Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dude: Phoenix - Las Vegas (Dude's tweede ...)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pushirubiano
Amerikakenner

Re: Dude's tweede ...

Bericht door pushirubiano »

:offtopic: Yeehaw ben JIJ Tet van Tripadvisor? Wat grappig, ik lees daar ook regelmatig jouw tips maar ik wist niet dat jij dat was!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

What's in name....Ben je nog niet tegengekomen op TA P, maar wat in een goed vat zit...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw schreef:Geen kerkgangers en geen museumgangers.....Ik ben ook geen kerkganger maar als ik bv in Sevilla ben ga ik toch de cathedraal binnen hoor en Mission San Xavier del Bac is echt bizonder.
Ben ooit in Barcelona geweest en daar staat er zo'n beroemd kerkje, ben er maar gewoon langs gewandeld en vond er maar niks aan. Ben zelfs niet binnen geweest.
Yeehaw schreef:En Arizona Sonora Desert Museum is geen museum maar meer een dierention. Dierentuin? Idd en die wordt zelfs door de bewoners van Tucson als hun grootste attractie beschouwd. Nog sterker, een bezoek ie een MUST....en Saguaro NP West ligt vlakbij. Helaas zal je er geen tijd voor hebben. En Tucson is groot (van Saguaro West naar East door de stad is een uur rijden) en houd er ook rekening mee dat I10 door Tucson door wegwerkzaamheden wordt geteisterd, ook nog als jij daar bent. Saguaro NP east bestaat uit een verharde loopdrive met een aantal uitkijkpunten en is niet gemakkelijk te vinden. Ik zal je een beetje helpen. Neem I10 en afslag 258 East Broadway. Vele stoplichten tot de afslag naar rechts op Old Spanish Trail. Dan helemaal doorrijden (bochte stadsweg) tot het visior center. Langs East Broadway ligt een groot aantal hotels. Ik zou hier overnachten als je de volgende morgen naar Saguaro NP east wil.
Dan zal het inderdaad enkel Saguaro East worden maar ik neem aan dat dit voldoende is om een goede indruk te krijgen van dit park. En bedankt voor de gedetaileerde omschrijving, dit wordt genoteerd. Die hotels zullen van de bekende ketens zijn neem ik aan?
Yeehaw schreef:Dan schrijf je Tucson-Saguaro NP East-Tombstone-Bisbee-Silver City. Ayaya...voor Tombstone heb je zo'n 3 uur nodig en Bisbee is een prachtig stadje. Waarom ga je niet in Bisbee overnachten? Je kan gemakkelijk van Bisbee naar White Sands de volgende dag en dan alle tijd aan White Sands besteden. Ook nog een mooie weg via Douglas en az80 (even stoppen bij Geronimo). Ik zal je nog een mooie weg geven, zelden bereden. Vlak over de grens met NM op az80 is een weg naar rechts, nm9. Deze is inmiddels geheel verhard helemaal tot El Paso en loopt langs de Mexicaanse grens. In Columbus is Pancho Villa SP en je kan van Columbus gemakkelijk even de grens overgaan (te voet) en Mexico in. Echter, Mexico wordt geteisterd door drugbendes en alhoewel die waarschijnlijk niet in Palomas zullen zijn, zou ik toch voorzichtig zijn en alleen een blik op de grenspost werpen. We hebben ons vaak laten vererleiden tot dit soort grensoverstapjes (zoals in Columbus) maar we doen het niet meer. Ook in Douglas (na Bisbee) is een grensovergang. Ga hier zeker de grens niet over. In deze route sla je Silver City dus over. (Als je toch gaat, Mitch kent mij niet onder "Yeehaw" maar onder mijn eigen naam Hans of Tet, mijn screenname op Tripadvisor.)
Een overnachting in Bisbee lijkt me misschien meer voor de hand liggend. Zo hebben we de dag ervoor wat meer ademruimte. Bedankt ook voor de wegtips, deze vind ik altijd leuk omdat het niet voor de hand liggend is. zoals de tip van Johan om via Buffalo Pass te rijden na Farmington.
Yeehaw schreef:New Mexico is een schitterende staat, een van onze favorieten en we zijn vele malen geweest en we hopen in 2010 weer te gaan dus ik ben het helemaal met Roland eens, je hebt alleen zo weinig tijd, en Bisti en Chaco op een dag zou ik maar vergeten (maak niet de fout de Indian roads tussen Bisti en Chaco te nemen). Farmington is niet echt een feest maar ze hebben een riverwalk. De Best Western zou een goed idee zijn. En je kaartje is prima zo!
Yeehaw.
Farmington zal ook enkel als overnachtingsplaats dienen. De BW zoek ik nog eens op om prijzen en ligging te weten. En te weinig tijd heb je altijd Yeehaw, maar dan kunnen we nog een terug komen hé

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Karinita schreef:
Dude schreef: 2. Scottsdale - Tucson (via apache trail) 7u
3. Tucson - Silver City (Saguaro NP in de voormiddag en dan via Tombstone en Bisbee) 6u
Ik weet niet hoeveel puf jullie nog hebben op dag 2 en waar jullie precies in Tucson verblijven, maar ik vond het erg mooi om Saguaro NP bij zonsondergang te bekijken. Wij hebben dat in Saguaro East gedaan. Zie dag 4.

Karin
Hey Karin,

Jouw verslag van die reis heb ik gelezen en mooie dingen in gezien en uitgehaald. Jullie hadden wel een dag extra in Tucson.

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Coyote schreef:
Oh shoot! :oops: :wink:

Straks vinden jullie het helemaal niet leuk. :wink: Nee hoor, New Mexico is een mooie staat. Het bezoek aan White Sands gaan jullie ongetwijfeld heel erg leuk vinden. Wist je dat ik er in 2005 ook al eens geweest was? Zie mijn reisverslag 2005 bij dag 8. 8)

Roland
Tuurlijk wordt het leuk Roland. En je verslag van 2005 heb ik inmiddels ook (gedeeltelijk) gelezen.
johan1973 schreef:Zo hebben wij het vorig jaar ook gedaan. Overnachtingstip voor Bisbee: http://www.theshadydell.com Wij hadden de Airfloat. The Shady Dell zit een eindje van het centrum aan de oostkant van de mijn (afgegraven gat) richting Douglas. Restauranttip: Bisbee Grille in het centrum, uitstekend eten, en je zou kunnen vragen naar een zitplek aan de bar bij de gezellige Jenn. Uiteraard ontbijten bij Dot's Diner, grenzend aan Shady Dell. Ga je vanaf Douglas weer richting I-10, dan kom je bij Deming langs het Visitor Center van New Mexico (exit #81).
Johan
Dit lijkt me wel eens geweldig om een overnachting te doen. Hou wel van die wat meer ongewone dingen. Bedankt voor de leuke tip en als je er zo nog weet op onze route ... (of cabins e.d.)

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw schreef: Dan schrijf je Tucson-Saguaro NP East-Tombstone-Bisbee-Silver City. Ayaya...voor Tombstone heb je zo'n 3 uur nodig en Bisbee is een prachtig stadje. Waarom ga je niet in Bisbee overnachten? Je kan gemakkelijk van Bisbee naar White Sands de volgende dag en dan alle tijd aan White Sands besteden. Ook nog een mooie weg via Douglas en az80 (even stoppen bij Geronimo). Ik zal je nog een mooie weg geven, zelden bereden. Vlak over de grens met NM op az80 is een weg naar rechts, nm9. Deze is inmiddels geheel verhard helemaal tot El Paso en loopt langs de Mexicaanse grens. In Columbus is Pancho Villa SP en je kan van Columbus gemakkelijk even de grens overgaan (te voet) en Mexico in. In deze route sla je Silver City dus over.

Overnachting is Bisbee lijkt me wel leuk maar als ik voor de dag erna kijk schrijf je dat ik meteen naar Alamogordo kan rijden en die dag aan White Sands kan besteden. Als ik via google maps kijk rij ik hier 6 uur over. Als ik de mooiere route rij die jij aangeeft (en wat ik ook wel zou willen) via de nm9 ben ik 9 uur onderweg; zonder stops. Dat lijkt me wel wat veel.
Misschien is het beter om van Tucson toch naar Lordsburg te rijden en dan de dag erna ofwel via Silver City naar Alamogordo te rijden (4u30) ofwel weer helemaal naar beneden en via de nm9 te rijden via El Paso (6u als we in Deming richting Columbus rijden). De dag van Tucson naar Lordsburg kan ik dan ter plaatse zien of we rechtstreeks naar Lordsburg rijden of dat we dat via Tombstone en Bisbee doen. Na een lange dag puzzelen komt het dus eigenlijk hier op neer:

dag 1 Brussel - Phoenix
dag 2 Phoenix - Tucson (via apache trail)
dag 3 Tucson - Bisbee/Lordsburg/ Silver city? (bezoek Saguaro NP in de voormiddag)
dag 4 Bisbee/Lordsburg/Silver City - Alamogordo. (bezoek White Sands - avondtour)

In detail:
Dag 3
of Tucson - Bisbee (2u)
of Tucson - Lordsburg, rechtstreeks (2u 20)
of Tucson - Lordsburg, via Tombstone en Bisbee (5u)
of Tucson - Silver City, rechtstreeks (3u20)
of Tucson - Silver City, via Tombstone en Bisbee (6u)

Dag 4
of Bisbee - Alamogordo, snelste route (6u)
of Bisbee - Alamogordo, via nm9 (9u)
of Lordsburg - Alamogordo, via Silver City (4u30)
of Lordsburg - Alamogordo, via nm9 vanaf Deming naar Columbus (6u)
of Lordsburg - Alamogordo, via Silver City en via nm9 vanaf Deming naar Columbus (7u)
of Silver City - Alamogordo, rechtstreeks (3u15)
of Silver City - Alamogordo, via nm9 vanaf Deming naar Columbus (6u)

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik wil bedoelen en vragen?
Welke optie zouden jullie doen? Of zijn er nog andere mogelijkheden door verder in de route wat te laten vallen? Vanaf dag 8 zou ik wel liever niets meer zien wijzigen. Misschien Kasha Katuwe Tent Rocks laten vallen en meteen na Alamogordo richting Grants rijden (voor Bisti Badlands)?
Ik weet het niet zo goed meer :(

Bart
Grts, Bart

johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Omwille van de tijd die je goed voor White Sands kunt gebruiken, zou ik doen:
dag 2 Phoenix - Tucson (via apache trail), ik weet niet of je nu nog tijd hebt voor sunset in Saguaro NP?
dag 3 Tucson - Saguaro NP - Tombstone (een paar uur) - Bisbee
dag 4 Bisbee - Douglas - nm80 - Lordsburg - Deming (I70 dus) - Las Cruces - (bezoek White Sands) - Alamogordo
Let op dat je na Douglas en na Las Cruces lange tijd geen tankstation tegenkomt.
Overigens vind ik 9u via nm9 veel, maar het is natuurlijk geen interstate.
Johan
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vind het trouwens ook vreemd dat ze zoveel tijd aangeven voor de nm9 omdat die weg paralel loopt met de interstate. De toegelaten snelheid zal uiteraard lager liggen dan op de I10 maar dan nog lijkt het me wat overdreven die 9 uur. Maar ik kan mis zijn :)

Bart
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bart,

Als je langs een AAA kantoor komt neem dan de Indian Country Guide Map mee. Erg gedetailleerd, met stukken van Ut, Az, Co en NM.
Op de achterkant tribal infromation, points of interest, etc.

Gratis voor ANWB leden en de Belgische club (ben de naam even kwijt).

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Belgische club zal VTB-VAB zijn ? Ben ik wel niet lid van maar zo'n guide zal toch maar enkele dollars kosten zeker?
Bedankt voor de tip.

Bart
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

$ 4.95 om precies te zijn (die van vorig jaar). Ik krijg wel altijd de neiging m veel meer mee te nemen, dus het kan wel aantikken dan. :wink:

Marianne
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Dude schreef:Vind het trouwens ook vreemd dat ze zoveel tijd aangeven voor de nm9 omdat die weg paralel loopt met de interstate. De toegelaten snelheid zal uiteraard lager liggen dan op de I10 maar dan nog lijkt het me wat overdreven die 9 uur. Maar ik kan mis zijn :)

Bart
Ik kan me de toegestane snelheid niet meer herinneren, maar je kunt er in iedder geval geen mijl te hard rijden. Is ook niet nodig natuurlijk. Maar er rijdt constant Border Patrol, dat zijn ongeveer de enige andere auto's die je tegenkomt op de nm9. Wij zijn er ook nog aangehouden omdat we stil stonden om naar een aantal herten te kijken, dat vonden ze verdacht.
Opschieten is er dus niet bij via deze weg, maar ik zou hem zo weer rijden!

Als je er de tijd voor hebt; in Bisbee is er een kopermijn die je kan bezoeken: The Queen Mine. Met een treintje ga je dan de mijn in. Wij vonden het heel erg leuk.
Misschien heb je nog iets aan ons verslag van 2006.

Succes verder met plannen!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hey,

Als ik het goed lees hebben jullie op één dag van Tombstone via Bisbee en de nm9 tot in El Paso gereden?
Weet je nog of dat goed te doen was? Klopt die 9 uur rijden wat google maps aangeeft?
En bedankt voor de tip van de kopermijn, ziet mij er ook leuk uit. Heb de site opgeslagen in de favorieten.

Bart

* Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.:
viewtopic.php?f=1&t=17691
Grts, Bart

Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ja, dat klopt. Wij hebben overnacht in Tombstone, de volgende ochtend op ons gemak rondgekeken in Tombstone, inclusief de begraafplaats. Toen naar Bisbee voor de mijntour (je moet wel even op de tijden letten, gaan 5x per dag of zo) en door naar El Paso via de nm9 voor de volgende overnachting. Daar kwamen we dan aan in de namiddag, tussen 4 en 5 dacht ik. We hebben ons gemak gedaan, we hadden alleen een kwartiertje eerder uit Tombstone kunnen vertrekken, we waren nu maar net op tijd in Bisbee voor de tour. Volgens mij hadden we die van 12.00 uur.
Dus tot El paso is het op één dag prima te doen.
Laatst gewijzigd door Kokopelli op 11 jan 2009, 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tussen Columbus en El Paso hebben wij steeds 80 mph gereden, mag niet maar het is een brede asphaltweg maar pas op voor de borderpatrol.....alhoewel ik niet denk dat die meteen op snelheidsovertredingen letten. 9 uur tussen Bisbee en Alamogordo over 9 is volstrekt absurd. Ik denk dat ze ervan uitgaan dat 9 nog niet verhard is. Vlak voor Las Cruces is trouwens ook een checkpoint op I10 en ook regelmatig op us70 voor Alamogordo. Lordsburg hebben wij ook wel eens overnacht om Steins en Shakespeare ghosttowns te bekijken. Als je er een gezien hebt heb je ze alemaal gezien. Silver City is altijd een omweg.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Goed om weten dat dit makkelijk haalbaar is op één dag. Dat dacht ik ook al, dat het overdreven was van die 9 uur.
In verschillende reisverslagen zat (ongeveer) deze rit erin. Yeehaw wat bedoel je met die checkpoints? Van de border patrol? om te kijken of er gene Mexicaan in mijne kofferbak gekropen is? :wink:

Dan wordt dit dus waarschijnlijk onze route:

Dag 1: Brussel - Phoenix
Dag 2: Phoenix - Tucson (via apache trail)
Dag 3: Tucson - Bisbee (Saguaro NP - Tombstone)
Dag 4: Bisbee - Alamogordo (via nm9 - avondtour White Sands)
Dag 5: Alamogordo - Santa Fe (WhSA - VoF)
Dag 6: Santa Fe - Farmington (of Grants??) (KKTR -Bandelier)
Dag 7: Farmington (of Grants??) - Bisti badlands - Farmington
Dag 8: Farmington - Chinle (via Buffalo pass + Canyon de Chelly)
Dag 9: Chinle - Mesa Verde (CdC)
Dag 10: Mesa Verde - Moab
Dag 11: Moab (canyonlands)
Dag 12: Moab (Arches + ....Raften, paardrijden??)
Dag 13: Moab (Arches)
Dag 14: Moab - Torrey (Goblin Valley SP)
Dag 15: Torrey (cathedral valley)
Dag 16: Torrey - Escalante (via Burr trail)
Dag 17: Escalante - Page (via Cottonwood road, Yellow rock)
Dag 18: Page (hopelijk the wave) Vanaf wanneer inschrijving??
Dag 19: Page - Zion NP (eventueel the wave, ...)
Dag 20: Zion NP
Dag 21: Zion NP - Las Vegas (little finland)
Dag 22: Las Vegas (hooverdam, red rock) Auto inleveren ??
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas
Dag 25: Las Vegas - Brussel
Dag 26: aankomst Brussel

Trekt het op iets ? :wink:

Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yeehaw wat bedoel je met die checkpoints? Van de border patrol? om te kijken of er gene Mexicaan in mijne kofferbak gekropen is?
Klopt, je kan gewoon onderweg staande gehouden worden bij een mobile checkpoint ze willen dan je paspoort zien en vragen waar je geweest bent, soms willen ze het voertuig (vaak bij een camper) controleren.
Er zijn ook een aantal vaste checkpoint, zo zal je als je vanuit Las Cruces naar White Sands gaat vlak voor de ingang van WS een vaste post tegen komen.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

hier heb ik nog een leuke anekdote over.
Toen wij in 1992 ! als jongelingen in het westen van de USA waren reden we in een keer van Scottsdale naar palm springs.Ik reed op dat moment en schrok dat we opeens aan werden gehouden.Ik dacht o jee wat heb ik misdaan?? Het enige wat de agent vroeg was "where do you come from"........niet lachen.....wat was mijn antwoord ???? :oops:
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

jokaluma schreef: Het enige wat de agent vroeg was "where do you come from"........niet lachen.....wat was mijn antwoord ???? :oops:
Scottsdale ? :lol:
Grts, Bart

jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Dude schreef:
jokaluma schreef: Het enige wat de agent vroeg was "where do you come from"........niet lachen.....wat was mijn antwoord ???? :oops:
Scottsdale ? :lol:
hahahaha dat zou het juiste antwoord zijn geweest maar ik antwoorde............. :?:
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer