Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies USA trip april 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies USA trip april 2009

Bericht door Jostravels »

Die 2de foto heb ik ook. Ik weet niet of de parkeerplaats een naam heeft (het schemerde al toen wij daar waren), maar hij is genomen vanaf de parkeerplaats aan je linkerkant wanneer je het park uitrijdt richting de Big Oak Flat entrance.
Er stroomt daar een klein beekje en het wemelde er van de amauteurfotografen :)
Wellicht weet een van de kenners van het forum hoe het daar heet?
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jerre schreef:Hier wil ik graag nog even verduidelijking over...

vraagje over hikes... Moet je hiervoor eigenlijk kaarten voor hebben of staan de routes goed aangegeven? We willen in Zion bv Observation Point doen maar dat ziet er mij nu niet de meest simpele wandeling uit tov Angels landing bv... daar ga je gewoon de rivier over en dan altijd hetzelfde pad volgen :p Bij Observation Point zijn er een paar splitsingen enz. Ik veronderstel dat er aangegeven staat welke richting je uit moet? :p

verder zul je wsl ook alle info over de hikes kunnen vinden in het visitor center?
Het visitor center is altijd een goed startpunt voor een bezoek aan een park. Vaak hebben ze ook routebeschrijvingen van de hikes, of je koopt er een boekje met hikes. De meeste (day) hikes zijn echter goed aangegeven of wijzen zich vanzelf.
Jerre schreef: en nu men nieuwe vraag

Wat raden jullie aan om te doen in Yosemite eind april qua hikes? We zijn er een volledige dag en dan nog een 5 tal uurtjes op de volgende dag indien nodig :)
Hetgene wat ik nu in gedachten had was Mariposa Grove Rd/hike, Yosemite Valley view, Mirrorlake Meadow Trail, Lower Yosemite Falls Trail...

Glacierpoint, Tiogapass, Sentinel Dome vallen zowieso af waarschijnlijk wegens niet toegankelijk... Verder leek mij de Vernal Fall Mist Trail ook wel een mooie, niet te lange hike.
Mirror Lake, Lower Falls, Mist Trail als het niet te nat is, allemaal aanraders. En gewoon een stuk door de vallei lopen (of fietsen). Op weg naar de vallei en terug wat uitzichtpunten meenemen en dan de volgende ochtend de Mariposa Grove. Eventueel de sequoia's bij Crane Flat bezoeken, minder rijden maar meer lopen.
Jerre schreef: nu vraag k mij af waar deze foto getrokken is:
http://i.pbase.com/o4/28/154028/1/61065 ... rammed.jpg
Ik weet dat het Cathedral Rock is maar is deze foto bij Mirror Lake genomen? Ik meen mij te herinneren dat op Marianne haar reisverslagen veel foto's terug te vinden waren van foto's uit een groene vallei getrokken met in de achtergrond de rotsformaties zoals hierboven op die foto. Die locatie zou ik dus graag willen weten indien dit niet in de omgeving van Mirror Lake is :)
Ik weet niet precies waar de foto is genomen, ergens langs de North Side Drive, het park uit, richting El Capitan lijkt me. Zie ook ons reisverslag 2008, 18 juli, daar staat hij ook (zonder Bridalveil Fall).
Jerre schreef: ook nog even deze foto erbij plaatsen:
Afbeelding

ik weet dat dit de Tunnel view is maar dit is precies vanop een lager niveau genomen? één of andere hike die hier passeert ofzo?
Bij de Tunnel view sta je veel hoger, deze foto is bij de Merced River genomen, vanaf of in de buurt van de Pohono bridge denk ik. De valley loop loopt hier langs, je kunt ook de Capitan shuttle nemen als die dan al rijdt, of met de auto gaan.
Jerre schreef: Er mogen zeker nog tips gegeven worden in verband met Yosemite omdat in dat park echt zo veel te doen is :D
In de vallei is al meer dan genoeg te doen, maar als je tijd over hebt is Hetch Hetcy ook een aanrader. Maar met de Mist Trail, Mirror Lake, de meadows, Bridalveil falls, en de Lower Falls heb je toch al aardig wat om een dag te vullen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 jan 2009, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Mist Trail naar Vernal Falls en evt. ook Nevada Falls en dan (voor de variatie) terug via het laatste deel van de John Muir Trail is een hele leuke wandeling en je ben er zeker het grootste deel van een dag mee kwijt (incl. een pic-nic lunch bij een van de Falls). En dan Mirror Lake voor een kortere wandeling. Wij zagen er enorm veel spelende herten, erg leuk.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

ok bedankt voor de uitgebreide info :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Nieuw vraagje... ivm San Francisco.

Hoe verken je het best de stad? OV + wandelen is natuurlijk leuk maar vermits ik toch graag een fiets wil huren en richting over de Golden Gate wil rijden kunnen we eventueel de rest van de stad of alleszins een gedeelte ook doen per fiets, indien dit doenbaar is?

de heuvels zijn best stijl denk ik + het zal voor de fietsers wsl niet zo goed zijn als rondrijden in Amsterdam, vond ik trouwens een superleuke stad om te ontdekken per fiets :p
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

In dit topic vind je veel informatie over fietsen in San Franciso.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Jerre schreef:Kunnen we eventueel de rest van de stad of alleszins een gedeelte ook doen per fiets, indien dit doenbaar is? de heuvels zijn best stijl denk ik
Sommige heuvels zijn inderdaad steil, maar als je een sportieve inslag hebt, toch wel een leuke uitdaging. Twee heuvels waren voor mij niet te doen, maar met enkele minuutjes lopen ben je ook zo boven. Ik kwam met wat inspanning best nog ver. Na iedere klim kwam ook weer een afdaling :P Kijk wel uit welke straten je neemt, of vraag het ter plekke aan de inwoners, sommige zijn echt heel erg druk. Een of twee straten verderop die evenwijdig lopen, maakt al heel veel uit.
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

de tijd begint te korten dus ik ga men topic nog eens omhoog kicken ;-)

ik ga even een korte lijst plaatsen van niet te vergeten zaken en of ik dan eventueel nog iets mis.

- reispaspoort in orde (ESTA moet nog aangevraagd worden)
- creditcard
- dollars
- internationaal rijbewijs (moet ik nog aanvragen)
- reispapieren ontvang ik nog
- reisstekker (kan je in deze platte en van die dikke ronde stekkers insteken? ik veronderstel van wel toch ^^ http://www.productenshop.nl/product.php?productid=8564# )
....

zijn er nog zaken buiten men koffer die ik echt niet mag vergeten?

verder:
- we hebben een tussenlanding op JFK en overstaptijd van 2u50. is dit voldoende voor JFK want ik ga er vanuit dat het best wel druk kan zijn aan de douane? Moeten we ons verwachten aan vertraging want ik lees vaak dat het "filerijden" is op de taxibaan...
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

iemand die me wat info kan geven misschien? ;-)
BuBbA_007
Amerika-ontdekker

Bericht door BuBbA_007 »

Jerre schreef:We hebben een tussenlanding op JFK en overstaptijd van 2u50. is dit voldoende voor JFK want ik ga er vanuit dat het best wel druk kan zijn aan de douane? Moeten we ons verwachten aan vertraging want ik lees vaak dat het "filerijden" is op de taxibaan...
Ik zou deze vraag even willen herhalen? Al lijkt 2u50 me toch een aardige periode om over te stappen.

En als 2de vraag, wat gebeurd er nu eigenlijk als je je vlucht mist? Een andere vlucht boeken + betalen?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Twee uur lijkt me haalbaar op JFK. Hadden we vorig jaar ook en we zijn buiten nog rustig een sigaretje gaan roken. Hangt een beetje van de omstandigheden af.

Als je je vlucht mist en dat ligt aan een te korte overstaptijd of vertraging, dan zet de maatschappij je op de eerst volgende beschikbare vlucht. twee jaar geleden hadden wij vertraging, misten de aansluitende vlucht EN er was geen plaats meer op de volgende vluchten. Chaos alom met tientallen mensen die vast zaten.
Wij hebben toen ene overnachting en bon voor eten gekregen. De volgende morgen hadden wij een vlucht. Heeft ons niets gekost, alleen maar tijd :(.

Carine
Groetjes,
Carine
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

bedankt alleszins voor het antwoord :)
nog een ander vraagje en nog eens over die NP pas...

hoe gaat dat nu in zen werk voor die te kopen? heb je direct bij een ranger station bij het binnenrijden van de grand canyon de kans er eentje aan te laten maken of moet je eerst inkom betalen en het laten aanmaken in het visitor center ofzo? ik had hier wel ergens gelezen dat je het ook eventueel in williams ergens kon laten aanmaken maar ik denk dat we daar niet passeren als we van flagstaff naar de GC rijden...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het kwam me bekend voor die vraag, en inderdaad, die heb je op 23 december ook al gesteld en daar is toen ook antwoord op gekomen.

Marianne
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

ik dacht het wel :x heb het dus nog eens nagelezen...

het kan wel zijn dat deze vraag ook al ettelijke keren gevraagd is op het forum maar kan je nu zonder problemen een pas overkopen van iemand? ken een persoon die hem wilt weg doen en hij zegt dat er plaats is voor 2 handtekeningen en dat hij slechts 1 plaats gebruikt heeft. als ik dan de mijne daarop plaats, is dat dan voldoende ook al zijn we met 3 personen in de wagen :p
BuBbA_007
Amerika-ontdekker

Bericht door BuBbA_007 »

Iemand die daar kan op antwoorden?

Er zijn nog mensen geïnteresseerd in het kaartje dus we zouden liefst zo snel mogelijk iets aan hem laten weten. :oops:
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

De Nationale Parkenpas is hier al heel vaak besproken en ook het feit of je hem wel of niet mag doorgeven of verkopen. De meningen zijn hierover verdeeld op het forum. Ik raad je aan de zoekfunctie te gebruiken om te lezen welke argumenten hiervoor gebruikt worden. Dan heb je meteen antwoord op je vraag. Ook op de website van de American the Beautiful Pass kun je het een en ander lezen. http://store.usgs.gov/pass/index.html
BuBbA_007
Amerika-ontdekker

Bericht door BuBbA_007 »

Ik zit nog met een vraag over het wassen / strijken van u kledij.

Aangezien het onmogelijk is om genoeg broeken/sokken/t-shirts/... mee te nemen voor 3 weken, gaan we op één of andere manier toch moeten zorgen dat onze kleren gewassen kunnen worden.

Hoe pakken jullie dat meestal aan?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij wassen altijd in de laundry van de campgrounds, sommige hotels hebben een laundry voor de gasten.
Een andere mogelijkheid is onderweg bij een laundry stoppen en de was doen, je vindt er genoeg onderweg.
Wij hebben een reisstrijkijzer bij ons maar in sommige laundrys kan je ook een strijkijzer gebruiken wat er staat.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt bij bijna elk motel wel wassen. Ook onderweg zie je veel laundry's. Wij draaien wel eens onderweg een was. Was er in (zorg dat je altijd quarters bij de hand hebt), boodschappen doen of lunchen, was in de droger, even de kaart bestuderen, een praatje aanknopen of een tijdschrift lezen, en klaar. Wassen gaat heel snel, je bent binnen een half uur wel klaar.

Je bent wel heel erg :offtopic: bezig trouwens :wink:

Ik strijk nooit, het is toch vakantie!

Marianne
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Jerre schreef:- internationaal rijbewijs (moet ik nog aanvragen)
- reispapieren ontvang ik nog

Is volgende de meeste mensen hier niet nodig, alleen in bepaalde staten zou dit wel verplicht zijn!
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer