Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisplan Oktober 2009
Reisplan Oktober 2009
Hallo allemaal,
Ben reeds 3 maanden bezig met een 3 weken durende trip in elkaar te steken voor 24 personen en 6 RV's.
Zoals je zult zien, is het een combinatie van vliegtuigmusea, vliegtuigbases en wat sightseeing wat volgens mij ook een mooi resultaat kan opleveren.
Dit is wat ik van plan ben om te doen:
11 oktober:
Aankomst San Francisco overnachting hotel
12 oktober:
afhalen RV's + wat inkopen doen en desnoods wat sightseeing SFO (dus rustig nog wat bekomen van de jetlag)
Overnachting: Tradewinds RV park
Te rijden afstand: 50 km
13 oktober:
Travis AFB museum en Castle Air museum
Overnachting: Bakersfield RV Resort
Te rijden afstand: 474 km
14 oktober:
March AFB museum en Planes of Fame museum
Overrnachting: Californian RV Resort
Te rijden afstand: 473 km
15 oktober:
Bezoek Edwards AFB Dryden's Fligth Research Center
Overnachting: East Shore RV Park
Te rijden afstand: 243 km
16 oktober:
Sightseeing Los Angeles (Universal Studios, Six Flags, ...)
Overnachting: East Shore RV park
Te rijden afstand: ???
17 oktober:
Doorrijden naar San Diego + sightseeing
Overnachting: Campland on the Bay
Te rijden afstand: 175 km
18 oktober:
Miramar Airshow of dag 2 San Diego
19 oktober:
Doorrijden naar Tucson met enkele uren tussenstop MCAS Yuma voor spotten
Overnachting: Beaudry RV Resort
Te rijden afstand: 675 km
20 oktober:
Bezoek aan Boneyard (AMARG) en Pima Air & Space Museum
21 oktober:
Dag 2 Boneyard (AMARG)
22 oktober:
Doorrijden naar Monument Valley met tussenstop te Glendale voor enkele uren te spotten aan Luke AFB
Overnachting: Gouldings Lodge Campground
Te rijden afstand: 753 km
23 oktober:
Bezoek Monument Valley en dan doorrijden naar Grand Canyon
Overnachting: Mather Camperground
Te rijden afstand: 285 km
24 oktober:
Bezoek Grand Canyon
25 oktober:
Bezoek Grand Canyon en dan doorrijden naar Bryce Cayon
Overnachting: Bryce Canyon Campground
Te rijden afstand: 450 km
26 oktober:
Bezoek aan Bryce Canyon
27 oktober:
Doorrijden naar Las Vegas
Overnachting: Sam's Town
Te rijden afstand: 408 km
28 oktober:
Spotten Nellis AFB
29 oktober:
Basisbezoek Nellis AFB en dan doorrijden naar San Francisco met overnachting te Furnace Creek Campground
Overnachting: Furnace Creek Campground
Te rijden afstand: 250 km
30 oktober:
Verder rijden naar San Francisco
Te rijden afstand: 680 km
31 oktober:
RV kuisen en binnenbrengen en 's avonds vertrekken en anders op 1 november
Totale afstand ongeveer 5300 km
We zijn met meerdere rijdende personen, dus ik denk dat sommige afstanden te doen zijn.
Het bezoek aan Bryce Canyon is opgesteld als buffer, zodoende dat we, indien we ergens vertraging hebben opgelopen of ergens langer willen blijven dat deze zonder problemen kan verwijderd worden zonder het schema in het 100 te laten lopen.
Graag jullie mening over dit reisplan.
Heeft er iemand van jullie ervaring met het reizen met meerdere RV's te samen???
Ben reeds 3 maanden bezig met een 3 weken durende trip in elkaar te steken voor 24 personen en 6 RV's.
Zoals je zult zien, is het een combinatie van vliegtuigmusea, vliegtuigbases en wat sightseeing wat volgens mij ook een mooi resultaat kan opleveren.
Dit is wat ik van plan ben om te doen:
11 oktober:
Aankomst San Francisco overnachting hotel
12 oktober:
afhalen RV's + wat inkopen doen en desnoods wat sightseeing SFO (dus rustig nog wat bekomen van de jetlag)
Te rijden afstand: 50 km
13 oktober:
Travis AFB museum en Castle Air museum
Overnachting: Bakersfield RV Resort
Te rijden afstand: 474 km
14 oktober:
March AFB museum en Planes of Fame museum
Overrnachting: Californian RV Resort
Te rijden afstand: 473 km
15 oktober:
Bezoek Edwards AFB Dryden's Fligth Research Center
Overnachting: East Shore RV Park
Te rijden afstand: 243 km
16 oktober:
Sightseeing Los Angeles (Universal Studios, Six Flags, ...)
Overnachting: East Shore RV park
17 oktober:
Doorrijden naar San Diego + sightseeing
Te rijden afstand: 175 km
18 oktober:
Miramar Airshow of dag 2 San Diego
19 oktober:
Doorrijden naar Tucson met enkele uren tussenstop MCAS Yuma voor spotten
Te rijden afstand: 675 km
20 oktober:
Bezoek aan Boneyard (AMARG) en Pima Air & Space Museum
21 oktober:
Dag 2 Boneyard (AMARG)
22 oktober:
Doorrijden naar Monument Valley met tussenstop te Glendale voor enkele uren te spotten aan Luke AFB
23 oktober:
24 oktober:
Bezoek Grand Canyon
25 oktober:
26 oktober:
Bezoek aan Bryce Canyon
27 oktober:
Doorrijden naar Las Vegas
Te rijden afstand: 408 km
28 oktober:
Spotten Nellis AFB
29 oktober:
Basisbezoek Nellis AFB en dan doorrijden naar San Francisco met overnachting te Furnace Creek Campground
Overnachting: Furnace Creek Campground
Te rijden afstand: 250 km
30 oktober:
Verder rijden naar San Francisco
Te rijden afstand: 680 km
31 oktober:
RV kuisen en binnenbrengen en 's avonds vertrekken en anders op 1 november
Totale afstand ongeveer 5300 km
We zijn met meerdere rijdende personen, dus ik denk dat sommige afstanden te doen zijn.
Het bezoek aan Bryce Canyon is opgesteld als buffer, zodoende dat we, indien we ergens vertraging hebben opgelopen of ergens langer willen blijven dat deze zonder problemen kan verwijderd worden zonder het schema in het 100 te laten lopen.
Graag jullie mening over dit reisplan.
Heeft er iemand van jullie ervaring met het reizen met meerdere RV's te samen???
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reisplan Oktober 2009
Misschien een aanvulling voor jullie bezoek aan San Diego, CA.
Daar ligt de USS Midway in de haven, een vliegdekschip, dat nu museum is. Een bezoek meer dan waard.
Zie de website http://www.midway.org/ .
Daar ligt de USS Midway in de haven, een vliegdekschip, dat nu museum is. Een bezoek meer dan waard.
Dat staat inderdaad op de planning + waarschijnlijk ook het Aerospace museum aldaar www.aerospacemuseum.orgmarkro schreef:Misschien een aanvulling voor jullie bezoek aan San Diego, CA.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Pittige afstanden, maar zo te zien heb je daar over nagedacht.
Eén ding valt me direct op: Campland on the Bay. Wij stonden daar in 2002 en het is op zich een mooie plek, maar de camping is al een aantal jaren vrij berucht vanwege vechtpartijen en drugshandel.
In 2007 stonden wij op Chula Vista RV Resort (8 mijl van San Diego). Erg mooie resortachtige camping. Zoek je wat speelser en minder chique, dan is de KOA in Chula Vista ook een prima keus.
Ik weet niet waar jullie de camper ophalen (ligt natuurlijk aan de camperverhuurder), maar Vallejo ligt behoorlijk aan de Noordkant van San Francisco, terwijl jullie naar het Zuiden willen de volgende dag. Onze ervaring (na vijf camperreizen en drie keer ophalen in San Francisco) is dat je je dag best nodig hebt als je én de camper wilt halen én inrichten én boodschappen doen. Wij halen de camper bij Road Bear in Hayward, nemen direct de weg naar Gilroy (zuidelijk) en leven ons dan uit in de grote outlets daar. Ook is er een prima Wal*Mart Supercenter en vlak daarbij liggen twee prima campings. Je kan de volgende dag direct richting Bakersfield vertrekken via de 152.
Eén ding valt me direct op: Campland on the Bay. Wij stonden daar in 2002 en het is op zich een mooie plek, maar de camping is al een aantal jaren vrij berucht vanwege vechtpartijen en drugshandel.
In 2007 stonden wij op Chula Vista RV Resort (8 mijl van San Diego). Erg mooie resortachtige camping. Zoek je wat speelser en minder chique, dan is de KOA in Chula Vista ook een prima keus.
Ik weet niet waar jullie de camper ophalen (ligt natuurlijk aan de camperverhuurder), maar Vallejo ligt behoorlijk aan de Noordkant van San Francisco, terwijl jullie naar het Zuiden willen de volgende dag. Onze ervaring (na vijf camperreizen en drie keer ophalen in San Francisco) is dat je je dag best nodig hebt als je én de camper wilt halen én inrichten én boodschappen doen. Wij halen de camper bij Road Bear in Hayward, nemen direct de weg naar Gilroy (zuidelijk) en leven ons dan uit in de grote outlets daar. Ook is er een prima Wal*Mart Supercenter en vlak daarbij liggen twee prima campings. Je kan de volgende dag direct richting Bakersfield vertrekken via de 152.
Wij zullen onze camper ophalen in Oakland bij Cruise America met een Early Bird Special.
Volgens dat ik ergens heb gelezen zou de rondleiding van de RV een dik uur in beslag nemen, zodoende had ik dus gedacht dat we voldoende tijd zouden vinden om de rv in te richten en boodschappen te doen.
En op dag 2 trekken wij nog niet naar het zuiden, maar naar het noorden van San Francisco om daar eerst Travis AFB museum te gaan bezoeken, daarom dat we dus Vallejo als tussenstap nemen en dan is het nog iets van een 25 mijl naar het eerste museum.
Toch bedankt voor de raad van Campland on the Bay, ik zal er rekening mee houden en het veranderen.
Volgens dat ik ergens heb gelezen zou de rondleiding van de RV een dik uur in beslag nemen, zodoende had ik dus gedacht dat we voldoende tijd zouden vinden om de rv in te richten en boodschappen te doen.
En op dag 2 trekken wij nog niet naar het zuiden, maar naar het noorden van San Francisco om daar eerst Travis AFB museum te gaan bezoeken, daarom dat we dus Vallejo als tussenstap nemen en dan is het nog iets van een 25 mijl naar het eerste museum.
Toch bedankt voor de raad van Campland on the Bay, ik zal er rekening mee houden en het veranderen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Wat leuk dat je met zo'n grote groep (24 pers.) en 6 RV's een rondreis gaat maken. Zijn jullie vrienden/familie van elkaar? Waarom ik het vraag? Advies geven aan een groep van 24 personen met 6 RV's is nog niet eerder voorgekomen op dit forum. Het vereist duidelijk een andere aanpak v.w.b. het plannen en organiseren. Het lijkt me dat je met zo'n groep bijv. hele goede afspraken met elkaar moet maken om het iedereen naar de zin te maken. In hoeverre heb je de vrijheid om je eigen stukje te rijden? Wellicht is het allemaal goed besproken maar ben gewoon nieuwsgierig.
Misschien is het leuk om te vertellen hoe jullie als groep tot zo'n reis zijn gekomen.
Ik heb wel wat op te merken over het volgende gedeelte:
Beter zou zijn om vanuit Tucson tot de Grand Canyon te rijden. Dan naar Monument Valley en vervolgens naar Bryce Canyon. Bryce Canyon is nog niet helemaal zeker lees ik, dus er is nog wel ruimte om het e.e.a. aan te passen aan de route. Bovendien zul je hiermee tijdswinst behalen.
Succes met de planning!
Roland
Ik heb wel wat op te merken over het volgende gedeelte:
Op 22 oktober wil je van Tucson (via Luke AFB, erg leuk trouwens. Ik heb daar ook al eens gestaan toen F16's aan het oefenen waren) naar Monument Valley rijden. Je komt op dit traject al redelijk dicht langs de Grand Canyon. Dan wil je op 23 oktober van Monument Valley terug rijden naar de Grand Canyon en op 25 oktober rijden jullie naar Bryce Canyon (er zitten hier stukken bij waar je dus 3x langs komt). Geen logische volgorde dus.21 oktober:
Dag 2 Boneyard (AMARG)
22 oktober:
23 oktober:
24 oktober:
Bezoek Grand Canyon
25 oktober:
Beter zou zijn om vanuit Tucson tot de Grand Canyon te rijden. Dan naar Monument Valley en vervolgens naar Bryce Canyon. Bryce Canyon is nog niet helemaal zeker lees ik, dus er is nog wel ruimte om het e.e.a. aan te passen aan de route. Bovendien zul je hiermee tijdswinst behalen.
Succes met de planning!
Roland
Ik werk al enkele jaren samen mee met een reisbureau om bustrips naar europese airshows (http://www.spottertrips.eu) te organiseren
Nu waren er al verschillende mensen die vroegen aan mij of het niet mogelijk was om eens naar de USA te gaan en zodoende is dit plan ontstaan.
Ik heb eerst een route opgesteld met interessante plaatsen en toen heb ik er een kostenplaatje aan proberen hangen, welke momenteel €1800pp bedraagt.
In de prijs zit
Daarna heb ik een algemene mail rondgestuurd met de bovenstaande gegevens, en zodoende had ik een totaallijst van 31 personen (waarvan er reeds enkele hebben afgehaakt vanwege niet krijgen van voldoende verlof
, dus het kunnen er meer worden dan 24, maar ook minder)
Vooraleer we vertrekken had ik graag een soort van teambuilding day georganiseerd, zodoende iedereen een beetje beter te leren kennen.
Meer dan de helft van de mensen ken ik al wel, omdat zij regelmatig deelnemers zijn van de bustrips (welke natuurlijk niet te vergelijken zijn met deze USA trip)
Verder zit ik dus al een dikke 3 maand bezig met de planning van deze trip, zodoende om het ook tot in de puntjes uitgewerkt te krijgen zonder dat er teveel problemen opduiken, welke natuurlijk niet vermijdbaar zijn moesten ze opduiken.
Wat betreft de vrijheid.
Iedereen is vrij om te doen en te laten wat mij betreft, zolang dat we de avond daarvoor maar goede afspraken maken wat wie/waar gaat doen.
Maar dit zal enkel voor de sightsseing dagen zijn en de natuurparken, maar de zoals ik de meeste mensen al heb gehoord die zullen deelnemen aan de trip, zal dat niet veel problemen opleveren.
Wat betreft je opmerking inzake Grand Canyon, Monument Valley en Bryce Canyon, daar heb ik inderdaad ook zitten over nadenken en ik denk dat we dit pas kunnen beslissen als we zover zijn, want als Bryce Canyon niet doorgaat is het volgens mij beter van dan eerst naar Monument Valley te gaan, en dan naar de Grand Canyon, omdat we daarna doorsteken naar Las Vegas met misschien nog een passage langs de Skywalk)
Moesten er trouwens nog mensen enige interesse hebben in deze trip, ze kunnen me altijd een mailtje sturen.
Nu waren er al verschillende mensen die vroegen aan mij of het niet mogelijk was om eens naar de USA te gaan en zodoende is dit plan ontstaan.
Ik heb eerst een route opgesteld met interessante plaatsen en toen heb ik er een kostenplaatje aan proberen hangen, welke momenteel €1800pp bedraagt.
In de prijs zit
- Vlucht Brussel San Francisco
Huur RV (Cruise America)
1 verplichte hotelovernachting
Verbruik RV (ongeveer €400pp)
Campings
musea
Daarna heb ik een algemene mail rondgestuurd met de bovenstaande gegevens, en zodoende had ik een totaallijst van 31 personen (waarvan er reeds enkele hebben afgehaakt vanwege niet krijgen van voldoende verlof
Vooraleer we vertrekken had ik graag een soort van teambuilding day georganiseerd, zodoende iedereen een beetje beter te leren kennen.
Meer dan de helft van de mensen ken ik al wel, omdat zij regelmatig deelnemers zijn van de bustrips (welke natuurlijk niet te vergelijken zijn met deze USA trip)
Verder zit ik dus al een dikke 3 maand bezig met de planning van deze trip, zodoende om het ook tot in de puntjes uitgewerkt te krijgen zonder dat er teveel problemen opduiken, welke natuurlijk niet vermijdbaar zijn moesten ze opduiken.
Wat betreft de vrijheid.
Iedereen is vrij om te doen en te laten wat mij betreft, zolang dat we de avond daarvoor maar goede afspraken maken wat wie/waar gaat doen.
Maar dit zal enkel voor de sightsseing dagen zijn en de natuurparken, maar de zoals ik de meeste mensen al heb gehoord die zullen deelnemen aan de trip, zal dat niet veel problemen opleveren.
Wat betreft je opmerking inzake Grand Canyon, Monument Valley en Bryce Canyon, daar heb ik inderdaad ook zitten over nadenken en ik denk dat we dit pas kunnen beslissen als we zover zijn, want als Bryce Canyon niet doorgaat is het volgens mij beter van dan eerst naar Monument Valley te gaan, en dan naar de Grand Canyon, omdat we daarna doorsteken naar Las Vegas met misschien nog een passage langs de Skywalk)
Moesten er trouwens nog mensen enige interesse hebben in deze trip, ze kunnen me altijd een mailtje sturen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Leuk dat je wat meer vertelt over het hoe en wat van deze reis. Maakt het geven van adviezen door ons ook wat makkelijker. Bovendien is het voor ons zo ook duidelijk met wat voor insteek je zo'n reis begint.
Overigens zou je i.p.v. Bryce Canyon ook Zion NP kunnen opnemen. Als je dan de route aanhoudt zoals ik die voorstelde is het heel goed te doen. Daarmee kun je misschien nog wel 2 nachten in Zion NP staan. Over de Skywalk zijn de meningen hier verdeeld. Vorig jaar is daar een uitgebreid topic over geweest op dit forum: Grand Canyon Skywalk.
Roland
Edit: ik vergeet nog te vermelden dat je op die manier met Zion NP erin, al een mooi eind de richting van Las Vegas op bent. Het is dan nog maar zo'n 165 mijl en 2 u. 45 min. rijden naar Las Vegas. Vandaar mijn voorstel om het zo te doen.
Overigens zou je i.p.v. Bryce Canyon ook Zion NP kunnen opnemen. Als je dan de route aanhoudt zoals ik die voorstelde is het heel goed te doen. Daarmee kun je misschien nog wel 2 nachten in Zion NP staan. Over de Skywalk zijn de meningen hier verdeeld. Vorig jaar is daar een uitgebreid topic over geweest op dit forum: Grand Canyon Skywalk.
Roland
Edit: ik vergeet nog te vermelden dat je op die manier met Zion NP erin, al een mooi eind de richting van Las Vegas op bent. Het is dan nog maar zo'n 165 mijl en 2 u. 45 min. rijden naar Las Vegas. Vandaar mijn voorstel om het zo te doen.
Ik weet niet hoeveel tijd jullie willen uittrekken voor de bezoeken maar houd er rekening mee dat je spekkoper bent als je een gemiddelde van 50mph haalt. Waarschijnlijk minder met een camper, dus de rit van San Diego naar Tucson en Tucson naar MV in een dag en dan ook nog een paar uur voor een bezoek onderweg kan je ongeveer wel vergeten. Voor de afstanden van ca. 450 kms per dag zal je toch minstens op 6 uur reistijd moeten rekenen en dat met 6 RV's achter elkaar? Bezoek GC en dan doorrijden naar Bryce? Alweer 6 uur zuivere reistijd. Voor wat betreft de "doorsteek" van Grand Canyon naar Las Vegas. Van GCNP naar GC West (Skywalk) is al ongeveer 5 uur rijden, en dan van GC West naar Las Vegas alweer een goede 2.5 uur. Tevens gaat de weg naar de Skywalk 15 miles over een ruwe dirtroad waarbij een SUV wordt aangeraden en niet erg geschikt is voor RV's. Tevens moet je rekenen op ongeveer $ 1750,-- met 24 mensen voor een bezoek. Het is maar dat je het weet.
Yeehaw
Yeehaw
Bryce of Zion ??
Dat blijft een 'eeuwige' discussie en is sterk afhankelijk van persoonlijke voorkeuren. Onlangs nog een hele discussie op dit forum geweest:
viewtopic.php?f=7&t=18316
Jaap
Dat blijft een 'eeuwige' discussie en is sterk afhankelijk van persoonlijke voorkeuren. Onlangs nog een hele discussie op dit forum geweest:
viewtopic.php?f=7&t=18316
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben nu tot de conclusie gekomen dat men rekening moet houden met de maten van de bedden.
De dubbelbedden van de RV van Cruise America waren ruimschoots voldoende, maar de enkele bedden waren wat aan de korte kant (1.72 en 1.73) voor de C-30
Road Bear valt helemaal uit de mand met 2 bedden van 1.70.
Zodoende heb ik zitten rondkijken en mijn oog is gevallen op de C30 of CS30 van El Monte, die heeft bedden van + 1.80.
Ook ben ik eens aan het kijken qua prijs voornamelijk voor de slide out AF34 Family Sleeper, deze heeft zelfs plaats voor 5 personen met bedden van + 1.80.
Dus jullie zijn bij deze gewaarschuwd dat je dus rekening moet houden met de maten van de bedden.
De dubbelbedden van de RV van Cruise America waren ruimschoots voldoende, maar de enkele bedden waren wat aan de korte kant (1.72 en 1.73) voor de C-30
Road Bear valt helemaal uit de mand met 2 bedden van 1.70.
Zodoende heb ik zitten rondkijken en mijn oog is gevallen op de C30 of CS30 van El Monte, die heeft bedden van + 1.80.
Ook ben ik eens aan het kijken qua prijs voornamelijk voor de slide out AF34 Family Sleeper, deze heeft zelfs plaats voor 5 personen met bedden van + 1.80.
Dus jullie zijn bij deze gewaarschuwd dat je dus rekening moet houden met de maten van de bedden.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat de bedden in een camper (behalve die in de capover en in de achterslaapkamer) krap zijn is bij de camperhuurders bekend. Het probleem doet zich meestal niet voor omdat men meestal met kinderen gaat en die passen wel op de kleinere diner en bank bedden.
Jullie reizen waarschijnlijk alleen met volwassenen en dan heb je aan de diner en bank bedden niet veel.
Er wordt door de verhuurder/reisbureau ook altijd aangegeven dat een camper geschikt is voor max vier volwassenen (bij een bezetting van twee personen per bed) en drie (soms vier) kinderen.
Jullie reizen waarschijnlijk alleen met volwassenen en dan heb je aan de diner en bank bedden niet veel.
Er wordt door de verhuurder/reisbureau ook altijd aangegeven dat een camper geschikt is voor max vier volwassenen (bij een bezetting van twee personen per bed) en drie (soms vier) kinderen.
En vergeet niet dat je ook om de zoveel dagen nog boodschappen moet halen. Ook dat kost in Amerika best veel tijd (zeker in het begin als je nog heel veel nodig hebt) gezien de grootte van de supermarkt en de hoeveelheid campers/personen waarmee jullie reizen. Je moet toch vaak even van de weg af naar een winkelcentrum om weer in te slaan voor een aantal dagen.Yeehaw schreef:Ik weet niet hoeveel tijd jullie willen uittrekken voor de bezoeken maar houd er rekening mee dat je spekkoper bent als je een gemiddelde van 50mph haalt.
Verder ken ik jullie route niet goed genoeg om te zien of jullie nog ergens een tijdsgrens passeren. Kan je soms ook nog ineens een uur kosten. Daar hebben wij ons wel een keertje mee vergist.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er rekening mee dat je met een 34 ft. camper een stevige bus bij je hebt. En 6 van dat soort campers op dezelfde locatie ophalen? Ik zou eerst maar checken of ze er zoveel hebben tegelijk.
Daar ben ik volop mee bezignieuwenoord schreef:Hou er rekening mee dat je met een 34 ft. camper een stevige bus bij je hebt. En 6 van dat soort campers op dezelfde locatie ophalen? Ik zou eerst maar checken of ze er zoveel hebben tegelijk.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat zal wel lukken op de LA lokatie (Santa Fe Springs)dat is de hoofdvestiging van E-M maar op de SF lokatie (Dublin) betwijfel ik dat.
De AF34 heeft trouwens een stapelbed in de achter slide-out vandaar dat hij aan vijf slaapplaatsen komt.
Zal ook niet goedkoop zijn, wij hadden o.a. een prijs voor de FS31 (C-class met twee slide-outs) gevraagt en die flink kwam hoger uit dan AS32 omdat het een nieuw type is en dat is de AF34 ook.
De AF34 heeft trouwens een stapelbed in de achter slide-out vandaar dat hij aan vijf slaapplaatsen komt.
Zal ook niet goedkoop zijn, wij hadden o.a. een prijs voor de FS31 (C-class met twee slide-outs) gevraagt en die flink kwam hoger uit dan AS32 omdat het een nieuw type is en dat is de AF34 ook.
Inderdaad de AF34 kwam uit €2700 in totaal.
Ben nu inderdaad nog aan het horen voor de FS31 en die kwam volgens El Monte zelf uit op €3700.
Het zal dus ofwel de Moturis J-29 of V-31 ofwel de El Monte C-28 of CS-28 worden.
Ben nu inderdaad nog aan het horen voor de FS31 en die kwam volgens El Monte zelf uit op €3700.
Het zal dus ofwel de Moturis J-29 of V-31 ofwel de El Monte C-28 of CS-28 worden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oktober is toch ook naseizoen? Ik vind het héle forse prijzen!
Ter vergelijking:
Deze hebben wij dus geboekt voor apri/mei.
Ter vergelijking:
CAMPERHUUR
Camperverhuurder: Road Bear RV
Campertype: familie-camper Aclass 32 ft slide-out
Ophalen in San Francisco op 28 april 2009
Inleveren in Denver op 19 mei 2009
Aantal dagen: 21
Huurprijs: 1030,50
Mijlen (3000): 768
Camper- + pers. inventaris (2 x): gratis
Preparation fee: 135
Totaal: EURO 1933,50
(incl. basis + VIP-verzekering, transfers, tax)
Ter plaatse:
Uitgebreide aansprakelijkheidsverzekering (SLI): 9 dollar p/d.
One-way kosten: 300 dollar
Er is op het ogenblik een vroegboekaanbieding waardoor je de volgende korting krijgt:
- 20% korting op de huurprijs
- 2 gratis inventarissen
- 5% Long Term korting
Dit is al in bovenstaande berekening verwerkt. Voorwaarde is dat de camperhuur uiterlijk 31 okt 2008 geboekt en betaald is.
Deze hebben wij dus geboekt voor apri/mei.
Valt inderdaad mee van prijs, maar deze heeft te weinig plaatsen voor hetgeen ik voor ogen heb;
Wij reizen dus met 24 volwassenen en iedereen zal zijn eigen bed hebben, dus ik moet al zeker 4 afzonderlijke bedden aan boord hebben, dus ik heb volgende modellen en prijzen
Cruise America C-30 €1580 (all-in)
Road Bear MH-29 - 31 €2113 (ex verzekering €237.5*)
Moturis J-29 €1968 (all-in)
Moturis V-31 €2104 (all-in)
El Monte C28 €1630 (ex verzekering €237.5*)
El Monte CS28 €1878 (ex verzekering €237.5*)
Wij zitten wel met een hoger aantal mijlen en ook met meer persoonlijke inventarissen, niet dat dat het grote verschil uitmaakt dat laatste.
*Europeesche verzekering aangeboden door Tioga Tours.
Wij reizen dus met 24 volwassenen en iedereen zal zijn eigen bed hebben, dus ik moet al zeker 4 afzonderlijke bedden aan boord hebben, dus ik heb volgende modellen en prijzen
Cruise America C-30 €1580 (all-in)
Road Bear MH-29 - 31 €2113 (ex verzekering €237.5*)
Moturis J-29 €1968 (all-in)
Moturis V-31 €2104 (all-in)
El Monte C28 €1630 (ex verzekering €237.5*)
El Monte CS28 €1878 (ex verzekering €237.5*)
Wij zitten wel met een hoger aantal mijlen en ook met meer persoonlijke inventarissen, niet dat dat het grote verschil uitmaakt dat laatste.
*Europeesche verzekering aangeboden door Tioga Tours.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, ik dacht dat de Aklasse van Road Bear vergelijkbaar was met de A klasse van El-Monte, maar die blijkt dus bunk-beds te hebben. De prijzen die je in je vorige post noemde, waren beduidend hoger dan die je nu noemt, vandaar mijn vergelijking.
Wij gaan trouwens deze zomer voor het eerst met 4 personen in die A-klasse (wel twee stellen, dus bij elkaar slapen is geen punt en we kennen de camper goed, het wordt de vierde keer voor ons). Wij nemen maar twee persoonlijke inventarissen, serviesgoed e.d. zit er toch in voor zes personen en handdoeken en beddengoed regelen we voor ons zelf liever zelf.
Wij gaan trouwens deze zomer voor het eerst met 4 personen in die A-klasse (wel twee stellen, dus bij elkaar slapen is geen punt en we kennen de camper goed, het wordt de vierde keer voor ons). Wij nemen maar twee persoonlijke inventarissen, serviesgoed e.d. zit er toch in voor zes personen en handdoeken en beddengoed regelen we voor ons zelf liever zelf.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht