Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kans J1-Visa en Site visit?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
screwgh
Amerika-newbie

Kans J1-Visa en Site visit?

Bericht door screwgh »

Goedennacht allemaal,

Heb een paar vraagjes betreft een J1-Visa. Momenteel ben ik bezig om via nuffic / CIEE een visum te regelen heb nu bijna alle papieren ingevuld en opgefaxt gekregen waaronder het DS7002 formulier van het bedrijf.

- Heeft iemand ervaring met nuffic(CIEE)? Ik gaf ze laatst een belletje over hoe ik moet beginnen en kreeg goed antwoord etc...
- Weet iemand of de kans groot is dat je niet wordt toegelaten als je bij een klein bedrijf gaat stage lopen? Wel al DS7002 formulier ingevuld en ondertekend.
- Heeft iemand ervaring met een site visit vanuit het sponsor program? Hier moet extra geld voor neergelegd maar gebeurt dit ook echt? En neemt dit meer weken in beslag? zo ja kan je dan je datum veranderen?
- Is het al handig om te bellen met consulaat of moet je daarop wachten totdat je zeker weet dat je een J1-Visa gaat krijgen?
- Weet iemand of Nuffic je gegevens controleerd of je papierwerk op onvolledigheid? voordat die wordt opgestuurd naar Boston CIEE?

Het zijn toch meer vragen geworden dan ik dacht maar hopelijk heeft iemand of meerdere mensen hier een antwoord op voor mij. Alvast bedankt voor de moeite.
Danielveen
Amerika-ontdekker

Re: Kans J1-Visa en Site visit?

Bericht door Danielveen »

Hey screwgh,

Ik heb een jaar geleden een J1 visum via Nuffic/CIEE aangevraagd en mijn ervaring is erg goed. Ik werk op dit moment bij ING Direct (> 2.000 employees) op dat J1 visum dus een site visit was niet nodig, maar wat betreft je overige vragen:

- Met het bellen met het consulaat moet je zeker wachten tot je de papieren hebt gekregen. Volgens mij heb je ook een nr nodig dat op een van die papieren staat, maar dat weet ik niet zeker..
- Nuffic heeft mijn papieren gecontroleerd en belde mij voordat zij het naar CIEE opstuurden, over een paar kleine dingen. Dit is erg handig want als je een klein dingetje vergeet / niet goed invult, stuurt CIEE het zo terug; aangezien Nuffic het controleert, is de kans erg klein dat dat gebeurt.

Laat maar weten als je meer vragen hebt!

groet, Daniel
Blog in Philadelphia - http://www.danielvanderveen.com
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik heb zelf geen ervaring met Nuffic, maar ik weet zelfs dat de overheid doorlinkt naar Nuffic, zal dus wel een goede betrouwbare organisatie zijn!!

Bij welk bedrijf ga je stage lopen als ik vragen mag? En voor welke opleiding? :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
screwgh
Amerika-newbie

Bericht door screwgh »

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, momenteel zijn de papieren verzonden naar Boston CIEE. En moet ik dus een ruime 6 tot 8 weken wachten.

Er is mij verteld door Nuffic dat er een site visit gedaan moet worden. Nuffic heeft hier zelf geen kijk en kan geen invloed uitoefenen betreft doorlaten van het bedrijf. CIEE gaat na of het bedrijf goede begeleiding kan geven en dat het een eigen kantoor heeft met dagelijkse aanwezigheid van werknemers. Enige begeleiding van school maakt niet uit voor CIEE.

Over Nuffic ben ik zeer tevreden eenmaal de aanvraag binnen en ze begeleiden je goed bij het process ze nemen contact op en controleren alles voordat het opgestuurd wordt. Ook het informatie centrum geeft goede informatie voordat je de aanvrag start, aangezien het onduidelijk is tussen al het papierwerk waar je moet beginnen.

CIEE heb ik alleen het interview gedaan dit is makkelijk te doen je maakt een mooi verhaaltje die je kan verzinnen en die spreek je in. Dit alles kan je zoveel keer doen als je wilt. Je interview is niet met een persoon maar een videoboodschap die zij later terug kunnen zien.

Naja dit zijn mij ervaringen tot nu toe, inmiddels al ruime 4 weken bezig met aanvragen en nog minstens 8 te gaan. Hou jullie wel op de hoogte.
screwgh
Amerika-newbie

Bericht door screwgh »

Goedenacht,

Zoals belooft zou ik jullie op de hoogte houden betreft mijn aanvraag, bij deze. Momenteel heb ik het bericht gehad van het stage bedrijf dat het goedgekeurd is door CIEE. Deze hebben een mailtje gekregen en die aan mij doorgestuurd. Zelf nog niets van CIEE gehoord of van Nuffic. Dat zal vast wel gebeuren de komende dagen. Het is allemaal redelijk snel gegaan vind ik. Zolang je goed contact hebt met je stage bedrijf geeft die je meer informatie en sneller dan dat je moet wachten op CIEE wat erg prettig is natuurlijk.

Dit is de status tot nu toe. Alleen rest mij nog een vraagje, weet iemand hoe lang het duurt voordat ik het DS2019 formulier ontvang vanuit Boston? En zal ik nu al een afspraak moeten maken bij de ambassade of toch nog even wachten. En is het daadwerkelijk beter / sneller als ik dit doe via Brussel?

Hou jullie natuurlijk op de hoogte over de resterend procedure.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
screwgh
Amerika-newbie

Bericht door screwgh »

Goedemorgen,

Naja bijna dan. Hierbij dan weer een kleine update over het process. Na een week niets gehoord te hebben van CIEE en of Nuffic na goedkeuring bedrijf. Vond ik tijd dat het tijd was om er achteraan te gaan. Dus gevraagd of het klopt dat ik niets hoor, over het feit dat het bedrijf is goedgekeurd. Naja snel reactie gekregen met de mededeling dat het vanuit de nuffic naar mijn is verstuurd dezelfde dag dat ik dus reactie vroeg.

Toevallig maakt niet uit er is voortgang, dus binnenkort bellen en afspraak maken en bezoeken. Hou jullie op de hoogte.

Groet
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

stapje voor stapje.... maar je geraakt vooruit, en dat is het belangrijkste!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
screwgh
Amerika-newbie

Bericht door screwgh »

Goedemiddag allemaal,

Zo hierbij het laatste berichtje geloof ik, als alles goed gaat. Maandag me papieren opgehaald bij de ptt post en vervolgens gebeld met het consulaat. Moet zeggen is wel lekker gestructureerd bellen: geef credit card nummer, afspraak gemaakt nog vragen? nee? groeten. kort maar krachtig.
Tijdens het bellen gezegd dat ik spoed heb en eventueel bereidbaar ben om naar Brussel te gaan. Hij zei is wel erg snel iets van over twee weken vertrek ik namelijk. Maar er is woensdag vandaag om 8.25 wel een gaatje.
Vandaag dus vroeg op de fiets, rustig fietsen met dit weer zag al mensen uitglijden, waarvan ik dacht hoe krijg je het voor mekaar. A fijn ik aangekomen val ik ook op me bek met de fiets, dat was wel even een binnenpretje natuurlijk :D. Stonden al twee mensen in de rij om 8 uur en ik was al vroeg dacht ik. Ik kreeg al helemaal het gevoel alsof ik daar al was. Ze hadden een mooi paaltje met een lijntje ertussen wat dus een rij is, om het goed te zeggen lane. Typisch zie het normaal noooit. Werd wel een beetje chagerijnig van de kou en vooral toen we pas na een half uur wachten in een aftans tentje konden gaan staan. Was er ook nog z`n pauper die ging voordringen met ze halflange haren, halfe yup / student. Op ze bek slaan heeft op dat moment niet echt een heel veel zin in tegendeel juist denk ik. Maar oke. Iedereen zonder elektronica waaronder je telefoon mocht lekker voordringen. Dus batterij eruit gehaald en klaar denk je vanaf dat punt ben je gelijk. Nee hoor zonder elektronica weer voor bij de andere deur. Uiteindelijk meer dan een uur gewacht voordat ik binnen was en het warm had. Tot overmate van verveling dacht mijn blaas ook aandacht nodig te hebben en moet ik pissen. Naja geen toilet daar te vinden, hou ik wel vol denk ik.
Eerste oproep even papieren en vingerafdrukken en klaar. Wachten op volgende oproep. Simpele vragen antwoorden de tweede, dat klopt maar de vraagstelling is wel een beetje raar. What kind of internship are you going to do? Dacht ja lekker duidelijk wat wil je weten wat ik daar ga doen precies, kan het uitleggen maar dan snapt die er weinig van. Dus ik vragen wat wil je weten dan? Hij wou weten welke richting. Ja vraag het dan beter dacht ik. Naja nog wat kleine vragen en die man wou me paspoort niet meer teruggeven met de reden I aquired you the visa and it will be send to you within two or three days. Dacht naja vooruit dan maar :D.

Dus eindelijk heb ik hem. Na heel wat papier werk, was er gister ook wel een beetje klaar mee vooral die DS formulieren, vragen worden lekker dubbel gevraagd maak gewoon lekker één formulier. Zo kunnen wij de belasting aangifte hierzo ook wel door 20 formuliertje laten doen. Maar oke, helmaal goed heb er zin in. Misschien plaats ik hier nog mijn weblog, maar die zien jullie dan wel.

Groetjes
screwgh
Amerika-newbie

Bericht door screwgh »

Nou al binnen wat een service, naja mag ook wel voor dat geld. Wel een beetje raar om gewoon het DS2019 formulier er door heen te jassen met een nietje. Maar goed vergeet je hem in ieder geval niet :D.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer