Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met Jet Airways (India)?
-
Aspara
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ervaringen met Jet Airways (India)?
Heeft iemand ervaring met Jet Airways (India)? Betrouwbaar? Veilig?
Het reisbureau stelt ons vluchten voor met Jet Airways, maar ik ken de maatschappij niet... Ik vloog al met American Airlines, British Airways en Delta.
Alle ervaringen welkom...
Het reisbureau stelt ons vluchten voor met Jet Airways, maar ik ken de maatschappij niet... Ik vloog al met American Airlines, British Airways en Delta.
Alle ervaringen welkom...
A journey of a thousand miles begins with the first step...
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Ervaringen met Jet Airways (India)?
Er is inderdaad al een topic over gestart Rob, maar die is een geëindigd in een soort van "slow-chat".
Er zijn volgens mij nog weinig of geen ervaringen mbt Jet Airways. De maatschappij is redelijk nieuw en vliegt sinds een paar maanden vanuit (booming) India via Brussel naar een aantal bestemmingen in de USA. De maatschappij maakt een tussenlanding in Brussel en verkoopt de opengevallen stoelen tegen aantrekkelijke prijzen. Dat zal je vast aan de prijs hebben gemerkt. Als je dus iets kan boeken via hun, zou ik snel toeslaan.
Vroeger kon dit ook met Kuwayt Airways in Amsterdam. Deze vloog vanuit Kuwait door naar Chicago en de in Amsterdam opengbleven stoelen werden voor een prikkie verkocht. Helaas is deze route verlegd via Genéve.
Er zijn volgens mij nog weinig of geen ervaringen mbt Jet Airways. De maatschappij is redelijk nieuw en vliegt sinds een paar maanden vanuit (booming) India via Brussel naar een aantal bestemmingen in de USA. De maatschappij maakt een tussenlanding in Brussel en verkoopt de opengevallen stoelen tegen aantrekkelijke prijzen. Dat zal je vast aan de prijs hebben gemerkt. Als je dus iets kan boeken via hun, zou ik snel toeslaan.
Vroeger kon dit ook met Kuwayt Airways in Amsterdam. Deze vloog vanuit Kuwait door naar Chicago en de in Amsterdam opengbleven stoelen werden voor een prikkie verkocht. Helaas is deze route verlegd via Genéve.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Haha dat was mijn eigen draadje.Ruud2004 schreef:Er is inderdaad al een topic over gestart Rob, maar die is een geëindigd in een soort van "slow-chat".
We hebben ondertussen al geboekt en een heel mooie prijs.
Reviews zijn heel goed.
-
Aspara
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ondertussen ligt ook mijn reis vast, met Jet Airways.
Ik had hier en daar een paar reviews gevonden die over het algemeen positief waren, dusja...
Ik had hier en daar een paar reviews gevonden die over het algemeen positief waren, dusja...
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ondertussen heeft mij echtgenoot de eerste vluchten met deze maatschappij achter de rug, en hij is heel enthousiat. Overal waar mogelijk gaat hij Continental vervangen door Jet Airways.
Hij reist in business class, dus spijtig genoeg kan ik niets zeggen over Economy.
J.A. heeft een eigen lounge in Zaventem, een hele mooie met ook veel meer mogelijkheden dan die van Continental. Zo is er een reaxhoek waar je in een kamertje in kussentjes kan gaan liggen, is er de mogelijkheid om gemasseerd te worden, zijn er douches, uitgebreider aanbod drankjes en eten. Bij Continental kan je een geroosterd broodje nemen ’s morgens, maar daar stopt je ‘ontbijt’ dan wel, maar hier zijn er bv. ook eieren en andere ontbijtmogelijkheden in de lounge. Je kan er ook computerspelletjes spelen.
In Newark moet je voorlopig gebruik maken van de lounge van NorthWest Airlines, welke ‘eenvoudiger’ is. Maar ze zouden ginder ook bezig zijn met een eigen lounge.
Wanneer je in Zaventem vanuit de lounge naar je gate vertrekt komt er een hostess met je mee die ondertussen een babbeltje met je doet.
Het eten aan boord wat Aziatisch getint (met rijst). Dat kan toevallig zijn of niet, maar het was lekker.
Het boordpersoneel is beduidend jonger dan dat van Continental. Wel is het zo dat sommigen Engels spreken met een heel zwaar accent.
Maar hij was vooral te spreken over de ruimte en de privacy die je hebt op je business seat! Je kan de stoel helemaal plat leggen, en dan brengen ze je een dun matrasje om er op te liggen zodat je nog wat meer comfort hebt.
Je krijgt zelfs een pijama om aan te trekken en een kapstok om je andere kledij op te hangen.
Je ruimte is ook veel meer ‘afgeschermd’ dan bij Continental. En veel breder.
Het scherm is groter en het aanbod aan films en muziek is ook veel groter.
Bij Continental hangt er wel altijd zo’n ‘priority’ label / Elite status aan zijn koffer maar eigenlijk heeft hij daar nog maar zelden een voordeel mee gezien want meestal belandt zijn koffer gewoon in de grote hoop op de band, niks vroeger dan andere koffers van ‘gewone’ reizigers.
Bij J.A. is er een aparte band voor de mensen uit business class! En die koffers komen dus inderdaad sneller toe dan de andere.
In het spaarprogramma heeft hij zich nog niet verdiept. Dus of ze meer miles opleveren of flexibelere mogelijkheden hebben om deze in te wisselen of zo, daar is hij (nog) niet van op de hoogte.
Oh ja, de prijs van een ticket, dat zou ik nog haast vergeten. Toen hij zijn eerste vlucht ging boeken kon hij vertrekken met Continental en kostte die retour Brussel-Newark $ 2,900 terwijl met Jet Airway hij slechts $ 2,150 moest betalen.
Ook de collega’s hebben al ervaren dat J.A. goedkoper is, alhoewel Continental blijkbaar zijn prijzen lichtjes bij aan ’t stellen is maar nog steeds duurder uitkomt.
Hij reist in business class, dus spijtig genoeg kan ik niets zeggen over Economy.
J.A. heeft een eigen lounge in Zaventem, een hele mooie met ook veel meer mogelijkheden dan die van Continental. Zo is er een reaxhoek waar je in een kamertje in kussentjes kan gaan liggen, is er de mogelijkheid om gemasseerd te worden, zijn er douches, uitgebreider aanbod drankjes en eten. Bij Continental kan je een geroosterd broodje nemen ’s morgens, maar daar stopt je ‘ontbijt’ dan wel, maar hier zijn er bv. ook eieren en andere ontbijtmogelijkheden in de lounge. Je kan er ook computerspelletjes spelen.
In Newark moet je voorlopig gebruik maken van de lounge van NorthWest Airlines, welke ‘eenvoudiger’ is. Maar ze zouden ginder ook bezig zijn met een eigen lounge.
Wanneer je in Zaventem vanuit de lounge naar je gate vertrekt komt er een hostess met je mee die ondertussen een babbeltje met je doet.
Het eten aan boord wat Aziatisch getint (met rijst). Dat kan toevallig zijn of niet, maar het was lekker.
Het boordpersoneel is beduidend jonger dan dat van Continental. Wel is het zo dat sommigen Engels spreken met een heel zwaar accent.
Maar hij was vooral te spreken over de ruimte en de privacy die je hebt op je business seat! Je kan de stoel helemaal plat leggen, en dan brengen ze je een dun matrasje om er op te liggen zodat je nog wat meer comfort hebt.
Je krijgt zelfs een pijama om aan te trekken en een kapstok om je andere kledij op te hangen.
Je ruimte is ook veel meer ‘afgeschermd’ dan bij Continental. En veel breder.
Het scherm is groter en het aanbod aan films en muziek is ook veel groter.
Bij Continental hangt er wel altijd zo’n ‘priority’ label / Elite status aan zijn koffer maar eigenlijk heeft hij daar nog maar zelden een voordeel mee gezien want meestal belandt zijn koffer gewoon in de grote hoop op de band, niks vroeger dan andere koffers van ‘gewone’ reizigers.
Bij J.A. is er een aparte band voor de mensen uit business class! En die koffers komen dus inderdaad sneller toe dan de andere.
In het spaarprogramma heeft hij zich nog niet verdiept. Dus of ze meer miles opleveren of flexibelere mogelijkheden hebben om deze in te wisselen of zo, daar is hij (nog) niet van op de hoogte.
Oh ja, de prijs van een ticket, dat zou ik nog haast vergeten. Toen hij zijn eerste vlucht ging boeken kon hij vertrekken met Continental en kostte die retour Brussel-Newark $ 2,900 terwijl met Jet Airway hij slechts $ 2,150 moest betalen.
Ook de collega’s hebben al ervaren dat J.A. goedkoper is, alhoewel Continental blijkbaar zijn prijzen lichtjes bij aan ’t stellen is maar nog steeds duurder uitkomt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat een luxe.
Maar oké,wij vliegen economy, ga er vanuit dat dat ook goed is.
De reviews zeggen dat ook al.
Ook de prijs valt gewoon mee, eigenlijk goedkoop met andere maatschappijen vergeleken.
Ervaringen kunnen we pas melden in september.
Maar oké,wij vliegen economy, ga er vanuit dat dat ook goed is.
De reviews zeggen dat ook al.
Ook de prijs valt gewoon mee, eigenlijk goedkoop met andere maatschappijen vergeleken.
Ervaringen kunnen we pas melden in september.
Jet Airways heeft momenteel 3 vluchten naar Noord Amerika, Jfk,Newark en Toronto. Het enigste nadeel lijkt me,is dat deze steden ook meteen je eindbestemming moeten zijn.Je kan dus niet verder doorreizen in de states,of je moet een nieuw ticket kopen. Jet airways heeft geen partners (code sharing) voor moment.Ik las een tijd terug ,dat men nu aan onderzoeken is of een rechtstreekste verbinding uitgevoerd door jetarways Brussel -Lax rendabel zou zijn.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze eindbestemming is Newark dus dat kwam zeer mooi uit.els70 schreef:Jet Airways heeft momenteel 3 vluchten naar Noord Amerika, Jfk,Newark en Toronto. Het enigste nadeel lijkt me,is dat deze steden ook meteen je eindbestemming moeten zijn.Je kan dus niet verder doorreizen in de states,of je moet een nieuw ticket kopen. Jet airways heeft geen partners (code sharing) voor moment.Ik las een tijd terug ,dat men nu aan onderzoeken is of een rechtstreekste verbinding uitgevoerd door jetarways Brussel -Lax rendabel zou zijn.
Laatst gewijzigd door Annie op 16 feb 2008, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zucht ... ik zou best een vluchtje willen proberen ...

-
Aspara
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wel, ondertussen hebben we hier in Brussel het vakantiesalon bezocht. En ook Jet Airways was aanwezig... Vriendelijke mensen, en je kon er de zetels (uit elke klasse) zelfs uitproberen.
We hebben ze goedgekeurd
We hebben ze goedgekeurd
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgende keer, prijs BC was toch niet zoveel verschil, maar de luxe bijna een echt bed.nieuwenoord schreef:Zucht ... ik zou best een vluchtje willen proberen ...![]()
Wel hoor: Qantas, SN Brussels en American Airlines.els70 schreef: Jet airways heeft geen partners (code sharing) voor moment.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ook bij Jet airways slaat de economische crisis inmiddels toe:
Harry
Ik vraag me een beetje af hoe het zit met de continuïteit van deze voorheen booming maatschappij.Jet Airways schrapt honderden banen wegens economische tegenslag
15-10-2008
DELHI - De Indiase luchtvaartmaatschappij Jet Airways schrapt honderden banen en zet een rem op de ambitieuze uitbreidingsplannen. Zo’n 800 flight attendants van Jet Airways moeten op zoek naar een andere baan, terwijl op andere afdelingen een onbekend aantal banen verdwijnt. Jet Airways, de grootste private luchtvaartmaatschappij van India, heeft te kampen met sterk gestegen kosten.
De enorme expansie van Jet Airways komt voorlopig tot een eind. Vorige week maakte de maatschappij al bekend dat de eerder dit jaar gestarte lijndienst van Mumbai naar San Francisco via Shanghai in januari wordt gestaakt. Ook op binnenlandse routes is sprake van een terugval van het aantal passagiers.
Komende winter zal Jet Airways vijftien procent minder vluchten uitvoeren dan aanvankelijk gepland. De reductie van het aantal geplande vluchten hangt samen met een verwachte terugval van het aantal passagiers. De moeilijke marktomstandigheden zullen volgens Jet Airways nog wel enige tijd aanhouden.
Dat de crisis in de Indiase luchtvaartsector heeft toegeslagen blijkt ook uit de eerder deze week aangekondigde alliantie van Jet Airways met concurrent Kingfisher Airlines.
Harry
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij onze vluchten van BRU naar EWR was er in ieder geval nog niets van te merken.
Op de heenreis zat het toestel lang niet vol maar de terugreis (eer)gister was op een stoel of tien na volledig vol en er liep behoorlijk was cabinepersoneel rond, iets wat je bij andere maatschappijen steeds minder ziet worden.
Zeer ruimte plaatsen, goede maaltijden, redelijk tot echt nieuwe toestellen. Enige minpunt, men komt tussendoor niet met drinken langs maar iest halen in de keuken kan/mag altijd.
Rob
Op de heenreis zat het toestel lang niet vol maar de terugreis (eer)gister was op een stoel of tien na volledig vol en er liep behoorlijk was cabinepersoneel rond, iets wat je bij andere maatschappijen steeds minder ziet worden.
Zeer ruimte plaatsen, goede maaltijden, redelijk tot echt nieuwe toestellen. Enige minpunt, men komt tussendoor niet met drinken langs maar iest halen in de keuken kan/mag altijd.
Rob
-
silvana
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
M'n vriendin en ik vliegen over 24 dagen met Jet Airways naar JFK New York
Zo te lezen allemaal is het prima geregeld met deze maatschappij.
Zo te lezen allemaal is het prima geregeld met deze maatschappij.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn man vertrok deze ochtend weer met hen naar Newark (NJ). Vertrokken met half uur vertraging. Maar hij is wel altijd heel erg tevreden over de service van Jet Airways.
Elke
-
peet
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben net visite uit Nederland gehad die met Jet Air vanaf Brussel naar JFK zijn gevlogen en terug Newark Brussel.
Hun ervaringen waren zeer positief. Het prijs verschil had hen bewogen om deze maatschappij te boeken.
Peet
Hun ervaringen waren zeer positief. Het prijs verschil had hen bewogen om deze maatschappij te boeken.
Peet
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
-
silvana
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij zijn ook met Jet Airways gegaan en ik vind dit een prima maatschappij. Service goed, eten goed. En omdat wij ons vliegtuig gemist hadden op de terugweg konden we de volgende dag gewoon met de vlucht mee zonder bijbetalen. Die man bij de incheck balie was zeer behulpzaam en aardig.
Wat mij betreft ga ik een volgende keer weer met Jet Airways!
Wat mij betreft ga ik een volgende keer weer met Jet Airways!
http://www.myspace.com/stratovana" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stratovana.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stratovana.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben er ook mee gevlogen op Newark en waren zeer tevreden.
Jammer dat ze alleen op Newark en JFK (en Toronto) vliegen.
Een uitbreiding naar verschillende luchthavens aan de westkant en ze zouden er veel vaste klanten bij krijgen denk ik.
Jammer dat ze alleen op Newark en JFK (en Toronto) vliegen.
Een uitbreiding naar verschillende luchthavens aan de westkant en ze zouden er veel vaste klanten bij krijgen denk ik.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 4398 Weergaves
-
Laatste bericht door YYZ727
-
- 24 Reacties