Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uit eten met een camper
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Uit eten met een camper
Hallo,
Net als zoveel van jullie zijn ook wij alweer bezig met een reis in 2009. Weer twijfelen wij of een auto of een camper willen huren. Tot nu toe is het steeds een auto geweest.
Waar we eigenlijk nog een beetje mee zitten is het eten. Wij eten graag in een restaurant. Nu is een keertje een eitje bakken of een BBQ leuk en geen probleem natuurlijk, maar 9 van de 10 keer willen wij toch liever uit eten. Maar om dan weer met de camper op pad te gaan lijkt ons wat minder.
We zouden naar het zuid-westen willen, zijn we al eerder geweest, maar ja toen hebben we niet op de ligging van campings gelet.
Grofweg zou het om het volgende gebied gaan: Bryce, Moab, Page, Durango, Santa Fé, Sedona, enz.
Hoe doen jullie dat? Is het reëel om te denken dat we campings kunnen vinden met restaurants op loop (of fiets) afstand?
Net als zoveel van jullie zijn ook wij alweer bezig met een reis in 2009. Weer twijfelen wij of een auto of een camper willen huren. Tot nu toe is het steeds een auto geweest.
Waar we eigenlijk nog een beetje mee zitten is het eten. Wij eten graag in een restaurant. Nu is een keertje een eitje bakken of een BBQ leuk en geen probleem natuurlijk, maar 9 van de 10 keer willen wij toch liever uit eten. Maar om dan weer met de camper op pad te gaan lijkt ons wat minder.
We zouden naar het zuid-westen willen, zijn we al eerder geweest, maar ja toen hebben we niet op de ligging van campings gelet.
Grofweg zou het om het volgende gebied gaan: Bryce, Moab, Page, Durango, Santa Fé, Sedona, enz.
Hoe doen jullie dat? Is het reëel om te denken dat we campings kunnen vinden met restaurants op loop (of fiets) afstand?
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Re: Uit eten met een camper
Hoi Kokopelli,
In 2005 hebben we met ons gezin een camperreis door Zuid West Amerika gemaakt. Meestal zochten we voor 18.00 uur een RV Park op en gingen dan uit eten. Meestal was er op loop afstand wel een restaurant. Was het te ver weg dan gingen we met de camper naar die locatie. M.a.w. ook met een camper kun je gerust uit eten gaan er zijn genoeg gelegenheden.
Succes Klaas
In 2005 hebben we met ons gezin een camperreis door Zuid West Amerika gemaakt. Meestal zochten we voor 18.00 uur een RV Park op en gingen dan uit eten. Meestal was er op loop afstand wel een restaurant. Was het te ver weg dan gingen we met de camper naar die locatie. M.a.w. ook met een camper kun je gerust uit eten gaan er zijn genoeg gelegenheden.
Succes Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Verelle
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Hoe wij het doen:
- restaurant op loopafstand kiezen van de camping.
- restaurant op fietsafstand kiezen van de camping.
- boondocken op de parkeerplaats waar restaurants in de buurt zijn.
- zelf koken
- just go with the flow :dance:
Wij koken overigens meer zelf dan we uit eten gaan, omdat we bijna altijd in een nationaal park staan en als we niet in een nationaal park staan, boondocken we vaak. Op een camping gaan we eigenlijk nooit staan, alleen in 2006 hebben we dat wel gedaan, omdat we veel meer tijd hadden, aangezien we een jaar aan het reizen waren.
- restaurant op loopafstand kiezen van de camping.
- restaurant op fietsafstand kiezen van de camping.
- boondocken op de parkeerplaats waar restaurants in de buurt zijn.
- zelf koken
- just go with the flow :dance:
Wij koken overigens meer zelf dan we uit eten gaan, omdat we bijna altijd in een nationaal park staan en als we niet in een nationaal park staan, boondocken we vaak. Op een camping gaan we eigenlijk nooit staan, alleen in 2006 hebben we dat wel gedaan, omdat we veel meer tijd hadden, aangezien we een jaar aan het reizen waren.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Zo doen wij het meestal:
Ontbijt in de camper, dan een stuk rijden, tussen de middag uit eten gaan (hoofdmaaltijd), camper dan op parkeerplaats van restaurant (altijd voldoende ruimte), dan weer een stuk rijden en ´s avonds op een camping de BBQ/kampvuur aan of een broodje eten.
Sommige keren eten we om een uur of vijf, half zes en gaan daarna een camping opzoeken. Kunnen we gelijk koffie zetten en lekker een tijdje buitenzitten, met of zonder kampvuurtje.
Ontbijt in de camper, dan een stuk rijden, tussen de middag uit eten gaan (hoofdmaaltijd), camper dan op parkeerplaats van restaurant (altijd voldoende ruimte), dan weer een stuk rijden en ´s avonds op een camping de BBQ/kampvuur aan of een broodje eten.
Sommige keren eten we om een uur of vijf, half zes en gaan daarna een camping opzoeken. Kunnen we gelijk koffie zetten en lekker een tijdje buitenzitten, met of zonder kampvuurtje.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Wij boeken eigenlijk al onze campings van te voren. Dan is het via Google Maps een eitje om te zien of er een restaurantje op loopafstand zit of dat je beter eerst kan gaan eten voor je de camping op gaat. En als we zeker weten dat er niets is, zorgen we dat we óf tussen de middag inderdaad lekker eten en voor 's avonds wat eenvoudigs in de camper hebben óf dat er barbequespul is. Eigenlijk koken we maar zelden in de camper, wij zien supercamperliefhebbers, maar gaan ook heel erg graag uit eten.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reactie's. Een uitgebreide lunch vind ik wel een mooie oplosssing. Of inderdaad goed onderzoeken of er een restaurant in de buurt is voor dat je boekt. Maar als ik het zo lees, is dat dus best mogelijk.
Boondocken is toch overnachten op een parkeerplaats bij (bijvoorbeeld) de Wal*Mart ? Dat lijkt mij eerlijk gezegd niet zo prettig. Dan zit je toch ook met je aansluitingen en je afvoer e.d.? Ik heb gelezen dat dat niet elke dag nodig is, maar toch. En dat kampvuurtje, wat ik toch wel erg leuk vind, heb je dan natuurlijk ook niet.
Maar in ieder geval ben ik weer een stukje verder in de afweging tussen een camper en een auto, bedankt!
Boondocken is toch overnachten op een parkeerplaats bij (bijvoorbeeld) de Wal*Mart ? Dat lijkt mij eerlijk gezegd niet zo prettig. Dan zit je toch ook met je aansluitingen en je afvoer e.d.? Ik heb gelezen dat dat niet elke dag nodig is, maar toch. En dat kampvuurtje, wat ik toch wel erg leuk vind, heb je dan natuurlijk ook niet.
Maar in ieder geval ben ik weer een stukje verder in de afweging tussen een camper en een auto, bedankt!
Wij hebben eigenlijk altijd zelf gekookt (lees bbq, spaghetti of nasi) als we in het NP stonden. Als we er een keer buiten stonden (Moab, Page, Springdale (Zion) dan lekker uit eten. Dan sta je toch meestal in een RV park en is het niet zo erg om met de camper ergens heen te rijden omdat de plekken makkelijk zijn. Dat is in de NP vaak lastiger om in het donker te doen. Bryce is ook goed te doen, sta je net buiten het park. Is een RV park met restaurant.
Ook inderdaad soms wel een uitgebreidere lunch (zeker op lange reisdagen) in een restaurant (Denny's ofzo) en dan 's avonds soep met brood oid.
Ook inderdaad soms wel een uitgebreidere lunch (zeker op lange reisdagen) in een restaurant (Denny's ofzo) en dan 's avonds soep met brood oid.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Bryce heb je een eetgelegenheid vlakbij, bij Ruby's Inn, of je gaat eten bij de Lodge, je kunt met de shuttlebus het park in.
Zion is inderdaad ook goed te doen, zowel vanuit het park als vanuit Springdale kun je je met de gratis shuttlebus (of lopend) verplaatsen.
In Moab ligt Canyonlands RV park heel centraal. Wij zaten er deze zomer tegenover en we gingen altijd lopen als we uit eten gingen.
Tip: de Brewery, er bijna recht tegenover.
Marianne
Zion is inderdaad ook goed te doen, zowel vanuit het park als vanuit Springdale kun je je met de gratis shuttlebus (of lopend) verplaatsen.
In Moab ligt Canyonlands RV park heel centraal. Wij zaten er deze zomer tegenover en we gingen altijd lopen als we uit eten gingen.
Tip: de Brewery, er bijna recht tegenover.
Marianne
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij gaan vrijwel nooit uit eten,maar je kan goed uit eten gaan als je met een camper reist.
Je neemt hem gewoon mee, er zijn zat pakings war je hem kwijt kunt.
Maar als je eerst een glaasje gaat drinken op de camping, hoop ik dat je een BOB bij je hebben, ook hier is het: don't drink and drive.
Enne er zijn meer Wal*marten waar je wel mag staan dan niet, als het niet mag geven ze je vaak een adres waar het wel mag, ook op het parkeerterrein van andere supermarkten zie je regelmatig campers staan, die daar overnachten.|
Bij de Wal*mart overnachten is heel erg veilig, er rijdt 24 uur beveiliging rond of er is 24 uur camera bewaking.
Over KOA campings, daar krijg je weinig voor veel geld, kijk dan ook eens bij Good Sam campings.
Je neemt hem gewoon mee, er zijn zat pakings war je hem kwijt kunt.
Maar als je eerst een glaasje gaat drinken op de camping, hoop ik dat je een BOB bij je hebben, ook hier is het: don't drink and drive.
Enne er zijn meer Wal*marten waar je wel mag staan dan niet, als het niet mag geven ze je vaak een adres waar het wel mag, ook op het parkeerterrein van andere supermarkten zie je regelmatig campers staan, die daar overnachten.|
Bij de Wal*mart overnachten is heel erg veilig, er rijdt 24 uur beveiliging rond of er is 24 uur camera bewaking.
Over KOA campings, daar krijg je weinig voor veel geld, kijk dan ook eens bij Good Sam campings.
Wij vallen meestal in slaap na een warme maaltijd tussen de middag en hebben dan geen zin meer om nog veel verder te rijden. Na het zware ontbijt ook meestal geen trek zo vroeg. En ik denk ook dat de grote charme van een camping juist is om lekker buiten te gaan BarBQen. Verder kan je in heel veel supermarkten vaak goed eten krijgen, vooral maaltijdsoepen. Uit eten gaan kan natuurlijk prima, maar meestal sta je binnen een uur al weer buiten, als het al een uur duurt...
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hi, wij doen weleens een dutje na het eten tussen de middag. Ik niet zo vaak, maar Albert wel. Zeker na zijn revalidatie vorig jaar heeft hij geleerd dat dat voor zijn pijnlijke lijf heel belangrijk is. In de camper is het bed natuurlijk bij de hand of hij gaat een uurtje languit op de bank en daarna rijden we nog rustig een eind door.
En ja, barbecue op de camping is leuk, maar soms is het 's avonds koud, vroeg donker of hebben we gewoon zin in eten in een restaurant. Ik vind dat kamperen het uit eten gaan zeker niet uit hoeft te sluiten. Wij wisselen dat heel erg af. Er zit zowel een magnetron als een oven in de camper, dus een keer een makkelijke maaltijd maken als je geen zin meer hebt om weg te gaan kan ook prima. Soms barbecuet Albert een paar lekkere steaks en maak ik er een salade bij bijvoorbeeld. Heerlijk met magnetronfrietjes!
En ja, barbecue op de camping is leuk, maar soms is het 's avonds koud, vroeg donker of hebben we gewoon zin in eten in een restaurant. Ik vind dat kamperen het uit eten gaan zeker niet uit hoeft te sluiten. Wij wisselen dat heel erg af. Er zit zowel een magnetron als een oven in de camper, dus een keer een makkelijke maaltijd maken als je geen zin meer hebt om weg te gaan kan ook prima. Soms barbecuet Albert een paar lekkere steaks en maak ik er een salade bij bijvoorbeeld. Heerlijk met magnetronfrietjes!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Note mod (Marjan):
Het gedeelte over de verschillende overnachtingsmogelijkheden met een camper is afgesplitst naar dit topic.
Gelieve on topic te blijven a.u.b.
Het gedeelte over de verschillende overnachtingsmogelijkheden met een camper is afgesplitst naar dit topic.
Gelieve on topic te blijven a.u.b.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is ook een reden waarom we een restaurant op loopafstand willenAnnie schreef:Maar als je eerst een glaasje gaat drinken op de camping, hoop ik dat je een BOB bij je hebben, ook hier is het: don't drink and drive.![]()
.nieuwenoord schreef:En ja, barbecue op de camping is leuk, maar soms is het 's avonds koud, vroeg donker of hebben we gewoon zin in eten in een restaurant. Ik vind dat kamperen het uit eten gaan zeker niet uit hoeft te sluiten. Wij wisselen dat heel erg af. Er zit zowel een magnetron als een oven in de camper, dus een keer een makkelijke maaltijd maken als je geen zin meer hebt om weg te gaan kan ook prima. Soms barbecuet Albert een paar lekkere steaks en maak ik er een salade bij bijvoorbeeld. Heerlijk met magnetronfrietjes!
Dat is dus ook meer wat ik voor ogen heb!
Gelukkig zijn er dus mogelijkheden genoeg :dance:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, concrete tips dan:
Bryce: de campground bij Ruby's Inn is op loopafstand van het restaurant van hetzelfde complex.
Zion (kom je daar ook?): fantastisch eten bij The Spotted Dog, op loopafstand van Zion Campground (tegenover)
Moab: Canyonlands RV Park: schuin tegenover de Brewery, maar ook wat verder het dorp in restaurants genoeg
Durango: United Campground heeft een shuttlebusje naar het stadje, je kan daar onder andere heel goed eten in de hoofdstraat bij het roze gekleurde Mexicaanse restaurant (mmm, naam kwijt)
Page en Sedona weet ik niet ..
Bryce: de campground bij Ruby's Inn is op loopafstand van het restaurant van hetzelfde complex.
Zion (kom je daar ook?): fantastisch eten bij The Spotted Dog, op loopafstand van Zion Campground (tegenover)
Moab: Canyonlands RV Park: schuin tegenover de Brewery, maar ook wat verder het dorp in restaurants genoeg
Durango: United Campground heeft een shuttlebusje naar het stadje, je kan daar onder andere heel goed eten in de hoofdstraat bij het roze gekleurde Mexicaanse restaurant (mmm, naam kwijt)
Page en Sedona weet ik niet ..
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt!
Zo'n shuttlebusje is natuurlijk ook reuze handig in Durango. Kunnen we ook gebruik van maken als we met de trein willen.
Zion komen we denk ik wel, we zijn hier al geweest, maar als we ruimte hebben in de planning wil ik er weer naar toe.
Tips Moab en Bryce (ook al geweest maar willen we zéker weer bezoeken) had ik al genoteerd!
Zo'n shuttlebusje is natuurlijk ook reuze handig in Durango. Kunnen we ook gebruik van maken als we met de trein willen.
Zion komen we denk ik wel, we zijn hier al geweest, maar als we ruimte hebben in de planning wil ik er weer naar toe.
Tips Moab en Bryce (ook al geweest maar willen we zéker weer bezoeken) had ik al genoteerd!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij zeg ik het verkeerd: geen shuttlebusjes, maar een halte van de trolley naar het stadje Durango.Kokopelli schreef:Bedankt!
In de praktijk hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. De hook-up van je USA camper is zo ontzettend practisch dat je dat supersnel op- en afbouwd! De ruimte op de wegen en bij P-plaatsen bij restaurants zijn er ook helemaal op ingesteld. Verder heb je vaak ook op of bij je RV Park een eetgelegenheid. Het restaurant eten kun je echter ook prima zelf bereiden! zo bijzonder is dat veelal niet.... steak, friet en sla..... Tip: koop in een supermarkt de meest fantastische steaks en T-bones voor 8 - 15 $ per kg en leg die op je camping BBQ die bij iedere spot standaard aanwezig is! lekker hoor!! Verder was voor ons Sizzlers favorite qua prijs kwaliteit!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het makkelijk parkeren van je camper bij restaurants is wel een beetje streekgebonden. In het Zuidwesten konden we onze 32 ft.-ers makkelijk kwijt, maar bijvoorbeeld tijdens onze reis in het Noordoosten vorig jaar was dat héél anders. Daar moesten we echt weleens doorrijden omdat er gewoon geen ruimte was.
En inderdaad, soms is er op campings zelf eetgelegenheid, maar veel verder dan snacks komen de meeste campings niet. Let wel: de meesten! Wij hebben deze zomer een paar keer fantastisch gegeten bij Dutchies, het restaurant van de Nederlandse eigenaren van de KOA in Greybull (WY).
En inderdaad, soms is er op campings zelf eetgelegenheid, maar veel verder dan snacks komen de meeste campings niet. Let wel: de meesten! Wij hebben deze zomer een paar keer fantastisch gegeten bij Dutchies, het restaurant van de Nederlandse eigenaren van de KOA in Greybull (WY).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 2506 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 18 Reacties