Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Motortrip volgen via reisverslag - van Florida naar Alaska.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Motortrip volgen via reisverslag - van Florida naar Alaska.

Bericht door markro »

Je moet er maar zin in hebben. Wel een bijzondere uitdaging. Leuk om te gaan volgen.

Twee motorrijders gaan vanaf 1 januari 2009 een trip maken per motor door Noord-Amerika. Hun belevenissen zullen te volgen zijn via het internet op de website http://www.reismotor.nl/ (de website is nog in de opbouwfase).
Kijk in het menu bij “Reisverslagen” en dan bij “Alaska by R1 Yamaha and BMW F800 GS” of bij “Reizigers” – “R1-Sjaak” en dan bij “Alaska”.

Onderstaande tekst is van de website http://www.reismotor.nl/

R1-Sjaak (Sjaak Lucassen) en Doris Wiedeman vertrekken 1 januari 2009 naar New York. De motoren, Yamaha R1 en BMW F800 GS, zijn daar dan aangekomen per schip. Afgelopen maanden is er hard gewerkt om deze motoren winterproof te maken. Het avontuur van Sjaak en Doris is dan ook zeer ongewoon. In de koudste periode van het jaar van Key West in Florida naar Prudhoe Bay in Alaska.
Van het zuidelijkste puntje van Amerika naar de noordelijkste punt van Alaska. Dit bij temperaturen van -40.
Sjaak en Doris zullen regelmatig verslag doen d.m.v. van woord en filmmateriaal. Reismotor.nl zal deze filmbeelden monteren en enkele malen per week op deze site plaatsen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Re: Motortrip volgen via reisverslag - van Florida naar Alaska.

Bericht door Bara »

Wat leuk, deze gaan we zeker volgen !
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Leuk!!!
Ga ik ook volgen.

Vond de Long Way Down en Long Way Round van Ewan McGregor & Charley Boorman ook zo leuk om te volgen.
Al hadden die natuurlijk wel een hele crew achter zich.
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Lange leuke reis, maar niet zo lang als het stel Fransen dat wij in 2004 hebben ontmoet, zij waren begonnen met hun reis in Alaska, wij ontmoette hen in Yellowstone. Daarna heb ik hun reis gevolgd naar het zuiden, in totaal wilden ze er een jaar over doen, echter het zijn ongeveer 16 maanden geworden. Het eindpunt voor hen was het zuidelijkste puntje van Argentinie wat ze ook gehaald hebben. Hun vervoermiddel, de fiets
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

Dit is voor Sjaak ook geen hele grote reis hoor, hij heeft er al eens 5 jaar over gedaan om de wereld rond te reizen en heeft vele landen bezocht en nog wat andere reizen gedaan. Maar om op de trapfiets dit te doen, dan ben je goed gek. :dance: :D

Mooi om zoiets een keer te doen, maar aan de andere kant moet je ook alles achter je laten als je een paar jaar 'weg' bent.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Knettergek noem ik dat :mrgreen:
Wat is de lol om met -40 op een motorfiets te zitten? Dat ontgaat me een beetje.
Een tocht van alaska naar argentinie kan ik mij beter voorstellen. Zelfs op de fiets :blink:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

ned in MO schreef: Wat is de lol om met -40 op een motorfiets te zitten? Dat ontgaat me een beetje.
Rijd je zelf motor? Ik zou namelijk ook nog wel zo gek zijn om het uit te proberen, maar alleen maar een dagje. Vergelijk het met snowmobieling, alleen wat meer uitdaging mbt balans. 8)
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

Ik rijd wel motor, maar met -40 ga ik dus echt niet rijden... niet op 2 wielen.
Maar het moet ook niet te heet zijn, wil je nog met een beetje bescherming rijden.

Ieder z'n ding he :)
Maargoed, inmiddels zijn ze dus onderweg. Ben echt benieuwd hoe dat in Alaska gaat als ze er eenmaal zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer