Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Citytrip New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Jan - België
Amerikafan

Citytrip New York

Bericht door Jan - België »

M'n broer is van plan om volgend jaar (oktober/november 2009) een citytrip naar New York te doen, maar hij weet niet precies hoeveel dagen je daarvoor eigenlijk moet uittrekken? Kun je NYC doen in 3 volle dagen, of zijn 5 dagen meer dan welkom?
Bedoeling is dat hij de bekendste dingen kan bezoeken gedurende z'n verblijf in NYC (Central Park, Empire State, Times Square, Brooklyn Bridge, ...) maar hij wil niet het gevoel krijgen dat hij continu moet rushen van plaats naar plaats. M.a.w.: hoeveel dagen moet je voorzien in New York om de meest 'belangrijke' bezienswaardigheden te bezichten én om ook nog wat extra ademtijd te hebben?

In naam van m'n broer dank ik jullie hoogachtend 8)
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Re: Citytrip New York

Bericht door Priscilla »

Hoi Jan,

Drie is echt veel te kort, zeker als je alleen daarvoor naar de States zou vliegen...
Vijf dagen zijn net genoeg om alle highlights mee te pakken, persoonlijk zou ik zelfs gaan voor een volle week.

MAAR, als het gaat om NY zijn alle dagen mooi meegenomen :)
Liever drie dan geen, en liever vijf dan drie....Ik zou zeggen, zo lang als je budget aan kan.

Priscilla
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Ik ben het helemaal met Priscilla eens, dat een trip van 3 dagen te kort is. Als je alleen voor de typische highlights gaat, zoals Statue of Liberty, Times Square, Wall Street, ESB etc. dan zal het als je het in een strak schema stopt best lukken. Wil je meer van de stad zien, zoals de sfeer proeven, door de wijken (b.v. Meatpacking District, Greenwich Village) wandelen, musea bezoeken, shoppen, dan zal je meer tijd moeten nemen in New York. Minimaal 5 dagen en dat zou ik nog te kort vinden! Wij gaan in december weer en zijn er dan 9 volle dagen.
Als expats woonachtig in Amerika

http://ourlifeoverseas.blogspot.com/
Isobel
Amerika-newbie

Bericht door Isobel »

Wij hebben afgelopen mei 7(!) dagen NYC gedaan, gelukkig hadden we dat zo bewust gepland en liet ons budget dat toe; zelfs na een week hebben we niet alles gezien, dus wat dat betreft zou ik zo lang als mogelijk gaan!
Afbeelding

Afbeelding
Jan - België
Amerikafan

Bericht door Jan - België »

Bedankt voor de reacties! Ik zal de boodschap doorgeven 8) Het wordt dus een trip van minstens 7 dagen. En misschien ga ik zelf ook mee...staat voorlopig nog niet vast.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer