Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welk parkpas heb ik nodig??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: welk parkpas heb ik nodig??

Bericht door Yeehaw »

Als alle discussies op de forums maar een keer werden gevoerd zou het al gauw een saaie bedoening worden. Jullie geven zeker ook nooit een parkeerbonnetje aan iemand anders? (Als je een auto kan rijden kan je ook gemakkelijk parkeergeld betalen). Trouwens, als jullie zo streng in de leer zijn had je de Ranger er op moeten wijzen dat het januari was ipv februari.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

En als je geld hebt om twee keer per jaar naar Amerika te gaan kun je ook wel 2 keer zo'n parkenpas kopen :lol:
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kan er geen spamblokkering op "doorgeven/verkopen Parkenpas" komen... :wink: :lol:

Maar zonder gekheid, ik vind ook dat je gewoon een pas moet kopen. Zelf heb ik er hier al een stuk of 4 liggen. Omdat ik elk jaar rond dezelfde tijd ga, kan ik vrijwel altijd 2 jaar lang gebruik maken van mijn parkenpas. De pas van dit jaar is geldig t/m juni 2009. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Coyote schreef:Kan er geen spamblokkering op "doorgeven/verkopen Parkenpas" komen... :wink: :lol:
:hilarious: :hilarious:
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Onze pas is nog tot mei 2009 geldig.
Onze dochter zit nu in California en gaat slechts één dag door Death Valley. Uiteraard heeft zij onze pas mee en heeft haar naam als 2e op de kaart gezet.
Zie niet in dat wij dit niet zouden doen, er staan toch niet voor niets 2 vakjes om een naam in te vullen !!

Uiteraard zou ik de kaart nooit doorverkopen of geven maar in dit geval zie ik er absoluut geen kwaad in.

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

In het geval van Yeehaw en Reny, zou ik hetzelfde doen.Er is een verschil tussen winst maken door de pas door te verkopen of binnen je eigen familie doorgeven.
Tenslotte, als je als gezin op reis gaat gebruik je m ook samen.
Als je dan met je man, oma en tante gaat, moet je dan voor elk een pas kopen? Ik weet het, het is extreem gesteld, maar ik vind het een beetje bij de haren getrokken.
Zolang je geen verkoper en doelbewust er een zaakje van wil maken, is er toch geen probleem? Ik heb hier wel eens een PB gehad met de vraag mijn parkpas over te kopen. Ik heb daar neen op gezegd. Maar moest mijn zoon op vakantie gaan, krijgt hij m mee.

Carine
Groetjes,
Carine
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Misschien is er een misverstand ontstaan over verkopen/doorgeven. Ik zou nooit een pas verkopen of voorstellen er een te kopen. Zo heb ik dit jaar mijn pas uitgeleend aan een mede forumlid en uiteraard gratis. Een handeltje keur ik ten sterkste af. Dat de gelukkige reiziger mij verraste met een "dreamcatcher" was een teken van waardering. Een flesje wijn had ook gemogen maar eigenlijk was gewoon ""dank je wel" meer dan voldoende geweest.
Yeehaw
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Verkopen is een ander verhaal,dat doe ik ook niet,maar als ik volgend jaar mei terug ben met een pas die tot 2010 geldig is,gaat hij keurig door naar een ander,als ik er iemand blij mee kan maken.
(pb hoeft niet,een kennis van me zit er in Augustus)

Natuurlijk,iedereen kan nu roepen dat 80 dollar niet veel is,maar laten we dan ook niet meer 200 kilometer rijden naar brussel of weet ik waar om die 45 euro tax uit te sparen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik betaal liever aan de Nationale Parken in Amerika, dan aan een zogenaamde milieutax die alleen maar de staatskas spekt en totaal niks met het milieu te maken heeft.
Gelukkig is reizen naar Brussel, voor ons, korter dan naar Amsterdam, bespaart benzine en daardoor milieu en mijn portomonee. :)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Passes are NON-REFUNDABLE, NON-TRANSFERABLE, and cannot be replaced if lost or stolen.
Bron http://store.usgs.gov/pass/index.html

Volgens mij mag je de pas dus niet aan iemand anders geven. Of je dat nu toch doet of niet, moet uiteraard iedereen voor zichzelf weten. Voor mij is het eenvoudig: "Het mag niet, dus doe ik het niet."
Het kost me ook geen enkele moeite de $80 te betalen, als ik zie wat ik daarvoor terug krijg. Ik neem aan dat dit voor anderen ook geldt.
Groet,

Old Faithful
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik ben het helemaal met Old Faithful eens voor mij is het ook zo eenvoudig "het mag niet, dus doe ik het niet" en
als ik bedenk hoeveel geld ik met die heb bespaard vorig jaar dat zijn die $80 voor mij helemaal geen probleem.
Ik bewaar hem dan liever zelf als aandenken en dan misschien die van 2009 nog erbij.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Inyaro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Inyaro »

tcoppers schreef:Ik ben het helemaal met Old Faithful eens voor mij is het ook zo eenvoudig "het mag niet, dus doe ik het niet" .
Ondertussen weten we dat de pas NIET mag doorgegeven of doorverkocht worden, zo staat op de homepage van de America The Beautiful site.http://store.usgs.gov/pass/index.html

MAAR als je iets verder kijkt ( klik links op annual pass, derde hoofdstuk ANNUAL PASS USE, puntje 2) lees je dat zo'n pas 2 eigenaars mag hebben, die geen familie van mekaar moeten zijn. (ook links bij definitions, zie je dat een pas wel degelijk 2 eigenaars mag hebben)

DUS je mag gerust met 2 gezinnen een pas aankopen en allebei natuurlijk gebruiken (niet tegelijkertijd) maar je mag 'm niet nog verdergeven of doorverkopen. Ieder gezin tekent de pas met 1 handtekening.

Ik denk dat dit duidelijk is.
arthur
Amerika-ontdekker

Bericht door arthur »

Hi, koop geen pas via internet maar bij het eerste park !
Ik heb hem vorige maand besteld,zoals altijd voorheen.
Maar nu rekenen ze geen $5.- maar $25 om hem naar
Holland te sturen,je naam staat er niet meer op,en hij
is al ingeknipt op de maand van versturing.
Wij gaan in mei maar hij is dan tot sept geldig.
Dus die lol van voorpret is er al af.
Gr Arthur.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

arthur schreef:Hi, koop geen pas via internet maar bij het eerste park
........
.......
.......

Gr Arthur.
Klopt allemaal Arthur,maar dat had je na kunnen lezen op de site waar je hebt besteld.
Nieuwe pas is geldig vanaf de dag van aankoop,ook als je hem via internet koopt 6 maanden van te voren!
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Inyaro schreef:Ondertussen weten we dat de pas NIET mag doorgegeven of doorverkocht worden, zo staat op de homepage van de America The Beautiful site.http://store.usgs.gov/pass/index.html
Dat weten 'we' helemaal niet :) Toen wij onze pas afgelopen maand kochten gaf de ranger nog als tip (aan de mensen voor ons) dat je de pas gerust aan andere mensen (bijv. familie) kon geven, zodat zij de handtekening op de tweede plek konden zetten en op die manier ook van de parken konden genieten. De ruimte voor twee handtekeningen zit er dan ook niet voor niets op.

Ik moest trouwens wel bij zo goed als elk park een photo ID met handtekening laten zien, dus er wordt wel gecontrolleerd of de handtekening klopt.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Toen ik in september mijn kaartje wilde kopen voor Death Valley (Ik ging alleen naar Yosemite en DV en kocht daarom alleen kaartjes voor die parken) moest ik even wachten omdat er een Duits stel voor mij zo'n annual pass kocht. Toen de man zijn handtekening neerzette en de vrouw daarna die van haar wilde zetten, zei de Ranger meteen "Nee niet doen, als je nog kennis of familie hebt die dit jaar naar amerika komen, kunnen zij de pas ook gebruiken".
Ik ben het met je eens VanRoyal zo'n ranger zegt dat toch niet als het niet mag.
Inyaro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Inyaro »

Dikkie schreef:
VanRoyal schreef: Dat weten 'we' helemaal niet :) Toen wij onze pas afgelopen maand kochten gaf de ranger nog als tip (aan de mensen voor ons) dat je de pas gerust aan andere mensen (bijv. familie) kon geven, .
, als je nog kennis of familie hebt die dit jaar naar amerika komen, kunnen zij de pas ook gebruiken".
Ik ben het met je eens VanRoyal zo'n ranger zegt dat toch niet als het niet mag.
Mensen, dat bedoel ik dus nou net :lol:
Lees HEEL m'n bericht aub.

Het paspoort mag een 2de eigenaar hebben, maar je mag 'm niet doorgeven !
(aan een 2de eigenaar (die je dus kent) geven is niet gelijk aan doorgeven)

Die kennis of familie wordt dan de 2de eigenaar vd pas !!

Misschien moet hier eens een duidelijk stickie voor gemaakt worden :?:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Voor heel veel mensen is het meer een principe kwestie geloof ik,niet zozeer of het wel of niet mag. :wink:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik heb maar even naar <fedrecpass@usgs.gov> gemaild met de vraag "Are we allowed to take our annual pass home and give it to a second party, a relative or friend, so that he/she can use the pass as second owner?"
Ik kreeg het volgende, voor mij toch wel verrassende, antwoord.
Hello,
Yes, as long as they are not a Senior. They will sign the second line and may be required to show their identification verifying their name.
Thank you,
Janet
U.S. Geological Survey
Denver Federal Center, Bldg. 810
Box 25286
Denver CO 80225
1-888-275-8747
Groet,

Old Faithful
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Dat is duidelijk ! Geen speld tussen te krijgen.
Of je het nu immoreel vindt of niet, het mag dus wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer