Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grizzlybeer doodt 2 mensen in Alaska

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Doe ik er nog even een schepje boven op!!!............. :wink:
Ik ben 59, mijn man 57. Wij kamperen meestal met een tentje in Amerika, zo ook weer strakjes in september. We slapen ook wel eens in een "berenbos" en nemen de voorgeschreven maatregelen dan in acht.

Vorig jaar hebben wij een aantal beren gezien in het Sequoia NP en verschillende mensen worden dan "gek" in hun hoofd. Gaan bijv. van de paden af, gaan rennen richting beer e.d. De ranger aldaar riep ze tot de orde en vertelde erbij dat als een beer een mens aanvalt, ze genoodzaakt zijn om die beer af te schieten (helaas weet ik niet de reden waarom), terwijl het "onze" schuld is.

Groetjes van deze "krasse ouwe knar"........ :nana:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Joke en Hekkie,

Fantastisch dat jullie zo skien, wandelen en reizen. Echt petje af.
Dat je graag gezond en fit ouder wil worden is iets dat heel veel mensen willen maar niet iedereen gegeven is. Ik ken redelijk wat 40-ers die zodanig veel gezondheidsklachten hebben dat een stukje lopen of fietsen al een uitputtingsslag is. Ook veel mensen die jonger zijn , kanker krijgen of ineens "zomaar" dood zijn. Levensstijl zal een rol spelen, maar is ook geen garantiebewijs om later als krasse knar in de wildernis te gaan camperen.

Het was niet de bedoeling om iemand te kwetsen maar voor mij als dertiger is 60 jaar toch een vrij respectabele leeftijd. ( pensioen komt akelig dichtbij, de zwaartekracht die steeds sterker lijkt te worden etc) Een 100 jarige ziet een 60er waarschijnlijk als iemand die nog nat is achter zijn oren.
Was that for us?
prs
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door prs »

laska schreef:
PRS
Deze mensen hadden ook bearproof containers en het geweer bij zich. Maar het is hen toch wel fataal geworden. Het zal denk ik niet hun eerste uitstapje in de wildernis zijn en echt wel weten wat ze aan het doen waren. Typisch geval van wrong place en wrong time.
Jep, dit was volgens mij ook niet hun fout. Waarschijnlijk waren dit inderdaad ervaren backpakkers. Ze hadden gewoon puur pech gezien de statistieken...
And this be our motto: "In God is our trust."
And the star-spangled banner forever shall wave
O'er the land of the free and the home of the brave!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

laska schreef:Joke en Hekkie,

Fantastisch dat jullie zo skien, wandelen en reizen. Echt petje af.
Dat je graag gezond en fit ouder wil worden is iets dat heel veel mensen willen maar niet iedereen gegeven is. Ik ken redelijk wat 40-ers die zodanig veel gezondheidsklachten hebben dat een stukje lopen of fietsen al een uitputtingsslag is. Ook veel mensen die jonger zijn , kanker krijgen of ineens "zomaar" dood zijn. Levensstijl zal een rol spelen, maar is ook geen garantiebewijs om later als krasse knar in de wildernis te gaan camperen.

Het was niet de bedoeling om iemand te kwetsen maar voor mij als dertiger is 60 jaar toch een vrij respectabele leeftijd. ( pensioen komt akelig dichtbij, de zwaartekracht die steeds sterker lijkt te worden etc) Een 100 jarige ziet een 60er waarschijnlijk als iemand die nog nat is achter zijn oren.
"Echt petje af", dat klinkt nog steeds alsof ze oud zijn en wat ze doen een hele prestatie is LOL
Terwijl het volgens mij gewoon te maken heeft met hun levensstijl..

Overigens dat 40 plussers bij een beetje inspanning uitgeput zijn, is voornamelijk te wijten aan totaal geen conditie hebben en hun levensstijl. Mijn man was vroeger behoorlijk sportief, maar momenteel zo druk met werk de laatste jaren dat hij totaal geen conditie meer heeft. Hij gaat nu regelmatig voetballen met vrienden, ook allemaal rond de 35 en vooral bij voetbal moet je een beetje conditie hebben. Dat viel dus in het begin flink tegen.

Mijn vader bijvoorbeeld is 77 jaar en dat zou je hem echt niet geven. Hij zo sportief nog, tennist en wandelt veel. Hij is ook altijd bezig, ik kan me hem niet hangend op de bank voorstellen.. Overigens heeft hij ook geen last van zwaartekracht lol, terwijl de mannelijke dertigplussers in onze vriendenkring een aardig bierbuikje beginnen te ontwikkelen..

Sandy
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

:offtopic:
laska schreef: Het was niet de bedoeling om iemand te kwetsen maar voor mij als dertiger is 60 jaar toch een vrij respectabele leeftijd. ( pensioen komt akelig dichtbij, de zwaartekracht die steeds sterker lijkt te worden etc)
Ja, wrijf het er nog maar even in....... :wink:

Ik voelde me niet gekwetst hoor, ik begrijp het best. Alleen ik word volgende maand dus 60 en ik vind het VERSCHRIKKELIJK!!!!

Nou zeggen "ze" wel dat ik er niet zo uit zie en nog "leuk" meedoe, maar ik word het natuurlijk wel en dat doet toch wel zeer..... :help:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Joke schreef:Ik moet even reageren op de volgende opmerking:

"Maar jee ik hoop toch echt dat ik zo rond mijn zestigste nog in staat bent om te hiken te raften en in het wild te kamperen. In mijn ogen toch een stelletje krasse knarren."

Deze mensen waren geen 100!! De meeste mensen die ik ken kunnen rond hun 60ste nog alles doen wat ze 20 jaar eerder konden doen. Ik ski nog de hele winter, hike regelmatig in de zomer, werk fulltime, en voel me nu beter dan ooit. M'n man is 75 en is enorm aktief en gezond (en je moet hem zien skien). Ik kan geen nacht meer doorhalen, maar verder voel ik me prima.
You tell him, Joke
We are like vintage wine,we get better when we get older.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Laska schreef:

( pensioen komt akelig dichtbij,

Hoi Laska,
Thanks to my pension ,kan ik heerlijke lange vacanties nemen.
Ik ga voor 3 maanden op vakantie(California, Cuba,Engeland,Holland,Praag en Spanje)
Hoeveel weken vakantie krijg jij ? 2 of 3 weken?
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Marcus,

Ieder het zijne... Ik zou niet weten wat ik de hele dag moest doen als ik zonder werk kwam te zitten maar dat is waarschijnlijk mijn kronkel.

Geniet van al je vakanties en Joke een hele prettige verjaardag.
Was that for us?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer