Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondje Denver-Denver, tips gevraagd...

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
anjabt
Amerika-ontdekker

Rondje Denver-Denver, tips gevraagd...

Bericht door anjabt »

Hallo,

Na afgelopen zomer het bekende rondje Zuidwest USA te hebben gemaakt, willen we in juni 2009 met z'n tweetjes een rondje maken vanuit Denver. Bij de reis van afgelopen zomer hebben we wat veel kilometers gemaakt (+/- 4600km in 16 dagen) en reisden we bijna dagelijks van A naar B waar we dan onderweg een NP konden bezoeken. Het was toen een bewuste keuze om veel te doen in relatief weinig tijd, maar wat we bij nader inzien jammer vonden was dat we steeds ver van een Nationaal Park een overnachting hadden. Voor de komende reis willen we wat dichterbij of in de parken overnachten en er ook een aantal nachten blijven. De parken die we daarbij zeker willen bezoeken zijn: Rocky Mountain NP, Grand Teton NP en Yellowstone NP.
Het plan is om via exit-reizen een fly-drive te boeken naar Denver en de overnachtingen zelf te regelen.

Onze voorlopige planning:
dag 1 vlucht Amsterdam -Washington DC - Denver
dag 2 Denver - Rocky Mountain NP
dag 3 Rocky Mountain NP
dag 4 Rocky Mountain NP
dag 5 RMNP - Lander (of een andere plaats tussen RMNP en GTNP)
dag 6 Lander - Grand Teton NP
dag 7 Grand Teton NP
dag 8 Grand Teton NP
dag 9 Grand Teton NP - Yellowstone NP
dag 10 Yellowstone NP
dag 11 Yellowstone NP
dag 12 Yellowstone NP - Devils Tower
dag 13 Devils Tower - Mount Rushmore/Custer State Park
dag 14 Mount Rushmore/Custer State Park
dag 15 Mount Rushmore/Custer State Park - Denver
dag 16 vlucht Denver - Washington DC - Amsterdam

Wat moeten we zeker doen/zien en wie heeft er tips voor overnachtingen (liefst cabins/lodges), en is het aan te bevelen om vooraf te reserveren.
Ook alle tips m.b.t. de planning zijn welkom, is bijv. een tussenstop tussen RMNP en GTNP noodzakelijk?

Gr. Anja
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Rondje Denver-Denver, tips gevraagd...

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij hebben afgelopen voorjaar een rondje Denver Denver gemaakt in ruim 3 weken, kijk maar eens op ons weblog of je er iets aan hebt.
www.ewiontour.web-log.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Anja,
Welkom op het forum!
De route ziet er goed uit. Ik ben ook een groot voorstander van overnachten in de parken, in onze reisverslagen kun je info vinden over accommodatie in Yellwostone (verslag 2004 en 2008) en in het verslag van 2004 vind je ook veel tips voor de route vanaf Denver. Wij hebben toen veel in KOA cabins overnacht.
Qua invulling zou ik aanraden om minder tijd voor Rocky Mountain NP en Grand Teton te nemen en meer voor Yellowstone.
Eigenlijk heb je ook voor South Dakota nu weinig tijd. De rit van Yellowstone naar Devils Tower is erg lang, ik zou wat eerder overnachten, dat geeft je ook nog tijd voor bijvoorbeeld de Bear Tooth Hwy.

In plaats van een fly drive boeken zou je ook eens kunnen kijken wat het kost als je zelf de vlucht en autohuur boekt. Er zijn hier goede ervaringen met http://www.usareisen.de voor de autohuur.

Voor Yellowstone lijkt het me verstandig om van te voren te reserveren, kijk alvast eens bij www.xanterra.com voor de mogelijkheden.

Marianne
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Jullie route is een stukje van mijn nieuwe route wat ik aan het plannen ben voor 2010.
dag 15 Mount Rushmore/Custer State Park - Denver
Dat zijn 524 miles en goed 8 uur rijden is wel erg veel voor een dag denk ik.

Ik ben momenteel bezig alles wat boven de 300 miles uit gaat in 2 dagen op te splitsen.

Ook
dag 12 Yellowstone NP - Devils Tower
dit is ook een heel eind rijden 412 miles en dus rond de 6uur en 50 minuten rijden.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
anjabt
Amerika-ontdekker

Bericht door anjabt »

Bedankt voor al jullie reacties! We gaan ermee aan de slag.

Marianne bedankt voor je tip over http://www.usareisen.de. Wij vonden de fly&drive bij exit al aardig geprijsd, maar dit gaat inderdaad nog zo'n 100 euro per persoon schelen. Een goedkopere vlucht dan die exit in deze periode aanbiedt zijn wij nog niet tegengekomen (met vertrek in het weekend en gunstige tussenlandingen).

Ook alle reisverhalen zijn een welkome aanvulling op alle informatie die we proberen te verzamelen voor het door ons te bezoeken gebied. Wat ons na het lezen van de verschillende reisverhalen wel zorgen begint te baren, hoe is het met het weer gesteld in colorado/wyoming in juni? Wij lezen over deze periode toch nog vaak koud/sneeuw/regen, terwijl de bekende tabellen voor juni toch een gemiddelde max. temperatuur van ongeveer 22-24 graden laten zien. Zijn dit de uitzonderingen die de regel bevestigen of moeten we toch rekening houden met niet al te stralend weer? Niet dat dat de pret zal drukken, maar we kunnen er maar op voorbereid zijn.

Ook onze route gaan we nog eens nader bekijken. Het zou inderdaad fijn zijn niet al te lange ritten te hoeven maken per dag, wat wel betekend dat we wat overnachtingen in moeten lassen en ergens anders zullen schrappen.

Gr. Anja
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in juni eens geweldig weer gehad in Yellowstone, maar 's nachts vroor het. Vooral in de hoger gelegen gebieden heb je nog kans op vorst/sneeuw. Misschien dat die gemiddelde temperaturen geen rekening houden met de hoogte?
Misschien is het verstandig om het rondje in omgekeerdevolgorde te doen en RMNP voor het laatst te bewaren, hoewel die paar dagen misschien ook niet veel uitmaken.

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Misschien heb je ook nog iets aan onze reisverslagen? We zijn o.a in Rocky Mountain NP , Mount Rushmore, Custer State Park, Yellowstone en Grand Teton geweest.
http://www.backtotheusa.web-log.nl

http://wunnik2008.web-log.nl (Yellowstone en GT)

Marjon
auskoogie
Amerika-newbie

Bericht door auskoogie »

Hallo Anja,
Jouw man heeft net een reparatie verricht en we raakte aan de praat over reizen. Wij reizen ook nogal wat af en zodoende vertlde jouw man mij over jullie log en de vorgenomen reis naar Amerika.
Ik heb ook een blog: http://www.auskoogie.waarbenjij.nu
de groeten aan je man en een hele fijne reis ik zal jullie berichten in de gaten houden.

Vriendelijke groet
Marion Hoeben
auskoogie
Amerika-newbie

Bericht door auskoogie »

Hallo Anja,
Ik had vandaag de monteur van energie noord west thuis om mijn verwarmingsketel te maken en we raakten aan de praat over reizen. Hij vertelde mij dat hij binnekort naar amerika ging en dat hij een welog had over zijn reizen met de naam Rondje Denver. Blijkbaar is hebben jullie dezelfde naam excuses hiervoor. Ikzelf ben ook nogal reislustig en heb een blog via www.waarbenjij.nu Mijn blognaam is www.auskoogie.waarbenjij.nu

vriendelijke groet Marion en vele fijne reizen nog
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik denk dat je vandaag Jos over de vloer hebt gehad :lol: Hier vind je de weblog van Jos en Paula:

http://rondjedenver2009.web-log.nl/
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Dat is denk ik mijn man geweest :D tja de wereld is klein.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer