Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verkeerde naam ticket

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Missourah
Amerika-ontdekker

Re: verkeerde naam ticket

Bericht door Missourah »

mijn moeder had dat inderdaad ook gedaan, ik heb me er erg druk over gemaakt want ik dacht dat de VS erg lastig zou gaan doen. De luchtvaart maatschappij deed erg moelijk met het veranderen (ze moest naar schiphol komen) en uiteindelijk heeft ze dat niet gedaan door tijdsgebrek, alleen paspoort meegenomen waar echtgenoot van in staat en voor de zekerheid de papieren die aangeven dat ze daadwerkelijk met meneer X getrouwd is. Natuurlijk deed AMS ( wat in mijn ervaring doen ze dat altijd.... ) een beetje lastig, maar verder heeft ze in de VS totaal geen problemen gehad (moest twee keer overstappen) dus dat viel weer mee!
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Voor het eerst heb ik nu bij de tickets alleen mijn meisjesnaam opgegeven. Dit omdat vorig jaar het electronisch inchecken met mijn paspoort niet lukte. Daar staan wel beide namen in, maar niet in het geprinte deel onderin.

Nu heb ik dus het probleem dat de vliegmaatschappij mijn naam niet herkend voor het frequentflyers programma..........pffft. Kan ik dát weer laten aanpassen (moet ik wel iedere keer vanaf nu alleen op mijn meisjesnaam vliegen dus)
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

ORANGE schreef:Nu heb ik dus het probleem dat de vliegmaatschappij mijn naam niet herkend voor het frequentflyers programma..........pffft. Kan ik dát weer laten aanpassen (moet ik wel iedere keer vanaf nu alleen op mijn meisjesnaam vliegen dus)
Je logt je in het frequensflyers in en stuurt dan een email met je vraag. Vervolgens geven ze een post adres waar het schriftelijk verzoek kan indienen met kopie paspoort. vervolgens wordt e.e.a. aangpast.

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

ORANGE schreef: Nu heb ik dus het probleem dat de vliegmaatschappij mijn naam niet herkend voor het frequentflyers programma..........pffft. Kan ik dát weer laten aanpassen (moet ik wel iedere keer vanaf nu alleen op mijn meisjesnaam vliegen dus)
Ik had vorig jaar dus hetzelfde "probleem". Toen heb ik bij de ticket mijn meisjesnaam opgegeven, maar op mijn Mileage Plus Card staan mijn volledige achternamen en dus kon ik mijn mileagenummer niet invoeren. Dat werd niet herkend. Bij het inchecken op Schiphol werden echter gewoon mijn miles bijgeschreven op mijn kaart. Geen enkel probleem.

Ik heb nog steeds de naam op de Mileage Plus niet laten aanpassen, dus heb ik nu maar weer een ticket geboekt op de dubbele achternaam zoals ik dat voorheen ook deed. Nu kon ik dus wel mijn Mileagenummer gelijk invullen bij het boeken van de ticket. Ik heb nog nooit problemen ondervonden met mijn namen op de ticket hoewel ik het telkens anders doe eigenlijk..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bij mij gaf dat dus wel problemen. Mijn frequent flyerpas stond op Tijmes-Verbeek, mijn paspoort en dus ook tickets andersom. Heb schriftelijk wijziging moeten aanvragen voor mijn frequent flyerpas om mijn punten te kunnen krijgen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

In mijn paspoort staan beide namen, maar aangezien op alle mijn andere documenten alleen mijn getrouwde naam, reis ik altijd op mijn getrouwde naam. Het enige probleem dat ik, net anderen hier, heb, is dat ik niet meer bij zo'n kiosk kan inchecken omdat op mijn paspoort in al die nummertjes en letters alleen mijn meisjesnaam staat. Als ik naar de balie ga heb ik nooit enig probleem, en sinds ik tegenworodig al gewoon thuis incheck hoeft dat zelfs niet eens meer. Maar het blijft lastig hoor.

Als je beide namen in je paspoort hebt staan, waarom zetten ze dan ook beide namen niet onderin die hele rits letters en cijfers?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Susie one schreef: Je logt je in het frequensflyers in en stuurt dan een email met je vraag. Vervolgens geven ze een post adres waar het schriftelijk verzoek kan indienen met kopie paspoort. vervolgens wordt e.e.a. aangpast.
Susie One
Dat heb ik dus gedaan en de hele hap opgestuurd naar zowel Delta als United. Verder nog niets gehoord.
Maar nu ik het antwoord van Hekkie lees, vraag ik mij af of dat nou nodig was geweest.

diny
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

ORANGE schreef:Dat heb ik dus gedaan en de hele hap opgestuurd naar zowel Delta als United. Verder nog niets gehoord.
Maar nu ik het antwoord van Hekkie lees, vraag ik mij af of dat nou nodig was geweest.
Ach, dan heb je het gelijk toch voor elkaar? Ik ben steeds te lui om het te veranderen..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door f.lammertsma »

verleden jaar met ba gevlogen moesten twee namen veranderd worden deden aan de balie helemaal niet moeilijk
dame deed het zonder probleem vdg fer
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer