Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco naar Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
gery
Amerika-ontdekker

San Francisco naar Yosemite

Bericht door gery »

Eind mei 2009 gaan we voor de 1e keer naar Amerika. We hebben een camper gehuurd bij RoadBear en kunnen die na 13.00 uur ophalen.
Ik neem aan dat het wel even duurt voordat je kunt vertrekken. Bovendien willen we nog flink inladen ( eten/drinken ) dus voordat
je opweg bent is het zomaar 16.00 uur of later. We willen eigenlijk meteen naar Yosemite rijden. Is dit te ver of wel te doen .
Weet iemand of er onderweg nog leuke campings is zijn ?
Groeten Ger
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: San Francisco naar Yosemite

Bericht door nieuwenoord »

Hoi Gery,

Wij hebben al diverse keren een camper bij Road Bear in San Francisco opgehaald. Het wisselt heel erg hoe laat je hem kan halen, maar je kan er nooit van tevoren vanuit gaan dat dat in de ochtend is. In dit topic vind je hier heel veel informatie over, verstrekt door de manager van het San Francisco-station van Road Bear. Altijd even vooraf bellen, dat kan je ook een vroege pickup opleveren en dus een extra dag vakantie bijna.

Er zijn diverse mogelijkheden om boodschappen te doen, ik schreef vorig jaar het onderstaande in een pb naar iemand met dezelfde vraag:

Wij zijn twee jaar geleden naar de Wal Mart in Union City gegaan. Aldie van Road Bear wees ons vorig jaar een supermarkt (Food Max), maar die vonden wij niet zo geweldig. Beetje rommelig, soort Aldi/Lidl, alles uit dozen enzo. Wel goedkoop, maar ja, alles is goedkoop met deze dollar

Bij de Wal Mart zaten ook nog winkels, maar mijn favoriete supermarkt is wel Safeway (kan ik daar in de buurt niet vinden) of Albertsons. Albertons zit aan Mission Boulevard, nr. 3 op mijn kaartje. Ik zou eerst naar Wal Mart gaan, vaak hebben ze daar ook wel alles wat je nodig hebt. Wil je echt meer vers eten en lekkere dingen kan je vanaf Wal Mart altijd nog even naar Albertons.

Afbeelding

Nr. 1 op het kaartje is Road Bear (net om het hoekje van de Industrial Parkway zit de ingang, het kantoortje staat met de voorkant aan de Industrial Parkway), nr. 2 is Wal Mart (30600 Dyer Street, Union City, CA) en nr. 3 is Albertsons (31049 Mission Boulevard, Hayward, CA). Alles zit bijna een mijl of 2 van elkaar.

Vorig jaar deden we het zo: wij rijden vanaf Road Bear naar Gilroy waar een gigantisch outletcenter zit én een Wal Mart Supercentre. Bij deze supercenters kan je ook altijd alle verse levensmiddelen halen, dus dan zijn we met een grote winkel klaar. Onderweg zit ook nog Campingworld (13575 Sycamore Ave, San Martin, CA 95046) en dat vinden wij altijd helemaal geweldig om even rond te snuffelen. Zij hebben vaak ook prima aanbiedingen voor stoeltjes e.d. Onze camping zit achter de Wal Mart in Gilroy, we houden het lekker makkelijk de eerste dag

Afbeelding

Camping: Gilroy USA RV Park

Wil je verder door, dan kan je eventueel ook nog naar Casa de Fruita in Hollister rijden of zelfs naar The Lakes RV Resort in Chowchilla, bij de laatste is het de volgende morgen een uurtje nog naar Yosemite. Vooral het stuk tussen Gilroy en Los Banos is zeer de moeite waard, deze weg wordt weinig gereden, maar het is een hele rustige manier om weg te komen uit San Francisco.

Ik zou zelf nooit direct naar Yosemite gaan, de eerste dag even wennen aan de camper, shoppen, inrichten en dan de volgende dag vroeg op stap, heerlijk. De route die ik beschrijf is in totaal een uur langer dan rechtstreeks, maar het geeft je heel veel rust om een nachtje in Gilroy of verder op de route te overnachten en fris naar Yosemite te gaan.

Afbeelding

N.B.: wij gaan op camperreis nr. 6 in april, dus weten inmiddels wel een beetje wat (in elk geval voor ons) heel prettig is.

Succes!

Monique
gery
Amerika-ontdekker

Bericht door gery »

Dank je wel Monique voor dit snelle antwoord. Het is niet de route die ik (tot op heden)in gedachten heb maar zeker de moeite waard.
Ik vond het ook al een heel eind voor de 1e dag zeker als je pas laat het verhuurbedrijf kan verlaten.
Ik heb ook even de campings bekeken. Ik neem aan dat het niet nodig is om te reserveren . Het gaat om 29 mei 2009.
Groeten Gery
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het gaat om 29 mei 2009
Dat is een vrijdag op zaterdag nacht dan gaan ook veel Amerikanen op hun weekend trip dus kan het richting Yosemite NP wel eens redelijk druk zijn.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Eigenlijk denk ik dat je de weekenden altijd moet reserveren in die omgeving.
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

De tip van Monique hebben wij dit jaar gebruikt en is ons heel goed bevallen. Wij hadden de mazzel dat we de camper al om 12 uur hadden dus hadden wel een beetje de tijd. Zit echt een goede supermarkt in Gilroy waar je alles kan krijgen (bbq, stoeltjes, eten, nonfood). Daarna de sfeer opgesnoven in de outlet. Camper ingepakt (boodschappen en koffers) en op loopafstand zit een leuk restaurant met de heerlijkste spareribs. Het was onze eerste camperreis en het was toch wel lekker om op de eerste dag een kort en makkelijk stuk te rijden om te wennen.

groet, Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Fijn dat het jullie goed bevallen is. Weet je nog in welk restaurant jullie toen gegeten hebben? Wij hebben Italiaans gegeten bij Johny Carino's. Was ook toppie!
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Hoi, even nagekeken maar wij hebben bij Famous Daves gegeten. Leuk restaurant en lekker.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
riannes
Amerika-ontdekker

Bericht door riannes »

Wij willen de 1e nacht, nadat we de camper opgehaald hebben bij Road Bear overnachten in 49er ranch in Sonora om de volgende dag via Columbia (goud zoeken, lijkt onze kinderen erg leuk) door te rijden naar Yosemite. Wat vinden jullie van dit plan ?
riannes
Amerika-ontdekker

Bericht door riannes »

Heeft iemand ervaring met deze camping (49er RV Ranch in Sonora/Columbia) en/of route (road-bear afhaalstation-Sonora/Columbia) voor de 1e dag ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ken de camping niet, het lijkt me nog en aardig eind rijden, je zit dan qua afstand al bijna in Yosemite, dus of dat reëel is voor die eerste dag weet ik niet.
Wij zijn in 2006 via Columbia State Park naar Yosemite gereden, zie ons reisverslag 2006 bij 31 juli. De kinderen vonden het goudzoeken erg leuk, en het is ook leuk om even in het park rond te lopen.

Marianne
riannes
Amerika-ontdekker

Bericht door riannes »

Volgens google maps 122 mijl, lijkt je dat te veel ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen idee, ik ging af op het advies van Monique; zij vond Yosemite erg ver om de eerste dag te doen. Sonora ligt wel dichterbij, maar heel veel scheelt het niet.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het ligt er helemaal aan hoe laat je weg kan zijn bij Road Bear. Ben je pas rond 2 uur weg, dan vind ik gewoon dat je erg weinig tijd hebt voor boodschappen, inrichten en wennen aan de camper. Rijd je 's morgens om 9 uur weg, dan kan het natuurlijk makkelijk. Maar ik vind het zelf erg prettig de eerste dag niets te moeten, maar gewoon te wennen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer