Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Atheisten reclame in metro en op bussen in Washington

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Atheisten reclame in metro en op bussen in Washington

Bericht door Petra/VS »

De American Humanist Association begint volgende week met een reclame campagne, die in de metrostations en op bussen in Washington DC te zien zal zijn. De reclame laat een Santa Claus zien en de woorden: "Why believe in a god? Just be good for goodness' sakes" Verwacht wordt, dat het heel wat stof zal doen opwaaien bij religieuze groepen. Ik ben benieuwd! Het Engelstalige artikel kun je hier lezen. Persoonlijk kan ik me helemaal vinden in het idee erachter.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Motion
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Atheisten reclame in metro en op bussen in Washington

Bericht door Motion »

"It's a stupid ad, How do we define 'good' if we don't believe in God? God in his word, the Bible, tells us what's good and bad and right and wrong. If we are each ourselves defining what's good, it's going to be a crazy world."
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Motion schreef:"It's a stupid ad, How do we define 'good' if we don't believe in God? God in his word, the Bible, tells us what's good and bad and right and wrong. If we are each ourselves defining what's good, it's going to be a crazy world."

:shock:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Motion: quote je iemand (omdat je de tekst in het Engels + tussen aanhalingstekens plaatst)? Zou je dan aub ook enige toelichting kunnen geven:
van wie is die quote?
en wat denk jij er over?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Het is een quote van Tim Wildmon, the president van AFA (the American Family Association).

http://www.washingtontimes.com/news/200 ... y-not-god/
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Hoewel "god" in het woord "good" zit gaat het me te ver om het een met het ander te verbinden.

Ieder het zijne. Je kunt ook "good" zijn ZONDER het geloof in "god"
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En dat is dus het hele punt achter deze actie. Jaren geleden heeft onze Mormoonse buurvrouw mij eens gevraagd, hoe ik dacht mijn kinderen normen en waarden aan te leren zonder dat we naar de kerk gaan :shock: . Zij is lang niet alleen in die visie, kijk maar naar de quote van Motion.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hmm..ik hou zelf helemaal niet van religieuze uitingen in public places, en dus ook niet van atheistische uitingen (atheisme is ten slotte ook een geloof ;) ), en hier ben ik dan ook niet helemaal kapot van. Ik hou er niet zo van als iemand mij probeert te overtuigen van iets.

Gerelateerd; vandaag komt er een zaak voor de supreme court over het plaatsen van een niet-christelijk monument in een doprje in Utah. Het bestuur van PleasantVile, UT heeft tot nu toe alle religieuze monumenten die hen aangeboden zijn geaccepteerd en in het lokale stadspark geplaatst. Maar het een religieus monument van een niet-christelijk geloof (sumo ofzo - sorry, ik weet het even niet meer), geweigerd. Ik ben heel beniuewd wat de uitkomst van deze zaak gaat zijn. Ook hier vind ik trouwens - of je doet niks, of je doet alle geloven:) (maar dan liever niks eigenlijk :) )
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Of mensen nu wel of niet geloven dat is een ieder zijn keus.
Wie of wat God is is erg moeilijk uit te leggen. Ik denk om het duidelijk te maken is dit in de vorm van de man, ook mede omdat de bijbel zegt dat wij in zijn evenbeeld geschapen zijn.
Atheisten zeggen dat als er een God is bewijs dat dan maar. Het grappige is dat je ook niet kan bewijzen dat dit niet zo is.
Denk hier eens over na. Dit zijn er een aantal van. Alles is in een perfecte harmonie.
De manier waarop ons solar system is opgezet.
1. Als we dichter bij de zon zouden zijn zouden we verbranden, te ver bevriezen.
2. als de aarde langzamer zou draaien. dan is het ook te heet en te koud
3 De hoek waaronder de aarde draait. Zou die anders zijn dan was leven ook niet mogelijk
4 de andere planeten die als vangnet fungeren voor eventuele meteoriet inslagen (zij hebben een veel grotere zwaartekracht)
5 het hebben van een atmosfeer ter bescherming van straling van buitenaf
6 de dikte van de aardkorst
7 de temperatuur van de zon
Al deze gigantische dingen moeten in perfecte harmonie samenwerken
Kijk eens om je heen naar alles wat je ziet. Hoe is dit ontstaan?
evolutie of God? Ik denk een combinatie van beide

Religie is een erg interessant onderwerp.

De opmerking van de Mormoonse buurvrouw van Petra getuigt van net zo veel onwetendheid aan haar kant als dat vele atheisten dat hebben over religie. Vele religies hebben grote oogkleppen voor.
Ik ben niet religieus opgevoed maar toen ik eenmaal in Amerika veel meer met religie in contact kwam(ik woon tenslotte in de bible belt) kwam ik erachter dat ik eigenlijk gewoon volgens de normen en waarden van het Christendom ben opgevoed.
Ik denk dan ook dat religie een heel grote culturele invloed heeft op de westerse samenleving en hoe meer ik er over praat en lees er achter kom dat veel dingen in de bijbel eigenlijk gewoon common sense is.

Heb uw naasten lief. DUH. het is niet prettig leven als je ruzie met iedereen hebt
Gij zult niet doden. Kan je een atheist ook zo vertellen.
Dat overspel niet slim is getuigd ook wel van de vele drama's die daar uit voortkomen.
Zo kan je nog wel even doorgaan denk ik.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ned in MO schreef:kwam ik erachter dat ik eigenlijk gewoon volgens de normen en waarden van het Christendom ben opgevoed.
Komen die niet overeen met wat je in heel wat godsdiensten of levensbeschouwingen kan vinden?
Trouwens, je kan iemand in bv. Nederland of Belgie wel 'niet Christelijk' opvoeden, maar ik denk dat gans onze cultuur zo doordrongen is van dat Christendom dat je daar toch niet echt aan ontsnapt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Een gewaagde actie! Ik ben benieuwd hoe de mensen hierop zullen reageren.
DixieChick schreef:atheisme is ten slotte ook een geloof ;)
Dit argument wordt wel vaker gebruikt, maar om te zeggen dat een niet-geloof in iets dan automatisch ook een geloof is gaat mij een beetje te ver. De meeste mensen geloven niet in het bestaan van unicorns, maar vinden we dan ook dat deze mensen een geloof aanhangen (het geloof van het niet geloven in unicorns aka a-unicornisme ;))?
ned in MO schreef: Atheisten zeggen dat als er een God is bewijs dat dan maar. Het grappige is dat je ook niet kan bewijzen dat dit niet zo is.
Zo kan je ook niet bewijzen dat er geen unicorns/elfjes/een vliegende theepot om het heelal (Russell's teapot) bestaan. Helemaal zeker kunnen we dat niet weten (wie weet kunnen wij ze niet zien..) maar je kan stellen dat het bestaan van deze figuren onwaarschijnlijk zijn. Het punt is dat het niet aan de ongelovigen is om te bewijzen dat iets niet bestaat. Geen van deze voorbeelden, maar ook het bestaan van een God, is onfalsifieerbaar.
ned in MO schreef:Alles is in een perfecte harmonie. De manier waarop ons solar system is opgezet.
En argumenten (1 t/m 7)
De wetten zoals ze zijn, zijn voorwaarden voor leven hier op aarde. Om te zeggen dat een God dit zo gecreeerd heeft voegt niks toe, ook zonder een God kan deze harmonie perfect bestaat (evolutie, en natural selection hier op aarde).

Voor mij is het juist moeilijk te geloven dat deze harmonie door een God veroorzaakt is. Waarom zou alles zo omslachtig zijn? Waarom zou een God zoveel sterrenstelsels, planeten, dark matter, noem het maar op, hebben gecreeerd om tenslotte maar op één planeet een klein percentage aanhangers te hebben.

Het is in iedergeval een interessant discussie onderwerp en ik ben om die reden blij dat niet iedereen het met elkaar eens is :mrgreen:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Of mensen nu wel of niet geloven dat is een ieder zijn keus.
Is dat werkelijk een keus als je vaaf je eerste levensdag fanatiek religieus wordt opgevoed ?

Het is nmm net zomin een keus als dat het een keus is of je rijk dan wel arm bent.

Die ads vind ik wel goed, het is stof tot nadenken, en daar is wat mij betreft niets mis mee
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ken zat voorbeelden hoor.
Keus van rijk en arm is ook een keus tot op bepaalde hoogte
Een loodgieter die 100000 verdient is rijk. Een dokter die hetzelfde verdient niet
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Alles is in een perfecte harmonie. De manier waarop ons solar system is opgezet
Ook als over een poosje de zon explodeert en de aarde verschroeit ?
de temperatuur van de zon
Die is Natuurlijk waardeloos, op zeer grote delen van de aarde is het of wel TE koud of wel TE heet. Er zijn maar een paar delen waar de mens aangenaam vertoefen kan.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Een soortgelijke campagne gaat van start in London in januari: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/engl ... 681914.stm

Zij gaan nog een stapje verder en stellen dat: "There's probably no God. Now stop worrying and enjoy your life."

Leuke acties :)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Bramster schreef:
Alles is in een perfecte harmonie. De manier waarop ons solar system is opgezet
Ook als over een poosje de zon explodeert en de aarde verschroeit ?
de temperatuur van de zon
Die is Natuurlijk waardeloos, op zeer grote delen van de aarde is het of wel TE koud of wel TE heet. Er zijn maar een paar delen waar de mens aangenaam vertoefen kan.
Tegen zulke onzinnige praat kan ik niet op. Jij wint!
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

ned in MO schreef:Denk hier eens over na. Dit zijn er een aantal van. Alles is in een perfecte harmonie.
De manier waarop ons solar system is opgezet.
1. Als we dichter bij de zon zouden zijn zouden we verbranden, te ver bevriezen.
2. als de aarde langzamer zou draaien. dan is het ook te heet en te koud
3 De hoek waaronder de aarde draait. Zou die anders zijn dan was leven ook niet mogelijk
4 de andere planeten die als vangnet fungeren voor eventuele meteoriet inslagen (zij hebben een veel grotere zwaartekracht)
5 het hebben van een atmosfeer ter bescherming van straling van buitenaf
6 de dikte van de aardkorst
7 de temperatuur van de zon
Al deze gigantische dingen moeten in perfecte harmonie samenwerken
Kijk eens om je heen naar alles wat je ziet. Hoe is dit ontstaan?
evolutie of God? Ik denk een combinatie van beide
Je moet het, denk ik, omdraaien. Die "perfecte harmonie" is er niet omdat wij voorbestemd waren hier te zijn (hoe graag we dat ook zouden willen denken). Integendeel, wij zijn op deze planeet en in onze huidige vorm doordat de "perfecte" omstandigheden daar toevallig toe leidden. Als de omstandigheden anders waren geweest, dan waren wij hier ongetwijfeld niet, maar dan was zeer waarschijnlijk wel ergens anders--in ons zonnestelstel of daarbuiten--leven in wat voor vorm dan ook ontsproten. De mens heeft de neiging de eigen plaats in het immense universum behoorlijk te overschatten. Wij zijn op de keper beschouwd niet meer dan een op koolstof gebaseerde levensvorm op een minuscuul rotsje ergens in de buitenste regionen van een van de miljarden sterrenstelsels in het onmetelijke universum die denkt dat het allemaal om hen draait. Dan is de stap naar een almachtig opperwezen dat alles speciaal voor de mens heeft gemaakt gauw gezet. Laat dat basisidee vervolgens ettelijke duizenden jaar borrelen in de diverse delen van de wereld en je komt uit op de religies van vandaag de dag.

Overigens heeft evolutie niets te maken met de zeven dingen die jij aanhaalt. De evolutietheorie beweert helemaal niets over het ontstaan van leven op onze planeet.

Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Vraagje?
Zou een god, of het nu Christus, Mohammed (is wel een profeet ik weet het) of Boedha is zoveel werelds leed toestaan ?
Ik denk het niet...
Amen!
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Disney-Golf schreef:Vraagje?
Zou een god, of het nu Christus, Mohammed (is wel een profeet ik weet het) of Boedha is zoveel werelds leed toestaan ?
Ik denk het niet...
Amen!

Ik heb dit gevraagd aan mijn gastgezin in Texas en zij gaven als antwoord: soms moet goed wrede dingen doen om mensen aan te sturen, hun verantwoordelijkheden te leren en hun plek te leren kennen. :shock:
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Disney-Golf schreef:Vraagje?
Ik denk het niet...
Amen!
Wie zegt dat het God is die dat toelaat??
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer