Ik heb ooit een aanvaring met border patrol gehad in arizona zonder dat ik papieren bij me had.
Mijn schoonouders (ook nederlanders) hadden in die tijd een huis in Tucson AZ en een in San Carlos mexico. Daarbij hadden ze twee auto's, een in AZ geregistreerd en een in mexico. We hadden toen aardig wat familie bij elkaar en waren met twee auto's. Ik zat samen met mijn schoonmoeder, schoonzusje en mijn vrouw in de mexicaanse auto.
We reden redelijk dicht bij de grens en werden aangehouden door borderpatrol.
De amerikaanse auto had nergens last van, wij dus wel.
Die vent vroeg waar we vandaan kwamen en mijn schoonmoeder toonde alle mexicaanse papieren.
Toen vroeg ie mijn vrouw en mijn schoonzusje die braaf hun paspoorten toonde.
Toen was ik aan de beurt......... en ik had alleen mijn Missouri rijbewijs bij me. That was it.
Kun je liegen, maar als dat uitkomt........
Ik dus eerlijk geweest en gezegd dat mijn greencard en paspoort thuis lagen in MO.
dreigde die vent mij in een bus te stoppen voor deportatie (met een zooi mexicanen)
Ik de boel nog eens uitgelegd en gelukkig zie ik er ook niet echt mexicaans uit.
Wat bleek nou die vent dacht dat wij naar mexico geweest waren en dat ik illegaal de grens was overgeweest (zonder papieren)
Toen hij begreep dat ik vanuit Missouri was gekomen en geen stap over de grens had gezet, kalmeerde hij een beetje.
Toen ik bevestigd had dat Amerika the greatest country of the world was

mocht ik verder.
Ik heb mijn greencard en paspoort verder nooit bij me en er is verder nooit meer naar gevraagd terwijl over de jaren nog wel eens aangehouden ben voor een loden voet
Echter als ik in een gebied zou wonen dicht aan de grens of in een gebied met veel mexicanen dan zou ik het wel doen.