Er stroomt daar een klein beekje en het wemelde er van de amauteurfotografen

Wellicht weet een van de kenners van het forum hoe het daar heet?
Het visitor center is altijd een goed startpunt voor een bezoek aan een park. Vaak hebben ze ook routebeschrijvingen van de hikes, of je koopt er een boekje met hikes. De meeste (day) hikes zijn echter goed aangegeven of wijzen zich vanzelf.Jerre schreef:Hier wil ik graag nog even verduidelijking over...
vraagje over hikes... Moet je hiervoor eigenlijk kaarten voor hebben of staan de routes goed aangegeven? We willen in Zion bv Observation Point doen maar dat ziet er mij nu niet de meest simpele wandeling uit tov Angels landing bv... daar ga je gewoon de rivier over en dan altijd hetzelfde pad volgen :p Bij Observation Point zijn er een paar splitsingen enz. Ik veronderstel dat er aangegeven staat welke richting je uit moet? :p
verder zul je wsl ook alle info over de hikes kunnen vinden in het visitor center?
Mirror Lake, Lower Falls, Mist Trail als het niet te nat is, allemaal aanraders. En gewoon een stuk door de vallei lopen (of fietsen). Op weg naar de vallei en terug wat uitzichtpunten meenemen en dan de volgende ochtend de Mariposa Grove. Eventueel de sequoia's bij Crane Flat bezoeken, minder rijden maar meer lopen.Jerre schreef: en nu men nieuwe vraag
Wat raden jullie aan om te doen in Yosemite eind april qua hikes? We zijn er een volledige dag en dan nog een 5 tal uurtjes op de volgende dag indien nodig
Hetgene wat ik nu in gedachten had was Mariposa Grove Rd/hike, Yosemite Valley view, Mirrorlake Meadow Trail, Lower Yosemite Falls Trail...
Glacierpoint, Tiogapass, Sentinel Dome vallen zowieso af waarschijnlijk wegens niet toegankelijk... Verder leek mij de Vernal Fall Mist Trail ook wel een mooie, niet te lange hike.
Ik weet niet precies waar de foto is genomen, ergens langs de North Side Drive, het park uit, richting El Capitan lijkt me. Zie ook ons reisverslag 2008, 18 juli, daar staat hij ook (zonder Bridalveil Fall).Jerre schreef: nu vraag k mij af waar deze foto getrokken is:
http://i.pbase.com/o4/28/154028/1/61065 ... rammed.jpg
Ik weet dat het Cathedral Rock is maar is deze foto bij Mirror Lake genomen? Ik meen mij te herinneren dat op Marianne haar reisverslagen veel foto's terug te vinden waren van foto's uit een groene vallei getrokken met in de achtergrond de rotsformaties zoals hierboven op die foto. Die locatie zou ik dus graag willen weten indien dit niet in de omgeving van Mirror Lake is
Bij de Tunnel view sta je veel hoger, deze foto is bij de Merced River genomen, vanaf of in de buurt van de Pohono bridge denk ik. De valley loop loopt hier langs, je kunt ook de Capitan shuttle nemen als die dan al rijdt, of met de auto gaan.Jerre schreef: ook nog even deze foto erbij plaatsen:
ik weet dat dit de Tunnel view is maar dit is precies vanop een lager niveau genomen? één of andere hike die hier passeert ofzo?
In de vallei is al meer dan genoeg te doen, maar als je tijd over hebt is Hetch Hetcy ook een aanrader. Maar met de Mist Trail, Mirror Lake, de meadows, Bridalveil falls, en de Lower Falls heb je toch al aardig wat om een dag te vullen.Jerre schreef: Er mogen zeker nog tips gegeven worden in verband met Yosemite omdat in dat park echt zo veel te doen is
Sommige heuvels zijn inderdaad steil, maar als je een sportieve inslag hebt, toch wel een leuke uitdaging. Twee heuvels waren voor mij niet te doen, maar met enkele minuutjes lopen ben je ook zo boven. Ik kwam met wat inspanning best nog ver. Na iedere klim kwam ook weer een afdalingJerre schreef:Kunnen we eventueel de rest van de stad of alleszins een gedeelte ook doen per fiets, indien dit doenbaar is? de heuvels zijn best stijl denk ik
Ik zou deze vraag even willen herhalen? Al lijkt 2u50 me toch een aardige periode om over te stappen.Jerre schreef:We hebben een tussenlanding op JFK en overstaptijd van 2u50. is dit voldoende voor JFK want ik ga er vanuit dat het best wel druk kan zijn aan de douane? Moeten we ons verwachten aan vertraging want ik lees vaak dat het "filerijden" is op de taxibaan...
Jerre schreef:- internationaal rijbewijs (moet ik nog aanvragen)
- reispapieren ontvang ik nog