Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dude: Phoenix - Las Vegas (Dude's tweede ...)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Reis Dude: Phoenix - Las Vegas (Dude's tweede ...)

Bericht door Dude »

Hallo,

Naar alle waarschijnlijkheid gaan we volgend jaar terug naar Amerika :D. Onze eerste reis afgelopen september was een prachtige ervaring en heb wat 'bang' dat het niet meer te overtreffen is. Toch heb ik een nieuwe route in mekaar gestoken waarvan ik denk dat het wel de moeite zal zijn (wat altijd zo wel is zeker?) In september legden we ruim 5600 km en we willen het nu iets kalmer aan doen omdat we toch gemerkt hebben dat we overal ruim de tijd namen waardoor we 's avonds vaak in het donker hebben moeten rijden (wat op zich eigenlijk geen probleem was).

Onze,voorlopige, route voor september 2009 :

1. Brussel -Phoenix
2. Phoenix - Holbrook
(via apache trail)
3. Holbrook - Chinle (petrified forrest)
4. Chinle (Canyon de Chelly, White house trail + south rim)
5. Chinle - Cortez (north rim CdC)
6. Cortez (Mesa Verde)
7. Cortez - Moab
8. Moab (arches)
9. Moab (canyonlands)
10. Moab - Torrey(Goblin Valley, Capitol reef)
11. Torrey (Cathedral Valley Loop)
12. Torrey - Escalante (via Bullforg road en burr trail, peekaboo, hole in the rock road, ... ?)
13. Escalante (kodachrome basin, calf creek falls ... ?)
14. Escalante - Page (via cottonwood canyon road, yellow rock)
15. Page (the wave??, Rainbow bridge, waterholes slot canyon ... ? )
16. Page (the wave??, Rainbow bridge ... ?)
17. Page - springdale (Zion NP)
18. Zion NP
19. Zion NP - Las Vegas
(little Finland)
20. Las Vegas (Hooverdam of Red rock Canyon)
21. Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas - Brussel

Even nog wat verduidelijking.
Vertrekdatum zal waarschijnlijk 13 september zijn.
Bryce hebben we vorig jaar al gezien en ondanks dat dit waarschijnlijk het mooiste park was hebben we niet de behoefte om volgend jaar al terug te gaan. Idem voor Antelope canyon in Page)
Eigenlijk zou ik nog één dag extra Moab willen invoegen maar ik weet niet vanwaar ik hem vandaan moet halen. Las Vegas als het van mij afhangt maar de wederhelft wou enkel terug gaan als er een vijftal dagen LV aan vast hingen. Ik heb er al één afgesnoept :s :roll:
Tips met dingen zijn welkom vooral in de parken en langs de UT12, Jullie ervaren weten wel wat ik bedoel :lol:
Ik zou ook graag de auto inleveren einde van dag 20. Is dat aan te raden ? Vorig jaar is de auto in Vegas niet van de parking geweest maar dat was ook maar 2 dagen toen.

Graag jullie eerlijke meningen en tips voor trails, hotels, bezoektijden enz ...
Alvast bedankt.
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Dude's tweede ...

Bericht door tcoppers »

Mooie route Bart best te doen denk ik in de 24 dagen die jullie hebben.
Dude schreef: 14. Escalante - Page (via cottonwood canyon road, yellow rock)
15. Page (the wave??, Rainbow bridge, waterholes slot canyon ... ? )
16. Page (the wave??, Rainbow bridge ... ?)
17. Page - springdale (Zion NP)
Vergeet langs de UT-12 vooral niet aan te gaan bij Kiva Koffeehouse. Is mooi gelegen en het
schijnt dat ze er lekker koffie hebben. Ik ben er vorige jaar helaas aan voorbij gereden omdat ik het niet wist. Maar ik ga zeker nog een keer terug.

Van Escalante naar Page via de Cottonwood Road (als je hem kunt rijden) via de US-89 ga dan weer via dezelfde weg terug richting Zion
of neem je dan de oude Alt-89 via Marble Canyon naar Fredonia en dan Kanab.

Een dag meer Moab zou ik zonder problemen bij Las Vegas weghalen, maar dat is voor jullie geen optie lees ik :wink: . Dan wordt het moeilijk.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Van Page naar Zion gaat idd via 89 A, via Kanab, tenzij iemand me op andere gedachten kan brengen :wink:
De UT 12 hebben we vorig jaar ook al gereden en dan bedoel ik ook gereden want we hadden enkele dingen ook 'gemist', vandaar dat ik het wil overdoen en er de tijd voor nemen. Er is zoveel moois te zien.
Die koffeehouse heb ik toen ook gemist en die zal ik nu opnieuw missen. Geen van ons beiden drinkt graag koffie.
Tenzij ze er ook lekkere gebakjes hebben dan is het wel de moeite waard om er te stoppen :lol:

Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Bart,

Ziet er goed uit, zal je route eens langs die van ons leggen misschien zijn we nog ergens samen :D
Rob
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kiva Koffeehouse heeft veel meer dan alleen koffie.....heerlijk eten en ook 2 kamers. Niet goedkoop maar die uitzichten....Kiva Koffeehouse is tussen milemarkers 74 en 73. Dinsdag gesloten. De weg van Canyon de Chelly (north rim) naar New Mexico is nu geheel verhard. Je komt dan langs Shiprock (de rots) op weg naar Cortez en je kan ook nog even naar 4State corners, een tourist trap maar als je toch in de buurt bent. Voor een auto in Las Vegas. Ik moet er niet aan denken om waar dan ook zonder auto te zitten, en 4 dagen in Las Vegas geeft misschien wat tijd om de omgeving te verkennen.
Ipv in Cortez zou je ook in Durango kunnen logeren, dat vind ik een leukere plaats dan Cortez. Onderweg nog langs Aztec Ruins NM en Mesa Verde bezoeken tussen Durango en Cortez of zelfs doorrijden naar Moab. In Mancos (bij de afslag naar Mesa Verde)is een geweldige bakery...voor het geval je er weer voorbij rijdt.
Yeehaw
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ja Mesa Verde is heel interessant als je in de buurt van Cortez bent en geschiedenis je een beetkje interesseert.

In de buurt van Las Vegas zou ik Valley of Fire State Park ten zeerste aanraden. Prachtige (hete!!) natuur. Alhoewel de hitte in september waarschijnlijk wel mee zal vallen. http://parks.nv.gov/vf.htm
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

In mesa verde zelf is er naar het schijnt ook slaapgelegenheid (ik dacht dat Marianne er ergens iets over geschreven had) maar dat moet ik nog ff uitzoeken.
Voor nu is het gewoon vraag of de route op zich in orde is. Maar als Durango mooier en/of beter ligt nemen we dat zeker in overweging ! Ook andere (slaap) tips zijn welkom. Heb je een bepaalde voorkeur van hotel in Durango Yeehaw ?
Four corners wou ik zowiezo even meenemen omdat we er vlak naast door rijden, daar gaan we dus even op de grond liggen :)

@Rob: Laat maar weten als we mekaar ergens kruisen :)
@pushirubiano: Valley of Fire hebben we afgelopen september al gedaan, inderdaad zeer de moeite.

Bart
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dude schreef:In mesa verde zelf is er naar het schijnt ook slaapgelegenheid (ik dacht dat Marianne er ergens iets over geschreven had) maar dat moet ik nog ff uitzoeken.
Ja, zie ons reisverlsag 2008.
Kan ik aanraden, het is een aardig eindje rijden vanuit Cortez, en zelfs vanuit de Far View Lodge is het nog een aardig eind rijden naar de verschillende bezienswaarigheden.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nou, die route ziet er prima uit. Na Apache Trail kan je via Payson of Show Low naar Holbrook. De eerste route is mooi, de tweede nog mooier maar ook langer. In Durango hebben wij ooit gewoon in een BW gezeten maar dat was meer dan 10 jaar geleden. In Mancos is een aantal leuke B&B's en kleine hotels maar in de Far View Lodge zit je het beste natuurlijk voor Mesa Verde. In Cortez waarschijnlijk het goedkoopste. Ook daar hebben we alleen in chain hotels gezeten. Notom Bullfrog road begint niet in Torrey maar vlak tenoosten van Capitol Reef. Informeer bij de plaatselijke VVV over de toestand van de wegen.
Ik neem aan dat je een (4x4) SUV meeneemt.
Yeehaw
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Dude schreef: 2. Phoenix - Holbrook
Motel Super 8, niet 'super' maar niks mis mee.

3. Holbrook - Chinle
Tussen Petrified Forest and Chinle: Hubell Trading Post
Best Western Hotel Chinle, heeft één van de weinige restaurants op z'n terrein. Houd straks rekening met reserveren dat er maar drie hotels/motels in Chinle zijn.

7. Cortez - Moab
Prima geslapen en ontbeten in Mayor's House B&B

10. Moab - Torrey
Niet ver van Goblin Valley ligt de Litlle Wild Horse Canyon, een mooie en makkelijk bereikbare slot canyon. Onderweg bij Green River de Crystal geyser.
Geslapen: Capitol Reef Inn, eenvoudig en goedkoop motel (ik geloof maar 10 kamers)

17. Page - springdale
El Rio Lodge; nog een goedkoop adresje
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Kiva Koffeehouse heeft ook heel lekkere shakes, pies, sandwiches en andere lunchgerechten.
Zeker een aanrader op die mooie scenic route.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Yeehaw schreef: Kiva Koffeehouse heeft veel meer dan alleen koffie.....heerlijk eten en ook 2 kamers. Niet goedkoop maar die uitzichten....Kiva Koffeehouse is tussen milemarkers 74 en 73. Dinsdag gesloten.
En ik had zo'n trek in een lekkere bak koffie toen wij er op dinsdag 6 mei langsreden :roll:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Pech, pech pech Bianca maar er is wellicht nog een tweede kans.....
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Kiva Koffeehouse
een van de beste tips die we hier op het forum hebben gekregen.
wij waren er in juli.Ik zou er graag eens overnachten koffie en koekjes waren heerlijk maar ook de kinderen keken de ogen uit naar het bouwwerk.Mooi om ook het verhaal te lezen/volgen aan de muur over dit "koffiehuis".
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw schreef:Nou, die route ziet er prima uit. Na Apache Trail kan je via Payson of Show Low naar Holbrook. De eerste route is mooi, de tweede nog mooier maar ook langer. In Durango hebben wij ooit gewoon in een BW gezeten maar dat was meer dan 10 jaar geleden. In Mancos is een aantal leuke B&B's en kleine hotels maar in de Far View Lodge zit je het beste natuurlijk voor Mesa Verde. In Cortez waarschijnlijk het goedkoopste. Ook daar hebben we alleen in chain hotels gezeten. Notom Bullfrog road begint niet in Torrey maar vlak tenoosten van Capitol Reef. Informeer bij de plaatselijke VVV over de toestand van de wegen.
Ik neem aan dat je een (4x4) SUV meeneemt.
Yeehaw
Hey Yeehaw,
Ik heb even via Google maps gekeken en die rijtijden van Apache Trail naar Holbrook blijven op een kwartierje/half uurtje na hetzelfde, via Payson of Show Low. Meteen wel de stevigste rit van de ganse reis.
Torrey is enkel bedoeld als slaapplaats aangezien er in de buurt geen andere alternatieven zijn. Die morgen zullen we dus opnieuw een stukje moeten terug rijden om de Notom Bullfrog te rijden.
Vorig jaar kozen we voor de iets duurdere hotels maar door onze lange dagen hebben we eigenlijk niet veel in die hotels kunnen 'profiteren' van de luxe. Vandaar dat we volgend jaar eigenlijk enkel een slaapplaats zoeken, dus de wat goedkopere opties. :oops:

Bart
Laatst gewijzigd door Dude op 12 nov 2008, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Martin & Marianne schreef:
Dude schreef:In mesa verde zelf is er naar het schijnt ook slaapgelegenheid (ik dacht dat Marianne er ergens iets over geschreven had) maar dat moet ik nog ff uitzoeken.
Ja, zie ons reisverlsag 2008.
Kan ik aanraden, het is een aardig eindje rijden vanuit Cortez, en zelfs vanuit de Far View Lodge is het nog een aardig eind rijden naar de verschillende bezienswaarigheden.

Marianne
Hey Marianne,
Ik heb jouw reisverslag al gelezen (mooi!) maar niet zo in detail dat ik alle hotels al opgezocht heb. Maar ga me daar wel nog eens in verdiepen. Zal ook wel van de prijs gaan afhangen denk ik :wink:

@vtveen : bedankt voor de hoteltips :)

Bart
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dag Bart. Google maps.....laat me niet lachen. Zeggen ze er ook bij dat je rijdende door Salt River canyon wel eens stapvoets moet vanwege de trucks? Geloof de praktijk maar, via Payson is tenminste een half uur, maar waarschijnlijk nog meer, sneller. Vermoedelijk heb je Apache Junction als vertrekpunt aangegeven ipv Roosevelt, het eindpunt van Apache Trail.....
Yeehaw
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik heb de route laten starten in Phoenix centrum en dan inderdaad via Apache junction.
En dan éénmaal via Payson en éénmaal via Show low. (Er zit volgens hen 11 minuten verschil in :roll: )
Ik heb ook niet meer dan google maps om hierop verder te gaan. Buiten dit forum uiteraard, waar mensen de route zelf gereden hebben en het dus beter zouden moeten weten dan google maps. :wink:
Waar ligt Salt River canyon precies want dat vind ik nergens terug

Bart
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Halverwege Globe en Show Low. En ja, de regelmatige bezoekers weten het beter dan Google Maps!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ahhhh, ik zie het al. Heb voor de zekerheid ook eens Mapquest geraadpleegd. Als je Apache Trail gaat rijden (az88) kom je uit in Roosevelt. En van Roosevelt naar Holbrook is het een stuk sneller via Payson. Google Maps denkt dat je van Apache Junction meteen naar Show Low rijdt zonder Apache Trail.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer