Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Flagstaff

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nuno
Amerika-ontdekker

Flagstaff

Bericht door nuno »

hey , ik zou graag info willen hebben over de stad flagstaff (arizona) willen hebben want ben van plan om in juli 2009 3 weken lang daar te blijven maar ik wou weten als het echt wel de moeite is ?
wie kan mij helpen a.u.b
alvast bedankt :)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: FLAGSTAFF

Bericht door vana »

Hoi Nuno,

Welkom op het forum.
Flagstaff is een leuk plaatsje. Volgens mij wonen er veel studenten en is het 's avonds heel gezellig in het uitgaansleven. Maar het leukste van Flagstaff is dat het in een hele mooie omgeving ligt. Het ligt heel centrraal voor een bezoek aan de Grand Canyon en mooie plekken zoals de omgeving van Sedona.
Op deze site kun je allerlei informatie over Flagstaff vinden. http://www.flagstaffarizona.org/ Je kunt er ook een gratis visitor guide aanvragen.
Veel plezier.

Marjon
nuno
Amerika-ontdekker

Bericht door nuno »

hey Marjon
bedankt voor je info en ik zal zeker die site bekijken :) en ik hoop dat het veel nuttige info heeft want ik hoor van veel mensen negatieve dinges over flagstaff , das daarom dat ik eerst veel info nodig heb voor ik de beslissing neem
bedankt en nog een fijne dag
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Waarom wil je drie weken in Flagstaff verblijven? Heeft dat een speciale reden?
De meeste mensen maken namelijk een rondreis langs verschillende plaatsen in Amerika.
En welke negatieve verhalen heb je gehoord over Flagstaff?

Marjon
nuno
Amerika-ontdekker

Bericht door nuno »

3 weken is omdat ik daar met paar vrienden die zich willen inschrijven voor de natuur vrijwilligers werk zoals bij de canninos , ik weet niet als je al gehoord hebt van de ACE en ze gaan naar daar en omdat het juist in mijn zomerverlof is ga ik mee maar zun moeten iets anders doen en ik moet mijn plan trekken 3 weken lang pffff , daarom dat ik zoveel info nodig heb voor ik die beslissing neem van ja meegaan of niet
negatieve verhalen - saai , niet echt overal proper en dat het zelfs niet eens 1 week vol te houden is

Nuno
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Als ik de kans kreeg om drie weken in die omgeving door te brengen zou ik nu mijn koffers pakken.
ik weet niet hoe oud je bent en of je een auto kunt huren, maar je zit daar echt in een schitterende omgeving.
Maar als je gaat voor het uitgaansleven o.i.d zal er natuurlijk niet echt veel te beleven zijn, het is geen grote stad.
Toch zou ik als ik jong was die ervaring niet willen missen van 3 weken leven in een Amerikaans plaatsje. Zo'n kans krijg je niet snel, mijn kinderen (17 en 20) zouden direct gaan.

marjon
nuno
Amerika-ontdekker

Bericht door nuno »

bedankt voor deze mooie info Marjon :D
ikzelf ben 28 en ja het is te begrijpen weet je het is de eerste keer naar amerika en ik kom eraan met vrienden en de dag erop zijn ze weg en daar ben ik in een plaats waar veel mensen waaraan ik info vraag hun twijfels hebben over deze stad
ben je zelf al in flagstaff geweest ?

Nuno
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Flagstaff ligt midden in een gebied waar je binnen een paar uur rijden de meest bijzondere plekjes van Amerika vindt! Als je zegt, ik blijf daar drie weken in een hotel zitten en ga nergens heen, zou ik het niet doen. Maar huur je een auto en ga je erop uit: je zal de tijd van je leven hebben, ook al reis je alleen.

De Grand Canyon, Sedona (prachtig plaatsje tussen magnifieke rode rotsen), Monument Valley (voor het ultieme cowboygevoel) en nog veel meer, allemaal binnen handbereik. Stukje Route 66, paar dagen Las Vegas, alles kan! En het weer in Arizona is vaak prachtig. Ik zou direct meegaan, maar wel mijn eigen plan trekken!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je 28 bent is er geen enkel probleem, je kunt dan gewoon een auto huren (dat kun je het beste vanuit Nederland doen, is goedkoper. Als je in Amerika huurt let er dan goed op of je alle verzekeringen hebt)
Je kunt dan overdag heerlijk toeren en ik neem aan dat 's avonds je vrienden terug zijn, dan kun je lekker samen het plaatsje in. Er is volgens mij niet echt een bruisend uitgaansleven, maar ik heb een paar leuke kroegjes gezien en daar zag het er heel gezellig uit. Het kwam een beetje alternatief (hippieachtig ) op ons over. Wij zagen ook veel jonge mensen op straat en op een pleintje.
Wij hebben er twee nachten overnacht op onze rondreis dus hebben we het stadje niet echt uitgebreid bekeken. In ons verslag kun je er iets meer over lezen (vanaf dag 10) . http://wunnik.web-log.nl/wunnik/.
Ik zie net dat veel foto's het niet doen (geen idee wat er aan de hand is, ik zal het aanpassen binnenkort) maar je kunt ook foto's bekijken op onze fotosite http://www.pixagogo.nl/2001995212

Als je een auto huurt zouden jullie ook één of twee nachtje in Las vegas door kunnen brengen (ongeveer 4 uur rijden). Naar Monument valley is ook zo'n 4 uur rijden en met 2 uur zit je in Phoenix.
Ik zou in ieder geval gaan, zo'n ervaring vergeeet je nooit meer. Amerika is een geweldig land en ik kan je nu al vertellen dat je als je weer thuis bent, direct weer terug wilt. (wij waren ook van plan één keer te gaan en zijn inmiddels al drie keer geweest. Mijn kinderen zijn helemaal gek van Amerika en wij ook)

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 08 dec 2008, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Twee zielen een gedachte Monique :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij gaan deze zomer voor de zesde keer ... verslaving, verslaving!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

nieuwenoord schreef:Wij gaan deze zomer voor de zesde keer ... verslaving, verslaving!
Praat me d'r niet van meid :roll:
nuno
Amerika-ontdekker

Bericht door nuno »

leuuuuuk
maar er maar een mooie vakantie van en fotos trekkennnn
:D
nieuwenoord schreef:Wij gaan deze zomer voor de zesde keer ... verslaving, verslaving!
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Het is een virus! Alleen raak je deze bijna niet kwijt! :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
nuno
Amerika-ontdekker

Bericht door nuno »

ya zo te zien lol
ik wens jullie alvast het beste :D
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Begrijp ik het goed dat je daar 3 weken alleen bent? Of komen je vrienden iedere avond terug? Want als je 3 weken daar alleen zou zijn dan zou ik echt wel een auto huren en rond trekken. Ik zou ook niet iedere dag terug naar Flagstaff rijden maar gewoon een route maken: starten in Flagstaff en er weer eindigen. Bvb:

1. Flagstaff - Grand Canyon (+/- 1u30 rijden)
2. Grand Canyon NP
3. Grand Canyon NP - Monument Valley
4. Monument Valley - Page
5. Page (Glenn Canyon Dam, Antelope Canyon, Horseshoe Bend, ...)
6. Page - Bryce Canyon NP
7. Bryce Canyon NP
8. Bryce Canyon NP - Zion NP (Springdale)
9. Zion NP
10. Zion NP
11. Zion NP - Las Vegas (onderweg Valley of Fire State Park)
12. Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas (Hoover Dam onderweg)- Flagstaff

Dit zijn nog maar 14 dagen en dan kan je nog de omgeving van Sedona (ten zuiden van Flagstaff, vlakbij) doen of ten oosten van Flagstaff: Meteor Carter, Pertified Forest NP en Canyon de Chelly. Of Moab (2 à 3 dagen) nog opnemen in de route die ik hierboven voorstel en dan via Capitol Reef NP naar Bryce NP en zo naar Zion en later Las Vegas.
Laatst gewijzigd door Jeroen80 op 09 dec 2008, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Drie weken in Flagstaff zou ik niet trekken,maar als je een auto huurt,is er zo verschrikkelijk veel moois te zien....in 3 weken tijd kan je een mooie rondrit maken door het zuid-westen,kan je flagstaff mooi gebruiken als vertrek en aankomst punt.....

Flagstaff zelf is best leuk trouwens,maar na 2 dagen ben je daar redelijk uitgekeken lijkt me.
nuno
Amerika-ontdekker

Bericht door nuno »

hey Jeroen ,
nee , mijn vrienden komen niet elke avond terug van die proef maar ze weten ook niet welke avond dat ze vrij zijn , dat hangt allemaal vandaar af
ik denk wel dat ik zo'n paar dagen wel alleen ga rondtrekken en mijn best doen om zoveel mogelijk te bezoeken :D de grand canyon zit zeker al op de lijst
bedankt voor de info
nuno
Amerika-ontdekker

Bericht door nuno »

hey Pete ,
ja , ik ga zeker een auto huren en wat toertjes doen en zoals jij het zegt heb ik al van veel mensen gehoord dat flagstaff in paar dagen al uitgekeken bent of beu zijt
ben je er al zelf daar geweest ?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

nuno schreef:hey Pete ,
ja , ik ga zeker een auto huren en wat toertjes doen en zoals jij het zegt heb ik al van veel mensen gehoord dat flagstaff in paar dagen al uitgekeken bent of beu zijt
ben je er al zelf daar geweest ?
Ik ben er twee keer geweest,het oude centrum is leuk,alles er omheen is saai,wat mij aangaat.
Als je van treinen houd zit je wel goed......

Ik zou lekker een rondje gaan maken met de auto,Grand canyon,Monument Valley,Bryce,Zion,Las Vegas,Death valley,red je makkelijk in 3 weken,of zelfs twee.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer