Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graag mening route rondreis september 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Diane&Fie
Amerika-newbie

Graag mening route rondreis september 2009

Bericht door Diane&Fie »

Beste Amerikafans, ik heb hier de laatste dagen al heel wat nuttige informatie kunnen vinden. Ik was echt blij dat ik op dit forum "gebotst" ben tijdens het surfen :-)
In september van dit jaar trouw ik met mijn vriendin en we zijn van plan om voor onze huwelijksreis een rondreis te maken in het Zuidwesten. Voor mij is het mijn zesde keer Amerika, maar de eerste keer in het Zuidwesten. Voor mijn vriendin zal het de eerste keer Amerika zijn.
We hebben drie weken en zouden op zondag 13 september vertrekken. Ik heb zelf al een beetje een route uitgestippeld op basis van een route uit de Connections brochure. Alleen hebben we een paar wijzigingen aangebracht en vooral dingen geschrapt eigenlijk (de kustroute van San Fransisco naar LA hebben we geschrapt en Yellowstone ook... met spijt in het hart want Yellowstone wouden we eigenlijk héél graag doen, maar bij nader inzien, en na hier op het forum wat gelezen te hebben, lijkt het ons best om dat dan toch maar over te slaan omdat het zo ver uit de richting ligt)

Hier is dus voorlopig onze route:
dag 1. Brussel-LA
dag 2. LA
dag 3. LA
dag 4. LA-Palm Springs
dag 5. Palm Springs-Flagstaff
dag 6. Flagstaff-Mesa verde
dag 7. Mesa verde-Moab
dag 8. Moab-Salt Lake City
dag 9. Salt Lake City-Capitol Reef
dag 10. Capitol Reef-Bryce Canyon
dag 11. Bryce Canyon-Zion
dag 12. Zion
dag 13. Zion-Las Vegas
dag 14. Las Vegas
dag 15. Las Vegas-Death Valley
dag 16. Death Valley-Yosemite
dag 17. Yosemite
dag 18. Yosemite-San Fransisco
dag 19. San Fransisco
dag 20. San Fransisco
dag 21. San Fransisco
dag 22. San Fransisco-Brussel

Zo ziet het er voorlopig uit... maar omdat we nog veel dagen San Fransisco hebben, zou ik eventueel wel nog graag een dagje daarvan afstaan om ergens anders in te plannen, bv. tussen Palm Springs en mesa verde, omdat dat twee dagen met lange routes zijn, maar ik weet niet goed waar ik dan best nog een tussenstop zou maken...misschien dat jullie mij daar mee kunnen helpen... (we zouden daar ook wel Page, Lake Powell, Monument valley eventueel willen bezoeken)

De overnachtingen zouden we ook via connections boeken, wegens tijdgebrek om dat zelf allemaal te boeken (naast de voorbereidingen voor den trouw zijn we ook nog aan het bouwen, dus superdruk ;-)) en ook het feit dat je dan een roadbook meekrijgt spreekt ons wel aan.
Maar ik denk wel dat we eventueel soms wel zelf hotels of motels kunnen aanbrengen... de route kan je sowieso zelf samenstellen, wat ik al heel belangrijk vind, want inderdaad die rondreizen die bij reisbureaus voorgesteld zijn, dat is allemaal wel een beetje te veel van het goede ;-) Zo'n reis op maat bij connections leek voor ons dus de beste oplossing...
Heeft er iemand trouwens al ervaring met connections?
Bedoeling is om zaterdag bij connections langs te gaan met ons voorstel en daar dan alles te laten berekenen... we willen er graag op tijd bij zijn om van die acties bij connections te kunnen profiteren natuurlijk ;-)

Alle tips en aanbevelingen zijn dus meer dan welkom! :D
Manonneke

Re: Graag mening route rondreis september 2009

Bericht door Manonneke »

Hoi Hoi!

Effe een vraagje; je gaat overnachten in Flagstaff maar slaat de Grand Canyon over? DAT is zonde!
Als je toch "in de buurt" bent zal ik daar zeker heengaan en inplannen!

Nog een vraagje; heb je een speciale reden om naar Salt Lake City te gaan? Deze stad wordt niet vaak opgenomen in een route als deze. Een extra dag Moab zou dan een goede optie zijn.

Verder zijn er best hele lange reisdagen bij... Of je dan wel zo veel "meekrijgt" is nog maar de vraag...

Succes!

Groetjes,

Manon
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vind dat je erg veel wilt zien in zo'n korte tijd. Ik zou Salt Lake City eruit halen. Je rijdt een hele lange dag heen en weer en hebt amper tijd om de stad te bekijken.
Als je dan ook een dag minder San Francisco doet heb je twee dagen extra voor Moab en die heb je echt wel nodig.
Ik zou niet in Palm Springs overnachten maar een stuk verder rijden naar bijvoorbeeld Blythe of de route via Kungman en route 66 nemen. Wat wil je in Flagstaff? Als je de Grand Canyon wilt bezoeken kun je beter wat dichterbij overnachten, in Canyon Village of in Tusayan.
Ik zou niet via Mesa verde gaan maarvia Monument Valley en daar overnachten. Voor Mesa verde heb je echt geen tijd en het is een heel stuk om.

Marjon
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik zou een dagje LA minder doen en salt lake City vergeten.
Die dagen gebruiken voor een overnachting in/bij Monument Valley (op weg naar Mesa Verde) en een extra dag in Moab.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh, ik zie net dat je twee dezelfde topic's geopend hebt.

Misschien kan de moderator ze samenvoegen??

Marjon
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Deze vraag is 2 keer gepost, kan hij even worden samengevoegd?

Manon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Rustig, rustig. Je slaat van alles over en je neemt niet genoeg tijd voor andere plaatsen als Mesa Verde en Moab. Salt Lake City ligt geheel buiten de route.
Probeer dit eens:
Dag 1: Vlucht
Dag 2 en 3 LA. Genoeg te zien.
Dag 4: Maak hier eens een echte roadtrip van. Meteen van LA naar Grand Canyon NP. Dag rijden met eindeloze vergezichten. Verveelt nooit.
Dag 5: Grand Canyon National Park. Maak zo snel mogelijk een reservering www.grandcanyonlodges.com
Dag 6: GCNP-Monument Valley. Explore MV
Dag 7: Monument Valley-Page. Bezoek Antelope Canyon,
Dag 8: Page. Smooth riverraft www.raftthecanyon.com Glen Canyon Dam, Horseshoebend overlook.
Dag 9: Page-Bryce. Neem je tijd tussen deze 2 plaatsen. Toodstools, Paria, Coral Pink Sanddunes, Moqui Cave, Best Friends Animal Sanctuary, Red Canyon.
Dag 10: Bryce Canyon NP. Einde van de dag naar Zion NP
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Zion NP, Valley of Fire SP. Lake Mead-Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas en naar Death Valley NP
Dag 15: Death Valley NP
Dag 16: Death Valley NP-Lone Pine-Bishop-June Lake-Mono Lake-Lee Vining
Dag 17: Bodie Ghosttown-Tioga pass naar Yosemite NP
Dag 18: Yosemite NP (*note* 2 dagen Yosemite kan ook, dan zou je een dag korter moeten nemen tussen Las Vegas en Yosemite)
Dag 19: Yosemite NP en naar San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: Home, planning your next trip.
Kijk, Mesa Verde is prachtig, maar in jouw schema zal je weinig tijd voor een bezoek hebben. Moab verdient tenminste 2 hele dag, Meer kan ook en de rit tussen Moab en Bryce is ook schitterend via Capitol Reef. Maar je zou hier ook 2 dagen voor moeten nemen om eea te zien.
Moab kan je mooi kombineren met Yellowstone tijdens je volgende reis want neem maar van mij aan, wie eenmaal naar de West is geweest komt terug. Vraag maar aan de andere posters.
Happy planning.
Yeehaw
Diane&Fie
Amerika-newbie

Bericht door Diane&Fie »

Bedankt voor de snelle reacties :-)

Het is wel zeker de bedoeling van de Grand Canyon te doen.
Die overnachting in Flagstaff had ik gezet omdat dat ook zo in die reisroute stond die ik als uitgangspunt genomen had. Daar stond dat je via de Grand Canyon van Flagstaff naar Mesa verde rijdt...
Maar dat stukje van de route vond ik eigenlijk ook niet echt overtuigend, maar ik wist niet goed hoe we dan best wel konden rijden...
Ik zou nu dan twee overnachtingen voorzien onderweg van Palm Springs naar mesa verde... iemand suggesties waar we dan best zouden overnachten? Waar ergens bijvoorbeeld bij Monument valley?

Is wel een heel goede tip om Salt Lake city over te slaan. Dat stond er tussen omdat er in die reisroute oorspronkelijk naar Yellowstone gegaan werd ook. Maar we kunnen dat dan inderdaad beter overslaan en dan nog een extra dag in Moab plannen en van Moab rechtstreeks naar Capitol Reef dan gaan...

Diane
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou nu dan twee overnachtingen voorzien onderweg van Palm Springs naar mesa verde... iemand suggesties waar we dan best zouden overnachten? Waar ergens bijvoorbeeld bij Monument valley?
Zoals Yeehaw en Marjon al aangaven kun je beter Mesa Verde overslaan. Ik zou de route van Yeehaw nemen, (en dan een dag minder Death Valley en eentje erbij in Yosemite).

Overnachting bij MV: Gouldings Lodge (of cabin op de cmapground) of het nieuwe View hotel.
Je kunt veel vinden met de zoekfunctie op het forum.

Marianne
Diane&Fie
Amerika-newbie

Bericht door Diane&Fie »

Ok, alvast bedankt!
Ik ga het vanavond allemaal eens rustig bekijken ;-)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Manonneke schreef:Deze vraag is 2 keer gepost, kan hij even worden samengevoegd?
Note mod (Marjan):
Beide topics zijn nu samengevoegd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Diane&Fie
Amerika-newbie

Bericht door Diane&Fie »

We hebben het zo eens bekeken en we gaan dan inderdaad mesa verde en moab ook maar overslaan om voldoende tijd te hebben voor de rest :)
Yeehaw, als we van jouw route uitgaan, kan je ons een idee geven hoe lang we van Los Angeles naar de grand canyon zouden rijden en langs welke route?
Daar twijfelen we nog een beetje of we daar niet nog ergens een tussenstop zouden moeten inlassen, afhankelijk van hoeveel km het is en van hoe lang je er gemiddeld over zou doen...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Diane&Fie schreef: Yeehaw, als we van jouw route uitgaan, kan je ons een idee geven hoe lang we van Los Angeles naar de grand canyon zouden rijden en langs welke route?
Je kunt dat zelf in google maps eens checken, zie hier. Het is een lange dag, maar je wint daarmee tijd voor de Grand Canyon zelf.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

LA-GCNP. Je moet rekenen op ongeveer 8-9 uur rijden alhoewel wij het veel sneller hebben gedaan maar met illegale snelheden en dat mag niet.....
Tot Barstow over I15 kan druk zijn. Dan I40 naar Kingman, Williams en GCNP over az64. Snelwegen met eindeloze vergezichten. Enorme trucks en regelmatig groepen motorrijders die met hun Harleys, veelal zonder helm over de weg knorren. Een imposant gezicht!. Omdat iedereen ongeveer dezelfde snelheid aanhoudt is het verkeersbeeld rustig. Ik zou als eerste stop even bij Newberry de weg afgaan. Langs I40 ligt de parallelweg National Trails Highway, de oude Route 66 en langs deze weg ligt het Bagdad Cafe, waar de film is opgenomen. Hapje eten en drinken. Ga nu terug naar I40 en sla af bij Ludlow om een stuk R66 te rijden langs Amboy. In Roy's Cafe kan je ook iets drinken. Er is Amboy Crater en een Shoe Tree. Nu weer terug naar I40 en de rest van je route. Je zou nog even naar Seligman kunnen gaan voor een burger of een icecream bij Delgadillos Snow Crab. Benzine is goedkoper in Arizona en na de grensovergang bij Needles heb je al een pomp. Max snelheid in Ca op de Interstate is 70 mph. In Az 75 mph.
Yeehaw.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer