Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eén op de 100 Amerikanen in de gevangenis

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Eén op de 100 Amerikanen in de gevangenis

Bericht door kastelke »

Ha, dat wist ik niet. Maar ja, ik lees dan ook de vrij 'saaie' boekskes: Trends en Knack. En soms eens de Bizz, bij wijze van entertainment.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik heb vandaag mijn bestelde boek kunnen gaan afhalen. Ben benieuwd ...

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik heb dit boek ondertussen uitgelezen en ik heb genoten, maar was ook wel wat gechoqeerd!
Niet van de schrijfster of wat ze over de gevangenen zelf schreef, maar wel over de dingen die ze schreef over het schrijnend te kort aan gevangenispersoneel en de omstandigheden waarin ze moeten werken zijn ronduit beschamend.
Ook de omstandigheden waarin de gevangenen moeten leven komen ruim aan bod.
Verder allerlei persoonlijke verhalen en ervaringen die een goed beeld geven van hoe het er in het echt aan toe gaat, en nee dat is niet zoals in prison break :wink:

Het boek is zeker een aanrader als de materie u interesseert.

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Loek schreef:
kendor schreef: Het gaat erom dat veel mensen weer terugkeren in de gevangenis nadat ze zijn ontslagen. Dat heeft mijn inziens te maken met een slechte voorbereiding op terugkeer maatschappij en de "beroemde" three strikes wet.
Ik zie niet hoe de 3 strikes wet ervoor zou zorgen dat er meer mensen naar de gevangenis terugkeren. Ik zou juist verwachten dat het afschrikwekkend werkt waardoor men een volgende keer wel twee keer nadenkt voordat men een criminele daad verricht. Hoe leg jij dat verband dan?
Ook dit komt aan bod in dat boek.
Er bestaan zogenaamde 'half way houses' die een tussenstation zijn tussen de gevangenis en de buitenwereld. Deze zitten echter overvol zodat gevangenen die eigenlijk naar buiten mogen gewoon in de gevangenis blijven zitten.
Wat Loek zegt klopt ook niet echt volgens het boek. Het hervallen is heel groot omdat vele gevangenen geen opvang hebben als ze uit de gevangenis komen en zo makkelijk terug in de criminaliteit komen. Zelf drie maal dronken achter het stuur gepakt worden betekent zonder meer een gevangenis straf (terecht of onterecht laat ik in het midden)
Een gevangene die op 'normale wijze' de gevangenis verlaat, dus zijn straf heeft uitgezeten, krijgt 100$ mee en wordt eens aan de poort aan zijn lot overgelaten. Geen familie die je komt ophalen? geen vervoer ? tja zoek het maar uit.
Iemand die via parool de gevangenis mag verlaten krijgt 50$ mee en krijgt de andere 50$ als hij zich gaat aanmelden bij de parool officer

Nogmaals; als deze materie u boeit zeker het boek kopen want er wordt over zo'n dingen wel meer verteld.
Grts, Bart

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat het systeem niet draait zoals het zou moeten draaien, daar zal iedereen het wel mee eens zijn. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Belgie komen zeer regelmatig de wantoestanden in de overbevolke gevangenissen in het nieuws, het grote herval, het gebrek aan voldoende begeleiding, enz.
Als buitenstaander is het echter zo moeilijk om een echt gefundeerd zicht te krijgen op hoe de vork echt aan de steel zit. In dergelijke gevallen probeer ik dan altijd iets te lezen wat geschreven is door een voorstander, en door een tegenstander. Dat maakt dat mijn zicht al ruimer wordt. Maar of het dan geheeld correct is?... (daarvoor zullen we zelf effe moeten gaan brommen :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
flannk
Amerika-ontdekker

Bericht door flannk »

In Nederland hebben we daar niet zo veel last van, veroordeelden lopen hier gewoon los rond.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2026 ... html?p=2,1

Dankzij onze geniale verbindingen tussen de databases van het Justitieel apparaat en o.a. de GBA is het niet eens mogelijk om als ambtenaar op een stadhuis te zien dat degene die voor je staat om zijn paspoort te verlengen een veroordeelde is...

Come to think of it: die mensen zijn dus veroordeeld, waarom zijn ze dan kwijt? Liggen ze dan in de rechtbank onder de rechtbank-bank? Je gaat me toch niet vertellen dat ze mensen voor de uitspraak naar huis sturen en dan zeggen dat ze worden opgehaald als blijkt dat ze de gevangenis in moeten?? Let op: het gaat hier om mensen die eigenlijk in de gevangenis moeten zitten, dan gaat het dus niet om te hard rijden of i.d.

Een op de honderd Amerikanen in de gevangenis, een op de honderd Nederlandse veroordeelden zonder straf op straat, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet kiezen.

PS in Nederland pleegt ruim 70% van de vrijgelaten gevangenen na 7 jaar weer een strafbaar feit, toch wel een redelijk teken dat ook ons gevangenisbeleid niet werkt.(http://www.justitie.nl/onderwerpen/crim ... -recidive/)
2008 - Juli, 18 dagen Oost USA: NYC-WDC-Niagara-Toronto-Adirondacks-oostkust-NYC
2007 - Augustus, 8 dagen Florida, Kissimmee

For there you have been,
and there you long to return.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer