Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

E2 visum afgewezen ..wat nu?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Re: E2 visum afgewezen ..wat nu?

Bericht door peet »

Ik ben wel heel benieuwd of jullie al wat gehoord hebben. Ik hoop dat er toch nog goed neiuws komt. Ik kan me heel goed voorstellen hoe jullie in spanning zitten.

gr peet
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
floridariaantje
Amerika-ontdekker

Bericht door floridariaantje »

Hallo,
Het nieuwe businessplan( en andere formulieren) is gearriveerd op de US ambasade in Brussel , dus nu maar hopen dat ze geen weeekkkeeenn nodig hebben om de hele zaak opnieuw te bekijken ! Geduld is alweer een schone zaak!
Ondertussen gaan de zaken goed in 'ons' Florida en krijgen we alsmaar wachtende artiesten en nieuwe klanten bij!! Gelukkig maar ...Toch zouden we alles zelf moeten kunnen delegeren maar ja. :roll: De mensen die dat nu voor ons doen, beslissen zelf niets maar het is toch wel vermoeiend om alles via telefoon en internet te moeten doen! Temeer omdat er toch hier en daar een hoge financiele beslissing wordt genomen ( bv. bestelling van machines enzo..) op vraag van de klant welliswaar. Zij moeten dan altijd toestemming van ons krijgen en door het tijdsverschil is er soms toch een 'delay' wat betreft het eigenlijke bestellen..geld overmaken..en levering!
Ook hebben we al verschillende artiesten(lees tattoeerders) in de wacht om bij ons te mogen beginnen met hun werk! Hopenlijk gaan er op deze manier niet teveel goede mensen hun geduld verliezen!
We nemen geen risico , om deze al in dienst te nemen , want je kan geen conrlole uitoefenen op hun verdiensten en dus ook de onze...! In het hele begin deden we dat wel met als resultaat dat we onder onze neus werden kaalgeplukt, en nog maar te zwijgen over ons leeggeplunderde magazijn nadat we iedereen hadden ontslagen ( lang verhaal , kortgemaakt).
Verhaal zal nog wel een staartje krijgen! :banghead:
Zo , weer een beetje op de hoogte he! :) groetjes uit het KOUDE Antwerpen :cry: ...ik haat kou!
floridariaantje
Amerika-ontdekker

Hallo iedereen,
Even een update: we hebben weerom een "no" gekregen op ons intervieuw in Brussel ... :cry: Ik wil het nog steeds niet opgeven maar mijn man ziet het nu effe niet meer zitten! De reden voor de afwijzing is nog steeds het 'marginale' en de tattoobusiness..Wel kregen we de toestemming om onze zaken te regelen en dus naar Amerika te vertrekken , maar enkel voor een paar weekjes ; vertelde men ons op de ambasade...Wil het nu net dat zijn ,wat ik niet vertrouw!! Ik dacht altijd ; als je visum geweigerd werd , dat je dan om een B1/2 visa moest gaan ? :? Maar de man aan de balie vertelde ons dat hij dit niet zou geven daar we een risico vormen om ginds illegaal te verblijven wanneer onze visatermijn afloopt! Wel grgrgrgr..! Hij staat dan wel toe om via de VWP te gaan ...alsof we dan geen risico zouden vormen! Dhu!! Alleen moeten we dan de gemoedstoestand van de immigratieofficier afwachten als we Amerika binnenkomen, daar je toch moet aanduiden dat je een geweigerd visum hebt gehad.
Onze advocaat krijgt niet eens een officieel bericht van afwijzing , noch kan hij te weten komen wie onze dossier heeft behandeld! Hij wordt gewoon niet doorverbonden op de Ambasade! How rude! Ook ik heb het geprobeerd en geraakte niet voorbij de persoon die de telefoon beantwoorde. :banghead:
Weet er toevallig iemand of we onze zaak ginder kunnen behouden ook al wonen we er niet? tot zover onze 'avonturen'
groetjes Chissie(floridariaantje)
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Oei Chrissie :( dat is echt een tegenvaller .Ik kan je geen raad geven maar het moet zo teleurstellend zijn .Ik hoop wel dat je ons hier blijft berichten in welke stap je verder gaat ondernemen .En of je het risico gaat nemen om via een vwp Amerika binnen te geraken .Hopelijk geraken jullie er snel uit .
Groetjes ,
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Woow. Bij ons was het een stuk transparanter op het consulaat.

Het lijkt mij een behoorlijk risico om op de VWP te gaan. Ik kan je er helaas geen advies in geven.

Op een VWP mag je tenslotte ook niet werken en ik neem aan dat dit ook geld voor je eigen zaak. Maar het fijne weet ik daar ook niet van..

Veel strekte met de te nemen beslissingen..
gr peet

Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ik dacht altijd dat het via België makkelijker ging, maar blijkbaar niet. Als men het plan te marginaal vind moet je het uitbreiden maar daarvoor moet je flappen kunnen aantonen denk ik. Ik las iets van 50.000 Dollar investeren, dat is te weinig, of hebben jullie meer aantoonbaar geld die jullie gaan investeren. Tattoos zijn erg popie op dit moment, dus daar zal het niet aan liggen, laat de mensen op het consulaat naar Miami Ink kijken :D
floridariaantje
Amerika-ontdekker

Onze investering was wel degelijk meer hoor, die $50000 was nog een extraatje zeg maar...het is in totaal een slordige $200000, dit keer met een goed businessplan! Maar het mocht niet zijn :( Nu ben ik zeker dat ze 'Miami Ink 'niet op tv hebben gezien!Vermits we via de ambasade vernamen dat we toch wel mochten vertrekken , nemen we toch maar het risico, want onze zaak is er wel en het personeel moet op de hoogte worden gebracht.We nemen niet het risico om in de zaak te werken, maar er moet wel het een en ander geregeld worden! Ik denk dat eerlijk nog het langst duurt (letterlijk én figuurlijk dan) en nu maar hopen dat ze het ginds geloven! Vertrek is gepland op 15/12/08 tot 15/01/2009. Ik ben nu al zenuwachtig! Ondertussen zijn we hier een beetje terug opnieuw begonnen..tja huis verkocht enzovoort , alhoewel we toch geen spijt hebben tot hiertoe! We hopen ook nog stiekem op de DV2010! Je weet maar nooit !! :wink: Waar ik het wel een beetje moeilijk mee heb is het terug uitpakken van onze 'verhuisdozen' , die klaarstonden om verscheept te worden naar Florida..I guess I'll get over it..
grtjes Chrissie
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Hey dat is balen. Inderdaad zijn tattoos hier razend populair. Ik noem het altijd 'the new earrings'. Zoals mensen vroeger een oorbel namen nemen ze hier (South Florida) nu een tattoo. Mijn neefjes en nichtjes van 16 en 17 zijn al aan de tattoo.(al vind ik dit zelf veeeel te vroeg). Het is gewoon een mode artikel lijkt het wel...

Ik heb er zelf 2 maar was al dik in de twintig toen ik ze liet zetten, anyway hopen op die dv2010 dan maar.

suc6
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

floridariaantje schreef:Onze investering was wel degelijk meer hoor, die $50000 was nog een extraatje zeg maar...het is in totaal een slordige $200000, dit keer met een goed businessplan! Maar het mocht niet zijn :( Nu ben ik zeker dat ze 'Miami Ink 'niet op tv hebben gezien!Vermits we via de ambasade vernamen dat we toch wel mochten vertrekken , nemen we toch maar het risico, want onze zaak is er wel en het personeel moet op de hoogte worden gebracht.We nemen niet het risico om in de zaak te werken, maar er moet wel het een en ander geregeld worden! Ik denk dat eerlijk nog het langst duurt (letterlijk én figuurlijk dan) en nu maar hopen dat ze het ginds geloven! Vertrek is gepland op 15/12/08 tot 15/01/2009. Ik ben nu al zenuwachtig! Ondertussen zijn we hier een beetje terug opnieuw begonnen..tja huis verkocht enzovoort , alhoewel we toch geen spijt hebben tot hiertoe! We hopen ook nog stiekem op de DV2010! Je weet maar nooit !! :wink: Waar ik het wel een beetje moeilijk mee heb is het terug uitpakken van onze 'verhuisdozen' , die klaarstonden om verscheept te worden naar Florida..I guess I'll get over it..
grtjes Chrissie
Kan met het voorstellen, wij zijn natuurlijk wel geslaagd een E2 te krijgen ook met een nieuw bedrijf en begrijp v aak niet waarom het zo moeilijk zijn, helemaal in deze economische crisis. Politici maar praten over small businesses en een nieuw word geen kan gegeven. Ik zou volharden en je kan altijd mij bellen, zie http://www.hollandranch.com/ Misschien kan ik je wat helpen, ben een PR man, dus veel ideeën, seeya, Hans
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dit is echt wel spijtig... Staat er niet ergens gewoon een tatooshop over te nemen? Misschien dat dat meer kans maakt? En dan kan je eenmaal goedgekeurd en ginder het nog altijd omvormen naar jullie goesting.
Je gaat je zaak nu gewoon laten bestaan, maar dan met ginder ter plaatse een waarnemend manager die jullie belangen moet vrijwaren?
floridariaantje schreef:Waar ik het wel een beetje moeilijk mee heb is het terug uitpakken van onze 'verhuisdozen' , die klaarstonden om verscheept te worden naar Florida..I guess I'll get over it..
Hopelijk wel, al blijft dat moeilijk en ben ik er ook nog altijd niet echt over. Heb het zelf ook al 2 keer meegemaakt. Er staan nu nog altijd dozen op mijn zolder onder het plaatje "Amerika" - "opslag" - "nog uitsorteren"...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Ik dacht altijd ; als je visum geweigerd werd , dat je dan om een B1/2 visa moest gaan ? Maar de man aan de balie vertelde ons dat hij dit niet zou geven daar we een risico vormen om ginds illegaal te verblijven wanneer onze visatermijn afloopt!
Heel vervelend allemaal. Ik snap dit wel, ze willen nu geen enkel risico lopen en dat kan het beste door je met het VWP te laten gaan.
Dit is echt wel spijtig... Staat er niet ergens gewoon een tatooshop over te nemen?
Ik heb eens gekeken, er staat bij ons tussen de 5400 bedrijven 1 tattoo shop te koop, maar die voldoet ook niet aan de visum eisen. Het is dus heel moeilijk om dit te realiseren. De enige mogelijkheid die ik zie is om bijv. een ander soort bedrijf te kopen en je tattoo bedrijf daar aan te hangen als je daar zit. Dan de tattoo business uitbouwen zodat het voldoet aan de eisen als je het visum moet verlengen en daarna het eerste bedrijf verkopen.

Als wij op de emigratie beurs staan geef ik dit hele verhaal in een andere versie ook altijd mee aan mensen die zelf iets willen starten. Het probleem is dat je afhankelijk bent van een persoon op het consulaat en als deze niets in je plannen ziet dan is het pech hebben. Mijn voorbeeld is altijd een Hollands restaurant in NY met boerenkool en hutspot, als je iemand op het consulaat treft die daar van kotst dan kun je het wel schudden, tref je toevallig iemand die dit alles lekker vind dan zal deze het waarschijnlijk wel goedkeuren. Neem je nu een bestaand Hollands boerenkool restaurant over met goede cijfers dan zal het ondanks dat de persoon op het consulaat ervan kotst toch bijna zeker goedgekeurd worden, de cijfers liegen per slot van rekening niet en daar draait het om, cijfers. Het is hetzelfde met een banklening, je komt met een plan en je moet 3 of 4 banken af om bij iemand te komen die er iets in ziet. Het probleem met het visum is dat je niet 3 of 4 consulaten af kan gaan, je komt elke keer weer bij dezelfde persoon terecht.

Overigens heb ik wel het gevoel dat jullie advocaat hier in tekort geschoten is, deze had al bij het eerste business plan een reactie moeten geven.
Sterkte met alles.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

PBBI schreef:Overigens heb ik wel het gevoel dat jullie advocaat hier in tekort geschoten is, deze had al bij het eerste business plan een reactie moeten geven.
Die gedachte kwam bij mij ook op.
floridariaantje schreef:Hij wordt gewoon niet doorverbonden op de Ambasade! How rude!
Ik vind het een aparte gang van zaken dat een advocaat geen fatsoenlijk antwoord krijgt. Bij ons kreeg onze advocaat dat altijd wel. Ik heb diverse mailtje gekregen van onze advocaat die correspondeerde met het consulaat.

Neemt allemaal niet weg dat het een heel vervelende situatie is. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als dat van ons was afgewezen. Mensen beseffen vaak niet wat voor energie en gelld je erin gestoken hebt. Huis/bedrijf verkocht. Je hebt immers weinig keuze..

Als het ons was gebeurd hadden wij ook in Nl gezeten op dat moment met geen huis en geen baan. Wonend in een sta caravan en mijn spullen in een container.. Ik voel jullie pijn en frustratie.

Wij hadden hebben altijd de deur naar Canada open gehouden ook al is dat ook niet 1,2, 3 geregeld. Maar als je voor Florida hebt gekozen is dat niet echt een optie. Voor ons is Canada maar 100 mile.

Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Hi Petra, ook een stukkie minder sneeuw in Florida :D
floridariaantje
Amerika-ontdekker

Jammer genoeg heeft mijn advocaat nog steeds geen antwoord ontvangen van de ambasade..na twee emails en verschillende telefoontjes ! Ik vind toch wel dat hij, mijns insziens erg zen best doet om een reactie los te krijgen op onze afwijzing! Emails , die naar de ambasade gemaild worden en waar alles weerlegt wordt, krijg ik inderdaad naar me doorgestuurd en hij geeft regelmatig updates over de telefoontjes die hij doet , dus ik denk dat hij al het mogelijke doet! Hij staat paraat als we aankomen in Atlanta op 15/12 (met de telefoon welliswaar..) , maar kan ons natuurlijk niet garanderen dat we toegang verkrijgen want de immigratieofficier blijft op dat moment 'de baas' :cry: Ik hoop dat er een beetje 'Chritmas spirit ' aanwezig zal zijn. Iedereen duimen voor ons he! Gelukkig hebben we ook nog familie en vrienden die met ons meeleven , maar toch is de teleurstelling erg groot , zeker bij ons bananneke (de bijnaam van mijn man)..
Ons werk hebben we gelukkig nog wel,wij zijn nu allebei 'dokwerkers' en hadden nog veel vrije dagen staan, alleen hebben we niet echt veel zin om terug te starten . Ikzelf heb nu wel een beetje spijt dat ik mijn managersfunctie heb opgegeven in het vroege verleden , maar ja het is niet anders en ik kijk hier alleen maar tevreden op terug! We zien wel weer hehe, wat een zenuwslopend gedoe!
Groetjes Chrissie
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, zeker zenuwslopend! Ik wens jullie veel sterkte en hoop, dat immigratie in Atlanta jullie tenminste gunstig gezind is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Laten we hopen dat ze jullie inderdaad geen moeilijkheden geven.

Onze advocaat kreeg wel telkens antwoord, gelukkig! Als ik jullie verhaal zo lees dan klinkt het mij als een nachtmerry in de oren. En beseffen wij dat we enorm veel mazzel hebben gehad.

Ik hoop dat jullie een leuke tijd hebben in de VS ondanks alles.

Peet

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien dat een aangetekend schrijven kan helpen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
floridariaantje
Amerika-ontdekker

Hallo iedereen! We zijn dan toch in de States binnengeraakt! Op de visa-waiver welliswaar.. Immigratie heeft ons niet eens ondervraagt!? Nou ..voor ons , des te beter natuurlijk haha! We hadden netjes ingevult dat we een afgewezen visum hadden dus ...dit heet dan weer geluk hebben pfff Intussen zijn we nog steeds wachtende op enige reactie van de US Embassy in Brussel....
Prettige Feestdagen aan iedereen! Chrissie
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Welkom in de VS!

Hoe gaan jullie het nu verder doen? Je VWP is namelijk, zoals je weet, maar 3 maanden geldig..
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Chrissie, ik hoop werkelijk dat er eventueel nog ergens iets kan gebeuren waardoor 2009 voor jullie het jaar kan worden waarin je naar de States kan vertrekken!
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer