreef:Het was maar een knipoog hoor, ik snap heus wel dat als je zo'n duur digitaal ding hebt en je maakt meer dan duizend foto's dat dat niet lukt met een cdtje bij de Walmart.
Maar er zijn toch wel meer mensen zoals ik die maar zo'n 250 foto's maken en een gewone digi hebben waar met 128 mb 300 foto's opgaan?
Voor die mensen gaf ik mijn tip!
Da's duidelijk.. Dan heb ik niks gezegd :)
Zou je zelf nog kunnen overwegen om een kaartje van 512 erbij te halen.. Dan hoef je volgens mij de hele vakantie niet naar de Walmart :)
Gast

Bericht door Gast »

Weet je hoe leuk de Walmart is.......... :)
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gypsygirl schreef:Weet je hoe leuk de Walmart is.......... :)
Ahaaaa.. het is dus gewoon een verkapte smoes van je om weer naar de Wal*Mart te kunnen.
'He vervelend.. De geheugenkaart is alweer vol...'
Gast

Bericht door Gast »

Je hebt het door! 8)
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Hmmz.. Deze lijkt me interessant. Ik weet dat er een aantal mensen zijn op het forum met een Fuji S7000. Ze komen nu met de opvolger:

De Fuji S9500 (Link)

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog wat meer afbeeldingen: http://www.dpreview.com/news/0507/05072 ... s9500z.asp
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Vragen om problemen...:(

Bericht door GPJ73 »

Vandaag bij Media Markt een USB-Photobox van Trekstore gekocht (40Gb), opgeladen maar krijg steeds de foutmelding "hdd not installed". Volgens de fabrikant (reageerde binnen 10 minuten op mijn mail en dat op zondag :!: ) zit de hdd los van de rest. Advies is terug gaan naar MediaMarkt of zelf openen en repareren... :(
Mijn advies: iets eerder kopen..., want ja dit gebeurt natuurlijk altijd als je op punt van vertrekken staat… :(
Toevallig een wiz-kid vanavond op het forum die hier verstand van heeft :?:

Dear Mr. Nierop,

thank you for requesting information from your TrekStor Service Team.

The error you described indicates that the internal hard disc drive has slipped off and is not fixed to the interface any more. If the PhotoBox experiences a shock or falls to the ground, the internal hard disc drive can accidentally slip off the interface. You can fix the error yourself or you may of course send us the PhotoBox to have it repaired. Repair will be free of charge, of course. A small instruction for the repair:

- switch off the PhotoBox

- put the PhotoBox - display down - on a suitable underlay (please mind that the display does not get grated)

- There are small screws on the left and right hand side. Detach them carefully with a suitable screwdriver (e.g. for precision engineering)

- take off the cap

- carefully push the hard disc drive onto the interface

- replace the cap and screw the PhotoBox.

- Now the PhotoBox should be ready for use again.

If you do not want to do the repair by yourself, we ask you to contact your stockist for exchanging your PhotoBox.

You do not need to fear for your guarantee because of breaking the seal. If you should have complaints in future, just add a printout of this email. The guarantee will be preserved to the full extent.

We know that you as customer have the choice and we thank you for having decided for TrekStor.

Kind regards,

Navina Schemionek
TrekStor Service Team

Please enclose the complete correspondence because we handle the e-mails team-wise.
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vragen om problemen...:(

Bericht door Njit »

GPJ73 schreef:Toevallig een wiz-kid vanavond op het forum die hier verstand van heeft :?:
Mjah.. Klinkt alsof het een kwestie is van een paar schroefjes losdraaien en de connector aandrukken. Als je zo'n klein schroevendraaiertje hebt dan zie ik geen probleem.

Let er wel op dat alle pinnetjes goed voor de connector zitten alvorens je hem aandrukt. Niet gaan doordrukken als het niet soepel gaat!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer