Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van SFO naar hotel

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Van SFO naar hotel

Bericht door Gerda&Lucas »

Hallo allemaal.

Het begint nu echt op te schieten: 21 juil vertrekken we naar SF :D
Weten jullie hoe wij het beste van SFO naar ons hotel in 4th street(vlakbij Union aquare) kunnen gaan? Wij halen de auto nl. pas op als we uit SF vertrekken. Nu hebben we gelezen dat er een treinstation dichtbij is, maar is dat handig met alle bagage enzo? We zijn met ons vieren. Naar Schiphol doen we waarschijnlijk ook met de trein, maar dat is natuurlijk bekend terrein. Er is ook een hotelshuttle (15 dollar - is dat p.p.?) Of kunnen we heel goed een gewone taxi nemen?

Gerda
magnum
Amerika-ontdekker

Bericht door magnum »

ik weet het niet zo goed maar wij doen precies hetzelfde als jullie en wij gaan met de taxi naar het hotel toe.
Sammy
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammy »

Ik kreeg van mijn hotel de volgende tip: http://www.supershuttle.com/htm/cities/sfo.htm
Ook +/- $15.
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Neem gewoon de Bart, soepele metro, binnen een goed halfuur kun je uitstappen op Powell waar je zo naar Union Square kan lopen. Neem wat losse dollars mee en trek 2 kaartjes uit de muur op het vliegveld (onder de 8 dollar voor 2 kaartjes). Geen last van files, geen last van verkeersdrukte in de stad... ideaal.

Het lijntje naar het vliegveld bestaat nog niet zo heel lang, vandaar dat het lijkt dat de Bart in sommige reisgidsen niet tot daar rijdt, maar het is echt de beste manier.

http://www.bart.gov/
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
Gerda&Lucas
Amerikakenner

:doublethumb:

Wij hadden inderdaad ook al gezien dat BART nog niet zo lang bestaat en ik vroeg me af of iemand daar al ervaring mee heeft.
Het is dus goed te doen met alle bagage en drukte :?:

Gerda
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Ja hoor, geen enkel probleem, het vliegveld is een startpunt dus je kunt een mooie plaats uitzoeken, koffer gewoon naast je in het gangpad, er is ruimte genoeg. En je hoeft niet over te stappen.

Ik zie trouwens op de site dat het $4.95 is, dus met z'n tweeen nog geen tientje, en ik kan me herinneren dat ik van die Maestro logo's zag staan, dus ik denk dat je met je pinpas ook nog kunt betalen.
Sammy
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammy »

Angie schreef: ... en ik kan me herinneren dat ik van die Maestro logo's zag staan, dus ik denk dat je met je pinpas ook nog kunt betalen.
Ben bang dat je dan alleen wel het dubbele kwijt bent, met kosten voor buitenlandse transacties... wel iets om rekening mee te houden!
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Ik zit ook met dat probleem.
Ik kom zaterdag aan in SF en moet in het Carlton hotel geraken op 1075 Sutter Street.
Is dat te doen met BART?
Wat zou een taxi kosten?
alvast bedankt
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Daar zijn verschillende services dat will bring you directly to your hotel,
Het cost tussen $10-$15 per persoon.
Als je met zijn vieren ben ,kan je beter een taxi nemen dat kost ongeveer $35- $40.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Angie schreef: En ik kan me herinneren dat ik van die Maestro logo's zag staan, dus ik denk dat je met je pinpas ook nog kunt betalen.
Met pinpas misschien niet maar dan toch zeker met je credit-card.
Rob
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

de Carlton zit op 1 mijl volgens google maps:

http://maps.google.com/maps?spn=0.01221 ... isco&hl=en
(prachtige site, helemaal als je naar 'satelliet view' over gaat)

Wij liepen met volle koffers (berg op) ongeveer de helft en dat was nog wel te doen, maar een mijl gaat toch wel richting limiet denk ik.

Muni bus #2 gaat geloof ik die kant op als je het niet trekt :D
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Ik zit nog ff verder te prutsen voor de Carlton; het is handiger om bij het Civic Street Bart station uit te stappen, scheelt 2 blokken lopen en is één station minder ver.
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Wij zijn met z'n vieren maar dan is dus toch nog steeds de metro goedkoper dan een taxi of shuttle. Als het dan ook inderdaad goed te doen is met de bagage en zo, vind ik dat wel aantrekkelijk. Ons hotel zit op 4th street, om de hoek bij Marketstreet dus echt dichtbij het station.

Gerda
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

Rob schreef:
Angie schreef: En ik kan me herinneren dat ik van die Maestro logo's zag staan, dus ik denk dat je met je pinpas ook nog kunt betalen.
Met pinpas misschien niet maar dan toch zeker met je credit-card.
Rob
Klopt Rob,

Vorige week woensdag nog gedaan met creditcard. Geen probleem.
De prijs van $4,95 klopt trouwens ook.

Gr.
Olaf
Xerxes
Amerikafan

Re: Van SFO naar hotel

Bericht door Xerxes »

Gerda&Lucas schreef:Hallo allemaal.

Het begint nu echt op te schieten: 21 juil vertrekken we naar SF :D
Weten jullie hoe wij het beste van SFO naar ons hotel in 4th street(vlakbij Union aquare) kunnen gaan? Wij halen de auto nl. pas op als we uit SF vertrekken. Nu hebben we gelezen dat er een treinstation dichtbij is, maar is dat handig met alle bagage enzo? We zijn met ons vieren. Naar Schiphol doen we waarschijnlijk ook met de trein, maar dat is natuurlijk bekend terrein. Er is ook een hotelshuttle (15 dollar - is dat p.p.?) Of kunnen we heel goed een gewone taxi nemen?

Gerda
Is dit julie eerste keer naar San Francisco? Mijn moeder en zusje komen op 20 juli naar L.A., ik ga dan via Highway 1 naar San Francisco (ze zijn beiden nooit geweest).

Heb veel plezier in SF, en als je nog wat tips wilt qua restaurants, leuke winkeltjes, etc. laat het maar weten.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Inderdaad onze eerste keer in Amerika. We komen 21 juli om 13.55 uur aan en vertrekken zondags naar Yosemite. Voor de zaterdagochtend hebben we een tour op Alcatraz geboekt en misschien wil ik proberen om op zondag een gospeldienst (Glide church?) bij te wonen. Voor de rest moeten we die dagen nog vullen. We hebben een hotel in 4th street, dus lekker centraal en op dat moment nog geen auto ter beschikking. Ik geloof dat je een openbaar vervoerpas kunt kopen voor 3 dagen of zo. We moeten in ieder geval op zoek naar een winkel waar ze spelletjes voor de Nintendo DS verkopen voor onze zoon. Voor tips houd ik mer verder altijd aanbevolen.
Gerda
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gerda&Lucas schreef:Ik geloof dat je een openbaar vervoerpas kunt kopen voor 3 dagen of zo.
http://www.sfcablecar.com/riders.html

Passes:

Passports: are perfect for visitors to the city, and allow riding on streetcars, buses, and cable cars.

* One Day: $9.00.
* Three Days: $15.00.
* Seven Days: $20.00.

FastPasses: allow monthly unlimited riding for cable cars, streetcars, buses, and BART (within SF).

* Adult (ages 18-64): $45.00.
* Youth (ages 5-17): $10.00.
* Senior (ages 65+) and Disabled: $10.00.
Je kunt de passen op diverse plekken in de stad kopen. Zie hier een lijstje: http://www.sfmuni.com/cms/mms/fares/passvend.htm
Je kunt je pass ook al op het vliegveld kopen. Dan ben je gelijk voorzien.

LET OP: je kunt deze passen NIET kopen bij de Cable Car startpunten. Hier kun je alleen enkele kaartjes kopen ($3).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Njit schreef: LET OP: je kunt deze passen NIET kopen bij de Cable Car startpunten. Hier kun je alleen enkele kaartjes kopen ($3).
Dit klopt niet helemaal, wij hebben er een dagpass gekocht waarmee je een hele dag op en af de cable car kon hoppen, koste dacht ik $ 6,00
Rob
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Rob schreef:
Njit schreef: LET OP: je kunt deze passen NIET kopen bij de Cable Car startpunten. Hier kun je alleen enkele kaartjes kopen ($3).
Dit klopt niet helemaal, wij hebben er een dagpass gekocht waarmee je een hele dag op en af de cable car kon hoppen, koste dacht ik $ 6,00
Rob
Voor de Cablecars misschien wel maar die werkt dan weer niet op de bus...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Ik snap zowizo niet wat je aan zo'n dagkaart hebt, laat staan een driedaagse. Na 1x met een trammetje heb je het wel gezien en stap je over op efficientere middelen zoals de bus of zelfs de benenwagen. De bus kost $1.25, kun je mooi je zakvol kleingeld dumpen, anders kom je daar nooit meer vanaf :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer