Het begint nu echt op te schieten: 21 juil vertrekken we naar SF
Weten jullie hoe wij het beste van SFO naar ons hotel in 4th street(vlakbij Union aquare) kunnen gaan? Wij halen de auto nl. pas op als we uit SF vertrekken. Nu hebben we gelezen dat er een treinstation dichtbij is, maar is dat handig met alle bagage enzo? We zijn met ons vieren. Naar Schiphol doen we waarschijnlijk ook met de trein, maar dat is natuurlijk bekend terrein. Er is ook een hotelshuttle (15 dollar - is dat p.p.?) Of kunnen we heel goed een gewone taxi nemen?
Neem gewoon de Bart, soepele metro, binnen een goed halfuur kun je uitstappen op Powell waar je zo naar Union Square kan lopen. Neem wat losse dollars mee en trek 2 kaartjes uit de muur op het vliegveld (onder de 8 dollar voor 2 kaartjes). Geen last van files, geen last van verkeersdrukte in de stad... ideaal.
Het lijntje naar het vliegveld bestaat nog niet zo heel lang, vandaar dat het lijkt dat de Bart in sommige reisgidsen niet tot daar rijdt, maar het is echt de beste manier.
Wij hadden inderdaad ook al gezien dat BART nog niet zo lang bestaat en ik vroeg me af of iemand daar al ervaring mee heeft.
Het is dus goed te doen met alle bagage en drukte
Ja hoor, geen enkel probleem, het vliegveld is een startpunt dus je kunt een mooie plaats uitzoeken, koffer gewoon naast je in het gangpad, er is ruimte genoeg. En je hoeft niet over te stappen.
Ik zie trouwens op de site dat het $4.95 is, dus met z'n tweeen nog geen tientje, en ik kan me herinneren dat ik van die Maestro logo's zag staan, dus ik denk dat je met je pinpas ook nog kunt betalen.
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
Ik zit ook met dat probleem.
Ik kom zaterdag aan in SF en moet in het Carlton hotel geraken op 1075 Sutter Street.
Is dat te doen met BART?
Wat zou een taxi kosten?
alvast bedankt
Daar zijn verschillende services dat will bring you directly to your hotel,
Het cost tussen $10-$15 per persoon.
Als je met zijn vieren ben ,kan je beter een taxi nemen dat kost ongeveer $35- $40.
Ik zit nog ff verder te prutsen voor de Carlton; het is handiger om bij het Civic Street Bart station uit te stappen, scheelt 2 blokken lopen en is één station minder ver.
Wij zijn met z'n vieren maar dan is dus toch nog steeds de metro goedkoper dan een taxi of shuttle. Als het dan ook inderdaad goed te doen is met de bagage en zo, vind ik dat wel aantrekkelijk. Ons hotel zit op 4th street, om de hoek bij Marketstreet dus echt dichtbij het station.
Het begint nu echt op te schieten: 21 juil vertrekken we naar SF
Weten jullie hoe wij het beste van SFO naar ons hotel in 4th street(vlakbij Union aquare) kunnen gaan? Wij halen de auto nl. pas op als we uit SF vertrekken. Nu hebben we gelezen dat er een treinstation dichtbij is, maar is dat handig met alle bagage enzo? We zijn met ons vieren. Naar Schiphol doen we waarschijnlijk ook met de trein, maar dat is natuurlijk bekend terrein. Er is ook een hotelshuttle (15 dollar - is dat p.p.?) Of kunnen we heel goed een gewone taxi nemen?
Gerda
Is dit julie eerste keer naar San Francisco? Mijn moeder en zusje komen op 20 juli naar L.A., ik ga dan via Highway 1 naar San Francisco (ze zijn beiden nooit geweest).
Heb veel plezier in SF, en als je nog wat tips wilt qua restaurants, leuke winkeltjes, etc. laat het maar weten.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Inderdaad onze eerste keer in Amerika. We komen 21 juli om 13.55 uur aan en vertrekken zondags naar Yosemite. Voor de zaterdagochtend hebben we een tour op Alcatraz geboekt en misschien wil ik proberen om op zondag een gospeldienst (Glide church?) bij te wonen. Voor de rest moeten we die dagen nog vullen. We hebben een hotel in 4th street, dus lekker centraal en op dat moment nog geen auto ter beschikking. Ik geloof dat je een openbaar vervoerpas kunt kopen voor 3 dagen of zo. We moeten in ieder geval op zoek naar een winkel waar ze spelletjes voor de Nintendo DS verkopen voor onze zoon. Voor tips houd ik mer verder altijd aanbevolen.
Gerda
Ik snap zowizo niet wat je aan zo'n dagkaart hebt, laat staan een driedaagse. Na 1x met een trammetje heb je het wel gezien en stap je over op efficientere middelen zoals de bus of zelfs de benenwagen. De bus kost $1.25, kun je mooi je zakvol kleingeld dumpen, anders kom je daar nooit meer vanaf
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.