Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Danny_p: Juni 2009 planning met camper

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
danny_p
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Danny_p: Juni 2009 planning met camper

Bericht door danny_p »

Hallo,

Ik ben tamelijk nieuw op deze forum en heb me dus de afgelopen dagen suf gelezen :shock:, moet zeggen dat het allemaal nuttig was en dat er nogal wat experts hier zitten.
Wij hebben dus ook een route uitgestippeld zie hieronder. Wat ik eigenlijk wil weten is of dit haalbaar is en of jullie mooie campgrounds kunnen adviseren langs de route die wij rijden.
Maw alle advies is zeeeeeer welkom.

1 Vliegen
2 San Francisco
3 Monteray
4 Pismo beach of Cambria
5 Los Angeles
6 Los Angeles
7 Los Angeles
8 Joshua Tree National Park
9 Mojave National Park
10 Grand Canyon National Park
11 Monument Valley
12 Capitol Reef
13 Bryce Canyon
14 Bryce of Zion
15 Zion National Park
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Death Valley
19 Big Pine
20 Yosemity National Park
21 Yosemity National Park
22 San Francisco
23 San Francisco
24 San Francisco
25 Vliegen
Totaal 3857km
Laatst gewijzigd door danny_p op 29 okt 2008, 16:27, 6 keer totaal gewijzigd.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Juni 2009 planning met camper

Bericht door johan1973 »

Hoi Danny,
Mojave is (nog) geen National Park. Het is de vraag of je Mojave National Preserve in een eerste reis wil opnemen. Ik vind het een reuze interessant gebied (zie deze foto's bijvoorbeeld http://www.flickr.com/photos/ken_duffy/ ... 152500724/), maar misschien kun je je beter beperken tot een rit langs de zuidkant en een stukje van de Route66 meepikken.
Voor Bryce/Zion neem je weinig tijd. De wegen in de omgeving zijn niet snel en in beide parken kun je eindeloos wandelen en Bryce verdient tijd voor sunrise en sunset.
In plaats van de omweg naar Sequoia NP kun je ook de Sequoia's in Yosemite NP (Mariposa Grove) gaan zien aan de zuidwestkant van het park (kost ook al aardig wat tijd).
Onderschat de afstand van Death Valley naar Yosemite NP niet. Daar kan best nog een overnachting tussen (je komt door een mooie omgeving!) en rijden in/door Yosemite kost sowieso veel tijd.
Ik zou minder tijd voor LA en LV nemen.
Johan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Ipv Santa Cruz kan je ook in Monterey blijven en ipv Santa Maria meer noordelijker bv in Pismo Beach of Cambria. Hangt ervan af wat je allemaal wil doen langs de kust. Aquarium in Monterey? Whale watching? Point Lobos SR,Big Sur? Hearst Castle etc. Maar de boardwalk in Santa Cruz is ook leuk. Zoals Johan al zegt is Mojave National Preserve geen NP en het park ligt ook buiten de route en net als in Joshua Tree NP vind je er veel...Joshua Trees. Prachtig hoor, maar misschien voor een andere keer.
Je houdt een dag over als je direkt naar GCNP rijdt. En 2 volle dagen in GCNP? Tenzij je een stuk afdaalt (heet!) is een volle dag misschien wel genoeg en die dag zou je misschien in Bryce/Zion kunnen besteden. Of in Page.... Dat geldt dan ook weer voor Las Vegas. Het is 3 uur rijden van Zion naar Las vegas en je wint nog een uur door het tijdsverschil dus je hebt dan al het grootste gedeelte van de dag in Las Vegas plus nog een extra dag. Vraag even na of je met de camper door Death Valley mag die tijd van het jaar, ik weet niets van campers maar weet wel dat de verhuurbedrijven restricties hebben voor Death Valley. Als je een dag korter in Las Vegas blijft zou je langer kunnen doen over het traject Las Vegas-Death Valley-Yosemite. En ik 2nd de opmerking van Johan over Sequoia.
Yeehaw.
danny_p
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door danny_p »

Bedankt Johan en bedankt Yeehaw :-)
Ik neem het mee in mijn planning.
danny_p
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door danny_p »

johan1973 schreef:Hoi Danny,
Mojave is (nog) geen National Park. Het is de vraag of je Mojave National Preserve in een eerste reis wil opnemen. Ik vind het een reuze interessant gebied (zie deze foto's bijvoorbeeld http://www.flickr.com/photos/ken_duffy/ ... 152500724/), maar misschien kun je je beter beperken tot een rit langs de zuidkant en een stukje van de Route66 meepikken.
Voor Bryce/Zion neem je weinig tijd. De wegen in de omgeving zijn niet snel en in beide parken kun je eindeloos wandelen en Bryce verdient tijd voor sunrise en sunset.
In plaats van de omweg naar Sequoia NP kun je ook de Sequoia's in Yosemite NP (Mariposa Grove) gaan zien aan de zuidwestkant van het park (kost ook al aardig wat tijd).
Onderschat de afstand van Death Valley naar Yosemite NP niet. Daar kan best nog een overnachting tussen (je komt door een mooie omgeving!) en rijden in/door Yosemite kost sowieso veel tijd.
Johan
Bedoel je vanaf highway 60 (vanuit LA) afslaan op historic route 66? Of Via Joshua tree NP (amboy road) noordwaards rijden richting route 66?
danny_p
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door danny_p »

johan1973 schreef:Hoi Danny,
Johan
Waar raad je aan te overnachten tussen Death Valley en Yosimity?
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Van Death Valley naar Yosemite: via US395 (prachtige weg, een van de mooiste van Amerikan IMO) en een dagje overnachten om de lange rit te onderbreken in Big Pine of Bishop. Je komt dan Yosemite binnen via Tioga road: prachtig!
Een zijtrip naar Bristlecone National Forest bij Big Pine is dan ook een mogelijkheid. Dat neemt wel een groot deel van de dag in beslag vanwege de (wel fraaie) bochtige bergweg ernaartoe.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Sorry, de naam van het Bristlecone Pine forest is officieel Inyo National Forest (voor als je 't wil opzoeken). En ik zie dat je al een dag hebt ingepland tussen DV en Yosemite in Big Pine. Dat is een prima plek.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Behalve in Big Pine kan je ook overnachten in Bishop, Mammoth Lakes, June Lake of Lee Vining. Ga maar eens de sites bekijken.
Van Joshua Tree NP (29Palms) kan je Amboy Road nemen naar Amboy. Dan naar rechts (National Trails highway/old R66), stop bij Roy's Cafe, kijk even verder op of de Shoe tree nog bestaat en dan richting I40 die parallel aan NTH loopt. Van Palm Springs naar Twentynine Palms loopt ca62.
danny_p
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door danny_p »

pushirubiano schreef:Van Death Valley naar Yosemite: via US395 (prachtige weg, een van de mooiste van Amerikan IMO) en een dagje overnachten om de lange rit te onderbreken in Big Pine of Bishop. Je komt dan Yosemite binnen via Tioga road: prachtig!
Een zijtrip naar Bristlecone National Forest bij Big Pine is dan ook een mogelijkheid. Dat neemt wel een groot deel van de dag in beslag vanwege de (wel fraaie) bochtige bergweg ernaartoe.
Ik heb Big pine er tussen gezet....ziet er inderdaad logischer uit.
danny_p
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door danny_p »

Yeehaw schreef:Behalve in Big Pine kan je ook overnachten in Bishop, Mammoth Lakes, June Lake of Lee Vining. Ga maar eens de sites bekijken.
Van Joshua Tree NP (29Palms) kan je Amboy Road nemen naar Amboy. Dan naar rechts (National Trails highway/old R66), stop bij Roy's Cafe, kijk even verder op of de Shoe tree nog bestaat en dan richting I40 die parallel aan NTH loopt. Van Palm Springs naar Twentynine Palms loopt ca62.
Heb R66 er ook tussen gezet.
Heb in google maps een kaart gemaakt, nu heb ik een beter overzicht.
Alleen van monument valley naar Page is een beetje vreemd omdat je eigenlijk moment valley in rijd en dan dezelfde weg weer terug naar Page om zo naar Bryce en Zion te gaan. Of is via MOAB een optie??? Dan moet je wel helemaal rond rijden.
danny_p
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door danny_p »

Dit is mijn route tot zo ver, google maps link :

http://tinyurl.com/5vc6lz

kopieer de link in je browser......

:D
Laatst gewijzigd door danny_p op 29 okt 2008, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan van Monument Valley ook via Mexican Hat-ut261-ut95-ut24-ut12 naar Bryce. Je rijdt dan een van de mooiste, zo niet de mooiste, route in de USA maar een erg lange dag vanwege de talloze, niet te missen, points of interest en sterk aanbevolen om hier twee dagen over te doen. Kijk maar eens op http://www.scenicbyway12.com Van GC kan je rechtstreeks naar Monument Valley via us89-us160 en us163. Je moet naar Page (en Bryce) dan weer even terug en via az98 naar Page. Reken op 2.5 uur van Monument Valley naar Page en op 3 uur tussen Page en Bryce, zonder stops uiteraard. Via Moab is een grote omweg.
Yeehaw
danny_p
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door danny_p »

Is hanksville dan een goede plaats om de camper stil te zetten?

Note mod (Marjan):
De quote is weggehaald volgens deze
quoteregels
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hanksville? Zou ik niet doen. Neem de Fruita Campground in Capitol Reef NP even verder op. (Het lijkt of ik er verstand van heb maar sta nooit op campings, maar deze weet ik toevallig).
danny_p
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door danny_p »

Haha mooi...voor mij heb jij er veel verstand van, wij moeten wel op een camping vanwege de camper en onze zoon van 2, dat is wel even anders geweest met de backpack :D ......nadat ik de route heb bepaald ga ik inderdaad allemaal camp sites opzoeken die echt de moeite waard zijn om te overnachten. Wil proberen de echt mooie spots eruit te halen dus ik ben echt blij met je suggestie.....hopelijk krijg ik er nog meer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zie geen route als ik je link kopieer en plak. Eerste plaats is volgens mij niet goed.

Om zulke lange links hier op het forum te plaasten is het handig om gebruik te maken van http://tinyurl.com/. Lange links kun je dan eenvoudig verkorten en hier op het forum zetten.

Ook kun je kiezen om i.p.v. de link, een woord als 'zie hier' in te geven als link hier op het forum. Dat werkt als volgt:

Code: Selecteer alles

[url=http://www.xxx.xx]woord[/url]
Waarbij xxx de url is.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
danny_p
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door danny_p »

Aha...nou hier iessie dan:
http://tinyurl.com/5vc6lz
Ben benieuwd!
danny_p
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door danny_p »

Langer in Bryce blijven of in Zion????
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bekijk het zo eens:
Na je verblijf op de Fruita Campground ga je ut12 rijden. Die route is het mooist van Torrey naar Bryce in de morgen (en in de middag andersom). Als je niet te veel van de weg afgaat en dus niet te veel stops maakt, dan ben je in zo'n 3-4 uur in Bryce. Dan heb je nog de gehele middag in Bryce. Het zou natuurlijk mooi zijn om nog een morgen te blijven en dan naar Zion te gaan.(Ook nog eea te zien onderweg). Dan nog een dag Zion. Volgens mij heb je dagen 12,13 14 en 15 ook zo gepland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer