Zat net te chatten met een vage kennis die via via had gehoord dat ik elke dag naar de fitness ga. Op de hoek van de straat is een fitnesscentrumpje waar alle bewoners van deze buurt gratis gebruik van mogen maken en omdat je hier in de stad weinig kan wandelen en ik geen zin heb om elke dag in de auto te springen om te gaan hiken in de bergen ga ik dus regelmatig even op de loopband.
Vond die kennis dus heel logisch want in Amerika kan je niet gezond eten dus ik was vast wel een paar kilo aangekomen. Nou ja! Je kan toch overal zo gezond of ongezond eten als je wil?
Of nog een leuke, ik las op een ander Amerika forum een tip van een vrouw die een paar maanden in Amerika had gewoond voor werk van haar man: neem geen abonnement op de krant want als je 's ochtends even een wandelingetje door de buurt maakt vind je vast wel een krant op de stoep. Amerikanen gooien blijkbaar hun kranten op de stoep als ze er klaar mee zijn.
Had die vrouw dus steeds kranten van haar buren gejat! (ik vind het trouwens heel irritant dat de krant hier op de stoep gegooid wordt i.p.v. in de brievenbus want deze tijd van het jaar moet je dus in de sneeuw naar je krant gaan zoeken)
En een opmerking die ik al vaak gehoord/gelezen heb: wat sneu voor de kinderen, die zitten vast de hele dag binnen. Juist ja, Amerikaanse kinderen spelen nooit buiten en zijn allemaal 20 kilo te dik.
Niet dus, mijn kinderen gaan gewoon elke dag naar buiten.
En natuurlijk moet iedereen grapjes maken over de LDS hier in Utah. Als er weer eens iemand vraagt of m'n man al meerdere vrouwen heeft dan zeg ik iets van "ja hij heeft er 5 nieuwe vrouwen bij, 1 voor elke dag van de week en op zondag mag hij rusten".