Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Benzine weer onder de $2
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Benzine weer onder de $2
De benzineprijzen blijven maar zakken, in Nederland maar ook in de VS.
In Juli betaalde ik op sommige plekken $4,25 !
De goedkoopste pomp die ik kan vinden op http://www.gasbuddy.com/ is nu $1.66, dat is €0,35 met de huidige koers.
NEW YORK (CNNMoney.com) -- Remember $4 gas? Soon it will be $2 gas.
As the nation's economy worsens, the demand for oil and gas wanes. As a result, prices drop. And drop. And drop.
The price of gas fell overnight Sunday for the 60th consecutive day.
The national average price for a gallon of regular gasoline fell 2 cents to $2.105 a gallon, according to a survey released Sunday by the American Automobile Association.
A gallon of gas has dropped nearly in half since hitting an all-time high of $4.114 on July 17. It's been nearly two years since prices were this low, according to AAA figures.
At the high end, drivers in two states are paying an average of $3 or more: Alaska, at $3.181 a gallon, and Hawaii, at $3.049.
But there are now 16 states where the average price has fallen below $2. Missouri had the cheapest gas in the nation, at $1.816 a gallon.
The rapid decline in gas prices comes as the price of crude oil continues to collapse. Crude prices, which make up roughly half of gasoline prices, have fallen more than 60% since hitting a record $147.27 a barrel on July 11.
Crude for December delivery fell $1.20 to settle at $57.04 a barrel on Friday.
Get ready for $2 gas
In Juli betaalde ik op sommige plekken $4,25 !
De goedkoopste pomp die ik kan vinden op http://www.gasbuddy.com/ is nu $1.66, dat is €0,35 met de huidige koers.
NEW YORK (CNNMoney.com) -- Remember $4 gas? Soon it will be $2 gas.
As the nation's economy worsens, the demand for oil and gas wanes. As a result, prices drop. And drop. And drop.
The price of gas fell overnight Sunday for the 60th consecutive day.
The national average price for a gallon of regular gasoline fell 2 cents to $2.105 a gallon, according to a survey released Sunday by the American Automobile Association.
A gallon of gas has dropped nearly in half since hitting an all-time high of $4.114 on July 17. It's been nearly two years since prices were this low, according to AAA figures.
At the high end, drivers in two states are paying an average of $3 or more: Alaska, at $3.181 a gallon, and Hawaii, at $3.049.
But there are now 16 states where the average price has fallen below $2. Missouri had the cheapest gas in the nation, at $1.816 a gallon.
The rapid decline in gas prices comes as the price of crude oil continues to collapse. Crude prices, which make up roughly half of gasoline prices, have fallen more than 60% since hitting a record $147.27 a barrel on July 11.
Crude for December delivery fell $1.20 to settle at $57.04 a barrel on Friday.
Get ready for $2 gas
Crisis ? What Crisis ?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Benzine weer onder de $2
Beetje oud nieuws. Het is hier al weer een poosje onder de $2.00. Nu $1.77 om percies te zijn
In Centraal Florida schommelt het momenteel rond de $2.10 voor regular.
Je koersberekening is ook niet helemaal correct, moet het niet 1.32-1.35 euro zijn?
Je koersberekening is ook niet helemaal correct, moet het niet 1.32-1.35 euro zijn?

- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ja sorry, ik heb het over de omgerekende prijs per liter natuurlijk.
Crisis ? What Crisis ?
Volgens dit kaartje is de prijs in MO inderdaad erg gunstig. Als er inzoemt zie dat je rond KC al prijzen van $1.52 ziet. Het gaat ineens wel heel erg hard naar beneden.ned in MO schreef:Beetje oud nieuws. Het is hier al weer een poosje onder de $2.00. Nu $1.77 om percies te zijn
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dan in ieder geval nog iets, nu de dollar voor ons weer minder gunstig staat... 

-
- Amerika-expert
In onze hoek (CA) nog altijd boven de $2.30 ... Zal wel aan het vereiste wintermengsel liggen.
Gr., Flipje
Edit: typo 3.20 -> 2.30.
Gr., Flipje
Edit: typo 3.20 -> 2.30.
Laatst gewijzigd door FlipjeBTiel op 17 nov 2008, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben inmiddels zo ingeburgerd dat ik niet meer in liters denk.....bluemoon schreef:Ja sorry, ik heb het over de omgerekende prijs per liter natuurlijk.

- Color01
- Amerika-expert
ben vandaag nog met de motor weg geweest, en onderweg zag ik een benzine pomp met $1.62 ( Holland , VA )
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het goedkoopste dat ik hier in Colorado tot nu toe heb gevonden (in/tussen Fort Collins en Denver) is $1.909 per gallon...
Zouden we dan toch een asociaal grote SUV kunnen kopen in plaats van zo'n klein zuinig ding?

Zouden we dan toch een asociaal grote SUV kunnen kopen in plaats van zo'n klein zuinig ding?

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
Nou, grootte zegt niet altijd alles: ben vorig jaar van een Ford Focus '02 overgegaan op een Honda Accord '07. Die grotere bak, en dan voor de specifieke route die ik naar het werk rij, gaat op 24mpg tegen de 23mpg van de Focus.Dento schreef:Zouden we dan toch een asociaal grote SUV kunnen kopen in plaats van zo'n klein zuinig ding?![]()
Gr., Flipje
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soms kunnen die 5 jaar verschil in leeftijd natuurlijk ook wel een verschil in verbruik betekenen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
Leeftijd van de Focus was iets over de 3.5 met slechts zo'n 36K op de teller, toen ik ermee over de kop sloeg. Denk niet dat het 'm daarin zat. Verschil in 5 jaar ontwikkeling zou nog kunnen, maar ik denk dat het voornamelijk zat in verschil in prioriteiten tussen de twee bedrijven. En mogelijk ook de heuvelweg waarover mijn commute zich voltrekt: de kleine Focus motor moest voortdurend in een lagere versnelling en was daarom wellicht minder efficient.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn accord haalt 30 mpg gemiddeld. Lach je nu helemaal aan de pomp.
Kom net uit de stad terug. Nu 1.74 de gallon
Kom net uit de stad terug. Nu 1.74 de gallon
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bij jullie is het wel een stuk goedkoper, dan hier. Het goedkoopste, dat ik hier heb gezien is $2,09,9.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hier in New Jersey staat het nu op $1.81 

"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
-
- Amerika-expert
Hier in NC heb ik dit weekend de eerste keer $1.99 gezien.
Dus verschilt inderdaad heel erg per staat.
Het scheelt gewoon de helft met twee maanden geleden nu!
Dwz $ 30,00 per tankbeurt!
Dus verschilt inderdaad heel erg per staat.
Het scheelt gewoon de helft met twee maanden geleden nu!
Dwz $ 30,00 per tankbeurt!
-
- Amerika-expert
hmm, ik heb het hier ook nog niet onder de $2 gezien.
- Bandido
- Amerika-expert
Het was gisteren in het centrum van Atlanta nog net boven die psychologische grens van $2. Maar al met al toch ruim de helft minder in vergelijking met een paar maanden terug.
"Keep Georgia On Your Mind"
2.21 hier op mijn favoriete Shell adresje. Je kan het vast goedkoper vinden bij Marathon of Citgo maar daar waag ik mijn auto niet aan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht