Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NY januari 2009

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
RvL
Amerika-ontdekker

NY januari 2009

Bericht door RvL »

Hoi allemaal,

Heb na lang zoeken/plannen etc gekozen om begin januari een lang weekend naar NY te gaan. Ben al meerdere malen in Amerika geweest (3 weken Oost-kust/Vegas/Yellowstone en een paar keer Orlando voor werk. Nu dus maar is NY :D .

Ga van 2 t/m 5 januari naar NY. Vlieg met Continental vanaf Brussel naar NewArk.
Zit ongeveer aan deze planning te denken voor de dagen:

Vrijdag
Central Park
Broadway
St. Patricks
Times Square (´s avonds)

Zaterdag
ESB
Semi Circle Cruise

Zondag
Gray Line bustour (hop on hop off)
Brooklyn Bridge
Brooklyn Heights / Promenade

Maandag
Vrijheidsbeeld / Ellis Island
Wall Street

Heb al een hele hoop informatie via dit forum gevonden. Twijfel nog wel of ik zowel ESB als Top of the Rock ga bezoeken. Iemand ervaring met deze twijfel?

Andere tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Groeten,
RvL
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: NY januari 2009

Bericht door monster »

Ik zou ESB of Top of de Rock doen en niet allebei. Wij hebben afgelopen mei gekozen voor ESB, meer ook omdat ons hotel er vlak naast lag.
Van tevoren hoorden wij veel geluiden over lange wachtrijen..... Wij zijn rond 17.30 uur een kaartje gaan kopen en waren met ca. 30 minuten boven. Wij vonden het uitzicht absoluut geweldig en zijn gebleven tot ca. 21.00 uur, toen was het nl. al wat donkerder en had je een prachtig uitzicht over verlicht NY!

Toen wij daarna naar beneden gingen, stonden er buiten hele rijen te wachten, wij waren dus precies op een goede tijd naar boven gegaan!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Ik zou ze wel allebei doen: het ESB omdat dat het ESB is ... :D en ToR omdat je een mooier uitzicht hebt over Central Park en een fantastisch uitzicht op het ESB. We hebben afgelopen zomer dus beide gedaan. Bij het ESB was het vrij rustig, maar het was toen ook wat nevelig. Bij ToR was het ook echt rustig, maar dat was op zondagmorgen. Het toegangskaartje voor het ESB zat in de City Pass http://www.citypass.com/city/ny.html en je kreeg er gratis een headset bij met uitleg. Normaal hou ik niet zo van die dingen, maar dit was echt grappig. Ik lees dat je ook met een boottocht mee wil: wellicht is die pas ook iets voor jullie. Fijne reis.
Afbeelding
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Hou er wel rekening mee dat het ontzettend koud kan zijn in NYC in Januari. Plan wat binnenshuise activiteiten als alternatief in geval het weer slecht (te koud) is.

Veel plezier in ieder geval.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
NewYorkCity
Amerika-ontdekker

Bericht door NewYorkCity »

PeeJay schreef:Hou er wel rekening mee dat het ontzettend koud kan zijn in NYC in Januari.

/PeeJay

Heel relatief :D . Was eind december 2006 daar en heb één dag zelf in men tee(!!!) kunnen rondlopen.
December 2006: New York
Juli en Augustus 2007: New York & Miami (ter plaatse getrouwd :-) )
September 2008: New York
Januari 2010: New York
RvL
Amerika-ontdekker

Bericht door RvL »

thanks voor jullie reacties.
Ben me inderdaad bewust van het mogelijke weer daar :)

Wat de TOTR / ESB betreft, heb inmiddels al kaartjes voor de ESB gekocht. Gezien de diverse foto´s op internet lijkt me het uitzicht op Central Park vanaf TOTR fenomenaal echter gaan we ter plekke bepalen of we TOTR gaan bezoeken. Veel zal afhangen van weer/tijd/drukte etc. Kaartjes van te voren kun je voor een bepaald tijdslot kopen en wil me juist niet op teveel punten vastleggen die 4 dagen.

Ben ook van plan om op zaterdagavond een comedy club te bezoeken. Heb al diverse ervaringen gelezen dus daar moet ik wel uitkomen.
Zijn er meer mensen die al eens een comedy club bezocht hebben?
Louise22
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Louise22 »

Heej,

Wij gaan in Januari ook naar NY :D

Het weer is best te doen als je er maar ook goed opkleed.

Greatz Louise :dance:
Groetjes van Louise
RvL
Amerika-ontdekker

Bericht door RvL »

We zijn inmiddels weer terug en we raken er niet over uitgepraat!

Via brussel vliegen ging erg soepeltjes. Auto geparkeerd bij het Holiday Inn hotel voor 10 euro per nacht. Omdat de shuttle service nog niet reed op 2 januari kregen wij van het hotel een voucher voor de taxi. Erg netjes dus! Eenmaal aangekomen op Newark door de douane (was redelijk druk) en met de trein (NJTransit) naar Penn Station NY.

Gelijk naar het hotel toe, Grand Union Hotel, wat 10 minuutjes lopen was van Penn Station. Geen super hotel, maar wel netjes, verzorgd en schoon. Maar ja, wat moet je met een superluxe hotelkamer als je er alleen op slaapt. De rest van de eerste dag hebben we besteed aan een wandeling door het Time Square gebied, richting Central Park. Zo rond een uur of 5 in een diner (tick tock) wat gegeten en daarna kaartjes opgehaald voor de NY Knicks die tegen de Indiana Pacers speelde. Ik had deze kaartjes al online gekocht een paar weken geleden. Wat was dat gaaf zeg!!! In een vol Madison Square Garden!! Ik heb nooit geweten dat er zo een sfeer rond een basketbal wedstrijd hing. Vooral in het 4e quarter was de sfeer erg gaaf. Helaas verloren de Knicks in de slotseconde.... Maar na dit wist ik zeker dat als ik weer naar Amerika ga ik zeker weten een basketbal wedstrijd ga meepakken.

De zaterdag hebben we ´s ochtends een boottocht gedaan van Circle Line. Het was gelukkig prachtig weer, rond het vriespunt maar geen enkel wolkje aan de lucht. Via Pier 83 rondom Manhattan, onder de Brooklyn Bridge door en weer terug. Prachtig uitzicht!!! Na de boottocht hebben we de middag rustig besteed. Wat shopping gedaan.
Op Time Square hebben we kaartjes gekocht voor de Comic Strip Live comedy club. Normaal is dit ± 45 dollar voor 2 personen, hier kon je de kaartjes voor 20 dollar voor 2 personen kopen. We hebben direct de show van 10:30 pm gereserveerd. Ook dit was een super ervaring. We spreken allebei redelijk tot goed engels en konden dus alles goed volgen. De 4 comedians waren stuk voor stuk enorm grappig. Had al veel goede ervaringen van deze comedy club gelezen en het was inderdaad heel erg tof. Wel dien je minimaal 2 drankjes te nemen (bier is 10 dollar) maar dit is het absoluut meer dan waard.

Zondagochtend naar de 86e verdieping van het ESB geweest. Met de wind was het weliswaar erg koud maar met wederom een prachtige dag was het uitzicht fenomenaal.
De rest van de zondag hebben we een hop on hop off bustour gedaan langs heel veel bezienswaardigheden Downtown. Little Italy en Soho zijn erg leuke wijken waar veel te beleven is. Na de middag in Central Park te hebben doorgebracht zijn we verder met de bus naar het Financial District incl. Wall street, Ground Zero, City Hall en Pier 17 gegaan. Het was inmiddels al 4 uur in we wilden met de schemer door de Brooklyn Heigths lopen om via de boulevard daar in de schemer / in het donker naar de skyline van Manhattan te bekijken. We zijn te voet de Brooklyn Bridge overgegaan. Het uitzicht van de Brooklyn Heigts promenade is misschien wel een van de mooiste uitzichten die we gezien hebben. Zeker toen het wat donkerder werd. ´s Avonds hebben we gegeten in de Stanton Social. Erg goed eten en een hele goede sfeer.

Maandag was de dag dat we weer naar huis gingen. Eerst nog met de ferry naar Liberty Island/ Statue of Liberty. De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan en nog maar is wat winkels bezocht. Rond een uur of 3 weer met de trein naar Newark vliegveld en in ruim 6 uurtjes weer terug naar Brussel.

Al met al is NY echt een topervaring en een top stad. Ik ben al bezig met plannen om een paar weken de east coast te bezoeken met wederom een paar dagen NY
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Mooi om te lezen, voor ons is het ook altijd weer genieten in NY, en dat hebben jullie ook zeker gedaan. Ook wij waren erg onder de indruk van het meemaken van een basketbal wedstrijd; wij vonden dat ook erg leuk en gaat zeker nog een keer gebeuren ! Bedankt voor je verslag :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer