Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Maksim: New York - Phoenix - San Francisco
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis Maksim: New York - Phoenix - San Francisco
Hallo,
in augustus 2009 wordt het alweer mijn 4de trip naar de States. Dankzij dit forum ben ik heel wat wijzer geworden en het plannen van de routes lukt alsmaar beter. Ik ga samen met 3 vrienden (allen eind 20) een roadtrip maken in het zuidwesten. Ook staat er dit jaar weer NYC op het programma. Mijn volledige (voorlopige) route is als volgt:
FRI 07/08/09: Vertrek Brussel -> NY
SAT 08/08/09: NY
SUN 09/08/09: NY
MON10/08/09: NY -> Phoenix
TUE 11/08/09: Phoenix -> Sedona
WED12/08/09: Sedona
THU 13/08/09: Sedona
FRI 14/08/09: Sedona -> Flagstaff
SAT 15/08/09: Flagstaff
SUN 16/08/09: Flagstaff -> Grand Canyon NP -> Page
MON17/08/09: Page
TUE 18/08/09: Page
WED19/08/09: Page -> Zion NP
TUE 20/08/09: Zion NP -> LV
FRI 21/08/09: LV
SAT 22/08/09: LV
SUN 23/08/09: LV
MON24/08/09: LV -> Brussel
TUE 25/08/09: Aankomst Brussel
Eventueel ga ik nog enkele dagen langer om familie in San Jose te bezoeken. De 3de week ziet er dan als volgt uit:
MON 24/08/09: LV -> overnachting ergens halverwege
TUE 25/08/09: halverwege -> San Jose
WED 26/08/09: San Jose
TUE 27/08/09: San Jose
FRI 28/08/09: San Jose -> Brussel
SAT 29/08/09: Aankomst Brussel
Opmerkingen:
We huren een kleine jeep, waarschijnlijk een Chevrolet Equinox of Nissan Xterra of iets gelijkaardigs aangezien dit vorige keer enorm meeviel en ruim genoeg was voor 4. Waar het mogelijk is kamperen we, of verblijven we in jeugdherbergen.
Zion NP is bewust beperkt tot 1 dag, zodat de rit van Page -> Las Vegas niet te lang zou zijn. De mooiste hikes (volledige top-down hike van de Narrows, Angels Landing, ...) hebben we reeds gedaan en hoewel dit mijn favoriete park is, is het dit jaar tijd voor iets anders.
Grand Canyon NP doen we enkel aan om de viewpoints mee te pikken. Ook dit werd reeds bezocht in een vorig bezoek.
Aangezien ik reeds meermaals alle tussenstops op deze route Phx - LV bezocht heb denk ik wel dat deze route goed in elkaar steekt met ruim tijd voorzien (er staan hikes en sportieve activiteiten op de planning). Suggesties en/of opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom!
In Page zijn we van plan The Wave of White Pocket aan te doen, en verscheidene keren heb ik gezien dat Terry Alderman aangeraden werd op dit forum. Het lijkt mij best om van zijn diensten gebruik te maken, aangezien onze offroad 4WHD ervaring nog beperkt is. Goed idee? Met backcountry hiking en camping hebben we ervaring.
De eventuele 3de week van Las Vegas -> San Jose tast ik echter in het donker. Ik heb ooit de route Death Valley -> Yosemite -> San Fran gereden maar dit lijkt mij verre van de snelste weg naar San Jose. Google maps stelde een meer zuidelijke route voor (waar minder te beleven valt). Aanraders voor tussenstops?
Alvast bedankt voor de info en suggesties!
Mvg
Maksim
in augustus 2009 wordt het alweer mijn 4de trip naar de States. Dankzij dit forum ben ik heel wat wijzer geworden en het plannen van de routes lukt alsmaar beter. Ik ga samen met 3 vrienden (allen eind 20) een roadtrip maken in het zuidwesten. Ook staat er dit jaar weer NYC op het programma. Mijn volledige (voorlopige) route is als volgt:
FRI 07/08/09: Vertrek Brussel -> NY
SAT 08/08/09: NY
SUN 09/08/09: NY
MON10/08/09: NY -> Phoenix
TUE 11/08/09: Phoenix -> Sedona
WED12/08/09: Sedona
THU 13/08/09: Sedona
FRI 14/08/09: Sedona -> Flagstaff
SAT 15/08/09: Flagstaff
SUN 16/08/09: Flagstaff -> Grand Canyon NP -> Page
MON17/08/09: Page
TUE 18/08/09: Page
WED19/08/09: Page -> Zion NP
TUE 20/08/09: Zion NP -> LV
FRI 21/08/09: LV
SAT 22/08/09: LV
SUN 23/08/09: LV
MON24/08/09: LV -> Brussel
TUE 25/08/09: Aankomst Brussel
Eventueel ga ik nog enkele dagen langer om familie in San Jose te bezoeken. De 3de week ziet er dan als volgt uit:
MON 24/08/09: LV -> overnachting ergens halverwege
TUE 25/08/09: halverwege -> San Jose
WED 26/08/09: San Jose
TUE 27/08/09: San Jose
Opmerkingen:
We huren een kleine jeep, waarschijnlijk een Chevrolet Equinox of Nissan Xterra of iets gelijkaardigs aangezien dit vorige keer enorm meeviel en ruim genoeg was voor 4. Waar het mogelijk is kamperen we, of verblijven we in jeugdherbergen.
Zion NP is bewust beperkt tot 1 dag, zodat de rit van Page -> Las Vegas niet te lang zou zijn. De mooiste hikes (volledige top-down hike van de Narrows, Angels Landing, ...) hebben we reeds gedaan en hoewel dit mijn favoriete park is, is het dit jaar tijd voor iets anders.
Grand Canyon NP doen we enkel aan om de viewpoints mee te pikken. Ook dit werd reeds bezocht in een vorig bezoek.
Aangezien ik reeds meermaals alle tussenstops op deze route Phx - LV bezocht heb denk ik wel dat deze route goed in elkaar steekt met ruim tijd voorzien (er staan hikes en sportieve activiteiten op de planning). Suggesties en/of opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom!
In Page zijn we van plan The Wave of White Pocket aan te doen, en verscheidene keren heb ik gezien dat Terry Alderman aangeraden werd op dit forum. Het lijkt mij best om van zijn diensten gebruik te maken, aangezien onze offroad 4WHD ervaring nog beperkt is. Goed idee? Met backcountry hiking en camping hebben we ervaring.
De eventuele 3de week van Las Vegas -> San Jose tast ik echter in het donker. Ik heb ooit de route Death Valley -> Yosemite -> San Fran gereden maar dit lijkt mij verre van de snelste weg naar San Jose. Google maps stelde een meer zuidelijke route voor (waar minder te beleven valt). Aanraders voor tussenstops?
Alvast bedankt voor de info en suggesties!
Mvg
Maksim
Re: Voorlopig route USA 2009, advies gevraagd
Als je al bij south rim bent geweest, waarom ga je dan niet naar north rim deze keer? Zal wel al lastig zijn om te reserveren. www.foreverresorts.com 3 dagen Sedona lijkt me wat lang maar ik weet niet wat jullie daar allemaal van plan zijn. En willen jullie vanuit Flagstaff de omringende NM's bezoeken?
Las Vegas-San Jose is een heel eind maar als je er 2 dagen over wil doen zou je bv een omweg kunnen maken via Mojave national Preserve, in Barstow Calico ghosttown bezoeken, bij Boron naar het Twenty Mule team museum kunnen gaan en een blik werpen op het vliegtuigkerkhof bij Mojave. Wellicht is het handiger terug te vliegen van SFO of OAK. Overigens is het van Page (of van GC north rim) maar een uur of 5 rijden naar Las Vegas.
Yeehaw
Las Vegas-San Jose is een heel eind maar als je er 2 dagen over wil doen zou je bv een omweg kunnen maken via Mojave national Preserve, in Barstow Calico ghosttown bezoeken, bij Boron naar het Twenty Mule team museum kunnen gaan en een blik werpen op het vliegtuigkerkhof bij Mojave. Wellicht is het handiger terug te vliegen van SFO of OAK. Overigens is het van Page (of van GC north rim) maar een uur of 5 rijden naar Las Vegas.
Yeehaw
-
- Amerikafan
Hallo Yeehaw, alvast bedankt voor je reactie!
Slechts 1 lid van onze groep heeft de South Rim en de daarbijhorende viewpoints nog niet bezocht dus leek het ons een kleine omweg om deze aan te doen tijdens de rit van Flagstaff naar Page. Bovendien vind ik de views nog steeds indrukwekkend.
De North Rim zou eventueel in het programma passen tijdens de rit van Page naar Zion NP. Een goede tip die ik zeker verder ga bespreken met mijn reisgenoten.
In de omgeving Sedona staan een aantal NM's en andere bezienswaardigheden op het programma. Montezuma Well en Castle, V-V petroglyph site, Chapel of the Holy Cross, Cathedral Rocks en Grasshopper Point heb ik al aangedaan maar vond ik zeer de moeite. Ik ben echter van plan meer tijd door te brengen in de Wet Beaver Creek wilderness, een hike die ik 2 jaar geleden heb moeten laten vallen wegens geen tijd.
Ik ga de punten die je opnoemde nader bekijken en zo in een 2daagse route proberen te vormen. Zoals je al gemerkt hebt doen wij het rustig aan wat de ritten betreft.
Slechts 1 lid van onze groep heeft de South Rim en de daarbijhorende viewpoints nog niet bezocht dus leek het ons een kleine omweg om deze aan te doen tijdens de rit van Flagstaff naar Page. Bovendien vind ik de views nog steeds indrukwekkend.
De North Rim zou eventueel in het programma passen tijdens de rit van Page naar Zion NP. Een goede tip die ik zeker verder ga bespreken met mijn reisgenoten.
In de omgeving Sedona staan een aantal NM's en andere bezienswaardigheden op het programma. Montezuma Well en Castle, V-V petroglyph site, Chapel of the Holy Cross, Cathedral Rocks en Grasshopper Point heb ik al aangedaan maar vond ik zeer de moeite. Ik ben echter van plan meer tijd door te brengen in de Wet Beaver Creek wilderness, een hike die ik 2 jaar geleden heb moeten laten vallen wegens geen tijd.
Ik ga de punten die je opnoemde nader bekijken en zo in een 2daagse route proberen te vormen. Zoals je al gemerkt hebt doen wij het rustig aan wat de ritten betreft.
Bij Page is het ook leuk om naar Antelope Canyon te gaan. MInder bekend maar ook ontzettend mooi.
Ga je ook Lake Powell op? Hier kun je bijvoorbeeld een woonboot huren waarmee je zelf een paar dagen rond kan varen. Je kan er ook kajakken of naar Rainbow Bridge, hier vaar je naartoe en wandelt dan naar de Bridge zelf.
Genoeg moois te zien!
Ga je ook Lake Powell op? Hier kun je bijvoorbeeld een woonboot huren waarmee je zelf een paar dagen rond kan varen. Je kan er ook kajakken of naar Rainbow Bridge, hier vaar je naartoe en wandelt dan naar de Bridge zelf.
Genoeg moois te zien!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Och, is toch aardig bekend hier, gebruik de zoekfunctie op het forum maar eens.Tabitha schreef:Bij Page is het ook leuk om naar Antelope Canyon te gaan. MInder bekend maar ook ontzettend mooi.

Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ik dacht precies hetzelfde MarianneMartin & Marianne schreef:Och, is toch aardig bekend hier, gebruik de zoekfunctie op het forum maar eens.Tabitha schreef:Antelope Canyon. MInder bekend maar ook ontzettend mooi.![]()
Marianne

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De weg naar het trailhead voor de Wave is goed te rijden. Hier hoef je Terry niet voor in te huren.Maksim schreef:In Page zijn we van plan The Wave of White Pocket aan te doen, en verscheidene keren heb ik gezien dat Terry Alderman aangeraden werd op dit forum. Het lijkt mij best om van zijn diensten gebruik te maken, aangezien onze offroad 4WHD ervaring nog beperkt is. Goed idee? Met backcountry hiking en camping hebben we ervaring.
Er is 1 plek die voor problemen kan zorgen bij regen, maar dan kan je nog altijd via de zuidkant daar komen.
Je hebt wel permits nodig om naar de Wave te mogen gaan.
Als je kiest voor White Pocket (geen permits nodig) kan ik Terry van harte aanbevelen.
De weg daarheen is een stuk lastiger om te rijden met kans om in het zand te blijven steken.
Terry woont zelf in Kanab, maar je zou met hem kunnen afspreken bij het Paria Ranger station als jullie vanaf Page komen. Anders moet je de weg 2x rijden en dat is ook zonde van de tijd.
-
- Amerikafan
Hallo iedereen!
Ondertussen zijn er nog enkele veranderingen doorgevoerd en de trip ziet er momenteel als volgt uit:
FRI 07/08/09: Vertrek Brussel -> NYC (Hostelling International NY)
SAT 08/08/09: NYC (Hostelling International NY)
SUN 09/08/09: NYC (Hostelling International NY)
MON10/08/09: NYC -> Phoenix (KOA campground Apache Junction)
TUE 11/08/09: Phoenix -> Sedona (Manzanita campground)
WED12/08/09: Sedona (Manzanita campground)
THU 13/08/09: Sedona -> Flagstaff (Grand Canyon hostel)
FRI 14/08/09: Flagstaff (Grand Canyon hostel)
SAT 15/08/09: Flagstaff -> Grand Canyon NP -> Page (Budget Inn Page-Lake Powell)
SUN 16/08/09: Page (Budget Inn Page-Lake Powell)
MON17/08/09: Page (Budget Inn Page-Lake Powell)
TUE 18/08/09: Page (Budget Inn Page-Lake Powell)
WED19/08/09: Page -> Escalante (?? campground op Hole-in-the-Rock Road)
TUE 20/08/09: Escalante - >Zion NP (Zion Canyon campground)
FRI 21/08/09: Zion NP (Zion Canyon campground)
SAT 22/08/09: Zion NP -> LV (?? ter plaatste checken)
SUN 23/08/09: LV (?? ter plaatste checken)
MON 24/08/09: LV (?? ter plaatste checken)
TUE 25/08/09: LV -> richting kustroute (??)
WED 26/08/09: overnachting kustroute -> San Jose (bij familie)
TUE 27/08/09: San Jose (bij familie)
Voor het verblijf in Escalante zijn we niet van plan een kamer te boeken maar met de tent te overnachten. Uit verscheidene bronnen vernam ik dat kamperen aan de Hole in the Rock Road niet toegelaten maar getolereerd wordt. We zouden graag vroeg beginnen aan onze dag en daarom verblijven we liever niet in Escalante zelf. Heeft iemand weet van alternatieve campgrounds?
De 4 dagen in Page worden opgevuld met een bezoek aan White Pocket met Terry Alderman, Lake Powell, eventueel The Wave indien we ter plaatse aan permits geraken, en Antelope Canyon. Wat is de beste manier om Antelope Canyon te bezoeken? Upper, Lower of toch maar allebei?
Het verblijf in Vegas is ook nog een vraagteken. Een eerste reden is dat we nog twijfelen aan het verblijf in Zion NP; misschien komt hier nog 1 dag extra bij. Ook de vertrekdatum uit Vegas ligt nog niet vast... de plaats van overnachting op weg naar de kustroute hangt af van de afstand die we die dag afleggen. Het plan in Vegas is om een aantal hotels af te gaan om de prijzen te checken en afhankelijk hiervan te beslissen waar we verblijven. Indien we niets naar onze smaak vinden is er nog altijd de Motel 6 op Tropicana.
Zoals jullie kunnen zien is dit een erg relaxte reis, bv de afstand Sedona-> Page wordt in 1 week afgelegd. Dit komt doordat er enorm veel hikes op het programma staan. De meeste mensen van onze groep verbleven reeds meermaals in de States waardoor de highlights en bekendste trekpleisters reeds bezocht werden.
Opmerkingen of suggesties zijn vanzelfsprekend welkom!
Mvg
Maksim
Ondertussen zijn er nog enkele veranderingen doorgevoerd en de trip ziet er momenteel als volgt uit:
FRI 07/08/09: Vertrek Brussel -> NYC (Hostelling International NY)
SAT 08/08/09: NYC (Hostelling International NY)
SUN 09/08/09: NYC (Hostelling International NY)
MON10/08/09: NYC -> Phoenix (KOA campground Apache Junction)
TUE 11/08/09: Phoenix -> Sedona (Manzanita campground)
WED12/08/09: Sedona (Manzanita campground)
THU 13/08/09: Sedona -> Flagstaff (Grand Canyon hostel)
FRI 14/08/09: Flagstaff (Grand Canyon hostel)
SAT 15/08/09: Flagstaff -> Grand Canyon NP -> Page (Budget Inn Page-Lake Powell)
SUN 16/08/09: Page (Budget Inn Page-Lake Powell)
MON17/08/09: Page (Budget Inn Page-Lake Powell)
TUE 18/08/09: Page (Budget Inn Page-Lake Powell)
WED19/08/09: Page -> Escalante (?? campground op Hole-in-the-Rock Road)
TUE 20/08/09: Escalante - >Zion NP (Zion Canyon campground)
FRI 21/08/09: Zion NP (Zion Canyon campground)
SAT 22/08/09: Zion NP -> LV (?? ter plaatste checken)
SUN 23/08/09: LV (?? ter plaatste checken)
MON 24/08/09: LV (?? ter plaatste checken)
TUE 25/08/09: LV -> richting kustroute (??)
WED 26/08/09: overnachting kustroute -> San Jose (bij familie)
TUE 27/08/09: San Jose (bij familie)
Voor het verblijf in Escalante zijn we niet van plan een kamer te boeken maar met de tent te overnachten. Uit verscheidene bronnen vernam ik dat kamperen aan de Hole in the Rock Road niet toegelaten maar getolereerd wordt. We zouden graag vroeg beginnen aan onze dag en daarom verblijven we liever niet in Escalante zelf. Heeft iemand weet van alternatieve campgrounds?
De 4 dagen in Page worden opgevuld met een bezoek aan White Pocket met Terry Alderman, Lake Powell, eventueel The Wave indien we ter plaatse aan permits geraken, en Antelope Canyon. Wat is de beste manier om Antelope Canyon te bezoeken? Upper, Lower of toch maar allebei?
Het verblijf in Vegas is ook nog een vraagteken. Een eerste reden is dat we nog twijfelen aan het verblijf in Zion NP; misschien komt hier nog 1 dag extra bij. Ook de vertrekdatum uit Vegas ligt nog niet vast... de plaats van overnachting op weg naar de kustroute hangt af van de afstand die we die dag afleggen. Het plan in Vegas is om een aantal hotels af te gaan om de prijzen te checken en afhankelijk hiervan te beslissen waar we verblijven. Indien we niets naar onze smaak vinden is er nog altijd de Motel 6 op Tropicana.
Zoals jullie kunnen zien is dit een erg relaxte reis, bv de afstand Sedona-> Page wordt in 1 week afgelegd. Dit komt doordat er enorm veel hikes op het programma staan. De meeste mensen van onze groep verbleven reeds meermaals in de States waardoor de highlights en bekendste trekpleisters reeds bezocht werden.
Opmerkingen of suggesties zijn vanzelfsprekend welkom!
Mvg
Maksim
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Dit raad ik jou ten stelligste af. Dat kost je veel te veel tijd en dat is zonde van de vakantie.Maksim schreef:Het verblijf in Vegas is ook nog een vraagteken.
<--KNIP-->
Het plan in Vegas is om een aantal hotels af te gaan om de prijzen te checken en afhankelijk hiervan te beslissen waar we verblijven. Indien we niets naar onze smaak vinden is er nog altijd de Motel 6 op Tropicana.
Je moet geluk hebben dat je in de buurt van de entree van een hotel kan parkeren, als dat niet het geval is, dan is het vaak een heel eind lopen van een parkeerterrein of -garage naar de hotelreceptie. Ook al parkeer je in de buurt van de entree, dan is het binnen het hotel ook nog vaak een heel stuk lopen, dan kan je als het tegenzit aansluiten in een (lange) rij. De afstanden zijn in Amerika groot en ook in Las Vegas, zelfs aan The Strip.
Wat is er makkelijker dan via het internet naar de hotelprijzen te kijken, dan kijken of er plaats is en dan reserveren?
-
- Amerikafan
Bedankt voor je opmerking Markro. Het is inderdaad geen waterdicht plan en het probleem is voornamelijk dat we niet met zekerheid de arrival en departure date weten. De voorbije jaren heb ik telkens in de Motel6 op Tropicana verbleven in het hoogseizoen en het leek me dat er kamers genoeg beschikbaar waren dus een goedkope backup is wel voorhanden. Vanaf hun parking is het slechts 5-10 minuten wandelen tot het MGM kruispunt. We willen in het zuiden van de Strip verblijven dus als we in die hotels niets vinden wordt het zowiezo de Motel6...
Wij doen dat vaak in vele plaatsen, niet zozeer voor de rates maar hoe ziet het hotel er uit, de ligging etc. Maar we hebben dan ook veel langer de tijd dan jij hebt, dus ik zou ook die reservering maken. Na Phoenix ga je naar Apache Junction. Als je dan via Apache Trail en Payson naar Sedona rijdt (dagtocht) dan zit je in de goede richting. Neem je I17 de volgende dag vanaf Phoenix dan moet je eerst een uur naar het oosten (waarschijnlijk spitsuur)en dan de volgende morgen door Phx weer terug alweer in het spitsuur.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerikafan
Tijd is geen probleem, we hebben niets gepland in Vegas en desnoods blijven we een dag langer. De overnachtingen die volgen op ons verblijf in Las Vegas zijn toch niet van die aard dat ze niet kunnen aangepast worden.
Vanuit Phoenix rijden wij inderdaad naar Apache Junction voor de overnachting. De volgende dag zijn we van plan de Apache Trail te rijden tot aan de Roosevelt Dam (zowat de laatste bezienswaardigheid die de moeite is las ik, op een 2tal uur van Apache Junction). Via Payson rijden we waarschijnlijk naar Watson Lake (± 4:30u) en van daar uit naar onze campground in Sedona (± 1:30u).
Wordt inderdaad een lange rit maar zeker haalbaar vanwege de vele stopplaatsen. Ik denk dat de dagindeling wel goed zit.
Ik twijfel nog een beetje aan Watson Lake, of dit wel de moeite is van de omweg...
Ook Antelope Canyon - Upper, Lower of allebei? Tijd is geen probleem.
Vanuit Phoenix rijden wij inderdaad naar Apache Junction voor de overnachting. De volgende dag zijn we van plan de Apache Trail te rijden tot aan de Roosevelt Dam (zowat de laatste bezienswaardigheid die de moeite is las ik, op een 2tal uur van Apache Junction). Via Payson rijden we waarschijnlijk naar Watson Lake (± 4:30u) en van daar uit naar onze campground in Sedona (± 1:30u).
Wordt inderdaad een lange rit maar zeker haalbaar vanwege de vele stopplaatsen. Ik denk dat de dagindeling wel goed zit.
Ik twijfel nog een beetje aan Watson Lake, of dit wel de moeite is van de omweg...
Ook Antelope Canyon - Upper, Lower of allebei? Tijd is geen probleem.
Op weg naar Roosevelt Dam, voor het onverharde gedeelte van Apachetrail begint, zou je even moeten stoppen in Tortilla Flat en een kop koffie in het cafe drinken. Je zal wel zien waarom. En bekijk de "hanging man".Na Lake Roosevelt naar Payson, dat een alleraardigste plaats is, misschien een hapje eten en dan via Strawberry en Pine de bergen in en dan naar Camp Verde. Misschien even naar Montezuma Castle voor Sedona. Die omweg via Prescott (Lake Watson) zou ik niet meer maken. De reistijd zal nogal tegenvallen en Lake Roosevelt is al mooi genoeg imo (bizondere vegetatie met Saquaro's en loofbomen door elkaar heen. Na Payson is nog Tonto Natural Bridge SP, ook heel mooi, maar ik denk niet dat de werkzaamheden daar al afgelopen zijn.
Yeehaw
Yeehaw
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
En een toiletbezoek doenYeehaw schreef:Op weg naar Roosevelt Dam, voor het onverharde gedeelte van Apachetrail begint, zou je even moeten stoppen in Tortilla Flat en een kop koffie in het cafe drinken.
Yeehaw

Groetjes,
Carine
Carine
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wel je camera meenemen.sachasenne schreef:En een toiletbezoek doenYeehaw schreef:Op weg naar Roosevelt Dam, voor het onverharde gedeelte van Apachetrail begint, zou je even moeten stoppen in Tortilla Flat en een kop koffie in het cafe drinken.
Yeehaw

-
- Amerikafan
Nu ben ik wel heel nieuwsgierigSonjaV schreef:Wel je camera meenemen.sachasenne schreef: En een toiletbezoek doen

Ivm Sedona hebben we Montezuma Castle en Montezuma's Well reeds bezocht, maar ik twijfelde dus aan Lake Watson. Ik zal dit nog eens moeten bespreken met mijn medereizigers.
Is er iets te zien in Payson? Tonto is misschien ook wel de moeite even te stoppen?
Klopt een reistijd van Apache Junction tot Roosevelt Dam van ongeveer 2 uur (zonder stopplaatsen)?
Tonto Natural Bridge is de grootste attractie in de omgeving van Payson maar het park zal grotendeels gesloten zijn ivm reconstructie. 2 Uur tussen Apache Junction en Lake Roosevelt is ongeveer wat je er voor moet tellen zonder stops. Het onverharde gedeelte van Apache Trail kan erg washboard zijn en het eerste gedeelte naar Tortilla Flat is vol met bochtige wegen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afgelopen Mei was Tonto natural Bridge inderdaad helemaal dicht,al vanaf de toegangsweg.
Apache Trail is in twee urr tijd wel te rijden tot Roosevelt dam,maar er zijn veel mooie stops onderweg!
Ik zou minimaal Tortilla Flat (volgens mij wel pas om half negen open) en de marina beneden aan Apache lake meepakken, en natuurlijk wat stops op uitzichtpunten.
Apache Trail is in twee urr tijd wel te rijden tot Roosevelt dam,maar er zijn veel mooie stops onderweg!
Ik zou minimaal Tortilla Flat (volgens mij wel pas om half negen open) en de marina beneden aan Apache lake meepakken, en natuurlijk wat stops op uitzichtpunten.
Niks mis met Motel 6 Tropicana. Bij onze 3 bezoeken aan Las Vegas hebben wij steeds 3 nachten in Motel 6 Tropicana gelogeerd. Zonder reserveren, zelfs voor 3 nachten altijd plek. Dichtbij de Strip, spotgoedkoop, brandschoon en zelfs een winkel op het terrein. Wij hoeven niet persé aan de Strip te zitten, hebben niet zo'n behoefte aan luxe en willen vrijheid in ons rondreisprogramma. Bovendien zijn we te gemakzuchtig om ons te verdiepen in priceline/hotwire, waarmee je luxe overnachtingen voor een spotprijs kunt bemachtigen.
Maar dat is allemaal puur persoonlijk uiteraard.
Maar dat is allemaal puur persoonlijk uiteraard.
-
- Amerikafan
Telkens we in Vegas verbleven, deden wij dit ook in Motel 6. Ik vind de ligging aan Tropicana Ave. uitstekend, op amper 5 minuten van het kruispunt MGM/NYNY/Tropicana/Excalibur en de kamers voldoen waarvoor ze moeten dienen: wassen en slapen.
Dit jaar hadden wij graag eens verbleven in een hotel/casino en samen met de onbekende aankomst- en vertrekdatum zorgde dit ervoor dat we nog geen reservatie gemaakt hebben. Motel 6 is een prima backup.
Dit jaar hadden wij graag eens verbleven in een hotel/casino en samen met de onbekende aankomst- en vertrekdatum zorgde dit ervoor dat we nog geen reservatie gemaakt hebben. Motel 6 is een prima backup.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1636 Weergaves
-
Laatste bericht door Moniquevr
-
- 5 Reacties