Op deze site (zie ook pagina 1 van ditzelfde topic) tref je een hele handige file aan waarin een en ander staat beschreven. Ook staan er een paar links naar webshops waar je dvd spelers kunt bestellen. Ikzelf heb dit ook gebruikt en heb een hele goede gekocht van "Pioneer". Ik ben afgegaan op de aanbevelingen van anderen op die sites en deze werkt echt super! (En nee, ik word niet betaald om dit te zeggen.....
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse DVD's versus Europese DVD's
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Amerikaanse DVD's versus Europese DVD's
Hou er alleen ook rekening mee dat alleen het omzetten van een DVD speler naar regiovrij meestal niet voldoende is. Europese DVD's zijn bedoeld voor TV's me "PAL", terwijl Amerikaanse werken volgens NTSC. Omzetten van een DV-speler is best een gedoe, terwijl een nieuwe speler helemaal niet meer zo duur hoeft te zijn.
Op deze site (zie ook pagina 1 van ditzelfde topic) tref je een hele handige file aan waarin een en ander staat beschreven. Ook staan er een paar links naar webshops waar je dvd spelers kunt bestellen. Ikzelf heb dit ook gebruikt en heb een hele goede gekocht van "Pioneer". Ik ben afgegaan op de aanbevelingen van anderen op die sites en deze werkt echt super! (En nee, ik word niet betaald om dit te zeggen.....
)
"Keep Georgia On Your Mind"
Wij hebben de Philips DVP3960 een half jaar geleden gekocht (dwz, ik woonde hier nog niet maar heb hem gekocht en toen laten verzenden naar mijn verloofde lol), deze DVD speler kan naast NTSC ook PAL afspelen, hij heeft 1080i Upscaling, kan DiVX en al die andere formaten aan en is echt geweldig vind ik voor een zeer goedkope prijs, ik heb er 45 dollar voor betaald 
-
doreennicole
- Amerika-expert
ik heb net een Philips model DVP5140 besteld bij Amazon.com gebaseerd op de reviews daar. ik neem aan dat die het goed gaat doen. ik doe het al langer dan een jaar zonder DVD speler, maar ben idd een beetje moe van op de laptop kijken, zeker nu daar ik Six feet Under 4 seizoenen van de bieb heb besteld om in een marathon te bekijken.
Thanks for the "tips"!
Thanks for the "tips"!
SEEING IS BELIEVING
-
suebrons
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Volgens mij heb je dan dezelfde besteld als ik heb. Heb er al bijna twee jaar veel plezier van en hij werkt perfect.
Ben benieuwd hoe het bevalt om bij amazon.com apparatuur te bestellen, maar da's waarschijnlijk een ander topic
Ben benieuwd hoe het bevalt om bij amazon.com apparatuur te bestellen, maar da's waarschijnlijk een ander topic
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik heb een playstation 3, kan hierop gamen, dvd kijken en ook bluray in HD kwaliteit! Zit een HDMI aansluiting op, maar het mooiste is nog wel dat hij regio vrij is en een PAL - NTSC converter bevat, waar door je theoretisch alles zou kunnen afspelen....
Nu heb ik een spel uit de states en die werkt perfect, het schijnt dat ie met dvd'tjes toch nog wel is moeilijk doet....
Nu heb ik een spel uit de states en die werkt perfect, het schijnt dat ie met dvd'tjes toch nog wel is moeilijk doet....

- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Zou het mogelijk zijn om een Playstation 3 in Amerika aan te kopen en die hier (Belgie of Nederland ) te gebruiken mits aangepaste stekker zoals wij eigenlijk nu ook doen met de laptop ?
Groetjes Nancy
Groetjes Nancy
Ìk denk dat dat op zich geen problemen zou geven omdat de TV systemen in Europa een stuk gemakkelijker zijn dan hier in de VS wat betreft NTSC en PAL en zo maar ik weet niet hoe de PS3 zal reageren als je een spel, bestemd voor de NL of BE markt, wilt spelen in je Amerikaanse PS3.. normaal gesproken kan dit namelijk niet (bij een PSP, Wii, XBox en dergelijke bijvoorbeeld weet ik zeker dat het niet kan maar onze PS3 heb ik nooit geprobeerd aan te sluiten in Europa) omdat dit geblokkeerd wordt door de makers van het systeem, in dit geval dus Sony.
Ik weet dus niet zeker of het wel of niet kan maar ik zou zelf het risico niet echt willen lopen als er geen 100% garantie zou zijn dat het werkte.
Ik weet dus niet zeker of het wel of niet kan maar ik zou zelf het risico niet echt willen lopen als er geen 100% garantie zou zijn dat het werkte.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
Ja ,ik moet natuurlijk wel zekerheid hebben anders ga ik niet over tot aankoop .
Het is omdat RNA aangeeft dat Amerikaanse spelletjes wel in Europese PS3 kunnen worden gebruikt .Iets wat op die andere PS niet kon .
Misschien weet iemand anders er ook meer over .
Thanks Jiejie
* Opmerking moderator - Marco
De quote van het complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
Het is omdat RNA aangeeft dat Amerikaanse spelletjes wel in Europese PS3 kunnen worden gebruikt .Iets wat op die andere PS niet kon .
Misschien weet iemand anders er ook meer over .
Thanks Jiejie
De quote van het complete, bovenstaande bericht verwijderd.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Tja.. alles kan Knabbeltje! Maar het is niet echt praktisch. Waarom?
Behalve dat een Amerikaanse PS3 een geheel andere stekker heeft dan een Nederlandse loopt de PS3 op 110V ten opzichte van de 220V hier in Nederland, je zal dan dus een verloopstekker moeten kopen en een adaptor die de voltages kan omzetten. Tevens denk ik ook dat je met je Playstation live (de 'internet' applicatie) problemen zal krijgen, aangezien deze regiogebonden is.
Als je deze ook hebt aangeschaft heb je een grote kans dat je bij de douane gewoon invoerrechten en btw betaald, de PS3 is vrij groot en zal zeer zeker opvallen + dat de douane simpel kan zien dat jij hem niet in Europa hebt gekocht aan het label achterop de PS3 en de aansluitingen.
Al met al ben je veel meer moeite en waarschijnlijk ook evenveel geld (zo niet zelfs meer! ) kwijt als dat je hem gewoon hier aanschaft.
Ik heb de garantie hier trouwens nog buiten gelaten, als jij een ps3 in de states koopt kan je hier niet aankloppen voor de garantie......
Nederlandse spellen kun je overigens wel spelen op een US ps3 en andersom, films en blurays kan hij de meeste afspelen maar er schijnt binnenkort een update te komen waarmee sony dit gaat blokkeren!!
En nog een kleine tip; de controllers van de PS2 werken NIET op de PS3, hiervoor moet je ook weer een speciaal apparaatje kopen waardoor je ze kunt gebruiken en ook de games van de PS2 doen het NIET op alle versies van de PS3.
Dus al met al zou ik geen playstation 3 in de V.S. kopen maar gewoon hier in Nederland. De games daarentegen kan je wel gewoon in de States kopen, deze kun je ook op je Nederlandse PS3 spelen!!
Behalve dat een Amerikaanse PS3 een geheel andere stekker heeft dan een Nederlandse loopt de PS3 op 110V ten opzichte van de 220V hier in Nederland, je zal dan dus een verloopstekker moeten kopen en een adaptor die de voltages kan omzetten. Tevens denk ik ook dat je met je Playstation live (de 'internet' applicatie) problemen zal krijgen, aangezien deze regiogebonden is.
Als je deze ook hebt aangeschaft heb je een grote kans dat je bij de douane gewoon invoerrechten en btw betaald, de PS3 is vrij groot en zal zeer zeker opvallen + dat de douane simpel kan zien dat jij hem niet in Europa hebt gekocht aan het label achterop de PS3 en de aansluitingen.
Al met al ben je veel meer moeite en waarschijnlijk ook evenveel geld (zo niet zelfs meer! ) kwijt als dat je hem gewoon hier aanschaft.
Ik heb de garantie hier trouwens nog buiten gelaten, als jij een ps3 in de states koopt kan je hier niet aankloppen voor de garantie......
Nederlandse spellen kun je overigens wel spelen op een US ps3 en andersom, films en blurays kan hij de meeste afspelen maar er schijnt binnenkort een update te komen waarmee sony dit gaat blokkeren!!
En nog een kleine tip; de controllers van de PS2 werken NIET op de PS3, hiervoor moet je ook weer een speciaal apparaatje kopen waardoor je ze kunt gebruiken en ook de games van de PS2 doen het NIET op alle versies van de PS3.
Dus al met al zou ik geen playstation 3 in de V.S. kopen maar gewoon hier in Nederland. De games daarentegen kan je wel gewoon in de States kopen, deze kun je ook op je Nederlandse PS3 spelen!!

- Knabbeltje
- Amerikakenner
Thanks RNA voor je uitleg .
Groetjes Nancy
Wederom een quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Groetjes Nancy
Wederom een quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
-
postelnl@cs.com
- Amerika-newbie
net een ps3 80 Gb gekocht in Canada. Hoewel er 110V opstaat werkt hij gewoon en prima op 220V, alleen zal je een adapter voor de stekker moeten hebben of gewoon een snoertje kopen. Binnen in deze zit in ieder geval een universal adapter (en volgens sommige gewoon in alle ps3) en die werkt op 110-240
Alle spellen zouden het moeten doen, veel blurays ook en anders gewoon in de VS bestellen. Voor de duidelijkheid foto als bijlage van adapter die er in zit (althans het plaatje) want dat had ik voor de zekerheid wel even gecheckt.
Succes,
Dick

Alle spellen zouden het moeten doen, veel blurays ook en anders gewoon in de VS bestellen. Voor de duidelijkheid foto als bijlage van adapter die er in zit (althans het plaatje) want dat had ik voor de zekerheid wel even gecheckt.
Succes,
Dick

Daar zou ik niet zo zeker van zijn... onze PS3 speelt bijvoorbeeld geen PAL DVD's af dus ik verwacht eigenlijk een beetje hetzelfde met Blu-Ray. En Sony kennende verwacht ik eigenlijk ook niet dat je Europese spellen kunt spelen op de PS3 in de VS (of andersom)... je kunt inderdaad in de VS bestellen maar je zal dan goed op moeten letten of je dan niet duurder uit bent in de lange duur dankzij de verzendkosten en zo.postelnl@cs.com schreef:Alle spellen zouden het moeten doen, veel blurays ook en anders gewoon in de VS bestellen. Voor de duidelijkheid foto als bijlage van adapter die er in zit (althans het plaatje) want dat had ik voor de zekerheid wel even gecheckt.[/img]
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1745 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 7 Reacties