Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlandse voedingswaren bestellen/kopen in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jiejie
Amerika-expert

Re: Nederlandse voedingswaren bestellen/kopen in Amerika

Bericht door jiejie »

Over kaasnco, zoals beloofd hierbij mijn review... ik heb net een email van ze retour gehad.

Het probleem was als volgt, afgelopen vrijdag heb ik een order gedaan die, mits het voor 2PM EST ingediend was, dezelfde dag nog weg zou gaan. Helaas kon dit door weersomstandigheden niet en heb ik nu het risico dat de bestelling niet voor het einde van het jaar binnen komt. De bestelling is vandaag de deur uitgegaan en hopelijk heb ik het nog op tijd.. dat is dus even de vraag.

Iets wat echter een groter probleem is voor mij, is dat de bestelling, inclusief verzendkosten, $20.75 was. Dit is bevestigd op zowel hun bestelpagina, orderpagina als in de email die mij verzonden is.. Mijn creditcard statements online geven echter een bedrag op van $40.55. Dit is iets meer dan het dubbele en ik vind dat een onacceptabele verhoging. Ik heb hierop dus een email gestuurd naar Kaas N Co en kreeg een email terug met de volgende mededeling:

"shipping charges will be determined based on the weight of your order. Your order will therefore be adjusted."

Nu kan ik me daar wel iets bij voorstellen maar wanneer er een verhoging is van ruim het dubbele van de originele bedragen dan vind ik dat ze van te voren de klant wel eens mogen inlichten. Een verhoging van maar liefst $20.80 is gewoon teveel om er zomaar vanuit te gaan dat dit ok is.. ik had hier zelf ook absoluut niet akkoord meegegaan. Ik heb inmiddels gekeken wat andere websites vragen voor eenzelfde bestelling en die zijn allemaal lager dan wat kaasnco hier probeert te doen, zelfs verzenden vanuit Nederland was goedkoper geweest.

Het is spijtig maar ik zal de creditcard company moeten gaan inlichten en verzoeken om dat geld retour te sturen, dit is gewoonweg niet acceptabel en mijn advies is dus ook dat men hier niet zou moeten bestellen als je niet wilt dat er opeens hogere bedragen berekend worden.

---

edit: Net weer een email terug gehad van kaasnco (ik had een email verzonden dat ik hier niet mee akkoord was gegaan), het volgende staat erin vermeld:

"We are sorry your feel that way. We halen je pakje terug bij US Mail en het bedrag $41.55 is weer op je credit card gezet."

Al met al dus toch mijn geld terug. Ik zal de dingen ergens anders moeten bestellen maar liever dat dan dat ik opeens onverwachte kosten krijg. Ik blijf erbij dat ik het onacceptabel vind dat het gebeurd zonder dat men vooraf ingelicht wordt.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Voor degene die in de buurt is: Jungle Jims (http://www.junglejims.com/) is een aardige winkel in Fairfield, Ohio, net buiten Cincinnati, Ohio. Een enorme winkel met echt veel aanbod uit de hele wereld.(http://www.junglejims.com/departments/j ... ceries.asp) Een veelzijding wijn en bier assortiment (http://www.junglejims.com/departments/j ... d_wine.asp) en een redelijk groot Nederlands/Indonesisch aanbod.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

jiejie schreef:
Petra/VS schreef:Hm, je weet toch, dat je iets koopt, dat over de datum is dan? Ik zie het probleem niet zo, het is nu ook weer niet jaren oud en droog spul. Ik zou het een probleem vinden, als ze je iets over de datum toesturen zonder dat te vermelden.
Klopt ook wel en dat ben ik ook wel met je eens maar ik vind het een beetje raar dat men die dingen alsnog verkoopt/wilt verkopen.. het maakt me een beetje angstig over de overige producten die in de aanbieding zijn en waar niets bij vermeld staat.
Er zijn mensen, zoals ik, die die gok echt wel wagen. Al dat gedroogde spul dat over de verkoop datum heen is is niks mis mee. Een chocolade letter die als eind datum Nov. 2008 heeft en daardoor maar 99 cent is gaat er bij mij gewoon in hoor!

Ik heb vorige week 3 dingen bewust besteld die hardstikke goedkoop waren maar net over de datum heen waren. Kruidenmix and bakspul. Ik kreeg netjes een mailtje van ze of ik wel gezien had dat ik 3 dingen besteld had die over de datum waren. Ja hoor, geen probleem. Het is toch niet raar dat men dat probeert te verkopen? Ik koop zo vaak iets in de supermarkt dat ik later op het pak pas zie dat het over de datum heen is, de supermarkten zetten dat er echt niet bij, die verkopen dat gewoon. Als het nou vers vlees was of zo dat gauw bederft maar gedroogde kruiden of groenten zie in niet het probleem van in. Ik heb zelf ook wel pakken bloem en meel op voorraad die vast niet op tijd op gaan. Als je alles goed afsluit kan er niets gebeuren.
--
Tink
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

kastelke schreef: Aangezien die kennis momenteel verspreid staat over verschillende draadjes, dacht ik dat het best handig zou zijn om dit in 1 draadje te centraliseren.
Dus: waar bestel jij je Nederlandse (Vlaamse? -> hebben wij zulke specifieke voedingsmiddelen?) spulletjes in Amerika?

Trader Joe's niet overal aanwezig maar heeft allemaal Europese kazen(Nederlands, Zwitsers, Frans), gebak, levensmiddelen, koekjes/stroopwafels, zeeuwse babbelaars en alles heel redelijk geprijsd!

http://www.traderjoes.com
--
Tink
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Nederlandse winkel in Beaverton, OR vlak bij Portland, OR

Té duur vind ik persoonlijk.

Dutch American Market & Import
http://www.dutchstore-oregon.com/
We specialize in gift and grocery items from The Netherlands. Stop in to visit us today, and experience a touch of Dutch.
Open Tuesday through Saturday, 10:00am to 6:00pm
Closed Sunday and Monday
We can help you with your orders! We are glad to put together packages as gifts for your friends and family. We ship with UPS throughout the U.S. – just tell us what to pack and where to send it. We do the shipping for you – shipping charges will be added to your bill when the package is shipped. No orders too small or large – no extra charge for small orders.

-------------------

European Food Market
http://www.aumarche.com/

Ik shop vaak bij ze vooral omdat ik daar ook yummie Franse spulletjes kan kopen.

------------------------
Ook kijk ik hier vaak of er nieuwe links bij gekomen zijn:
http://www.thehollandring.com/shops.shtml
Laatst gewijzigd door Tink op 24 dec 2008, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
--
Tink
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

jiejie schreef:
Petra/VS schreef:Hm, je weet toch, dat je iets koopt, dat over de datum is dan? Ik zie het probleem niet zo, het is nu ook weer niet jaren oud en droog spul. Ik zou het een probleem vinden, als ze je iets over de datum toesturen zonder dat te vermelden.
Klopt ook wel en dat ben ik ook wel met je eens maar ik vind het een beetje raar dat men die dingen alsnog verkoopt/wilt verkopen.. het maakt me een beetje angstig over de overige producten die in de aanbieding zijn en waar niets bij vermeld staat.
Als je het van te voren weet vind ik het prima met droog spul. We hadden ook eens hagelslag (ver) over datum, zonder dat ze het aangaven (ook niet in aanbieding), dat was helemaal wit uitgeslagen en ook niet meer lekker. Dat was minder.

Ik vergeet nog deze nederlandse bakker in NJ :D

Afbeelding

Dora
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dora, bakken zij vers brood, dat qua smaak is zoals in Be/Nl?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

@ Tink: Dat is dan inderdaad wel erg netjes van ze dat ze dat nog eens per mail bevestiging vragen of je het wel gezien had. Ik neem mijn woorden dan ook terug van wat ik daarover heb gezegd. Niet dat ik zelf ooit dingen zal kopen die over de datum heen zijn maar ja, ieder zijn eigen keuze wat dat betreft :)

@ Dora: Dat is nog eens een leuke bakkerij om te zien in de VS, lijkt me heel apart om in het echt te zien.
kastelke schreef:Dora, bakken zij vers brood, dat qua smaak is zoals in Be/Nl?
Ja dat is inderdaad iets wat ik erg mis nu ik hier zit, brood met dezelfde smaak als in Nederland... ik vraag me elke keer weer af wat het is dat ze er niet, of juist wel, mee doen.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

kastelke schreef:Dora, bakken zij vers brood, dat qua smaak is zoals in Be/Nl?
We gaan er niet zo vaak heen, het is helaas niet dicht bij ons in de buurt (meer dan een uur rijden). Weet niet of we er wel eens gewoon brood hebben gekocht. Wel een keer krentebrood , dat was erg lekker.
We kwamen deze bakkerij toevallig tegen tijdens een weekend uitje naar een van de NJ Stateparks, die molen valt wel op :D
We moeten er maar weer eens heen :P

Groetjes,
Dora
Laatst gewijzigd door dora op 25 dec 2008, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

jiejie schreef:Ja dat is inderdaad iets wat ik erg mis nu ik hier zit, brood met dezelfde smaak als in Nederland... ik vraag me elke keer weer af wat het is dat ze er niet, of juist wel, mee doen.
Dat weet ik ook nog steeds niet. Er zit in ieder geval meer suiker in volgens mij.

DOra
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ze doen er vaak honing in. Whole Foods heeft lekker brood, dat niet zo zoet (multigrain vooral) en wij hebben het geluk, dat er een Turkse bakkerij is hier in Vienna, die ook heerlijk brood maakt. Ik ben niet zo'n broodliefhebster, maar als ik het eet is het van een van die twee zaken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Petra/VS schreef:Whole Foods heeft lekker brood, dat niet zo zoet (multigrain vooral)
Ik was sowieso al van plan om dat eens te gaan bezoeken, al is het vanwege de vele kazen die ze hebben, dus nu moet het er echt eens van gaan komen hehe.. probleem is dat ze niet echt in de buurt zitten maar zo'n 20 mijl hier vandaan, het is dus niet dat we 'eventjes' op en neer rijden hehe.

Deze hele topic heeft me overigens aan het denken gezet... hoe krijgen deze winkeltjes in de VS hun spullen eigenlijk uit NL? Hebben ze mensen die op en neer reizen (lijkt me nogal kostbaar) of via de post (ook kostbaar en bovenal niet te vertrouwen, er is al een aantal keer wat mis gegaan met zendingen vanuit Nederland naar hier) of zijn er wholesale zaken? Ik vraag me dit af omdat ik er zelf ook een beetje mee loop te spelen om iets kleins op te gaan zetten.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Pffffft 20 mijl,... kippe eindje ;-)

De winkels hier krijgen alles gewoon in containers over zee. Bestellen bij de inkopers van AH en dan per boot. Het goedkoopste.
Voor bedrijven gelden toch andere tarieven met verschepen dan voor particulieren, DHS en FedEx hebben hun eigen vliegtuigen en dus eigen tarieven die niets met de post te maken hebben. Maar het meeste gaat gewoon over zee, duurt een dag of 10, afhankelijk van de route. Soms komt het in de oostkust aan en moet dan nog met de trein naar de west. We hebben in de west natuurlijk ook havens maar niet een directe verbinding met Europa, dat loopt iets minder handig. Onze verhuisspullen zijn wel in Portland in de haven aangekomen maar dat duurde dan ook 12 weken vanaf Le Havre in Frankrijk.
--
Tink
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, en voor Hawaii gelden natuurlijk al helemaal andere maatstaven. De eilanden zijn enorm duur. Geen wonder, want ze liggen ver van het vaste land.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Tink schreef:Pffffft 20 mijl,... kippe eindje ;-)
Jij bent inmiddels die onmetelijke afstanden van het vasteland gewend, ik zit hier op een eiland dat 44 mijl lang en 30 mijl breed is, voor mij voelt het aan alsof ik vanuit Breda naar Dordrecht/Rotterdam rij haha :lol:
Tink schreef:De winkels hier krijgen alles gewoon in containers over zee. Bestellen bij de inkopers van AH en dan per boot. Het goedkoopste.
Voor bedrijven gelden toch andere tarieven met verschepen dan voor particulieren, DHS en FedEx hebben hun eigen vliegtuigen en dus eigen tarieven die niets met de post te maken hebben. Maar het meeste gaat gewoon over zee, duurt een dag of 10, afhankelijk van de route. Soms komt het in de oostkust aan en moet dan nog met de trein naar de west. We hebben in de west natuurlijk ook havens maar niet een directe verbinding met Europa, dat loopt iets minder handig. Onze verhuisspullen zijn wel in Portland in de haven aangekomen maar dat duurde dan ook 12 weken vanaf Le Havre in Frankrijk.
Hmm, zee verschepingen... ik heb dat zelf nog niet geprobeerd met een container, het enige referentiepunt wat ik kan bekijken is de normale post en dat duurde bijna een maand langer dan de TNT aangaf (luchtpost duurt ook zo'n 5 tot 10 dagen langer, ik zit momenteel zelfs op een envelop te wachten dat aanstaande zaterdag 4 weken onderweg is, met de luchtpost :S ).

Ik zal mijn gedachten er echt nog eens grondig over moeten na laten lopen, het op een eiland wonen is soms niet echt bepaald gunstig ;)
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Petra/VS schreef:Ja, en voor Hawaii gelden natuurlijk al helemaal andere maatstaven. De eilanden zijn enorm duur. Geen wonder, want ze liggen ver van het vaste land.
lol en dat is een understatement.. de Hawaiiaanse eilanden zijn de meest afgelegen eilanden in de wereld, het vasteland wat het meest dichtbij is, is zo'n 2400 mijl hier vandaan lol

En inderdaad, de prijzen.. de benzine is altijd nog boven de 2 dollar (ik vond de 4 dollar ook goedkoop daar niet van maar dat komt omdat ik nog verse import ben haha), maar de andere prijzen, kaas, brood (gemiddeld 4-5 dollar, en dat is in de aanbieding) of een flesje wijn... een flesje wijn wat ik in Nederland wel eens haalde kost in NL zo'n 4 euro bij de AH, ik zag het toevallig hier in de winkel en was ruim 15 dollar nog wat. En over champagne (het is bijna nieuwjaar dus sja) nog maar niet te spreken.. over de 50 dollar voor een 'normale' fles :S

Het is ergens wel helaas dat de prijzen van de supermarkten zo hoog zijn, het zorgt er voor dat wij redelijk vaak buitenshuis eten, meestal local food, dus dingen zoals Chicken Katsu, Kalua Pig, dingen die niet echt ongezond zijn maar nu ook niet bepaald passen in een goed dieet. Maar ja, als een maaltijdje zelf koken je ongeveer dezelfde prijs geeft als een plate lunch buitenshuis, dan ga je al snel buitenshuis wat halen omdat het gewoon gemakkelijk is.

Maar goed.. ik loop compleet af te drijven van het onderwerp dus laat ik er maar over op houden hehe.. ik heb m'n info voor nu ;)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Troost je, wij eten ook vaak buitenshuis. Dat is de cultuur hier veel meer, dan in Nederland, niet alleen in Hawaii. Maar het is daar duur, dat herinner ik me nog van vele jaren geleden. Alles moet tenslotte geimporteerd worden, behalve misschien de gerechten, die jij noemt. Al eens "poi" op? Brrr!! (maar inderdaad, off topic, al heeft het nog met etenswaren te maken)
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Petra/VS schreef:Al eens "poi" op? Brrr!!
Haha yep en nee, das niet echt lekker... ik had er al een hard hoofd in toen ik het zag.. dat en de sweet potatos hier zijn paars en ik vind dat toch een beetje een rare kleur voor m'n voedsel..

maar goed, om weer terug on topic te komen.. ik heb nu afgelopen maandag mijn spulletjes bij "A Touch of Dutch" besteld. Kreeg bijna gelijk na de bestelling een nieuwe update met de mededeling dat het dezelfde dag nog de deur uit zou gaan en de verzendkosten werden ook een stukje lager (bijna 5 dollar) dan dat ze tijdens het bestelproces aangaven hadden ze erin vermeld. Ik hoop dat ik het voor het nieuwe jaar binnenkrijg, gelukkig is er hier maar 1 kerstdag hehe.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

T'is dat ik dit keer niet op Oahu was maar op Maui, anders had ik wel wat voor je mee kunnen nemen van Dubbel Dutch hier in Denver. Misschien een volgende keer, zolang de vliegtarieven naar Hawaii in het redelijke blijven kom ik vast nog wel een keer binnenkort.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Loek schreef:T'is dat ik dit keer niet op Oahu was maar op Maui, anders had ik wel wat voor je mee kunnen nemen van Dubbel Dutch hier in Denver. Misschien een volgende keer, zolang de vliegtarieven naar Hawaii in het redelijke blijven kom ik vast nog wel een keer binnenkort.
Oh dat zou wel heel erg cool zijn :D Alvast bedankt :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer