Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
8 maanden Amerika en Canada
8 maanden Amerika en Canada
We zijn van plan om 8 maanden door Amerika en Canada te reizen met een camper, oftewel RV. Na aankomst in South Carolina willen wij die daar kopen en later weer verkopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe zit het met het registreren van de Amerikaanse 'RDW'? Kun je dit als Europeaan ook doen? Hoe zit het met de verzekering voor de RV? Heeft iemand goeie tips hiervoor? 
- yvonne van den berg
- Amerika-ontdekker
Re: 8 maanden Amerika en Canada
Hallo,wij hebben het gedaan
en reizen nu bijna een jaar door Amerika.We hebben een camper daar achter een "kleine auto" Het kopen van een camper is geen probleem,je moet wel een adres hebben waar je hem kunt registreren.We hebben een blog waar het een en ander op staat,misschien dat je daar wat aan hebt.http://blog.seniorennet.be/silenyvonne De campers zijn hier een stuk goedkoper als in Europa. Je kunt afspraken maken met de garagehouder over het terug kopen van de camper maar denk daarbij dat je een aanzienlijk bedrag moet laten vallen.Misschien is het een idee om de camper op te slaan (store) en dan terug te komen en weer te gaan reizen.Hou er rekening mee dat de emigratiedienst je maar voor 6 maanden visa geeft.
Of als tweede optie
,een camper kopen in Nederland en die naar Amerika verschepen.Je mag een jaar in Amerika rondreizen met je eigen camper.Daarna moet hij ingevoerd worden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik kan me herinneren dat op de oude site van Road Bear een constructie stond waarin voor langere periode gewerkt werd met het leasen van hun campers (ik geloof voor termijn van 3 tot 6 maanden) of met koop met terugkoopgarantie (voor langer dan 6 maanden). Op de nieuwe site kan ik het nergens vinden, maar misschien de moeite waard om eens te informeren?
-
Verelle
- Amerikakenner
Wij hebben bij El Monte een quote gevraagd voor een jaar lange huur, dat kwam op iets van 55.000 dollar en daar zat geen unlimited miles bij. Dat hebben we dus niet gedaan. Het was goedkoper om er zelf een te kopen en daarna weer te verkopen. Wij hebben onze motor home niet via een garage gekocht maar via een consignment lot in Texas, dit is ons zeer goed bevallen. Aan het einde van de rit hebben we deze daar ook weer verkocht. Aangezien wij de motor home in een betere staat inleverde, terwijl deze toch al in een heel goede staat was, is de binnen een maand al weer verkocht.nieuwenoord schreef:Ik kan me herinneren dat op de oude site van Road Bear een constructie stond waarin voor langere periode gewerkt werd met het leasen van hun campers (ik geloof voor termijn van 3 tot 6 maanden) of met koop met terugkoopgarantie (voor langer dan 6 maanden).
@ Yvonne, niet altijd krijg je slechts een visum voor 6 maanden, wij hadden er meteen een voor 1 jaar, met de optie om dit in het land zelf te verlengen. Maar als ik de verhalen lees cq hoor is dit wel een uitzondering, want iedereen die wij zijn tegengekomen hebben een visum van 6 maanden gekregen.
Laatst gewijzigd door Verelle op 26 okt 2008, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Verelle, kan je me uitleggen wat een consignment lot is?
Een plaats waar iemand de eigendommen(campers) van een ander tentoonstelt en verkoopt tegen commissie.(denk ik)
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
Verelle
- Amerikakenner
Exacta mundo! Ook al staat de motor home op hun terrein het is en blijft jouw eigendom tot de verkoop, de verkopende partij betaald een provisie aan het bedrijf.
1998 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bestaan visa voor een jaar?
2008 - Juli, 18 dagen Oost USA: NYC-WDC-Niagara-Toronto-Adirondacks-oostkust-NYC
2007 - Augustus, 8 dagen Florida, Kissimmee
For there you have been,
and there you long to return.
2007 - Augustus, 8 dagen Florida, Kissimmee
For there you have been,
and there you long to return.
- yvonne van den berg
- Amerika-ontdekker
Er zijn er die een visa krijgen voor een jaar maar dat zijn uitzonderingen,normaal is 6 maanden.Je kunt naar Canada gaan en van daaruit terug naar huis vliegen is misschien een optie.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 8531 Weergaves
-
Laatste bericht door PauMau
-
- 6 Reacties