Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

voorstel reisroute, graag jullie deskundig advies

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
joinke
Amerika-ontdekker

voorstel reisroute, graag jullie deskundig advies

Bericht door joinke »

Hallo,

Even voorstellen, wij, een pas getrouwd koppeltje zijn vorig jaar naar Nieuw Zeeland geweest en wilden dit jaar niet onderdoen voor de natuurpracht van NZ. Daarom hebben we voor Californië gekozen. Met spanning wachten we op wat komen gaat...

Onze interesses: veel natuur, rust, kleine dorpjes, vriendelijke mensen, wijdse landschappen,..we zullen vooral kamperen... enkel in LA, SF en Las Vegas wordt dit hotel/motel. (tips steeds welkom!)

De (voorlopige) reisroute is vrij klassiek en heeft tot bedoeling zoveel mogelijk te zien doch zonder stress 8)

Dag 1; za 3 sep: aankomst in LAX om 18.40 u
ovenachten in een airporthotel (met gratis shuttle)

Dag 2: zo 4 sep: ophalen auto aan de airport, van LAX naar San diego (we mijden bewust LA omwille van de eventuele drukte)
Kamperen in groene omgeving San diego

Dag 3: ma 5 sep: San diego bezoeken, iemand tips?

Dag 4: di 6 sep: San diego naar Phoenix

Dag 5: woe 7 sep: Phoenix naar Sedona (bezoek woestijn)

Dag 6: do 8 sep: Sedona-Grand Canyon (flagstaff?)

Dag 7: vrij 9 sep: Grand Canyon-Monument Valley

dag 8: za 10 sep: Monument Valley-Page/Lake Powell

Dag 9: zo 11 sep: Lake Powell/Page-Bryce Canyon

Dag 10: ma 12 sep: Bryce Canyon-Zion (korte rit)

Dag 11: di 13 sep: Zion- Las Vegas

Dag 12: woe 14 sep: Las vegas- Death Valley- Mammoth Lakes

Dag 13 don 15 sept: Mammoth Lakes- Yosemite Nat Park

Dag 14: vrij 16 sep: Bezoek Yosemite

Dag 15: za 17 sep: Yosemite-San Francisco

Dag 16: zo 18 sep: San franscico-Solvany (?) Het derde weekend van sept zouden hier de Deense dagen worden georganiseerd? de moeite?

Dag 17: ma 19 sep: Solvany- LA (ergens ovenachten in eenvoorstad van LA, nezoek aan santa barbara, Hollywood,..)

Dag 18: di 20 sep: LA- Anaheim- LAX airport hotel: Bezoek van een van de parken (disney, Universial, iemand tips van een te bezoeken park??)

Dag 19: woe 21 sep: LAX airport hotel-vlucht om 9.00 naar Brussel..

Dag 20: dond 22 sep: 8.30 aankomst te Brussel, snif :(

Hierbij nog enkele vraagjes, weet er iemand een Goed airport LAX hotel (met gratis shuttle) Liefst nie te duur ;)

Tips van goede campings onderweg zijn erg welkom, we hebben immers niets op voorhand gereserveerd (ook niet in de parken) Is dit nodig in september?

Bedankt voor al jullie raadgevingen, er zitten waarschijnlijk hier en daar wat foutjes in mijn reisroute, ik ben nog maar pas op kruissnelheid geraakt ivm onze voorbereiding.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Laatst gewijzigd door joinke op 19 jul 2005, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Het Doubletree LAX hotel is een prachtig hotel een paar mijl van het vliegveld. De prijzen zijn (vooral buiten het hoogseizoen) erg laag in verhouding met de uitstekende kwaliteit. Veel voorpretplezier!
Georgia on my mind........
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

ok, bedankt voor de eerste tip. Verder nog een klein vraagje, is het ook nodig om in LAS VEGAS het hotel vooruit te boeken in deze periode? of kunnen we ter plaatse een zaakje doen? :wink:

Reacties op de reis route ook nog erg welkom! :D
Laatst gewijzigd door joinke op 19 jul 2005, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: voorstel reisroute, graag jullie deskundig advies

Bericht door Njit »

joinke schreef:Dag 3: ma 5 sep: San diego bezoeken, iemand tips?
  • Seaworld is eigenlijk iets wat je niet mag missen als je het nog nooit gezien hebt.
    http://www.seaworld.com/seaworld/ca/default.aspx
  • San Diego Zoo is best groot maar zelf vond ik dat er veel dezelfde soort dieren stonden en het was niet echt overzichtelijk.
    http://www.sandiegozoo.org/
  • San Diego Wildlife Park is iets verder rijden vanaf San Diego. Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar het schijnt wel mooi te zijn.
  • Gaslamp Querter is het oude centrum van San Diego. Parkeren is er wel erg lastig..
    http://www.gaslamp.org/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Voor Las Vegas kan ik je wel aanraden om het hotel vantevoren te boeken. Vooral als je toevallig in het weekend daar bent. Anders loop je de kans dat de goedkopere hotels vol zitten en dan kom je automatisch in de duurdere terecht.
Georgia on my mind........
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

braveman schreef:Voor Las Vegas kan ik je wel aanraden om het hotel vantevoren te boeken. Vooral als je toevallig in het weekend daar bent. Anders loop je de kans dat de goedkopere hotels vol zitten en dan kom je automatisch in de duurdere terecht.
Beter nog is het hele weekend te vermijden. Ook de goedkopere hotels zijn dan stukken duurder..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: voorstel reisroute, graag jullie deskundig advies

Bericht door SpaceAce »

joinke schreef:Dag 16: zo 18 sep: San franscico-Solvany (?) Het derde weekend van sept zouden hier de Deense dagen worden georganiseerd? de moeite?

Dag 17: ma 19 sep: Solvany- LA (ergens ovenachten in eenvoorstad van LA, nezoek aan santa barbara, Hollywood,..)
Ik neem aan dat jullie de mooie kustweg gaan rijden? Mijn eigen ervaring is dat 1 overnachting langs de kustweg te weinig is (of je moet de helft van de mooie tussenstops niet doen). Er zijn namelijk veel mooie plekjes langs deze kustweg om even te stoppen of te bezoeken, bijvoorbeeld:
  • De boardwalk bij Santa Cruz
  • Monterey Bay Aquarium (ongeveer een bezoekje van 2 à 3 uurtjes)
  • De 17-miles Drive bij Monterey (geen ervaring, maar men zegt ongeveer een rit van 3 uurtjes)
  • Point Lobos R.P.
  • Big Sur
  • Julia Pfeiffer Burns S.P.
  • Zeekoeien bekijken op het strand net voor San Simeon
  • Hearst Castle in San Simeon (ongeveer een bezoekje van 3 à 4 uurtjes)
  • De rots Morro Rock
  • Santa Barbara
Zelf hebben we door tijdgebrek de 17-Miles Drive, Big Sur en Julia Pfeiffer niet gezien (we hadden dus alleen maar een overnachting in San Simeon). Sterker nog, toen we bij het mooiste stukje van de hele kustweg aankwamen (Big Sur) was het al donker!

We begonnen nog in de voormiddag met de rit vanuit San Francisco. De eerste stop was bij Santa Cruz en toen een bezoek aan het Monterey Bay Aquarium. Na ons bezoekje was het 16.00 uur. Te laat om de 17-miles Drive nog te doen (aangezien we ook nog naar San Simeon moesten). We zijn toen doorgereden naar Point Lobos en vanaf daar werd het al schemerig. Bijna 2 uur nog in het donker naar San Simeon gereden en Big Sur dus niet gezien :cry:

Natuurlijk ben je er vrij in om maar een gedeelte van deze stops te zien/doen, maar ze zijn stuk voor stuk wel de moeite waard :)

Een betere verdeling zou dus 2 overnachtingen zijn, bijvoorbeeld in Monterey en San Simeon.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi joinke,

Sta mij toe enkele opmerkingen te maken.

Je schrijft over “rust” en “zoveel mogelijk te zien doch zonder stress”.
Rust kan je in grote delen, zoals in de woestijnen wel vinden, maar in jouw reisschema zit niet zo veel rust en aan stress zal niet altijd te ontkomen zijn. Vergis je niet in de afstanden. Die zijn namelijk erg groot. Daarbij moet ik wel zeggen, dat het rijden in de VS doorgaans wel makkelijker is dan hier in west-Europa.

Dag 3: ma 5 sep: San diego bezoeken, iemand tips?
Seaworld, Horton Plaza (winkelcentrum), Gaslamp Quarter, Seaport Village, Point Loma met Cabrillo National Monument, Balboa Park met o.a. dierentuin

Dag 4: di 6 sep: San diego naar Phoenix
Afstand is circa 570 km, reistijd zonder stops ruim 5 uur. Eén rechte weg door de woestijn.
Ga je met en speciale bedoeling naar Phoenix?
Zo niet overweeg een andere route. Kijk eens in mijn web-log-reisverslag van het jaar 2000.
Misschien kan je daar ideeën uit opdoen, ook voor andere dagritten.

Dag 5: woe 7 sep: Phoenix naar Sedona (bezoek woestijn)
Onderweg naar Sedona zijn diverse stadjes en bezienswaardigheden aan te doen. (zie mijn verslag)

Dag 6: do 8 sep: Sedona-Grand Canyon (flagstaff?)
Flagstaff ligt circa 130 km van de zuidkant van de Grand Canyon af. Beter is om in het Grand Canyon National Park een camping of andere verblijfplaats te reserveren. Dan kan je een zonsondergang en/of zonsopkomst meemaken aan de canyonrand. Dit is, als het (nagenoeg) onbewolkt is, spectaculair. Eventueel overnachten in Tusayan, circa 10 km van de zuidrand van de canyon.

Dag 12: woe 14 sep: Las vegas- Death Valley- Mammoth Lakes
Afstand 570 km, reistijd zonder stops bijna 8 uur. Het is te doen, maar je hebt weinig tot geen tijd om in Death Valley iets te bezichtigen. Ook dit is een mooi park. Je kan beter een andere overnachtingsplaats zoeken, bijvoorbeeld in Death Valley National Park, anders in Beatty (oostelijk van het park en kan je ’s middags nog een deel van het park bezoeken) of Lone Pine (westelijk van het park).

Dag 13 don 15 sept: Mammoth Lakes- Yosemite Nat Park (Village)
Deze afstand is 170 km, reistijd zonder stops 2 uur 10 minuten.
Van Lone Pine naar Yosemite Village is 320 km, reistijd zonder stops ruim 4 uur.
Van Beatty naar Yosemite Village door Death Valley is 460 km, reistijd zonder stops ruim 5 uur en drie kwartier.

Dag 16: zo 18 sep: San franscico-Solvany (?) Het derde weekend van sept zouden hier de Deense dagen worden georganiseerd? de moeite?
Het plaatsje heet Solvang. Leuk plaatsje met vakwerkhuizen, een molen en Deense invloeden.
Maar de afstand van San Francisco naar Solvang bedraagt 515 km, reistijd zonder stops 5 uur en een kwartier. Ik neem hierbij aan, dat je over de kustweg rijdt (Highway 1). Deze is prachtig en er zijn diverse stops te maken. Zoek ook eens hier op het forum naar Highway 1.
Zoekfunctie bovenaan de pagina.

Dag 18: di 20 sep: LA- Anaheim- LAX airport hotel: Bezoek van een van de parken (disney, Universial, iemand tips van een te bezoeken park??)
Universal Studios in noord LA (Hollywood)
Disneyland in zuid LA (Anaheim)
Afstand tussen deze twee bedraagt circa 55 km, reken op circa een uur reistijd, vaak file.

Succes en groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mag ik vragen waarom je in Amerika de Deense dagen zou willen bezoeken in Solvang? :? (Het is overigens Solvang ipv Solvany). Begrijp me goed, ik heb niets tegen Denemarken maar als ik in Amerika ben, wil ik genieten van Amerika. Daarvoor ben je toch in Amerika? :D

Het is trouwens een flinke rit van San Francisco naar Solvang, zeker als je de kustweg neemt. De punten die SpaceAce aangeeft langs de kust zijn absoluut de moeite waard te bezoeken. Die zul je niet kunnen aandoen als je helemaal naar Solvang wilt rijden.

Ook ik ben vorig jaar via de kustweg van San Francisco naar Los Angeles gereden met een overnachting in San Simeon. Een prachtige rit die ik niet graag had willen missen. Overigens ben ik heel vroeg vanuit San Francisco vertrokken, zodat ik alle tijd tot San Simeon had. De andere ochtend ben ik begonnen met een bezoek aan Hearst Castle waarna ik mijn tocht richting Los Angeles voortzette waar ik aan het eind van de middag aankwam.

Succes met de planning.

Groet,

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dag 1; za 3 sep: aankomst in LAX om 18.40 u
ovenachten in een airporthotel (met gratis shuttle)

Dag 19: woe 21 sep: LAX airport hotel-vlucht om 9.00 naar Brussel..
Als airport hotel kan ik je het FourPoints Sheraton aanbevelen. Als ik aankom of vertrek vanaf LAX slaap ik daar ook altijd.

Nog een opmerking over het tijdstip van ophalen van de huurauto. Het maakt voor de totale huurperiode niet uit maar waarom zou je die niet gelijk ophalen na aankomst op LAX en de avond van tevoren alvast weer inleveren? Persoonlijk vind ik het wel fijn om gelijk over een auto te beschikken zodat je de 2e dag gelijk op pad kunt en niet eerst de auto hoeft op te halen. De avond voor vertrek lever ik de auto altijd alvast weer in zodat je de laatste ochtend gelijk met de shuttlebus van het hotel naar het vliegveld kunt.

Zou je FourPoints Sheraton kiezen dan zit je helemaal goed. Dit hotel zit vrijwel naast de grote autoverhuurbedrijven, zodat je niet via het vliegveld terug hoeft naar je hotel. Het is lopend te doen.

Roland

EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

als airport hotel sliepen wij in Hacienda. Prima hotel (vooruitgeboekt) en niet duur.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Coyote schreef:Als airport hotel kan ik je het FourPoints Sheraton aanbevelen. Als ik aankom of vertrek vanaf LAX slaap ik daar ook altijd.

Roland
Hier wil ik bij aansluiten, wij hebben er al 3 X overnacht na aankomst in LA en dat is prima bevallen, de shuttlebus komt regelmatig langs de terminal en is goed herkenbaar even je hand opsteken en 10 minuten later ben je in het hotel.
Rob
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

Allen zeer hartelijk bedankt voor de vele tips en raadgevingen!! Onze reisroute wordt meteen aangepast, ik zal later wel de gewijzigde versie voorstellen (eerst alle tips in verwerken ;) Vooral de kustwegroute zal worden aangepast alsook het idee om phoenix te schrappen...

Oh ja, ik heb helemaal niets met denen te maken maar het leek me gewoon leuk om eens te doen, ondertussen is het al geschrapt uit onze reisroute ;)

Ook even vermelden dat vorige jaar in Nieuw zeeland er ook een stevig tempo op na hielden, dus de manier van reizen, (veel onderweg in de auto met korte stops) zijn we wel gewoon.

Verder kan ik ook vertellen dat we waarschijnlijk het Four points Sheraton Hotel gaan boeken voor 79 $ (plus 15 $ reserveringskosten). Niet te duur dacht ik zo...Tenzij iemand een tipje heeft om de administratiekosten te vermijden :)
De prijs hebben we teruggevonden op http://www.travelnow.com.

Verder heeft er iemand ook mijn eeuwig durend dilemma vermeldt:
wanneer de auto ophalen??

wel, ik had de intentie om deze pas s'ochtends na een nachtje hotel op te halen, waarom? we komen pas om 19.00 u aan in LAX en ik vrees dat ik moe ga zijn en dan nog het hotel zoeken met een onbekende wagen in een onbekend land, lijkt met extra stress. Bovendien veronderstel ik dat er moet betaald worden voor de parking (10 $). Dus leek het mijn comfortabeler om pas in de ochtend (na een hopelijk verkwikkende nachtrust) de auto op te halen (via de gratis shuttle naar de airport of eventueel zelfs te voet zoals Roland schreef). Tenzij jullie mij kunnen overtuigen om het anders te doen ;). Bedoeling is dat we Via alamo de auto gaan boeken! Ik heb een aanbieding voor 25 ¤ per dag. Niet te duur dacht ik zo... En als de verhuurkantoor van Alamo nog es dichtbij het hotel gelegen is, is dat zeer mooi meegenomen! Dan kunnen we te voet gaan!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

joinke schreef:Verder heeft er iemand ook mijn eeuwig durend dilemma vermeldt:
wanneer de auto ophalen??

wel, ik had de intentie om deze pas s'ochtends na een nachtje hotel optehalen, waarom? we komen pas om 19.00 u aan in LAX en ik vrees dat ik moe gaan zijn en dan nog met hotel zoeken met een onbekende wagen in een onbekend land, lijkt met extra stress. Bovendien veronderstel ik dat er moet betaald worden voor de parking (10 $). Dus leek het mijn comfortabeler om pas in de ochtend (na een hopelijk verkwikkende nachtrust) de auto op te halen (via de gratis shuttle naar de airport of eventueel zelfs te voet zoals Roland schreef). Tenzij jullie mij kunnen overtuigen om het anders te doen ;). Bedoeling is dat we Via alamo de auto gaan boeken! Ik heb een aanbieding voor 25 ¤ per dag. Niet te duur dacht ik zo... En als de verhuurkantoor van Alamo nog es dichtbij het hotel gelegen is, is dat zeer mooi meegenomen! Dan kunnen we tevoet gaan!
Op zich is er natuurlijk helemaal niets mis mee om de auto de volgende ochtend op te halen. Je hebt helemaal gelijk dat je zo kosten voor de parking bij het hotel bespaart. Omdat je waarschijnlijk voor het FourPoints Sheraton kiest, zit je al helemaal dicht bij de autoverhuurbedrijven en misschien is het dan ook wel zo makkelijk om de 2e dag de auto pas op te halen. Lopend kun je dan naar het autoverhuurbedrijf waarna je je bagage bij het hotel nog ophaalt. (Je kunt nl. voor het hotel voor een korte periode gratis parkeren).

Of Alamo daar ook in de buurt zit weet ik niet zeker. In ieder geval Hertz, Dollar, Budget en volgens mij ook National. Heb je al eens geïnformeerd naar prijzen van Dollar? Via Hotelplan (te regelen via een reisbureau) heb ik de afgelopen 2 jaar tot volle tevredenheid een auto gehuurd bij Dollar.

Groet,

Roland

joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

bedankt! Ondertussen een offerte laten maken door hotelplan, ik wacht wel effe af 8)

Andere reacties natuurlijk ook nog zeer welkom, ik heb er veel aan!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

joinke schreef:Verder kan ik ook vertellen dat we waarschijnlijk het Four points Sheraton Hotel gaan boeken voor 79 $ (plus 15 $ reserveringskosten). Niet te duur dacht ik zo...Tenzij iemand een tipje heeft om de administratiekosten te vermijden :)
De prijs hebben we teruggevonden op http://www.travelnow.com.
Kan je die $ 15 niet omzeilen door rechtstreeks bij het hotel te boeken i.p.v. via travelnow.
Rob
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

Rob, rechtstreeks boeken is net iets goedkoper 11 $ extra kost ipv 15 $ :)

Bedankt voor de tip!

Ps: I love cacti too, ik heb thuis een hele verzameling staan (300 exemplaren in mijn serre, een passie!)
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

vandaag wou ik even mijn hotel boeken: nu bleek de prijs te zijn opgeslagen tot 99 $ ipv 79 $ :( :(

Hoe kan dat nu op een week tijd? Ja, gelukkig heb ik even navraag gedaan bij het reisburo, hier bleek ie nog wel beschikbaar te zijn aan een nog goedkopere prijs (tip!) :idea:
ekellop
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door ekellop »

probeer met de gewenste data eens te zoeken op http://www.hotwire.com
nadeel is wel dat je onmiddelijk moet betalen
maar er zijn echte deals te vinden.
It's nice to be important, It's important to be nice.
http://trip-usa-2005.skynetblogs.be/
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Onze voorkeur gaat naar het LAX Marriott hotel. Dit hotel heeft natuurlijk ook een gratis shuttle van en naar de luchthaven. In 1999 hebben we een auto gehuurd van Hertz en daarvan zat het verhuurkantoor onder in het Marriott hotel. Geboekt via het reisbureau bij Arke.
Ook vorig jaar toen we terugkwamen vanuit Hawaii hebben we hier een nacht geslapen.
Dus als na een lange vermoeiende reis in Amerika aankomt eerst lekker uitrusten in de mooie hotelkamer, rustig ontbijten en dan rond 9 uur de auto ophalen. Perfect begin van een lange reis.
Kijk ook maar eens op ons reisverslagje : http://california1999.blogspot.com misschien kan je nog iets nuttigs of leuks eruit halen.
Groetjes, Nel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer