Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Foto DV zelf maken of laten maken?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Wijnand
Amerika-ontdekker

Re: DV-2010: deelnemers!

Bericht door Wijnand »

ik heb de foto gemaakt bij een nederlandse fotowinkel, en een Digitale kopie aangevraagd.

Deze heb ik met behulp van PAINT .NET juist geknipt en gekrompen met de aspect ratio tool naar 600x600 daarna de pixels geteld of die aan de richtlijnen voldeed.

het resultaat was het volgende:

http://www.dalmijn.com/ita/wijnanddiv.jpg

ik kan als mensen problemen hebben hun helpen met het aanpassen van de foto. Maar de waarschuwing is natuurlijk als het fout is dan is het niet mijn schuld maar ik heb er vertrouwen in ;)

Wijnand
kojtl1000
Amerika-ontdekker

Foto DV zelf maken of laten maken?

Bericht door kojtl1000 »

Hallo,

Ik heb hier al zoveel gelezen, maar kom er niet echt uit. Wat doen jullie met de foto voor het invullen van het DV document? Maken jullie deze zelf met jullie digitaal fototoestel (wat met de settings, ineens op fototoestel 600x600 pixels, indien dit al mogelijk zou zijn, of nadien formaat op PC wijzigen naar 600x600?), of gaan jullie naar officiele fotografen en krijg je de foto dan digitaal mee naar huis (eventueel memory stick meenemen naar fotograaf)?
Ik wil niet het risico lopen dat de entry niet wordt goedgekeurd omdat er een klein foutje zou zitten in de opmaak van de foto, dus misschien toch best via de fotograaf...

Alvast bedankt voor de wijze raad.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Foto DV zelf maken of laten maken?

Bericht door kastelke »

Ik ben zelf niet zo technisch aangelegd, en zit dus niet te klooien voor een paar euro's. Vandaar dat ik naar een fotograaf ga. Best vooraf even rondbellen naar fotografen in je buurt om te informeren of ze digitale foto's kunnen/willen maken (en zeg er dan maar bij dat het een afwijkend formaat is want dat het Amerikaanse normen zijn maar dat je een print meebrengt van de vereisten). Sommigen haken dan al direct af, anderen niet.
Wij gaan jaarlijks bij de Actionshop hier in de regio langs, en voor 3 personen hebben we foto's afgedrukt + op CD-rom voor een 31 euro (als ik het goed herinner).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

Ik heb ze gewoon zelf gemaakt met de digitale camera.
Nadat ik de foto's heb gemaakt en ge-upload naar de computer, heb ik ze in Irfanview op 600x600 geknipt en vervolgens opgeslagen. Er is dus niets veranderd aan de verhoudingen op de foto, niets uitgerekt of ingedrukt. De foto's zijn bij het controleren geaccepteerd en dus ook mee gestuurd.

Bij het maken van de foto's even opletten dat de achtergrond licht is en dat je geen schaduwwerking hebt.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Even ter benadrukking van mariekeev's laatste zin: let heel goed op die schaduwen! Vooral voor mensen met kort haar is het een probleem (let op de schaduw onder de oorlellen die onstaan bij het gebruik van een on-camera flitser: die schaduwen doen de oren groter lijken). Een professionele fotograaf heeft een opstelling met meerdere lampen om zulke schaduwen te voorkomen.

Ik weet natuurlijk niet hoe de foto's beoordeeld worden door de lotterij-ploeg, maar op het consulaat moeten ze er niet van hebben.

Gr., Flipje
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Als je echt zeker wilt zijn denk ik toch dat het het beste is om je aan te raden naar een professionele fotograaf te gaan. Degene die sowieso zeker weten fotos op het Amerikaanse formaat maken kun je hier vinden:

http://amsterdam.usconsulate.gov/photo_places.html

En mocht je voor een andere fotograaf willen gaan of zelf foto's willen maken, dan heb je hier misschien wat aan:

http://www.travel.state.gov/passport/gu ... _2081.html

Ik heb destijds een stukje om gereden om zeker te weten dat ik de juiste fotos had. Ik wilde, net als Elke, niet het risico lopen dat ik voor niets naar het Consulaat gegaan zou zijn. Ik besteed liever wat euros dan de mist in te moeten gaan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

TS is Belg, dus dan kijk je misschien beter hier:
http://dutch.belgium.usembassy.gov/phot ... ments.html

Maar zoals gezegd: er zijn ook andere fotografen die zo'n digitale foto in dat formaat kunnen maken.

P.S.: volg de fotovoorschriften zoals ze staan op de officiele site voor de Diversity Lottery! (die mogelijk anders zijn dan deze die je op info van de ambassade of het consulaat kan vinden)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kojtl1000
Amerika-ontdekker

Bericht door kojtl1000 »

Alvast bedankt aan iedereen voor de goede raad. Ik ga toch eerst eens proberen om zelf een foto te maken adhv de voorschriften en zien hoever ik geraak. Mocht het me niet lukken, dan zal het via de fotograaf worden denk ik. Ik ga geen risico lopen dat door de foto de aanvraag wordt afgekeurd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Een goede 10 euro voor een deftige foto lijkt mij geen slechte investering. Als je een notification letter krijgt zal het je nog vele duizenden euro's meer kosten vooraleer je een echte winnaar bent en een green card krijgt...
Elke
kojtl1000
Amerika-ontdekker

Bericht door kojtl1000 »

kastelke schreef:Een goede 10 euro voor een deftige foto lijkt mij geen slechte investering. Als je een notification letter krijgt zal het je nog vele duizenden euro's meer kosten vooraleer je een echte winnaar bent en een green card krijgt...
Elke, da's inderdaad een terechte opmerking. Ga dit weekend waarschijnlijk eens langsgaan bij Photology. Heeft iemand (goede/slechte) ervaringen met deze fotograaf? Weet hij perfect welke de vereisten zijn die verbonden zijn aan de foto voor de DV Lottery? Of moet dit bij de fotograaf nog voorgelegd worden?
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

kastelke schreef:TS is Belg
Oops my bad.. ik had niet naar de locatie gekeken :oops:
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

jiejie schreef:het risico lopen dat ik voor niets naar het Consulaat gegaan zou zijn.
Compleet voor niets zou het niet zijn: ze geven je het lijstje dat je aanhaalde en de boodschap om maar over een uurtje terug te komen met een foto die wel goed is. (Been there ... )

Gr., Flipje
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik ben er inderdaad ook tegen gekomen bij het consulaat in Amsterdam met hetzelfde probleem... maar ach, dan maar beter gelijk in een keer goed is wat ik eigenlijk bedoelde :)
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Vraagje over die foto...Als ik ze digitaal laat maken ,zal de fotograaf ze versturen via mail naar mij.Moet ik dan nog iets aan veranderen ? Verkleinen ofzo? Ze worden gemaakt bij een fotograaf die aanbevolen is door Amerikaanse ambassade dus de vereisten is hij zeker van op de hoogte .
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Met de photo-validator zie je meteen of de foto te groot, klein of met een te hoge resolutie is genomen. Op het DV formulier stond in mijn geval (2 jaar geleden) een linkje. Als je een beetje handig bent met photo-shop kom je daar wel uit. En als de fotograaf een beetje sympathiek is kun je hem misschien het linkje doorsturen en hem ter plekke laten kijken of de foto geaccepteerd wordt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ok thanks Bandido :wink: ,als het zover is ,ga ik zeker via fotovalidator hem uittesten .
Wonna-be's
Amerika-ontdekker

Bericht door Wonna-be's »

Zijn er mensen die adres(sen) weten in de omgeving van het Kortrijkse, Izegem, ... (Zuid-West Vlaanderen) of Noord Frankrijk (Leers, Roubaix, Tourcoin, Anglos, ... of kant van Doornik/tournai ofzo die de goede foto's kan nemen? Dank Jullie wel!
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

Hey,

Wij hebben onze fotos laten maken bij foto Linde te Harelbeke.
De fotos waren goed maar de resolutie was maar 280 x 280. Ik heb deze gewoon met het programma Irfanview veranderd naar 600x600.

Youri.
Wonna-be's
Amerika-ontdekker

Bericht door Wonna-be's »

Bedankt!! Dat weten we nog zijn ook :D
Goed om weten dat bij jouw de resolutie niet goed was, kunnen we meteen gericht naar vragen dan!

Heb jij de foto's digitaal aangeleverd gekregen (USB-stick of cd)?
Viel de prijs een beetje mee? Wij zijn met z'n 6'en :wink:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

yardenoy schreef:Hey,
De fotos waren goed maar de resolutie was maar 280 x 280. Ik heb deze gewoon met het programma Irfanview veranderd naar 600x600.

Youri.
Die komen dus in aanmerking voor de afkeur-reden "resolution to low"

http://www.dvlottery.state.gov/Images/h ... lution.jpg
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer